Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystävä uskomattoman tietämätön mm.ihan perus kotitöistä/ruuanlaitosta

Vierailija
28.01.2016 |

Miten 20-vuotias voi olla ihan noin avuton, ihmettelen. Kun hän oli luonani käymässä niin hän ei osannut avata tonnikalapurkkia vaan minun piti avata se. Ihmettelin tätä ääneen ja perustelu oli "No kun äiti on aina avannut jos ei ole sitä vetolenkkiä kannessa" Asuu vielä kotona. Kun pesin akvaarioni suodattimia hän katseli vieressä silmät pyöreinä että miten osaan purkaa ja koota niin monimutkaisen koneen. Ihmettelin kun oli puhunut että hänelläkin oli teini-iässä akvaario ja hän sanoi että äitinsä sen aina hoiti. (vaikka kuulemma oli itse kinunnut akvaariota ties kuinka pitkään)

Karmii ajatella millaista olisi esim. asua joskus yhdessä. Luonani jättää tiskit ja roskat siihen pitkin poikin ja minä saan keräillä niitä.

Hänen käsityksensä ruuanlaitosta on ottaa pizza kelmusta ja laittaa uuniin. Kun sovimme että laitamme luonani ruokaa ja katsomme elokuvan, hän ei osannut ruskistaa jauhelihaa ja leikkasi sormeensa haavan kun pyysin pilkkomaan sipulin.

Voiko tuollaisen enää kouluttaa uudelleen vai onko tuhoon tuomittu nysvä ja minusta tulossa miehen korvikeäiti?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa 660.

Miksi pitäisi osata tehdä ruokaa?! Koska se on ollut sinun kodissasi normi?! Mielummin tuen ravintoloista, siivous, pesula, yms. palveluita kuin teen kodin hoidosta tärkeyden tunteeni välikappallen, jonka avulla voin päteä kun joku muu ei osakaan.

Hehh heh, aivan varmasti. Yksi oksenneltu taksin takapenkki ei tee sinusta vielä näiden palveluiden vakikäyttäjää. :D

Vierailija
22/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ole mikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin 80 vee ukkini oli ihan avuton kun mummo joutui sairaalaan. Mitään ruokaa ei osannut laittaa. Kaurapuuronkin poltti pohjaan :(. Koskaan ei tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä tai muita kodinhoitotöitä.

Vierailija
24/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hese, mäkki, grilli ,pakaste ,mikroateriat ja pizza kebabilat ravitsee tämänpäivän nuorison.

Gastronautti ja pizzaonline raahaa ne vielä kotiovelle.

Siis omg ei mikään ihme että ihmiset Pröhistyy , sairastuu ja laiskistuu.

Moni varmaan ajaisi omassa kodissaan sohvan-jääkaapin ja wc:n väliäkin sähköskootterilla jos sellaisen omistaisi.

Vierailija
25/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa 660.

Miksi pitäisi osata tehdä ruokaa?! Koska se on ollut sinun kodissasi normi?! Mielummin tuen ravintoloista, siivous, pesula, yms. palveluita kuin teen kodin hoidosta tärkeyden tunteeni välikappallen, jonka avulla voin päteä kun joku muu ei osakaan.

Mit vit..? Eiköhän ruoan laitto ole aikalailla joka kodissa normi. Tuohon loppuosaan kommenttiasi en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma, onko se edes suomea.

Vierailija
26/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en alkaisi opettaa. Siinä käy niin, että alat halveksia ja hävetä häntä ja kaikki seksuaalinen vetovoima väliltänne häviää.

Vierailija
27/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja palstamammat kyselee voiko elintarviketta x käyttää kun siinä oli eilen viimeinen parasta ennen päivä ja kuinka keitän kananmunia.

Palstamammat, nuo kodin superhengettäret.

Vierailija
28/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti ei päästänyt keittiöön, koska sotken kaiken, oli liian kiire saada perheelle ruokaa pöytään jne. En sitten kotona oppinut mitään ( paitsi ovenraosta kurkkimalla). Opiskeluaikana söin hyvän lounaan opiskelijaruokalassa, en tehnyt koskaan itselleni päivällistä. Nykyinen mieheni vihdoin sitten koulutti minustakin ihan hyvän kotikokin. Siivota ja pyykätä toki osasin jo kotoa muuttaessani. Mutta siis: ota mukaan oppimaan, mutta jos ei ole tippaakaan kiinnostunut, älä rupea äidiksi. Kotityöt on helpointa jakaa tasan suhteen ollessa tuore.

Vierailija
29/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen olisi PAKKO olla hyvä kotitöissä? Miettikää kypsästi, mikä on kumppanissa tärkeintä.

Vierailija
30/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on nyt tietää on tää poikaystävä halukas oppimaan asioita, vai odottaako palvelua tyttöystävältään.

Vierailija
31/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen olisi PAKKO olla hyvä kotitöissä? Miettikää kypsästi, mikä on kumppanissa tärkeintä.

Se, että hänen kanssaan voi jakaa arjen ja että häneen voi turvata, jos jotain sattuu. Esimerkiksi. Mies joka ei osaisi käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, jos itse makaan vaikka influenssassa sängyn pohjalla, ei olisi sellainen.

Vierailija
32/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että hänen kanssaan voi jakaa arjen ja että häneen voi turvata, jos jotain sattuu. Esimerkiksi. Mies joka ei osaisi käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, jos itse makaan vaikka influenssassa sängyn pohjalla, ei olisi sellainen.

Suhteen dynamiikalle ja laadulle miehen kotitöiden teko ei siltikään ole ydinasia.

Vierailija
33/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde ei missään tapauksessa vaadi sitä, että mies on kotitöiden mestari.

Vierailija
34/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kaverin nuorempi poika(n.11v) auttoi juuri isäänsä tekemään quacamolea .

Olin muistaakseni 14 tai 15-vuotias kun tein kotona ensimmäistä kertaa ruuan. Isä sanoi minulle, että alahan jo opetella ruuanlaittoa ja sitten tein makkarakeiton koko perheelle. Muistelin että miten ne muut on sen aiemmin tehneet ja koitin tehdä samanlaista. Kyllä se ihan makkarakeitolle maistui ja kaikki sitä söivät. Olen kokkaillut innokkaasti koko sen ajan minkä olen asunut omillani, eli 17-vuotiaasta saakka. Mukava kokeilla erilaisia ruokia, nykyään tulee leivottua leipiäkin. Eilen viimeksi leivoin leivän, siihen tuli porkkanaa, lanttua ja valkosipuliakin sekaan. Moni kaverinikin kokkailee mielellään, että en ole mikään erikoisuus. M34

Vierailija
35/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin oikeestaan nuorena ihan samassa tilanteessa. Ruuanlaitto aloitettiin jo ennen kuin muutettiin yhteen. Tehtiin yhdessä ja nopeesti oppi tekemään vaikeampiakin ruokia. Sitkun muutettiin yhteen opetin esim. Vessanpesun. Ja joskus vielä tulee riitaa, kun siivoaa huonosti, tosin ehkä syy on välillä minussa... :D mut positiivista oli se, että pystyin opettaa asiat niin kuin itse halusin et hommat tehdään. Mutta siis jos ei ole intoa oppia niin sit en lähtisi opettamaan vaan jättäisin. Mut on ihan perseestä, ettei äidit anna tai pakota poikia tekemään kotitöitä ja ruokaa.

Vierailija
36/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Toisessa ketjussa aiemmin miesystävä tuskaili kuinka tyttöystävä ei osannut laittaa ruokaa.

Palstan mammojen kaksoisstandardien mukaan tuon ketjun aloittajan olisi tullut tehdä heille kaikki ruoat aina ja ikuisesti. Miksi samoja neuvoja ei satelekaan nyt?

Kyllä siinä ketjussa moni kehotti sitä miestä opettamaan avokkia ruuanlaitossa. Ihan kuten tässäkin. Siinähän ei kyse edes ollut siitä etteikö tyttöystävä halunnut tehdä ruokaa, hän ei vaan osannut. Ap:n poikkis ei osaamisen lisäksi taida edes haluta tehdä. Yksin ei kummankaan sukupuolen kannata ruveta kotihommia tekemään. Kummankin on tehtävä osansa.

Vierailija
37/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas rasittavan kuuloinen tapaus :D Jos pidät hänestä oikeasti, voisitte tehdä ruoanlaitosta jatkossakin mukavan yhteishetken missä opetat häntä samalla :) Samoin kotityöt. En tiedä miten alussa suhteenne on, mutta uskalla huomauttaa jos roskat jää laittamatta roskiin tai sotkee muuten. Mun serkku on 21 vuotias mammanpoika jolla on samaa vikaa kun poikakaverissasi niin tiedän miten verenpaineet saattaa joskus kohota tuollaista katsellessa ;D

Vierailija
38/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se saattaa oppia jos saa opetella.

Jos muuttaa suoraan jonkun tyttiksen luo ei tule oppimaan.

Eli äidin helmoista omaan kämppäänsä, älä haaveile yhteenmuutosta tuon kanssa... ennen kuin oppii hoitamaan itsensä.

Vierailija
39/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oppii, kun saa tilaisuuden opetella. En mä itsekään osannut paljon mitään kotoa muuttaessani, kun äitee oli aina hosumassa että kyllä hän tekee itse niin sujuu nopeammin. Väitti lisäksi että en mä kuitenkaan osaa enkä edes opi mitään. Todennäköisesti tuolla pojalla on samanlaisella asenteella varustettu äiti. Ihan hyvin opin kaikki kotityöt, kun muutin pois ja sain rauhassa tehdä ja opetella ilman että kukaan oli vieressä hösyämässä ja vähättelemässä.

Vierailija
40/59 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuolista päätellen lähes kaikki on täällä sitä mieltä, että kotitöitä taituroiva mies on _ainoa_ hyvä kumppani? Aargh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan