Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuolisit tänään, löytyisikö helposti 6 arkunkantajaa?

Vierailija
27.01.2016 |

Vai pitäisikö pyytää seurakunnan työntekijöitä kantamaan?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljänkin riittää hyvin kantajaksi.

Minulle ei riittäisi kuusi.

Vierailija
82/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avomies, veli, isä, appiukko ja kaksi kummisetää.

Ei läheisiä naispuolisia jotka voisi kantaa?

Ei naiset voi, eikä saa, kantaa arkkua.

Mitä sä sekoilet :D Kuka kieltäisi?

Itse olen kantanut molempia isoäitejäni ja toista isoisää. Naiskantajat ovat ihan yleisiä nykypäivänä.

Niin no, nykyään tietty saa vaikka virtsata haudalle, mutta minun maailmassani se on nyt ja aina häpeä.

Syntistä touhua, sanon minä.

Mitäs sanot jos on naispappi siunaamassa? En minä ainakaan siinä isoa eroa näe minkä homman hoitaa mies ja minkä nainen kunhan lopputulos on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen,ettei mun läheiset jaksaisi kantaa mun arkkua :D Mutta joo,on ystäviä ja sukulaisia sen verran että varmaan ne kantajat saataisiin kasaan.

Vierailija
84/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisi sekä 6 miestä (aviomies, isä, veli, appiukko, lanko, setä) mutta tarvittaessa myös 6 naista (3 serkkua ja 3 tätiä)

Entäs äiti ja anoppi ?

Vierailija
85/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että monet perustelevat kantajien tarvitsemattomuutta tuhkauksella. Kyllähän kantajat tarvitaan kantamaan ruumis joko ruumisautosta tai ruumishuoneelta kirkkoon/kappeliin tms, vaikka kyse olisikin tuhkauksesta.

Ei tarvitse! Hautausurakoitsija hoitaa sen. Mun isän arkku oli tuotu valmiiksi kappeliin kun menimme sinne sisään. Ja pois kappelista arkku menee ainakin "Hietaniemen Grillissä" lavetilla kiskoja pitkin

suoraan uuniin!

on hyvin harvinaista että siunaus ja tuhkaus tapahtuu samana päivänä.

Vierailija
86/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Kuvittelisin, etä kantajina olisivat mies, isä, siskojen miehet ja pari läheisintä miespuolista ystävää. Tai voisihan appikin olla kantamassa ja sitten varmaankin esikoisen kummisetä olisi kuudes.

Olen kyllä suunnitellut niin, että lapsenlapseni ovat minua kantamassa. 

Vierailija
87/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, kolme poikaamme, isäni ja kummisetäni. Kuinka pimeetä on, että olen tätä miettinyt?

Vierailija
88/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä olisi. Exä, isäpuoli, ehkä velipuoli.

Hautajaisiin tuskin tulisi muita kuin ex ja hänen nuorempi lapsi (ehkä vanhempikin), äiti, sisko miehineen... Täti (ehkä perheineen), setä (ehkä perheineen).

Vierailija
89/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat, mies, veljet. Serkuista joku varmaan voisi olla kuudes, eli joo. Lähimmät nyt sattuvat olemaan miehiä, joten miehiä löytyisi. Kun on vaan noita poikia ja seitsemästä serkusttani vain yksi on nainen,  täysin tuntematon ja jotain 25 vuotta vanhempi kuin minä, eläkeläinen. 

Vierailija
90/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomies, veli, isä ja paras kaveri (hän on mies) olisivat varmoja kantajia.

Kaksi viimeistä kantajaa olisi joku näistä: kummisetä, äitini uusi mies, avomiehen isä tai veli.

Vierailija
91/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat, mies, veljet. Serkuista joku varmaan voisi olla kuudes, eli joo. Lähimmät nyt sattuvat olemaan miehiä, joten miehiä löytyisi. Kun on vaan noita poikia ja seitsemästä serkusttani vain yksi on nainen,  täysin tuntematon ja jotain 25 vuotta vanhempi kuin minä, eläkeläinen. 

Tuolla kysyttiin naisia, siskoja siis ei ole, äiti on kuollut ja anoppi pyörätuolissa. Joten naisia ei oikeasti löytyisi yhtään. Miehen sisaret, en jotenkin vaan osaa ajatella niin. Haluan omia sukulaisiani. 

Vierailija
92/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avomies, veli, isä, appiukko ja kaksi kummisetää.

Ei läheisiä naispuolisia jotka voisi kantaa?

Ei naiset voi, eikä saa, kantaa arkkua.

Mitä sä sekoilet :D Kuka kieltäisi?

Itse olen kantanut molempia isoäitejäni ja toista isoisää. Naiskantajat ovat ihan yleisiä nykypäivänä.

Niin no, nykyään tietty saa vaikka virtsata haudalle, mutta minun maailmassani se on nyt ja aina häpeä.

Syntistä touhua, sanon minä.

Ennen naiskantajat oli jopa yleisempiä kuin nykyisin.

http://yle.fi/uutiset/nainen_on_harvinainen_naky_arkunkantajana__ennen_pelattiin_vainajan_vahingoittavan_sikiota/7733851

Vierailija
93/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleposti. Avopuoliso, isä, sukulaismiehiä löytyy vino pino, kolme hyvää ystävää, ennemmin luulen että tulloo kina ketkä saa olla kantamassa :D

Vierailija
94/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut tuhkataan suoraan, en tarvitse arkkua, enkä kantajia. Kuulun siviilirekisteriin.

Kyllä arkku pitää olla. Suomessa krematoriot ei edes vastaanota vainajaa ilman arkkua.

http://krematorio.com/fi/tuhkaus

Vierailija
95/116 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaani 23v ja 16v. Isäni. Pikkuveljeni ja isoveljeni. Siinä olisi viisi. Siskoni mies olisi varmaankin se kuudes. :)

Näen nuo rakkaimmat ja läheisimmät oikein pohtimassa sitä kenet kuudenneksi otetaan. :D

96/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatoni tulee olemaan sen verran pahaa ongelmajätettä, koska ravinnon lisäaineet, viina, sun muu shaiba, mitä olen koko ikäni kuluttanut ja tulen kuluttamaan, että polttohautaukseen menen ja sinne riittää yksi ihminen uurnaa kantamaan ja ripottelemaan tuhkani kivaan paikkaan. Monttubileisiini kyllä riittää porukkaa, toivottavasti heillä on kivaa ja viini virtaa ja minua lämmöllä muistelevat. <3

En muuten halua kirkkkomaalle. Mieluiten edesmenneen koirani viereen. Siksikin tuhkaksi, kun ihmisen raatoa ei saa minne tahansa kuopata. Oishan tuo sukuhautakin, mutta koira läheisempi, enkä usko mihinkään kristillisiin juttuihin.

97/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ja sukua on elävänä ja asuu lähiseudulla sen verran, että löytyisi aivan varmasti. Vaikka kahdenkin arkun, koska pääni voisi haudata jonnekin erikseen. En tiedä joutuisiko joku tehtävään vastahakoisesti. 

Ei sillä lopulta ole valtavaa merkitystä. Haluan elää siten, että voin vaikuttaa mahdollisimman monen laiffiin positiivisesti.

Vierailija
98/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Mut tuhkataan.

-m36

Vierailija
99/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies ja hänen veljensä. Siskoni mies ja lasteni kolme kummisetää.

Vierailija
100/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: aviomieheni, isäni, isoveljeni, siskon poika, siskon mies ja appiukko.

Jos joku noista ei pystyisi syystä tai toisesta kantamaan, tiedän ystävieni miesten, lasteni kummit tai omien kummieni tulevan heidän tilalle enemmän kuin mielelläni.

Toivottavasti saan elää vielä pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme