Facebook ehdottaa urkkijoita kavereiksi
Nyt se sitten on todistettu. Facebook ehdottaa kaveriksi sellaisia, jotka ovat käyneet urkkimassa profiiliasi. En olisi uskonut, koska on jotenkin tyhmää, mutta näin vain on.
En käytä facea kuin parin yksityisen ryhmän kanssa yhteydenpitoon (face on siinä kätevä), en päivittele, en tykkää mistään asioista, en käy katsomassa toisten profiileja, tai ylipäätään kirjaudu faceen kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Naamakavereita on noin 40, lähinnä sukulaisia. Sähköpostiini Facebook kuitenkin lähettelee ilmoituksia ja kaveripyyntöjä, tai jos minulle on tullut viesti faceen. Aina silloin tällöin tulee näitä ehdotuksia kavereiksi, usein ryyditettynä yhteisten kavereiden nimillä. Nyt näiden ehdotuksien joukossa kaksi tapausta, entinen työkaveri ja sitten naapuri, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteisiä kavereita, ei edes yhteisiä tuttavia irl, eikä mitään linkkiä sähköisessä muodossa. Eläissäni en ole yrittänyt etsiä heitä facebookin kautta, tai edes googlannut :D. Ainoa tapa jolla Facebook voisi liittää nämä tyypit minuun on se, että he ovat käyneet kurkkimassa profiiliani. Aika hupaisaa :DDD
Kommentit (44)
Ihan samajuttu jos käyt googlaamassa jonkun tuotteen tai asian, ilmestyy ruudulle milloin mistäkin just tämän kaltaisia tuotteita. Onko ihme? Ihmetellään sitä seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten jos käy stalkkaamassa? Se on facebook idarit
Olisi hauska nähdä statseja siitä kuinka moni aikuinen mies on käynyt stalkkaamassa alaikäisten naisten kuvia muna kourassa. Sitä onko muna ollut kourassa ei tietenkään näe, mutta kyllähän se on itsestäänselvyys. Veikkaisin ainakin 60%+.
Suurin osa stalkkaa itse vanhoja hoitoja ynm, niin eivät halua uskoa että paljastuvat tai vakuuttelevat että sehän on tarkoitus. Asiahan on ihan ok jos kysymys jostain työprokkiksesta tms, nolo jos kyseessä vanha hoito.
Kyllä mulla ainakin ihan selvästi naamakirja ehdottelee kaveriksi tyyppejä, jotka on aivan satavarmasti käyneet kyyläämässä meikän profiilia, mitenkään muuten eivät yksinkertaisesti ole voineet linkittyä minuun. Jännästi useimmat näistä henkilöistä ovat miehiä, jotka olen tavannut esimerkiksi työn merkeissä. Olen aina kuvitellut että naiset ovat niitä pahimpia kyylääjiä, mutta minun tapauksessani näkyykin olevan toisin.