Kysyn ihan tosissani, miten pesette alapäänne?
Mulla tilanne että eilen illalla kävin suihkussa, pesin ihan normaalisti siinä myös alapään, miedolla suihkusaippualla. Tänään jo aamulla siis haistoin itsekin vessassa käydessä että alapäästä lähti ihan jäätävä haju ja sitten oli pakko pestä uudestaan käsisuihkulla ja vaihtaa pikkarit. Mitään hiivaa en usko että on, kun ei mitään muita oireita ole. Tää hajuasia on ollut mulla jo vaikka kuinka kauan, mietinkin nyt että voinko olla niin apina etten -osaa pestä- omaa alapäätäni kunnolla..huoh.
Kommentit (66)
Käytätkö pikkuhousuja myös öisin? Mä en käytä kuin menkkojen aikoina, muuten annan "tuulettua" öisin, yöpaitana paituli. Kokeile, jos auttaisi. Ja jätä kaikki sokeri pois ruokavaliosta, ylläpitää hiivaa.
Käytän pikkuhousuja öisinkin. Täytyykin nukkua ens yö sitten alasti ja tuuletella paikkoja :) Tää kuulostaa teistä varmaan naurettavalta, mutta se on oikeesti aika ikävää kun itse haistat että oma alapää lemahtaa ja sitten sitä pelkää jatkuvasti että muutkin huomaa sen. Eikä nyt oikeen vartin välein voi olla pesemässä ja housujakaan vaihtamassa.
Saippualla ei saa pestä, jos ei sitten jollain intiimialueelle tarkoitetulla pesunesteellä. Olisiko sulla bakteerivaginoosi?
Myös nivuset voi haista ikävältä. Mulla auttoi kun suihkautin uhan silloin tällöin illalla antiperspiranttia nivusiin.
tulehdus..eikä sitä hiivaakaan kannata pois laskea ihan vaan sen takia että ei ole muita oireita
Pelkällä vedellä pesen, aina iltaisin ja usein myös työpäivän jälkeen ja ison hädän jälkeen. Öisin ei ikinä pikkuhousuja, ja kotona muutenkin oon usein ilman. Uskon että sun ongelma liittyy noihin pikkuhousuihin, ovatko keinokuitua? Mun alapää on täysin hajuton, paitsi jos laitan jalkaan jotkut keinokuituiset halpispikkarit, huhhuh! Alapäätä ei saa hautoa, pikkuhousujen tulee olla laadukkaat ja hengittävät, luonnonmateriaalia.
Jos kaikki naiset tajuaisivat tämän niin päästäisiin kaikista "pimppa haisee" -huutelijoista! Se haju ei ole mikään normaali juttu, vaan kertoo huonosta / väärästä hoidosta.
Mulla ois kaapissa tollasta lactal balans geeliä. Taidan sitä nyt myös kokeilla.
Saippualla pesen tuosta häppäreiden alueelta, kuitenkin niin ettei sitä mene emättimeen asti. Sinne kun kertyy kaikkea möhnää mikä ei vedellä pelkästään lähde. Vedän siis toisella kädellä häppärit sivuun ja pesen, sama toiselle puolelle.
Kannattaa valita alapään pesuun oikea pesuaine, itse käytän isossa valkoisessa pullossa olevaa jossa ph on oikea. lacta tms alkuinen oli nimi.
Saippualla pesen nivuset, häpykummun ja isot häpyhuulet. Vedellä sit sieltä sisältä. Aamuin illoin pesen. Käyn kerran päivässä suihkussa.
Yöt nukun ilman pikkuhousuja enkä käytä pikkuhousunsuojaa.
Ihan normaalia että alapää tuoksahtaa jos sitä ei pese. Ajatelkaa nyt montako kertaa käydään pissallakin päivän aikana! Itse en huuhtele pissalla käynnin jälkeen enkä kakalla käynninkään jälkeen ellei uloste ole ollut löysää.
Hyi ei tulis mieleenkään levittää illalla jalkoja miehelle jos olisin aamulla viimeksi alapääni pessyt!
Koskaan ei kukaan ole sanonut että alapääni haisisi ja olen jo 34 vuotias.
Mieheni olen kyllä passittanut pesulle muutamaan otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saippualla pesen nivuset, häpykummun ja isot häpyhuulet. Vedellä sit sieltä sisältä. Aamuin illoin pesen. Käyn kerran päivässä suihkussa.
Yöt nukun ilman pikkuhousuja enkä käytä pikkuhousunsuojaa.
Ihan normaalia että alapää tuoksahtaa jos sitä ei pese. Ajatelkaa nyt montako kertaa käydään pissallakin päivän aikana! Itse en huuhtele pissalla käynnin jälkeen enkä kakalla käynninkään jälkeen ellei uloste ole ollut löysää.
Hyi ei tulis mieleenkään levittää illalla jalkoja miehelle jos olisin aamulla viimeksi alapääni pessyt!
Koskaan ei kukaan ole sanonut että alapääni haisisi ja olen jo 34 vuotias.
Mieheni olen kyllä passittanut pesulle muutamaan otteeseen.
Ja niin kuin edeltäjä, viesti nro 11 kirjoitti, niin pesen intiimipesuaineella ja myös sieltä pienten ja isojen häpyhuulten välistä mutten emätintä enkä sen suuta pese saippualla.
Nuorena pesin saippualla, kun en tiennyt paremmin! Sen jälkeen pelkällä vedellä.. Äskettäin ostin jonkun AVON intiimipesunesteen, jota olen nyt käyttänyt. Yöt nukun ilman pikkareita, ilmakylvyt tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Peittelen miehen kalun saippualla ja käsken sitten jynssätä kolon sillä puhtaaksi.
Tää oli paras, pitää suositella rouvalle :)
Vierailija kirjoitti:
Saippualla pesen tuosta häppäreiden alueelta, kuitenkin niin ettei sitä mene emättimeen asti. Sinne kun kertyy kaikkea möhnää mikä ei vedellä pelkästään lähde. Vedän siis toisella kädellä häppärit sivuun ja pesen, sama toiselle puolelle.
Kannattaa valita alapään pesuun oikea pesuaine, itse käytän isossa valkoisessa pullossa olevaa jossa ph on oikea. lacta tms alkuinen oli nimi.
Sulla taitaa olla hiiva.
Sulla saattaa olla bakteerivaginoosi, niin kuin joku jo kirjoitti. Tämä tarkoittaa bakteerien aiheuttamaa tulehdusta emättimessä. Kannattaa käydä lääkärissä, jotta saat antibioottikuurin.
Näin yleisesti alapään hoito-ohjeita:
Alapäätä ei kannata pestä useita kertoja päivässä, koska se lisää riskiä tulehduksille. Älä pese alapäätäsi saippualla vaan pelkällä vedellä tai alapään pesuun soveltuvalla pesunesteellä (esim lacto plus, lactoline). Älä suihkuta suoraan emättimeen. Älä käytä pikkuhousuja öisin, jotta alapää tuulettuu. Vältä pikkuhoususuojien käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... hmmm... Jatka, jatka... Kerro tarkemmin...
Kyllä se mies lähtee nenineen nopeasti alapäästä jos haisoo.
Viimeistään, jos Sielä on lisäksi kakkaa.
Ensin kyykkyvatkaus ja sitten kuivatus vimmatulla twerkkauksella.
Hmmm... hmmm... Jatka, jatka... Kerro tarkemmin...