Jos kuolisit tänään, löytyisikö helposti 6 arkunkantajaa?
Vai pitäisikö pyytää seurakunnan työntekijöitä kantamaan?
Kommentit (116)
En miehiä. Kaikki lähimmät ystäväni ovat naisia.
t. mies
minnut kanta kaikki pannemani naiset hautaan nitiä on kyllä kymemniä
Isoäitini itse pyysi eläessään että minä tyttärentytär olisin mukana kantamassa. Tietysti täytin toiveen aikanaan.
Jos miespuolisista pitäisi ottaa niin varmaan sitten isä, veli, ukki, äidin uusi miesystävä, hyvä ystäväni ja serkku :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kiinnostaisi pätkääkään. Tuhkaa ei tarvitse edes kantaa.
kyllä siinäkin yksi tarvitaan
Kyllä löytyy. Mies, poika, veli, vävy ja veljien pojat. Oli muuten kamalaa katsoa, kun 18v poikani oli kantamassa mummunsa arkkua.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen itse hautaan.
Minä kuolen nyt nauruun! :D
Mä oon jo pyytänyt itselleni kantajat. Kuusi pahinta vihamiestäni. Siinä ei kauan nokka tuhise, kun ne puolijuoksua kantaa mut ja lapioi mullat päälle. Pappi ei ehdi kauhoineen väliin.
Ei löytyis. Ehkä kaksi. Ellei likkakaverit sitten pakottaisi miehiään.
Mutta en kuulu kirkkoon ja tuhkauksesta olen puhunut jo vuosia.
Löytyisi: mies, isä, eno, molemmat sedät, appi. Poika on vielä pikkukoululainen, joten hänestä ei olisi kantajaksi. Serkkupoikiakin on toistakymmentä, samoin tätien puolisoita useita. Aikuinen kummipoikakin minulla on. En ole tietääkseni kuolemaisillani, mutta nämä asiat olen mieheni (joka on samalla paras ystäväni ja sielunkumppanini) kanssa käynyt tarkalleen läpi. Juuri viime vuonna teimme vielä edunvalvontasopimuksenkin.
Olen noita ja minut poltetaan, noitasiskot keittävät tuhkastani taikajuomaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi, ja saa, kantaa arkkua. On vain hyvin harvinaista Suomessa. Tiedän tapauksen jossa perheettömän naisen työtoverit, kaikki naisia, kantoivat hänet hautaan.
Jossain vanhoillisella seudulla ehkä? Kun itse kannoin ekan kerran 90-luvun alussa niin se ehkä hieman aiheutti hämmästystä, mutta 5 vuotta sitten ei enää yhtään. Ainakin meidän seurakunnassa ihan tavallista.
Tiedä siitä vanhoillisuudesta. Olen 50 vuotisen elämäni aikana ollut kymmenissä hautajaisissa Helsinkiä myöten mutta tuo yllä ollut tapaus on ainut jossa naiset kantajina.
Löytyy 7 perheestä. Nytpä aloin miettiä, kuka heistä EI kanna?
Mies, kaksi poikaani, siskon mies, miehen veljet. Tai sitten lähimmistä ystäväperheistä löytyisi myös.
Löytyisi, mutta halua tuhkauksen.
Helposti löytyis; mies, veljet ja veljenpojat. Omat pojat on vielä liian pieniä.
Ei löydy mutta sama vaikka talonmies kärräisi kappeliin kottikärryillä.
Nainenkin voi olla kantajana. Olen itsekin ollut vaikka mieskantajiakin olisi ollut. Halusin
Eiköhän 6 löydy. Jollei lähimmäistä, niin ainakin semmoisia henkilöitä, jotka haluavat itse olla varmistamassa paikan päällä, että varmasti olen kuollut ja kuopattu, enkä sieltä enää nouse.
Ei löydy, mutta yksi tuhkanripottelija löytyy.