Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyn ihan tosissani, miten pesette alapäänne?

Vierailija
29.01.2016 |

Mulla tilanne että eilen illalla kävin suihkussa, pesin ihan normaalisti siinä myös alapään, miedolla suihkusaippualla. Tänään jo aamulla siis haistoin itsekin vessassa käydessä että alapäästä lähti ihan jäätävä haju ja sitten oli pakko pestä uudestaan käsisuihkulla ja vaihtaa pikkarit. Mitään hiivaa en usko että on, kun ei mitään muita oireita ole. Tää hajuasia on ollut mulla jo vaikka kuinka kauan, mietinkin nyt että voinko olla niin apina etten -osaa pestä- omaa alapäätäni kunnolla..huoh.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko vinkkejä, mistä löytyisi noita 100% puuvillaa olevia alushousuja?"

95 % puuvillaa ja 5 % elastaania on myös ihan hyvä.

Näitä alushousuja löytyy ihan Prismoista, Supermarketeista, H&M:stä ja kaikista noista vaateliikkeistä.

Katsokaa vain tarkkaan, että nimenomaan on puuvillaa joko se 100 % tai sitten 95 %.

Kaikki muut aineet ovat ehdoton ei, alapää alkaa niissä oikeasti heti haisemaan tosi pahalta.

Vaatii vain vaivaa siellä vaatekaupassa tutkia jokaisten alushousujen pesulappuja, että mitä lukee valmistusmateriaalina.

Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että mikäli alushousut ovat sellaista kiiltävää materiaalia, se ei ole puuvillaa, vaan keinokuitua. 

Ja vaikka puuvillaa olisikin osa, mutta keinokuitua muu osa, se ei riitä, vaan haju alkaa.

Olen aina ihmetellyt, miksi keinokuituisia alushousuja tehdään juuri tuon hajuongelman takia ja kuka niitä pystyy käyttämään.

Vierailija
42/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii nukkua ilman pikkareita. Käyttää vain puuvillaisia, niin ei haudo. Pesu pelkällä vedellä aamuisin ja jumpan jälkeen ja tietysti ennen seksiä. Ei saippuaa limakalvoille ollenkaan. Ympäristön voi kyllä saippuoida.

Jos haju ei näillä ohjeilla lähde, niin sitten lääkäriin.

Kyllä hautoo puuvillassakin, jos on vuotoa tai hapanta vuotoa tai pyöräilee tai hikoilee jne. Jo yksi yö ilman housuja tekee iholle ihmeitä. Ja bambuviskoosi on myös hyvä materiaali, jos on näitä edellä mainittuja. Puuvilla kun kastuu, niin se pysyy märkänä kauan ja ilman muuta hauduttaa ihon, jos ei pääse housuja kuiviin vaihtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vesipesu riittää, käytä mukavan tuntuisia puuvillaisia alushousuja, tuuleta eli nuku öisin ilman, ei liian kiristäviä housuja tai ainakaan farkkuja, vaan mukavia hameita, puuvillahousuja tms niin hajunkin pitäisi loppua. Plus maitohappobakteerikuuri päälle ja ruokavalio paremmaksi.

Vierailija
44/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen ihmetellyt peräpään pesemistä kakkosen jälkeen, missään ei oikein ole sellaista seikkaperäistä kuvausta toimituksesta näkynyt. Että suihkutteleeko porukka muka ihan vaan suoraan takapuoleensa, vähän pyyhkäisee ja puhdasta tulee? Itsellä ei kyllä pelkkä suihkuttelu tehnyt mitään vaan olisi vaatinut perusteellista rassaamista.

Minä pesen näin peräpään:

Pyyhin paperiin niin monta kertaa, kunnes ei miltei mitään jää paperiin. Sitten otan käsisuihkun ja suihkutan lämmintä vettä osoittaen sinne peräaukon seudulle, pöntöllä istuen. Noin minuutin verran suihkutan. Sitten otan ison tupon paperia, kuivaan. Toistan ehkä 3-4 kertaa uudella puhtaalla paperitupolla tuon kuivauksen.

Samalla huuhtelen siis myös alapään, mistä pissa tulee.

Illalla suihkussa pesen Lactoline nestemäisellä pesuaineella peräaukon seudun ja alapään. Ulkoisesti. Ei mitään sisälle siis. Ja suihku käteen ja kunnolla suihkuttelu alapäälle kokonaisuudessaan.

Vierailija
45/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ulkoiset osat kerran päivässä vedellä ja saippualla, ei tulehduksia eikä hajuja. Jos kaksi suihkua päivässä niin sitten toinen kerta vain vedellä. Eikä siis sisältä tietenkään mitenkään.

En myöskään tuulettele mitään ja alushousutkin on mitä materiaalia sattuu, semmoiset keinokuituiset sileät on mukavimmat joten niitä useimmiten. 

Jos haju haittaa, niin lääkärille mars kysymään asiasta. Yleensä näihin löytyy apua helposti :).

Vierailija
46/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii nukkua ilman pikkareita. Käyttää vain puuvillaisia, niin ei haudo. Pesu pelkällä vedellä aamuisin ja jumpan jälkeen ja tietysti ennen seksiä. Ei saippuaa limakalvoille ollenkaan. Ympäristön voi kyllä saippuoida.

Jos haju ei näillä ohjeilla lähde, niin sitten lääkäriin.

Ihan hyvin voi käyttää myös muusta materiaalista tehtyjä alushousuja. Ei ne mitään haudo.

Vierailija
47/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen ihmetellyt peräpään pesemistä kakkosen jälkeen, missään ei oikein ole sellaista seikkaperäistä kuvausta toimituksesta näkynyt. Että suihkutteleeko porukka muka ihan vaan suoraan takapuoleensa, vähän pyyhkäisee ja puhdasta tulee? Itsellä ei kyllä pelkkä suihkuttelu tehnyt mitään vaan olisi vaatinut perusteellista rassaamista.

Ei kestä paperilla pyyhkimistä oma hanuri lainkaan, vaan tulee heti joku pukama. Pitää suihkutella ja sorminhan sitä on sitten autettava, että paikat puhdistuu. Mutta esim. apteekin perusvoidetta sormissa estää, ettei ne hajut ym. tartu sormiin niin tiukasti. 😂 Perusvoide on myös sille anusaukolle hyväksi, joten kannattaa voidepesu lopuksi tehdä myös. Ja ehdottomasti huolellinen käsienpesu.

Jos ei halua kaivella sorminensa, niin sitten voi ottaa vaikka sellaisen savett toaletin ja sillä pyyhkiä. Niissä on hoitavia aineita ym. Tulee kyllä kalliiksi.

Jos ei paperia kestä takapuoli, niin samoin hoidetaan sellaista kuin vauvankin kakkapyllyä. Ei sitäkään kukaan kuivalla vessapaperilla hinkkaa.

Vierailija
48/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jynssään päivittäin naiseni emättimen siittimelläni. Hajusta päätellen se ei kyllä ole puhtaampi toimituksen jälkeen.

Vierailija
49/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vinkkejä, mistä löytyisi noita 100% puuvillaa olevia alushousuja?"

95 % puuvillaa ja 5 % elastaania on myös ihan hyvä.

Näitä alushousuja löytyy ihan Prismoista, Supermarketeista, H&M:stä ja kaikista noista vaateliikkeistä.

Katsokaa vain tarkkaan, että nimenomaan on puuvillaa joko se 100 % tai sitten 95 %.

Kaikki muut aineet ovat ehdoton ei, alapää alkaa niissä oikeasti heti haisemaan tosi pahalta.

Vaatii vain vaivaa siellä vaatekaupassa tutkia jokaisten alushousujen pesulappuja, että mitä lukee valmistusmateriaalina.

Nyrkkisääntönä voisin sanoa, että mikäli alushousut ovat sellaista kiiltävää materiaalia, se ei ole puuvillaa, vaan keinokuitua. 

Ja vaikka puuvillaa olisikin osa, mutta keinokuitua muu osa, se ei riitä, vaan haju alkaa.

Olen aina ihmetellyt, miksi keinokuituisia alushousuja tehdään juuri tuon hajuongelman takia ja kuka niitä pystyy käyttämään

No ei todellakaan ala heti haista, mitä ihmettä nyt taas. Ihan normaaleja keinokuituisia pikkareita esim Lindexistä olen käyttänyt vuosikymmeniä eikä ne mitään hajuja aiheuta normaalille ihmiselle. Puuvilla on ikävä materiaali etenkin kesällä kun imee kaiken kosteuden itseensä ja sitten vain lilluu nihkeänä. Teknisempi materiaali kuivuu nopeasti ja pitää myös sen alakerran raikkaampana.

Vierailija
50/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä, jos haluaa käyttää saippuaa vaikka kuukautisten aikaan, niin apteekista niitä siihen tarkoitettuja ph-tasapainotettuja tuotteita. Mutta tuo haju on todennäköisesti ruokavalioon liittyvää. Jos syöt paljon sokeria tai muuten kehon bakteeri- tai ph-tasapaino on päässyt järkkymään, niin keho alkaa haista. Tästä ei paljon puhuta, koska korporaatiot haluavat sinun rahasi, kun epätoivoisesti ostelet pesuaineita ja muita hajunpoistajia. Enemmän kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon, vähemmän maitotuotteita (tämä tosin yksilöllistä, ja loumuun vaihtaminen voi jo auttaa), kahvi ja muut kofeiininlähteet pois ruokavaliosta, ja kaikki lisätyt sokerit pois. Kokeile tällaista muutaman viikon ajan, ja katso vaikuttaako asiaan. 

Sitten voi tietysti olla myös joku tulehdus. Likaiset kädet tai mies voi aiheuttaa.

Vierailija
51/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen suihkusaippualla joka ilta alapään, kuten kainalot ja jalatkin, ihan koko vartaloa en pese, kun kuivuu niin iho. Pidän normaaleja hankaamattomia puuvillaisia alushousuja. En harrasta seksiä kuin kerran kuussa (miehen valinta). Ei haise alapää tai mikään muukaan paikka. Kuukautisten aikaan alapää on syytä pestä useamminkin.

Vierailija
52/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meinaan miehiä riittää lukemassa ja kommentoimassa. Vielä kun ottaisivat vakavasti asian. On se varmaan miehellekin mukavampi puhdasta saada. Eikö se oma pelinnekään aina niin hyvältä tuoksu.

Vierailija
53/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhoususuojat voivat aiheuttaa kaiken laista joten vältä niiden käyttöä aina kuin mahdollista, yöksi jätä pikkarit kokonaan pois äläkä missään nimessä pese alapäätä suihkusaippualla edes miedolla sellaisella vaan käytä intiimialueille tarkoitettua pesuainetta joskin senkään kanssa ei kannata lotrata, sillä pelkkä vesipesu yleensä riittää. Jos sinulla on virtsan karkailua älä  käytä tavallisia pikkuhoususuojia vaan esim. Tena suojia tai vastaavia. Jos sinulla on 2 tyypin diabetes tai sen esiaste sekin voi aiheuttaa alapäähän ongelmia.

Vierailija
54/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin paperilla normaalisti, ja sitten bideesuihkulla vettä, kädellä voi auttaa.

Vierailija
55/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei todellakaan ala heti haista, mitä ihmettä nyt taas. Ihan normaaleja keinokuituisia pikkareita esim Lindexistä olen käyttänyt vuosikymmeniä eikä ne mitään hajuja aiheuta normaalille ihmiselle."

Keinokuituiset alushousut todellakin aiheuttaa sen, että alapää alkaa haisemaan pahalle!

Ja tietääkseni olen ihan normaali ihminen ja aina, kun erehdyn ostamaan kauniit alushousut katsomatta mistä materiaalista se on valmistettu, se on ollut tietenkin keinokuitua ja alapääni haisee jo illalla kamalalle. Johtunut tasan niistä keinokuituisista alushousuista!

Puuvillaisten alushousujen kanssa EI IKINÄ haise alapää millekään, se on miltei hajuton tai jos tuoksahtaa, se on ns. hyvä tuoksu. Ei sellainen kammottava, mikä tulee keinokuituisista alushousuista tai jos on bakteerivaginoosi.

Vierailija
56/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lääkäriin vaan.

Minullakin oli sama vaiva hetken, menin lääkäriin ja sain lääkekuurin.

(Kirkasta geelimäistä ainetta viitenä iltana peräkkäin suoraan emättimeen.)

Ei ole sen jälkeen hajuja ollut. Normaali pesu aamuin illoin riittää.

Vierailija
57/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei todellakaan ala heti haista, mitä ihmettä nyt taas. Ihan normaaleja keinokuituisia pikkareita esim Lindexistä olen käyttänyt vuosikymmeniä eikä ne mitään hajuja aiheuta normaalille ihmiselle."

Keinokuituiset alushousut todellakin aiheuttaa sen, että alapää alkaa haisemaan pahalle!

Ja tietääkseni olen ihan normaali ihminen ja aina, kun erehdyn ostamaan kauniit alushousut katsomatta mistä materiaalista se on valmistettu, se on ollut tietenkin keinokuitua ja alapääni haisee jo illalla kamalalle. Johtunut tasan niistä keinokuituisista alushousuista!

Puuvillaisten alushousujen kanssa EI IKINÄ haise alapää millekään, se on miltei hajuton tai jos tuoksahtaa, se on ns. hyvä tuoksu. Ei sellainen kammottava, mikä tulee keinokuituisista alushousuista tai jos on bakteerivaginoosi.

Ei ne normaalille ihmiselle aiheuta tuollaista. Täytyy olla erityisen herkkä jos noin käy. Varmaan noin 25 vuotta olen käyttänyt pelkästään keinokuituisia kun puuvilla tosiaan vain kostuu ja sitten pysyy märkänä, eikä mitään ylimääräisiä hajuja ole koskaan. Saati sitten tulehduksia.

Vierailija
58/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vedän esinahan taakse ja sitten saippuoin jalkovälin peräreikä mukaan lukien. Huolellisesti myös terskan reunuksen, ettei jää mönjää siihen taitteeseen.

Huolellinen huuhtelu ja olen valmis jopa yhdyntään, jos sitä halutaan.

Vierailija
59/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alapää ei haise nykyään pahalta, normaali alapää ei tuoksu siis pahalta, ei oikeastaan juuri miltään.

Jos on haissut niin nämä ovat olleet syynä:

- bakteerivaginoosi (lähti gynen määräämällä kuurilla. Näitä ollut viitisen kertaa elämäni aikana)

- keinokuitualushousut (alapää alkoi haisemaan jo yhden päivän jälkeen)

Alapään pesen Lactoline nimisellä pesuaineella, myydään ihan marketeissa ja iso puolen litran pullo maksaa alle 3 euroa. Sopii myös intiimihygieniaan siis, pullossa oikein sanotaan.

Pesen siis vain alapään ulkoisesti sillä joka ilta suihkussa, en emättimen sisältä. Hinkkaan sillä myös peräaukon seudun ulkoa. Sitten hyvä huuhtelu. 

Joka päivä puhtaat alushousut, joiden on PAKKO OLLA 100 %:sta puuvillaa! Keinokuituiset pistävät heti alapään haisemaan aivan kammottavalta.

Myös muuten tällaiset keinokuituiset, kiiltävät ja kireät joogahousut pis

Itsekin pesen samalla aineella,yöt nukun ilman housuja,joka päivä uudet pöksyt.

Vierailija
60/66 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tämä tosin yksilöllistä, ja loumuun vaihtaminen voi jo auttaa)

Kuka uskoo mihinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan