Työkkärin työtarjous. Mitä kirjoitan hakemukseen jotta ei varmana valittaisi?
Työkkäri siis lähetti työtarjouksen, johon kuulemma voisin olla soveltuva. No en ole, kun on täyttä asiakaspalvelutyötä ja saan tuollasissa töissä takuuvarmana paniikkikohtauksen (olen saanut ennenkin kun olen ollut vastaavanlaisessa töissä) jonka vuoksi jouduin lopulta työt lopettamaan.
Tuossa pitäisi suoraan työnantajalle kirjoittaa työhakemus, enkä tiedä mitä kirjoittaisin, kuitenkin sen verran huonosti, ettei varmana kutsuis edes haastatteluun asti. Toisaalta, en kehtaisi vaan kirjoittaa "Moi. Löysin tän työpaikan. Oon ihan reipas ja työtä pelkäämätön. T: Saara" :D
Karenssia pukkaa jos ei laita mitään.
Tästä olin vielä erikseen puhelimessa työkkärin virkailijalle maininnut, että ei tuollaista työtä historiani perusteella, kiitooos.. Sitten tulee ku rakettina juuri sellainen työtarjous, ylläripylläri... Ja vielä oikein "Uskomme sinun soveltuvan tähän työhön..." diipadaapa.
Kommentit (84)
Mainitset hakemuksessa, että sait TE-keskukselta osoituksen hakea paikkaa, niin lentää hakemus suoraan Ö-mappiin! :)
" Olen Maija Virtanen ja haen avoinna olevaa myyjän paikaa. Sain paikasta tiedon TE-keskukselta.
Terveisin,
Maija Virtanen"
Vierailija kirjoitti:
Saako työkkäri tietää, minkälaisen työhakemuksen olen sinne työpaikkaan lähettänyt? Ainakin työkkärin sivuilla pitää vaan ruksia "Olen hakenut tähän työhön" tai "En hakenut" jotenkin noin niissä siis luki, mutta mietin että pyytääkö työkkäri nähtäväksi sitä mitä oon kirjottanu ja sitten antaa karenssin, jos oon työkkärin mielestä tahalleen kirjottanu hakemuksen niin huonosti, etten tullu valituksi?
Ja juu, on diagnosoitu.Työkkäri ei oo pyytäny mitään lääkärinlausuntoja, niin en oo tajunnu niitä edes lähettää.
AP
Ilman muuta kannattaa ottaa uudestaan se puheeksi työkkärissä. Ja voithan ehdottaa, että pyydät vaikka mahdolliselta hoitavalta taholta tai lääkäriltä, joka sen on diagnosoinut, sellaisen lausunnon josta käy ilmi, että kyseinen ala olisi sulle kohtuuttoman raskas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako työkkäri tietää, minkälaisen työhakemuksen olen sinne työpaikkaan lähettänyt? Ainakin työkkärin sivuilla pitää vaan ruksia "Olen hakenut tähän työhön" tai "En hakenut" jotenkin noin niissä siis luki, mutta mietin että pyytääkö työkkäri nähtäväksi sitä mitä oon kirjottanu ja sitten antaa karenssin, jos oon työkkärin mielestä tahalleen kirjottanu hakemuksen niin huonosti, etten tullu valituksi?
Ja juu, on diagnosoitu.Työkkäri ei oo pyytäny mitään lääkärinlausuntoja, niin en oo tajunnu niitä edes lähettää.
AP
Ilman muuta kannattaa ottaa uudestaan se puheeksi työkkärissä. Ja voithan ehdottaa, että pyydät vaikka mahdolliselta hoitavalta taholta tai lääkäriltä, joka sen on diagnosoinut, sellaisen lausunnon josta käy ilmi, että kyseinen ala olisi sulle kohtuuttoman raskas.
Ei kannata mennä asioiden edelle! Lähetät nyt sen muutaman rivin hakemuksen. Haastatteluun pääseminenkin sillä olisi lottovoittoon verrattava tapahtuma!
Vierailija kirjoitti:
Mainitset hakemuksessa, että sait TE-keskukselta osoituksen hakea paikkaa, niin lentää hakemus suoraan Ö-mappiin! :)
" Olen Maija Virtanen ja haen avoinna olevaa myyjän paikaa. Sain paikasta tiedon TE-keskukselta.
Terveisin,
Maija Virtanen"
Hah, tämä oli kyllä hyvä :D Viihtiskö oikeesti kirjottaa noin? No mut mitäpä väliä vaikka nolaan itseni, kun eihän se työnantaja mua tunne, kun ei ole nähnyt. Jos noin kirjoitan, tuskin pääsen edes haastatteluun asti, mutta ei kyllä haittais, päinvastoin, sitä tässä tavoittelenkin.
Mutta siis, saako se työkkäri tietää mitä oon kirjottanu? Nehän antais heti karenssia jos kirjotan noin.. Mutta voihan sitä sanoa, että no parhaani yritin enkä oikein tiennyt, mitä muuta siihen kirjottais kun ei oikein oo tullu noita työhakemuksia tehtyä... Menisköhän läpi? :D
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
No jos kerran on diagnoosi, niin hae se lääkärinlausunto nyt äkkiä ja vie työkkäriin.
Ai paniikohtauksia, mitäs vittua sä sitten teet työelämässä? Eläkkeelle koska pää on pipi
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat, että haen paikkaa koska työvoimatoimistosta käskettiin. Eiköhän tuosta tule ilmi oma oikea motivaatiosi hakea paikkaa.
Just näin. Itse mainitsen näihin pakkopulla paikkoihin hakiessani että sain "työvoimatoimistosta osoituksen työpaikkaanne", jne. Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kirjoittaa mitä tahansa. Työkkäri tarjoaa vaan paikkoja joihin valinta on jo tehty.
Tämäkään ei pidä paikkaansa, sillä olen työllistynyt työkkärin työtarjouksen kautta. Ilmeisesti ko. paikkaan ei ollut hirveästi muita hakijoita, mutta itse en ollut huomannut koko ilmoitusta ennen tarjousta.
Mutta sikäli ap voit tehdä varmaan hyvillä mielin hakemuksen, että on kuitenkin epätodennäköistä,että pääset/joudut edes haastatteluun. Ja jos niin käy, voit kertoa avoimesti historiastasi siellä. Mutta kaikenlaisista kikkailuhakemuksista saattaa niistäkin pätkähtää karenssi.
Voiko kikkailuhakemuksesta muka pärähtää karenssi :D Miten ne työkkärissä arvioi sitä kuinka kovasti yritit? Ainakaan jos ei ekassa lauseessa sano, että "Hain koska työkkäri pakotti, elkää valitko!"
Vierailija kirjoitti:
Mutta voihan sitä sanoa, että no parhaani yritin enkä oikein tiennyt, mitä muuta siihen kirjottais kun ei oikein oo tullu noita työhakemuksia tehtyä... Menisköhän läpi? :D
AP
Yksityiselle lähetetystä hakemuksesta ei saa tietoa, mutta julkisia paikkoja hakevista ovat kaikki tiedot julkisia, myös hakemuksesi. Toisaalta ei työkkärissä kukaan niitä tarkista. Itse työnantajana on tullut joskus mieleen "ilmiantaa" erittäin epätavallisen röyhkeä hakijaa, joten varo hyvin läpinäkyvän huonoa hakemusta.
Ensinnäkin on erittäin epätodennäköistä, että siihen valittaisi juuri sinut. Jos kuitenkin niin kävisi, esität sen lääkärintodistuksen ja kerrot, että sinusta ei taida olla siihen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis, saako se työkkäri tietää mitä oon kirjottanu? Nehän antais heti karenssia jos kirjotan noin.. Mutta voihan sitä sanoa, että no parhaani yritin enkä oikein tiennyt, mitä muuta siihen kirjottais kun ei oikein oo tullu noita työhakemuksia tehtyä... Menisköhän läpi? :D
AP
Edelliseen viestiini lisäyksenä vielä tämä vastaus varsinaiseen kysymykseen : ei mene läpi, vaan seuraavaksi sinulle tulee määräys työnhakukurssille.
Huomaa myös, että raskaana oleva on käytännössä pakko valita, jos on ansioitunein hakija, jotta välttyy syrjintäsyytteeltä. Sama pätee uskonnolliseen vakaumukseen ja seksuaaliseen suuntautumiseen, joten ei auta vaikka ilmoittaisit olevasi raskaana oleva lesbo.
kun menet haastatteluun niin laita kännykkäsi siihen teidän väliin pydälle ja pistä se nauhoittamaan keskusteluanne. jos toisella osapuolella on ongelmia asian kanssa, niin toteat vain nauhoituksen turvaavan teidän kummankin oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii kirjoittaa huonosti, kirjoita vaan rehellisesti. Esim. että olet luotettava työntekijä, mutta asiakaspalvelu ei ole vahvinta alaasi. Tai että sosiaaliset tilanteet jännittää.
Työstä kieltäytyminen jos kirjoittaa kuten esität. Eihän kukaan joka haluaa työllistyä voi tehdä luetteloa huonoista puolistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
Maija Virtanen"
Hah, tämä oli kyllä hyvä :D Viihtiskö oikeesti kirjottaa noin? No mut mitäpä väliä vaikka nolaan itseni, kun eihän se työnantaja mua tunne, kun ei ole nähnyt. Jos noin kirjoitan, tuskin pääsen edes haastatteluun asti, mutta ei kyllä haittais, päinvastoin, sitä tässä tavoittelenkin.
AP
Olen itse tehnyt pari hakemusta juurikin tuohon tyyliin, eikä tullut kutsua haastatteluun ;) Karenssia et saa niukalla , mutta asiallisella hakemuksella. Sillä voit saada, jos kirjoitat, että "työkkäri pakotti" tai selittelet ummet ja lammet hankalista työmatkoista, sairastelevista lapsista yms.
Pistää oikeen oksettamaan kaltaisesi ihmiset. Häpeäisit.
Terveisin opiskelija joka tekee 15-tuntisia päiviä pitkin viikkoa, koulun ja töiden vuoksi. Toki täyttä omaa valintaa, mutta ei ikinä tulis mieleenkään jäädä himaan makaamaan ja elämään verorahoilla.
Toivottavasti maksamani verot lämmittävät pankkitililläsi tukien maksupäivänä. Muista silloin niitä ihmisiä jotka painavat pitkää päivää SINUN elantosi eteen ja elävät silti itse kädestä suuhun.
kirjoitti:
Terveisin opiskelija joka tekee 15-tuntisia päiviä pitkin viikkoa, koulun ja töiden vuoksi. Toki täyttä omaa valintaa, mutta ei ikinä tulis mieleenkään jäädä himaan makaamaan ja elämään verorahoilla.
Toivottavasti maksamani verot lämmittävät pankkitililläsi tukien maksupäivänä. Muista silloin niitä ihmisiä jotka painavat pitkää päivää SINUN elantosi eteen ja elävät silti itse kädestä suuhun.
Lisään vielä, ennenkuin kukaan syyttää minua opiskelijaksi joka elää myös verorahoilla.
Sori, en elä. En saa opintotukea tai muutakaan etuuksia Kelalta. Itse teen töitä sen eteen että saan ruokaa lautaselle.
Täytyy olla aika vakava paniikkihäiriö, joka hoidosta huolimatta voisi olla syynä, ettei tarvitsisi hakea tiettyjä töitä.
Itsellänikin paniikkihäiriö, johon lääkitys. Ja yllätys, olen asiakaspalvelutyössä.
Eiköhän nämä lääkärinlausunnot ole lähinnä tyyliä "vakava kala-allergia, ei sovellu keittiötöihin" tai "vakava selkävamma, ei raskaaseen fyysiseen työhön". Eli paniikkihäiriön, masennuksen ym. täytyy kyllä haitata arkielämää voimakkaasti, ehkä sairauslomaan saakka.
kirjoitti:
Hah. Sinä, marttyyri, elät kädestä suuhun siksi, ettet joutuisi ottamaan opintolainaa. Lapsiakaan sinulla tuskin on tai ovat melko heitteillä, kun äiti käy kotona vsin nukkumassa. Katkeruus ei pue ketään! ;)
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Hah. Sinä, marttyyri, elät kädestä suuhun siksi, ettet joutuisi ottamaan opintolainaa. Lapsiakaan sinulla tuskin on tai ovat melko heitteillä, kun äiti käy kotona vsin nukkumassa. Katkeruus ei pue ketään! ;)
Opintolaina on kyllä nostettu, käytetty elämiseen ja laskujen maksuun. Älä huoli! ;)
Joo, ei ole lapsia eikä tule.
kirjoitti:
En ole AP, mutta iso kiitos sinulle siitä :-).
Jos toimitat työkkäriin lääkärintodistuksen paniikkihäiriöstä, eivät voi väittää, että asiakaspalvelutyö sinulle soveltuu. Muuten siitä on turha vängätä.
Tämä kyllä pitää aika pitkälle paikkansa, että "tarjouksia" lähetetään paikasta, johon on jo valittu joku. Olihan se vähän vinkeää eräässäkin työhaastattelussa, jossa selvästi yrittivät saada minut sanomaan, että työkkärin määräyksestähän minä tätä hain. Minä vaan pokkana vastailin aivan muuta. Olisihan se ollut noloa, jos ei olisi ollut kuin se yksi hakija.
Sinä teet vaan ihan tavallisen hakemuksen. Jos pääset haastatteluun saakka ja kysytään edellisistä työsuhteista, voit kertoa että terveyssyistä olet joutunut lopettamaan. Jos ovat niin hölmöjä että sinut valitsevat, saat paniikkikohtauksen koeaikana.