Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies katsoo animea...

Vierailija
27.01.2016 |

Tapailen ihan lupaavan oloista miestä, MUTTA selvisi että hän harrastaa tätä japanilaisen animen katselua ja niiden sarjakuvien lukemista...! Mitä ajatuksia teissä heräisi jos kävis näin...? Mun mielestä on vaan tosi outoa... siis nehän on LASTEN juttuja, ei kai kukaan järkevä aikuinen kato piirrettyjä... sama kun lukis aku ankkaa, tai harrastais disney-leffojen keräilyä! Siis 25v mies....!!! Tää asia häiritsee mua tosi paljon. Mies on vielä valmistumassa hyvään ammattiin yliopistosta n. vuoden päästä ja muuten vaikuttaa ihan kypsältä... mutta ääh. Itse oon olu kuitenkin "aikuinen" jo tosi pitkään, oikeestaan jo 15v jäi kaikki "lapsellisuudet" pois ja sen jälkeen oon harrastanu ym. vaan aikuisten juttuja, ja mun on tosi vaikeeta ottaa vakavasti jos jollekin aikuiselle on tällaset lasten jutut jotenkin isossa roolissa... en jotenkin nää että asuttais vaikka yhdessä, ja viikonloppuna mä katson vaikka jotain sisustusohjelmaa / leivon / tms ja mies kattoo.. animea... :DDDD ei tästä varmaan tuu mitään...! Mut harmittaa, muuten niin fiksun olonen mies!!!
Kohtalotovereita?!? Joo ja samaan syssyyn menee oikeestaan nää fantasiasarjat joita tv:stä tulee.. lohikäärmeitä ym. Aikuiset kattoo niitä?!? En vaan ymmärrä!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja jos tosiaan joku kattoo MUUMEJA 26-vuotiaana niin :DDDDD On ihan eri maata kyllä...! Sopisitte varmaan paremmin yhteen tän mun tapaileman miehen kanssa...!!! Voisitte kattoa yhdessä lauantaiaamun lastenpiirretyt... haha...

No sori. Mutta eieiei, en ymmärrä :)

Ap

No tottakai jotkut muumit esimerkkinä on makuasia, mutta muuten vaikutat kyllä teiniltä, josta kaikki "lapsellinen" on SIKA NOLOO!!1! Se vaihe menee ohi sitten kun ihan oikeasti aikuistut ja lakkaat *esittämästä* aikuista.

Vierailija
22/42 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on trollaus, niin tämän suuntaista toimintaa  (lastenkirjallisuus, pelit, roolipelit jne.) itsekin ihmettelen. Varsinkin, jos harrastaja elää enemmän fantasia- kuin reaalielämässä tai ei tee vapaa-ajallaan mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen katsoo animea tai fantasiaa, pelaa tietokoneella tai - hui olkoon - on joskus vaikka lumisotaa, niin se kertoo minusta vain sen, että kyseinen aikuinen on sinut itsensä kanssa eikä liikoja murehdi, miten hänen harrastuksensa lokeroivat hänet muiden silmissä. Henkiset teini-ikäiset minusta ovat niitä, joiden suurimpana huolena on, että ovatko he tarpeeksi cooleja.

Tietysti animessa niin kuin kaikissa muissakin genreissä on parempia ja huonompia teoksia. Sellainen puoli mielikuvitusmaailmoissa kuitenkin on, mitä kriitikot tai dissaajat eivät monestikaan tajua, että niissä on mahdollista käsitellä myös reaalimaailman ongelmia ja asioita tavallaan vapaammin esimerkiksi allegorioiden kautta ilman että tulee annettua ilmiöille sitä samaa leimaa, mikä täällä niillä on ja mikä antaa aina keskusteluille tietynlaisen sävyn ja reunapuitteet.

En muuten itse harrasta juurikaan animea. Olen joskus jotain katsonut ja todennut, ettei piirrostyyli viehätä. Se ei kuitenkaan vähennä animen kautta kerrottujen tarinoiden arvoa.

Vierailija
24/42 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animesta löytyy hyviä, jos verrataan Hollywoodin keskisarjaan. Tyypillisiä piirteitä on isompi visuaalinen kokeilevuus ja allegorinen kerronta (tyylikeskeisyys juonikeskeisyyden sijaan). Toki tällaista animea on tehty vasta runsaat kolme vuosikymmentä. Ero Disneyhin on silti melko iso. Omistan jonkin verran animea.

Jos joku on kiinnostunut, käyttäjä AnimeEveryday Youtubessa on tehnyt mielenkiintoista analyysia animesta: https://www.youtube.com/channel/UC_X2BzWhnbpLN0hkeMtxXUw

Vierailija
25/42 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä animen kautta pystyy kertoon tarinan vähän nopeatempoisemmin ja värikkäämmin kuin normaali elokuvissa. Animeakin on niin paljon erilaista on lapsille suunnattua ja sitte aikuisille..

Kategorioita on kymmenittäin osa ei todellakaan sovellu lapsille. Osa animesta on myös todella älykkäästi käsikirjoitettu ja jos omaa vähääkään taiteellista silmää on todella kauniisti tyylitelty:) ja lisäksi game of thrones on hbo laatu fantasia sarja ja mahtoko olla vielä mailman suosituin? Sisältää paljon väkivaltaa, seksiä, insestiä, kidutusta, kieroilevaa politiikkaa ja visuaalusesti todella taitavasti tehty semmonen "lasten fantasia sarja" t. 25v mies ja 23v nainen

Vierailija
26/42 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urotsukidoji.

Vierailija
27/42 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei vittu nää ihmiset täällä on tyhmiä. 

anime on parasta

ps. Friida on ihana

Vierailija
28/42 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP! Toki anime lähtee lapsesta hakkaamalla, mutta en tiedä auttaako enää tuossa kohtaa vai olisiko nuorempana jo pitänyt piestä?

Vierailija
29/42 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anime on parastA

Vierailija
30/42 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja jos tosiaan joku kattoo MUUMEJA 26-vuotiaana niin :DDDDD On ihan eri maata kyllä...! Sopisitte varmaan paremmin yhteen tän mun tapaileman miehen kanssa...!!! Voisitte kattoa yhdessä lauantaiaamun lastenpiirretyt... haha...

No sori. Mutta eieiei, en ymmärrä :)

Ap

No mä pistän vielä paremmaksi, olen 39-vuotias mies ja katson muumeja, sekä laulan ja tanssin sen tunnusmusiikin tahdissa. Eikä kyllä kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelevat.

Vierailija
31/42 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas sarjakuva tai animaatio on ihan eri asia ja toki ymmärrän jos aikuinen sellaista lukee/katsoo! Mutta anime on pääosin tissit-seksi-väkivalta-painotteista pinnallista höttöä ja japanilainen kulttuuri muutenkin naista alistava ja esineellistävä. Joten jonka ensisijainen kiinnostuksen kohde kulttuurin saralla on anime... ei jatkoon.

Vierailija
32/42 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASTEN SARJOJA???!! Tuo on just semmone lause jonka voi kuulla jonku 30v suomalaismamman suusta. Käypä kattoo vaikka tokyo ghoulia ja nauti siitä miten veri lentää

Vierailija
33/42 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailen ihan lupaavan oloista miestä, MUTTA selvisi että hän harrastaa tätä japanilaisen animen katselua ja niiden sarjakuvien lukemista...! Mitä ajatuksia teissä heräisi jos kävis näin...? Mun mielestä on vaan tosi outoa... siis nehän on LASTEN juttuja, ei kai kukaan järkevä aikuinen kato piirrettyjä... sama kun lukis aku ankkaa, tai harrastais disney-leffojen keräilyä! Siis 25v mies....!!! Tää asia häiritsee mua tosi paljon. Mies on vielä valmistumassa hyvään ammattiin yliopistosta n. vuoden päästä ja muuten vaikuttaa ihan kypsältä... mutta ääh. Itse oon olu kuitenkin "aikuinen" jo tosi pitkään, oikeestaan jo 15v jäi kaikki "lapsellisuudet" pois ja sen jälkeen oon harrastanu ym. vaan aikuisten juttuja, ja mun on tosi vaikeeta ottaa vakavasti jos jollekin aikuiselle on tällaset lasten jutut jotenkin isossa roolissa... en jotenkin nää että asuttais vaikka yhdessä, ja viikonloppuna mä katson vaikka jotain sisustusohjelmaa / leivon / tms ja mies kattoo.. animea... :DDDD ei tästä varmaan tuu mitään...! Mut harmittaa, muuten niin fiksun olonen mies!!!

Kohtalotovereita?!? Joo ja samaan syssyyn menee oikeestaan nää fantasiasarjat joita tv:stä tulee.. lohikäärmeitä ym. Aikuiset kattoo niitä?!? En vaan ymmärrä!

Tekstisi perusteella vaikutat huomattavan kypsymättömältä nuorelta ihmiseltä.

Todellinen aikuisuus on sitä kun teinivuosien jälkeen oivallat lopulta käsitteen "lapsellinen" täydellisen tyhjyyden ja alat olemaan vapaasti oma itsesi muiden näkemyksistä piittaamatta. Silmälasit kehtaa taas laittaa päähän, se mukavan lämpöinen ruma pipo ei hävetä ja uskallat kävellä katselemaan vaikka uusimman Star Warsin koska muistat lapsena pitäneesi ensimmäisistä kovasti. Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet uskaltaa lopultakin valita vapaasti piittaamatta siitä nauraako kaverit niitten "lapsellisuudelle".

Valitettavasti monet eivät pääse tänne koko elämänsä aikana... Sinun kannattaisi harkita omaa kypsyysastettasi vastaavan miehen kanssa olemista. Lapsen ja aikuisen parisuhde onnistuu harvemmin. 

Vierailija
34/42 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on ne omat kiinnostuksen kohteet ja hyvä niin. Oli se sitten anime, autoharrastus, ratsastus, kanien agility, muotiblogit, leivonta... onneksi kaikkea ei tarvitse sen kumppanin kanssa jakaa.

Aika pinnallista dumpata muuten hyvä kumppani vain harrastuksen/kiinnostuksen kohteen takia. Toisaalta ap:n miehen kannalta varmaankin parempi vaihtoehto, eipä tarvitsisi katsella noin kapeamielistä kumppania.

Vierailija
35/42 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä onkin provo, niin täytyy myöntää että en voisi vakavasti seurustella animuhullun miehen kanssa. Olen itsekin katsonut joskus animea, mutta kyllähän se alkaa jo näin kolmekymppisenä olla vähän turhan mustavalkoista ja lapsellista katsottavaa, toimii ainoastaan nostalgiamielessä. Vertaisin tätä siihen, jos aikuinen mies olisi hullaantunut Twilight -saagaan aikoinaan tai muuhun vastaavaan niin että ihan fanittaisi sitä. En pystyisi vakavissaan tuollaisenkaan miehen kanssa seurustelemaan, olisimme liian erilaisia.

Vierailija
36/42 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää pelkkä provo? Aika moni anime on parempaa katsottavaa kuin tv-sarjat. Itseasiassa yllätyin siitä ettei Ap dissannut saman tien kaikkea fictiivistä, mutta vaan animaatiot ja fantasian. Olen tottunut että kuvitteellisissa asioissa on raja viihteessä useammilla. Jotkut katsovat vain asiaohjelmia. Kyseessä ei välttämättä ole kyse kypsyydestä vaan mielikuvituksesta. Osalla ihmisistä on vilkkaampi mielikuvitus kuin toisilla. Suhteen kannalta jos katsoo asiaa niin ei kai kukaan ole kiinnostunut kaikesta mistä kumppani on kiinnostunut.

Vierailija
37/42 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? Koko mun perhe lukee Aku Ankkaa.. Keräillään disneyleffoja ja muuta, ei ne ole vain lapsille!

Vierailija
38/42 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne minunkin tutut "aikuiset", jotka lukevat jotain akua tai animea, ovat hieman lapsellisia muutenkin. Jos vaikka keskustellaan jostain ja kaveri väittää vastaan, niin ei usko millään järkevän perustelun jälkeen asiaa, vaan jankkaa omaa mielipidettään ja äänikin saattaa muuttua, kun ei suostu uskomaan. Lapsellista käytöstä, kuten niiden sarjisten lukeminenkin.

Vierailija
39/42 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet löytänyt ylilaudan "Ponih.omon"

Vierailija
40/42 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusohjemia, no ei h.elvetti, et kyllä kovin "aikuiselle" vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan