Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystävä uskomattoman tietämätön mm.ihan perus kotitöistä/ruuanlaitosta

Vierailija
28.01.2016 |

Miten 20-vuotias voi olla ihan noin avuton, ihmettelen. Kun hän oli luonani käymässä niin hän ei osannut avata tonnikalapurkkia vaan minun piti avata se. Ihmettelin tätä ääneen ja perustelu oli "No kun äiti on aina avannut jos ei ole sitä vetolenkkiä kannessa" Asuu vielä kotona. Kun pesin akvaarioni suodattimia hän katseli vieressä silmät pyöreinä että miten osaan purkaa ja koota niin monimutkaisen koneen. Ihmettelin kun oli puhunut että hänelläkin oli teini-iässä akvaario ja hän sanoi että äitinsä sen aina hoiti. (vaikka kuulemma oli itse kinunnut akvaariota ties kuinka pitkään)

Karmii ajatella millaista olisi esim. asua joskus yhdessä. Luonani jättää tiskit ja roskat siihen pitkin poikin ja minä saan keräillä niitä.

Hänen käsityksensä ruuanlaitosta on ottaa pizza kelmusta ja laittaa uuniin. Kun sovimme että laitamme luonani ruokaa ja katsomme elokuvan, hän ei osannut ruskistaa jauhelihaa ja leikkasi sormeensa haavan kun pyysin pilkkomaan sipulin.

Voiko tuollaisen enää kouluttaa uudelleen vai onko tuhoon tuomittu nysvä ja minusta tulossa miehen korvikeäiti?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Toisessa ketjussa aiemmin miesystävä tuskaili kuinka tyttöystävä ei osannut laittaa ruokaa.

Palstan mammojen kaksoisstandardien mukaan tuon ketjun aloittajan olisi tullut tehdä heille kaikki ruoat aina ja ikuisesti. Miksi samoja neuvoja ei satelekaan nyt?

Kyllä siinä ketjussa moni kehotti sitä miestä opettamaan avokkia ruuanlaitossa. Ihan kuten tässäkin. Siinähän ei kyse edes ollut siitä etteikö tyttöystävä halunnut tehdä ruokaa, hän ei vaan osannut. Ap:n poikkis ei osaamisen lisäksi taida edes haluta tehdä. Yksin ei kummankaan sukupuolen kannata ruveta kotihommia tekemään. Kummankin on tehtävä osansa.

Huomaatko keskustelujen sävyeron? Siinä nimenomaan kehoitettiin opastamaan ja välttämään loukkaamista.

Tässä ketjussa taas mies on leimattu kelvottomaksi paskaksi, aivottomaksi, kädettömäksi ja ties miksi.

Eikä kovin moni ole neuvonut kannustavasti opastamaan loukkaamatta miestä.

Miesten vähättely ja mollaaminen siis todistettu, taas kerran.

Vierailija
42/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Toisessa ketjussa aiemmin miesystävä tuskaili kuinka tyttöystävä ei osannut laittaa ruokaa.

Palstan mammojen kaksoisstandardien mukaan tuon ketjun aloittajan olisi tullut tehdä heille kaikki ruoat aina ja ikuisesti. Miksi samoja neuvoja ei satelekaan nyt?

Kyllä siinä ketjussa moni kehotti sitä miestä opettamaan avokkia ruuanlaitossa. Ihan kuten tässäkin. Siinähän ei kyse edes ollut siitä etteikö tyttöystävä halunnut tehdä ruokaa, hän ei vaan osannut. Ap:n poikkis ei osaamisen lisäksi taida edes haluta tehdä. Yksin ei kummankaan sukupuolen kannata ruveta kotihommia tekemään. Kummankin on tehtävä osansa.

Huomaatko keskustelujen sävyeron? Siinä nimenomaan kehoitettiin opastamaan ja välttämään loukkaamista.

Tässä ketjussa taas mies on leimattu kelvottomaksi paskaksi, aivottomaksi, kädettömäksi ja ties miksi.

Eikä kovin moni ole neuvonut kannustavasti opastamaan loukkaamatta miestä.

Miesten vähättely ja mollaaminen siis todistettu, taas kerran.

Ketjussa on kummallista miesten muottiin ajoa joksikin naisen sisäköksi tms. Miehen ei tarvitse päteä kotitöillä tai hallita ne hyvin ollakseen hyvä puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on kaikenmoista vipeltäjää näkynyt.

Opiskeluaikoina jotkut vaan jätti tiskinsä tiskaamatta: söi paljon sellaista, josta ei tullut tiskiä ja kävi (opiskelija)ruokaloissa, mutta sitä tiskiä sitten kertyi tiskialtaaseen (ja tyyppien huoneisiin...). Kun sain tarpeekseni pesin yhteisissä tiloissa olleet.

Jos jotain meni rikki yhteisissä tiloissa (lähinnä lamput), niin odotettiin, että huoltomies tulisi vaihtamaan... No, vaihdoin lamput, kun kerkesin.

Olen myös muuten tiennyt tyyppejä, jotka eivät tosiaan osaa eivätkä halua opetella tehdä ruokaa. Joku jauhelihan paistaminenkin on ylivoimaista tai taitojen huippu. Mausteet? Mitkä ihmeen mausteet?

Useasti tietysti omituisuudet oli aika laimeita, mutta joskus näki sitten tyyppejä, jotka osasivat sotkea asiansa lähes kaikessa. Opintoalan valinta oli ihan seko, eikä siitä tietenkään oltu edes kiinnostuneita. Taloudenpito oli kuin huonosta valistusfilmistä. Yksi juttu oli kuitenkin tällaisilla tyypeillä kohdillaan. Henkilökohtainen hygienia oli ok, vaatteita osattiin pestä myös. Juipit pystyi tekemään solidin vaikutelman, varmasti pystyi roolia vetämällä huiputtamaan monia.

Vierailija
44/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikoina jotkut vaan jätti tiskinsä tiskaamatta: söi paljon sellaista, josta ei tullut tiskiä ja kävi (opiskelija)ruokaloissa, mutta sitä tiskiä sitten kertyi tiskialtaaseen (ja tyyppien huoneisiin...). Kun sain tarpeekseni pesin yhteisissä tiloissa olleet.

Jos jotain meni rikki yhteisissä tiloissa (lähinnä lamput), niin odotettiin, että huoltomies tulisi vaihtamaan... No, vaihdoin lamput, kun kerkesin.

Olen myös muuten tiennyt tyyppejä, jotka eivät tosiaan osaa eivätkä halua opetella tehdä ruokaa. Joku jauhelihan paistaminenkin on ylivoimaista tai taitojen huippu. Mausteet? Mitkä ihmeen mausteet?

Useasti tietysti omituisuudet oli aika laimeita, mutta joskus näki sitten tyyppejä, jotka osasivat sotkea asiansa lähes kaikessa. Opintoalan valinta oli ihan seko, eikä siitä tietenkään oltu edes kiinnostuneita. Taloudenpito oli kuin huonosta valistusfilmistä. Yksi juttu oli kuitenkin tällaisilla tyypeillä kohdillaan. Henkilökohtainen hygienia oli ok, vaatteita osattiin pestä myös. Juipit pystyi tekemään solidin vaikutelman, varmasti pystyi roolia vetämällä huiputtamaan monia.

Pääsit sitten sinäkin, millään aloitukseen liittymättömiä miesvihaa lietsovia satujasi kertomaan.

Miehien vähätteleminen on niin ihanaa?

Vierailija
45/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsit sitten sinäkin, millään aloitukseen liittymättömiä miesvihaa lietsovia satujasi kertomaan.

Täh?!? Minä itse miehenä kerroin omissa soluissani asuneista tyypeistä ja muista, joita olen tavannut. Ei kaikki ole tollasii, mutta näitäkin on.

Vierailija
46/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 26v ja minusta näitä uusavuttomia narukäsiä on lisääntymään päin. Vittu kun vituttaa.

Vierailija
47/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon!

Vierailija
48/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan vaan että jos sillä olisi intoa oppia tekemään asioita itse niin kyllä se ne olisi opetellut vaikka sitten vieressä kyttäämällä kun äiti tekee. Paljon olen viemäreiden putsaamisesta ja autojen korjaamisesta oppinut kun seurannut vanhempien tekemisiä kun itse en ole saanut koskea, ja sitten osannut hoitaa homman kun tullut itselle eteen. Joku kommaa vieressä et näköjään oot noit hommii paljonki tehny mut oikeesti on eka kerta, oon vaa aiemmin nähny ku joku muu tekee.

Vierailija
49/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 20-vuotias voi olla ihan noin avuton, ihmettelen. Kun hän oli luonani käymässä niin hän ei osannut avata tonnikalapurkkia vaan minun piti avata se. Ihmettelin tätä ääneen ja perustelu oli "No kun äiti on aina avannut jos ei ole sitä vetolenkkiä kannessa" Asuu vielä kotona. Kun pesin akvaarioni suodattimia hän katseli vieressä silmät pyöreinä että miten osaan purkaa ja koota niin monimutkaisen koneen. Ihmettelin kun oli puhunut että hänelläkin oli teini-iässä akvaario ja hän sanoi että äitinsä sen aina hoiti. (vaikka kuulemma oli itse kinunnut akvaariota ties kuinka pitkään)

Karmii ajatella millaista olisi esim. asua joskus yhdessä. Luonani jättää tiskit ja roskat siihen pitkin poikin ja minä saan keräillä niitä.

Hänen käsityksensä ruuanlaitosta on ottaa pizza kelmusta ja laittaa uuniin. Kun sovimme että laitamme luonani ruokaa ja katsomme elokuvan, hän ei osannut ruskistaa jauhelihaa ja leikkasi sormeensa haavan kun pyysin pilkkomaan sipulin.

Voiko tuollaisen enää kouluttaa uudelleen vai onko tuhoon tuomittu nysvä ja minusta tulossa miehen korvikeäiti?

Noin nuorta voi varmaan vielä alkaa kouluttaa,itsekin olin aika kädetön kotihommissa kun muutin omilleni,tekemällä ne oppii.Jos ei muuten niin yrityksen ja erehdyksen kautta.

Kaverin lapsen isä on 28,asuu vieläkin kotona ja on juuri noin pihalla,sellainen vasta on "toivoton tapaus".

Pistät tyypin kuriin ja ojennukseen,jos tiskit ja roskat eivät löydä luonasi oikeaan paikkaan,ei tyypillä ole asiaa luoksesi.

Vierailija
50/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se on 20 vee. Ehtii oppia, jos on asennetta.

Vierailija
51/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa nyt kannen tämän ketjun päälle niin miesvihajankkaaja jäisi yksin pimeään mouhoamaan. :)

Vierailija
52/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin pois tuollaisen :D Minä siivosin jo eskari-ikäisenä ja pesin pyykkiä vanhempien avustuksella, ala-asteella sitten aloin tekemään ruokaa. Nykyään puran ja kasaan mm. tietokoneita huvikseni ja autoista löydän pikkuviat helposti, vaikken autoihmisiä olekkaan. Osaan vaihtaa palaneet lamput, tyhjentää likakaivon, muita ihan perus askareita ja tehdä ruokaa. Ja todellakin tulen vaatimaan samaa poikaystävältäni, en jaksaisi katsoa mitään uusavutonta.

Vierailija
53/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?!? Minä itse miehenä kerroin omissa soluissani asuneista tyypeistä ja muista, joita olen tavannut. Ei kaikki ole tollasii, mutta näitäkin on.

Esiinnyt taas miehenä.

Vierailija
54/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ketjua tarkoitat, minä muistan yhden tuollaisen ketjun, jossa miehen tyttis oli kovin innokas kokkailij, mutta valitettavasti hyvin huono siinä. Suurin osa ketjuun vastanneista palstamammoista antoi ap:lle monia neuvoja, kuinka tämä voisi auttaa tyttöystäväänsä kehittymään paremmaksi kokiksi. Aika harva muistaakseni oli sitä mieltä, että aloittajan pitäisi kokata kaikki itse.

Vierailija
55/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo on alkanut jos kerran on suostunut sipulia leikkaamaan. Ei sitä kaikkea voi heti osata, mutta kun vähitellen opettelee niin kyllä se siitä alkaa sujumaan. Ole kärsivällinen äläkä ala huutaa jos ei osaa kaikkea heti.

Vierailija
56/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiinnyt taas miehenä.

Miten joku voikin kieltää todellisuuden?

t. keski-ikäinen raavas mies

Vierailija
57/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka välikammarinpoika ehehee..

Vierailija
58/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin 80 vee ukkini oli ihan avuton kun mummo joutui sairaalaan. Mitään ruokaa ei osannut laittaa. Kaurapuuronkin poltti pohjaan :(. Koskaan ei tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä tai muita kodinhoitotöitä.

Muistan edellisestä työpaikastani vanhan pariskunnan. Se mummo oli tullut huonoon kuntoon, niin vielä kun jaksoi, opetti miestään käymään kaupassa. Sitten mummo kuoli ja pappa kävi yksin kaupassa. Kuitenkin piti opettaa, koska aiemmin mummo oli yksin käynyt. Tämän siis kertoi itse mummo.

Vierailija
59/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän tuo on alkanut jos kerran on suostunut sipulia leikkaamaan. Ei sitä kaikkea voi heti osata, mutta kun vähitellen opettelee niin kyllä se siitä alkaa sujumaan. Ole kärsivällinen äläkä ala huutaa jos ei osaa kaikkea heti.

Niin juuri,se on pääasia että edes yrittää.Kun opettelin omaan kotiin muutettuani ruuanlaittoa,pelkkä perunoiden kuoriminen tuntui haasteelliselta,kun ei oltu kotona opetettu.Vasta talouskoulussa opin tekemään ruokaa.

Ihme kärjistystä joillain vastaajalla,"ei miehen tarvitse olla kotitöiden mestari".Ei kenenkään tarvitse olla kotitöiden mestari,mutta jos ei meinaa asua koko ikäänsä äidin luona olisi sekä miesten että naisten hyvä oppia kotitöiden perusteet.Esimerkiksi ruuanlaitto on aika olennainen taito,samoin vaikkapa pyykinpesu.Ehkä sitten ei tarvitse osata,jos on mahdollista syödä pelkästään ulkona ja ostaa uudet vaatteet likaisten tilalle,mutta yleensä peruskotityöt opetellaan ihan oman mukavuuden takia,ei mahdollista parisuhdetta silmällä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi