Vierailija

Syy tähän on se, että mua ahdistaa/pelottaa se. Tunnen ylikuormittuvani sekä tulen surulliseksi, kun en kuulu mihinkään porukoihin. Mutta mitähän muut ajattelee tästä? Pitäisikö mun poistaa koko profiili?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (3)

Vierailija

Minä kuulun porukoihin, mutta en käytä facebookia vaan whatsapp-ryhmiä. Ei kukaan tee johtopäätöksiä profiilistasi (tai jos tekee, niin se kertoo enemmän hänestä), mutta jos se tuottaa sinulle vain ahdistusta, niin jäädytä tili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla muuten sama tilanne mutta ei ahdista tuo porukoihin kuuluminen vaan se ulkokultaus ja suoranainen valehtlu, mitä aika iso osa tuttavapiiristäni harrastaa. En ymmärrä, miksi rankan päivän jälkeen pitää päivittää jokin feikki päivitys ihanista lapsista tai upeasta perhe-elämästä, vaikka juuri on vuodatettu puhelimessa, miten kamalaa kaikki onkaan. Huomasin, että aloin vältellä näitä ystäviäni, koska pidin heitä valehtelijoina ja lopulta tajusin, että käytännössä kaikki tekevät tuota ja että menetän koko tuttavapiirini, jos jatkan päivitysten lukemista.

En ole käynyt Facebookissa kahteen vuoteen mutta läheisiä ystäviä minulla ei enää ole. En osaa olla luonteva ihmisen kanssa, joka päivittää tekemisiään jopa silloin, kun olemme kahvilla ja kaikessa on tietysti se aurinkoinen ja tekopirteä sävy, vaikka kuinka olisimme puhuneet sairauksista ja vanhempiemme saattohoidosta. Ja toisaalta kun en ole enää sisäpiirissä, niin luonteva välimatka on syntynyt kuin itsestään.

Ehkä kyse on siitä, etten koskaan ole ollut kovin läheinen ystävieni kanssa ja Facebook tarjosi tietynlaisen tekosyyn ottaa etäisyyttä. Joka tapauksessa Facebook on mielestäni epäaitoa kanssakäymistä, helppo keino huijata, kaunistella ja peitellä oman elämänsä kipukohtia. Eihän niitä toki tarvitse kenellekään kertoa mutta on iso ero sillä, ettei kerro elämänsä kipeitä asioita ja sillä, että peittelee ne tarkoituksella harhaanjohtavalla viestinnällä. Lisäksi hyvien ystävien pitäisi olla toisilleen rehellisiä, eri asia tietysti, jos Facebookissa tarjoaa puolitotuuksia vain tuttaville ja muille etäisille ihmissuhteille. Ei se siltikään kovin hyvää käytöstä ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat