Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

VinkkejÀ! Miksi paino ei tipu??

Vierailija
28.01.2016 |

Hoi te viisaammat 😊. Eli, painoa on viimeisen puolentoista vuoden aikana hiipunyt n. 15 kiloa-ja hiipinyt sanon siksi etten syönyt enempÀÀ kuin ennenkÀÀn. Viimeiset pari kuukautta olen vielĂ€kin tarkemmin katsonut mitĂ€ syön. Kevytkarppausta (vihanneksia, kalaa), rahkaa, hiilarit pois (joskus pala ruisleipÀÀ), ei herkkuja, ei sokereita. Muutama pĂ€ivĂ€ sitten aloitin paastoviikon, suolihuuhteluineen pĂ€ivineen, mutta ei, vaa'an lukema vain nousee! Liikunta on arkiliikuntaa, huonon nukkumisen kanssa hikitreeni ei onnistu. Kilpirauhasarvot olleet ok, ainakin viime syksynĂ€. MitĂ€ ihmettĂ€ tekisin? En halua mallinmittoihin vaan mahtua vaatteisiini. Kiitos ASIALLISISTA vastauksista!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Syöt enemmÀn kuin kulutat. Uskokaa jo, lihominen-laihtuminen on ihan just niin yksinkertaista.

Vierailija
22/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luulen kuluttavani enemmĂ€n kuin pussillisen pakastevihanneksia ja banaanin pĂ€ivĂ€ssĂ€ â˜č .ap

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paastotessa siis paino nousee?

Onkohan elimistösi alkanut yhteyttÀmÀÀn? Tosin nyt ei oikein aurinkoakaan saa.

Vierailija
24/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heh, en tiedĂ€ 😊. Monta vinkkiĂ€ tÀÀltĂ€ on tullut, kiitos mammat. Nyt kun vielĂ€ laihtuisi, tai sitten olen lÀÀketieteellinen ihme â˜č .ap

Vierailija
25/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

-Rasvaa ei tarvitse pelÀtÀ, kunhan se on laadukasta (luomuvoi, kookosöljy, kylmÀpuristettu neitsyt oliiviöljy). Margariini ehdoton ei.

-gluteeniton ja maidoton. TÀmÀ toimii oikeasti, kokeilemaan jos ei usko. N. 3 viikon jÀlkeen huomaa eron. Eli ruisleivÀt, pastat, maitolitkut sun muut pois. TÀtÀ on suomalaisten vaikea myöntÀÀ ja kÀsittÀÀ, sillÀ aivopesu maitouskovaiseksi alkaa jo neuvolasta.

-kaikkein vihreimmÀt vihannekset terveellisimpiÀ, tosin kaikkia vihanneksia SAA ja KANNATTAA syödÀ enemmÀn kuin 3 kiloa pÀivÀssÀ. Mieluummin enemmÀn vihanneksia vÀhemmÀn hedelmiÀ.

-kotimaiset marjat!

-punaista lihaa voi syödÀ kunhan se on laadukasta (mielellÀÀn luomu, ainakin kotimainen) HUOM. lihajalosteet eivÀt ole sama asia kuin punainen liha.

-ateriankorvikkeet ja soijatuotteet ehdottoman huonoja vaihtoehtoja

-riittÀvÀ vedenjuonti n. 3l pÀivÀssÀ

-rauhalliset kÀvelylenkit parempi kuin ei mitÀÀn

-puhdasta ruokaa ja malttia, parissa yössÀ turha odottaa tuloksia

Vierailija
26/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Rasvaa ei tarvitse pelÀtÀ, kunhan se on laadukasta (luomuvoi, kookosöljy, kylmÀpuristettu neitsyt oliiviöljy). Margariini ehdoton ei.

-gluteeniton ja maidoton. TÀmÀ toimii oikeasti, kokeilemaan jos ei usko. N. 3 viikon jÀlkeen huomaa eron. Eli ruisleivÀt, pastat, maitolitkut sun muut pois. TÀtÀ on suomalaisten vaikea myöntÀÀ ja kÀsittÀÀ, sillÀ aivopesu maitouskovaiseksi alkaa jo neuvolasta.

-kaikkein vihreimmÀt vihannekset terveellisimpiÀ, tosin kaikkia vihanneksia SAA ja KANNATTAA syödÀ enemmÀn kuin 3 kiloa pÀivÀssÀ. Mieluummin enemmÀn vihanneksia vÀhemmÀn hedelmiÀ.

-kotimaiset marjat!

-punaista lihaa voi syödÀ kunhan se on laadukasta (mielellÀÀn luomu, ainakin kotimainen) HUOM. lihajalosteet eivÀt ole sama asia kuin punainen liha.

-ateriankorvikkeet ja soijatuotteet ehdottoman huonoja vaihtoehtoja

-riittÀvÀ vedenjuonti n. 3l pÀivÀssÀ

-rauhalliset kÀvelylenkit parempi kuin ei mitÀÀn

-puhdasta ruokaa ja malttia, parissa yössÀ turha odottaa tuloksia

Heti eksyi typo mukaan, siis vihanneksia saa syödÀ enemmÀn kuin PUOLI kiloa pÀivÀssÀ.

Vierailija
27/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LihaskuntotreeniÀ ja aamuaerobisia kehiin!

Vierailija
28/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, en tiedĂ€ 😊. Monta vinkkiĂ€ tÀÀltĂ€ on tullut, kiitos mammat. Nyt kun vielĂ€ laihtuisi, tai sitten olen lÀÀketieteellinen ihme â˜č .ap

En keskittyisi sun tilanteessa laihduttamisen. YritÀ saada kulutus normaalille tasolle ja sitten kun aineenvaihdunta rupee taas rullaamaan ja koneisto pelittÀÀ (ja on pelittÀnyt hyvÀn aikaa) niin lÀhtisin _harkitsemaan_ uutta laiharia.

Ei sitÀ turhaan puhuta siitÀ kuunka jojolaihduttaminen on pahasta.

Vierailija
29/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lihaa en syö siis ollenkaan, kalaa ja munia joskus. Maidonjuonninkin olen jÀttÀnyt pois vuosi sitten, samoin pastat, perunat ja viljat. RuisleipÀÀ menee ehkÀ kerran kuussa. Koiria on kaksi, eli kÀvelenkin jonkin verran. En tiedÀ oikein mistÀ karsisin ruokavaliota, kun karkitkaan eivÀt siihen kuulu. EipÀ ole maailman suurin ongelma tÀmÀ painoni mutta ahdistaa kyllÀ.ap

Vierailija
30/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa en syö siis ollenkaan, kalaa ja munia joskus. Maidonjuonninkin olen jÀttÀnyt pois vuosi sitten, samoin pastat, perunat ja viljat. RuisleipÀÀ menee ehkÀ kerran kuussa. Koiria on kaksi, eli kÀvelenkin jonkin verran. En tiedÀ oikein mistÀ karsisin ruokavaliota, kun karkitkaan eivÀt siihen kuulu. EipÀ ole maailman suurin ongelma tÀmÀ painoni mutta ahdistaa kyllÀ.ap

Btw ruisleipÀ on viljatuote..? :D

Vierailija
31/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hiilarit illalla antaa paremman unen, joten suosittelisin vaikka iltapuuroa. Myös magnesium illalla parantaa unen laatua. Tuntia ennen nukkumaanmenoa kÀmppÀ hÀmÀrÀksi ja tv ja puhelin kiinni. Auttoi ainakin minulla:) mutta lue ihmeessÀ Kaisa Jaakkolan hormonitasapaino kirja! SiellÀ tÀstÀ lisÀÀ!

Vierailija
32/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TiedĂ€n kyllĂ€ ettĂ€ ruisleipĂ€ on viljatuote 😃, sitĂ€ siis n. 2 palaa kuukaudessa, on se minun herkkupĂ€ivĂ€ni. Muuten ei viljoja. Googletinkin jo tuota Kaisa Jaakkolaa ja aion lukea kirjan, kiitos 😊. Olen pohtinut ettĂ€ ehkĂ€ pitkĂ€aikainen stressi ja univaikeudet ovat laittaneet elimistön sekaisin, mikĂ€ heijastuu painoasioihinkin. NykyÀÀn nukun vain lÀÀkkeillĂ€, muut konstit on kokeiltu. Magnesiumsitraattia ostin kyllĂ€ eilen ja ehkĂ€ se puuro, tattarista tai jostain?

Vierailija
33/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kerron omia kokemuksiani, ehkÀ niistÀ voisi joku olla neuvoksi sinullekin, ap.

Olen siis myös muutaman kilon ylipainoinen, tosin viidessĂ€ vuodessa olen laihtunut 10 kiloa. YritĂ€n tĂ€ssĂ€ laihdutella, pidĂ€n aika niukkaa kalorimÀÀrÀÀ. Itse olen myös herkkĂ€uninen, ja olen todennut, ettĂ€ ruokailut todellakin vaikuttavat unen laatuun. ÄlĂ€ siis jĂ€tĂ€ hiilareita pois.

Itse pÀrjÀÀn pÀivÀt (siis jos olen nukkunut hyvin) niukilla hiilareilla. Aamulla syön pari kananmunaa ja vihanneksia, se on kÀytÀnnössÀ myös lounas samalla, koska heti herÀttyÀni ruoka ei maistu.

Pitkin pÀivÀÀ syön sitten vaikka raejuustoa, rahkaa, hedelmiÀ ja kasviksia.

Mutta: nyt tulee tuo unen laatuun vaikuttava asia: illalla en koe huonoa omaatuntoa siitĂ€, ettĂ€ mussutan hiilareita. Hiilarit nukuttaa! NĂ€lkĂ€isenĂ€ ei pysty nukkumaan. Eli syön leipÀÀ (tietenkin ilman kaloripitoisia pÀÀllisiĂ€), joskus keittelen pastaa, tai syön oikean aterian, 300-400 kaloria, joskus enemmĂ€nkin, jos pĂ€ivĂ€ on ollut ruokavalion suhteen ok. PÀÀasia ettĂ€ massu tulee tĂ€yteen. Ja ai ettĂ€, yhdentoista maissa alkaa nukuttaa, ja se on ihana tunne.

Olen siis pÀivÀllÀ pienessÀ nÀlÀssÀ, mutta illalla tankkaan. Keskity tosiaan nyt korjaamaan tuo univaje! HyviÀ unia, ap!

Vierailija
34/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiitos samoin, 33! Ap

Vierailija
35/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Summa summarum: Uni kuntoon, stressiÀ pois, hyviÀ rasvoja, gluteenitonta, illalla hiilaripainotteista ja kulutus normaalimmalle tasolle? Ihania olette. TietÀisikö joku vielÀ gluteenittomia tuotteita, muutakin kuin leipÀÀ, esim.pastaa tms.?ap

Vierailija
36/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikö erilaisia gluteenittomia tuotteita ole nykyÀÀn kaupat vÀÀrÀllÀÀn, kun 25-50%:lla naisihmisistÀ on kuvitteellinen vilja-allergia tai vÀhintÀÀnkin jonkinsortin intoleranssi?

Oikeille keliaakikoillehan tÀmÀ höpönhöpövillityshÀn on oikea onnenpotku, kun valikoima sen kun paranee!

Ja Fitness-bisnekselle sekÀ ruoan tuottajille.

Vierailija
37/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole keliakiaa todettu, itse jÀtin viljat pois kun vatsa turposi ennestÀÀn ja ne pierut..huhhuh. KyllÀ se on toisille ihan oikea vaiva, jota ei kannata vÀheksyÀ varsinkaan jos on diagnosoitu. Ap

Vierailija
38/42 |
28.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum: Uni kuntoon, stressiÀ pois, hyviÀ rasvoja, gluteenitonta, illalla hiilaripainotteista ja kulutus normaalimmalle tasolle? Ihania olette. TietÀisikö joku vielÀ gluteenittomia tuotteita, muutakin kuin leipÀÀ, esim.pastaa tms.?ap

Kaurapuuroa aamulla ja illalla marjojen ja vaikka raejuuston kanssa? Kuulostaa siltÀ (kuten moni on jo kommentoinutkin), ettÀ syöt ihan liian vÀhÀn ja harvoin, minkÀ takia elimistösi on mennyt ns. sÀÀstöliekille. Laihduin muutama vuosi sitten melkein 20 kg, kun aloin syödÀ sÀÀnnöllisesti viisi kertaa pÀivÀssÀ. JÀtin pois suklaan ja muut herkut, pikaruuan ja höttöhiilarit. Söin paljon kasviksia, marjoja, kaurapuuroa, kananmunaa (1 kpl/pÀivÀ), vÀhÀn pÀhkinöitÀ, siemeniÀ ja kasviöljyÀ sekÀ kohtuullisesti raejuustoa, rahkaa ja kalaa. En ollut merkittÀvÀsti ylipainoinen (BMI 26), liikuntaa en lisÀnnyt, silti paino alkoi pudota 0,5 kg/vko. NÀlÀssÀ en ollut koskaan.

Toivottavasti saat uniongelmasi selÀtettyÀ ja nostettua energiankulutuksesi normaalille tasolle, sen jÀlkeen uskon laihtumisesi kÀyvÀn melko helposti. TsemppiÀ!

Vierailija
39/42 |
30.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Unettomuus voi aiheuttaa painonnousua. Kannattaa kĂ€ydĂ€ lÀÀkĂ€rissĂ€, jotta ensiksi saisit avun unettomuuteen. KĂ€ypĂ€s lukemassa tĂ€mĂ€ http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/unettomuus-lihottaa-ja-lihav

Vierailija
40/42 |
30.01.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinkÀ ikÀinen olet? Voisiko aineenvaihdunnan hidastumisen ja unettomuuden syy olla vaihdevuodet?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kaksi yksi