Jos kuolisit tänään, löytyisikö helposti 6 arkunkantajaa?
Vai pitäisikö pyytää seurakunnan työntekijöitä kantamaan?
Kommentit (116)
Ei löydy edes yhtä ihmistä saati sitten kuutta.
Isä, veli, poikaystävä, siskon mies, siskon poika, serkku, eli kyllä. Tuuraajiakin löytyisi sukulaisista ja ystävistä.
Kyllä naiset saa kantaa. Olen ollut hautajaisissa, joissa kaksi kantajaa oli naisia.
Hmmm.... Hyvä kysymys. Puolet olisi heti selvillä, eli mies, isä ja veli.
Lopuista kantopaikoista saisivat "tapella" muutamat serkkupojat, kirkosta eronnut ja avoimesti kummiutta pilkkaava "kummisetä", yksi mieleltään sairastunut kummisetä (jota en ole nähnyt vuosikymmeniin) ja muut (sukulais)miehet. Hitto, ois kyllä aika sekalainen seurakunta. Vaan eipä tuolla enää mulle ois väilä.
Tietysti joitakin voisi häiritä tuon mielenterveyskummisedän höpinät. Ne kun tuppautuvat liittymään uskonnonasioihin.
Mies, kolme poikaa, miehen veljenpoika ja serkku. Siinähän ne. Mutta haluan tuhkauksen. Jos mies ei sitä muista, niin sitten ylläolevilla mennään.
Ei löydy ensimmäistäkään. Hautaustoimisto ja seurakunta järjestävät kantajia, sieltä kai. Ei ole minun ongelmani. Serkulleni olen sanonut, minne minut pitää haudata.
Aviomies, isä, veli, isoisä, isäpuoli ja ehkä kummisetä. Jos noista joku (luultavimmin kummi) ei kantaisi niin epäilen että joko ex-mies, appiukko tai äiti menisi tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.... Hyvä kysymys. Puolet olisi heti selvillä, eli mies, isä ja veli.
Lopuista kantopaikoista saisivat "tapella" muutamat serkkupojat, kirkosta eronnut ja avoimesti kummiutta pilkkaava "kummisetä", yksi mieleltään sairastunut kummisetä (jota en ole nähnyt vuosikymmeniin) ja muut (sukulais)miehet. Hitto, ois kyllä aika sekalainen seurakunta. Vaan eipä tuolla enää mulle ois väilä.
Tietysti joitakin voisi häiritä tuon mielenterveyskummisedän höpinät. Ne kun tuppautuvat liittymään uskonnonasioihin.
Jatkan vielä.. Eli tuon erään kummisetäni mielestä kertoo jotain varmaan seuraava: Oli käymässä lapsuudenkodissani, ja siinä sitten kahviteltiin ja syötiin herkkuja. Yht´äkkiä hän lähtee konttaamaan pöydän alle, koska siellä vois olla pyhä henki.
Oli vähän hidasta 14-vuotiaana sanoa, että hei "Leo", se oli kyllä meidän koira..... :("
Kummallinen käsitys monilla, että tuhkaus tarkoittaisi automaattisesti sitä, ettei arkkua kanneta. Arkussa se tuhkattavakin vainaja siunataan, jos siunataan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy. Mies, poika, veli, vävy ja veljien pojat. Oli muuten kamalaa katsoa, kun 18v poikani oli kantamassa mummunsa arkkua.
Yksinkö se sitä arkkua joutui kantamaan, vai mikä siinä oli niin kamalaa?
No suoraansanottuna olisi kyllä miettimistä siinä ketkä mua kantaisi. Sukuni on todella pieni. Miehen suvusta varmaan tulisi useampi kantaja. Ystäviä kyllä on, mutta jotenkin en heidän miehistä näe oikein ketään kantamaan arkkuani.
Ei täällä ketään ole hautaamatta tavalla tai toisella jätetty, joten tämän murehtiminen on omalta osalta aivan turhaa.
Löytyisi kyllä. Mieheni, kolme veljeäni, isäpuoleni, pappani, appiukko.... kyllä niitä ainakin tarpeeksi piisaisi.
Aviomies, isä, kaksi veljeä ja appi. Kuudes olisi ehkä kälyn mies tai veljenpoikani, jos hän jaksaisi jo.
Itseasiassa jos mä kuolisin nyt, en tiedä yhtään mitä mulle tapahtuis :D Että tuhkataanko vai laitetaanko arkkuun vai mitä.
Jos nyt sinne arkkuun laitetaan, OLETAN että kantajat on pelkästään miehiä. En ainakaan haluais että esim äiti alkais sitä kantaan, ajatuskin tuntuu karmeelta.
Varmaan olisi iskä, veli, eno, serkku. Sitten ehkä iskän vaimon pojat tai toisen serkun mies ja pappa.
Jos kuolisin, niin arkkuani kantaisi mieheni, isäni, isoveljeni, pikkuveljeni, eno ja paras kaverini.
Minut tuhkataan, joten yksi kantaja riittää. Jos olisi arkku, hieman pulaa kantajista olisi. Ehkä mies, serkun mies, kaverin mies, miehen serkun mies. Kaksi puuttuisi.
Mies ja isa. Seitseman veljeani saisivat arpoa loput paikat. Tai vaikka pelata nelja kierrosta jotain pelia ja jokaisen kierroksen haviaja joutuu kantamaan.