Pitääkö kieltää lapselta paras kaveri?
Pyydän nyt apua koska alan olemaan todella loppu. Meidän lapsella on kaveri, jolla on jatkuvasti täitä, ja saamme ne häneltä uudestaan ja uudestaan. Lapsen pää on täysin huovuttunut ja takkuinen, selvästi näkee että asiaa ei kotona hoideta. Ja kyllä, olen nähnyt ne inhat äyriäiset hänellä itse. Lapset ovat jo 12 joten nyt ei ihan pienistä ole kyse. Olen ottanut yhteyttä äitiin, kouluun ja tehnyt jopa lastensuojeluilmoituksen, mutta tilanne ei korjaannu ja olemme taistelleen täiden kanssa jo kokonaisen vuoden. Kaveri on muuten ihana ja hyvä ystävä, mutta lasu- tapaus. Sinällään säälittää myös hänen puolesta koska todella hyvät ystävät ovat. En vaan jaksa enää melkein joka kuukausi taistella täitä vastaan, alkaa olemaan omat voimat loppu. Tilanne myös kuormittaa tosi paljon rahallisesti koska olen yksinhuoltaja ja shampoot on todella kalliita. Oon puhunut tästä myös omalle lapselle ja ensin hän tuntuu ymmärtävän, sitten kahden viikon tai kuukauden kuluttua he leikkivät taas yhdessä ja saamme tartunnan.
Mitä teen? En voi tämän lapsen perhettä, päätä ja kotia hoitaa, ja kierre vaan jatkuu ja jatkuu. Olen tosi epätoivoinen koska omalla lapsella ei kauheesti muita kavereita ole
Kommentit (34)
Ikävä tilanne. Mitä tuo äiti on asiaan vastannut? Vai onko täysi sosiaalitapaus?Kyllähän myös koulun pitäisi puuttua asiaan, tarttuuhan nuo koulussakin muihin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Mitä tuo äiti on asiaan vastannut? Vai onko täysi sosiaalitapaus?Kyllähän myös koulun pitäisi puuttua asiaan, tarttuuhan nuo koulussakin muihin.
T. ap? Ei kai kukaan oikeasti ole niin tyhmä, että tämä aloitus meni ns läpi?😂
Kysy lapsen kaverilta voitko leikata hiukset pois.. ainakin jos ovat poikia ja sulta kone löytyy. Muuten uusi lasu että ei ole hoidettu terveyttä. Ja jos samassa koulussa niin opelle ilmoa että loppuu kohta rahat jatkuviin hoitoihin.
Lapset leikkivät ulkona, ei saa lainata vaatteita/hattuja tai mitään hiustuotteita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ap? Ei kai kukaan oikeasti ole niin tyhmä, että tämä aloitus meni ns läpi?😂
Kuule tämä maailma on täyttä kaikenlaista uunoa tallajaa. Itse todistan montaa tapauksta nyt esim myymällä tavaraa tori.fi:ssä...Puuttuu ymmärrys ja käytöstavat aika monella...
Ota se lapsi yökylään ja hoida hänenkin pää ja lasku sille perheen äidille case closed
Vierailija kirjoitti:
Koulussa lapset ovat jo sen verran isoja että ymmärtää kuinka hygienia toimii, päiväkodissa tuollainen onkin sitten vaikeampi epidemia. Koulussa ei myöskään nukuta päiväunia tai leikitä lelulla, jolloin kontaktit tartuntaan on vähäisiä.
Valitettavasti sossut eivät voi puuttua siihen että lapsella on täitä, voivat vaan ehdottaa niiden pois hoitamista.
Pajunkuorishampoo ennaltaehkäisyyn
Vierailija kirjoitti:
Ota se lapsi yökylään ja hoida hänenkin pää ja lasku sille perheen äidille case closed
Pitäis hoitaa kaikki perheenjäsenet ja siivota kotona huolellisesti, muuten uusiutuu hetkessä...
Jos olis mun lapsi niin kieltäisin kaveruuden. Eiköhän sillä ala kohta olla muitakin vinkeitä täiden lisäksi.
Ja ihan kaverin puolesta kyselen?
Sori ap jos puhut totta mutta ei kai tämä voi olla mahdollista?
Miten asiaan suhtautuu koulun terveydenhoitaja? Hänellehän asia kuuluu, koska ei sinun lapsesi ole todellakaan ainoa, joka niitä saa. Tietenkin olettaen, että tämä toinen lapsi käy myös koulua.
Jos tämä ei ole provo, niin on aloittajan elämä vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Hoida ne kaverin täit pois.
Voivatko käydä yhdessä saunassa tai muuten vaikka leikin jälkeen suihkussa teillä? Sitten pesu täishampoolla.
Ehkä kaverin vanhemmat eivät osta täishampoota?
Vierailija kirjoitti:
Pajunkuorishampoo ennaltaehkäisyyn
En tiedä tästä mutta mikä vaan auttaa
Onko kyseessä ihan normaalit 12-vuotiaat? Normaalille 12-vuotiaalle voi jo selittää, miten täit tarttuvat ja normaali 12-vuotias osaa jo sen perusteella varoa. Miten 12-vuotiaasi itse kokee tilanteen? Entä se kaveri, luulisi häntäkin häiritsevän täit?
Uutta lasua kehiin, jos lapsen hiukset ovat täysin huovuttuneet. Myös jonkun idea tarjota pojille siilitukat voisi olla hyvä, jos kaverin vanhemmat suostuvat tai eivät välitä ja pojat haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoida ne kaverin täit pois.
Voivatko käydä yhdessä saunassa tai muuten vaikka leikin jälkeen suihkussa teillä? Sitten pesu täishampoolla.
Ehkä kaverin vanhemmat eivät osta täishampoota?
Pelkkä täishampoo ei auta, jos täit kuitenkin tarttuvat uudestaan esim. päähineistä tai tyynyliinasta. Kyllä tähän vaaditaan myös kaverin oman vanhemman aktiivisuutta.
Hiiri 🐭