Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko sinulla kesti saada työ?

Vierailija
27.01.2016 |

Puhutaan, että työn saaminen on nyt vaikeaa. Kiinnostaa erityisesti juuri nyt tai hiljattain töitä etsineiden kokemukset. Kuinka vaikeaa nyt on saada työtä ja miltä alalta?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin toissa keväänä KTM:ksi ja olin töissä jo opiskeluaikana. Menin tulevaan vakityöpaikkaani ensin kesäsijaiseksi ja 1.9. mut vakinaistettiin. Ei ollut ollenkaan vaikeaa.

Vierailija
2/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär valmistui yliopistolta syyskuussa, sai määräaikaisen sopparin lokakuussa ja nyt tuli tieto että vakinaistettiin.

Itse saanut työtä aina kun olen tarvinnut. Vielä näin 50+ iässäkin ja parempaan olen vaihtanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt vuoden ollut työttömänä enkä ole vielä saanut töitä.

Vierailija
4/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 1,5 vuotta sitten ja työllistyin harjoittelupaikkaani ensin sijaiseksi ja nyt minut vakinaistettiin vuodenvaihteesta. En ehtinyt olla päivääkään työtön.

Vierailija
5/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valmistumisesta ja työpaikan hakemisesta on niin kauan aikaa, että ei kannata verrata nykytilanteeseen. Mut tytär sai syksyllä maisterin paperit yliopistosta ja hänellä oli valmiina työpaikka hankittuna ja aloitti vakituisessa työsuhteessa vuoden alussa. Tyttären opiskelukaveritkin olivat saaneet työpaikat jo opiskeluaikoina, tosin ei kaikki vakituisina, mutta määräaikainenkin paikka on parempi kuin ei mitään. Pari, kolme lähti suoraan ulkomaille jatko-opiskelijoiksi tai töihin.

Minkä alan ihmisiä olet, aloittaja? Käsittääkseni matalasti koulutettujen on hyvin vaikea saada töitä tällä hetkellä. Se auttaa, jos tekee joita opiskeluaikana ja moni saa työsuhteen jo valmiiksi opintojen päätyttyä.

Vierailija
6/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt vuoden ollut työttömänä enkä ole vielä saanut töitä.

Kannattaisko tehdä jotain asian eteen  eikä odotella kotona, että joku tulee tarjoamaan sulle töitä?

Vierailija
7/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain töitä vuoden sisällä valmistumisesta ja aivan eri alalta kuin mihin olen koulutettu. Ei haittaa yhtään, sillä oma ala ei juuri kiinnosta ja työllistyminen suorastaan mahdotonta. Hain netissä olleen ilmoituksen kautta ja pääsin, että ei sekään ole mahdotonta, vaikka mulle ainakin aina puhuttiin että piilotyöpaikat on ne mihin kannattaa hakea.

Vierailija
8/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär valmistui yliopistolta syyskuussa, sai määräaikaisen sopparin lokakuussa ja nyt tuli tieto että vakinaistettiin.

Itse saanut työtä aina kun olen tarvinnut. Vielä näin 50+ iässäkin ja parempaan olen vaihtanut

Ja kateelliset miinuspeukuttaa

Vierailija
9/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koulutettujakin ihmisiä joilla useiden vuosien työkokemuksen jälkeen ollut vaikeuksia työllistyä, työpaikan saamiseen mennyt vähintään kuukausia jossattuneet työttömäksi jäämään. 4kk-8kk. Lakimiehiä, ktm, ohjelmoijia jne.

Vierailija
10/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se nyt olis kestänyt siitä kun hakupaperit täytin, odotin hakuajan päättymistä, kävin haastattelussa ja palikkatestissä ja odottelin valinnan tulosta....oisko jotain kuus viikkoo ja alotinkin sitten melkein heti.

Vierailija
11/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin kesäkuussa, vakinaiseksi elokuussa. Sijaisena olin n. puoli vuotta samassa paikassa ennen valmistumista.

Vierailija
12/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvitti miinuspeukuttaa työn nopeasti saaneita?!

Vierailija
13/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvitti miinuspeukuttaa työn nopeasti saaneita?!

Vetelät palstalaiset joiden mielestä työnteko ei Suomessa kannata.

Vierailija
14/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä hyviä kokemuksia varsinkin jo kokeneemmilta työntekijöiltä on rohkaisevaa lukea.

Vierailija
15/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen ollut työelämässä yli 20vuotta ja tosta ajasta olen ollu työtön 2,5kk kun firma jossa olin töissä meni nurin ilman mitään ennakkovaroituksia. Työpaikkoja on takana varmaan se 10 ja hirvee määrä muita paikkoja jossa olen käynyt extraamassa. Vaik on ollu kuin paska homma, niin työni oon tehny. Työpaikkojakin olen aina vaihtanut niin että uus paikka on ennen irtisanomista.

Mun mies on taas nyt ollu kohta ollu työtön vuoden, muutamaa paikkaa ja keikkaa on tarjottu, mutta aina on joku vikana... ärsyttävää. Ennenkaikkea hänen paikkapyyntösäkkin on niin yläkanttiin vedetty.. oon yrittäny hänelle sanoa että nykyset työmarkkinat on ihan erinlaiset kun vaikka 5 vuotta sitten... et aika nöyrä saa olla tänä päivänä.. ja kun hän on jo noin kauan ollu työtön niin työllistyminen vaikeutuu koko ajan... hän on luonteeltaan sellanen ylipositiivinen, ja et kaikki vaan järjestyy ja joku kova palkkanen unelmaryö vielä tupsahtaa missä hän ennen oli (70 000€/vuosi)... huokaus... voin sanoo et sellasta paikkaa ei enää ole jaossa, ei ainakaan ihmiselle jolla on vaan ylioppilaspaperit. Noh, tulihan vuodatettua

Vierailija
16/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin viime vuoden joulukuussa ja ennen valmistumistani olin hommannut harjoittelupaikan omalta alaltani. Tammikuun alussa minut vakinaistettiin (siis heti valmistumisen jälkeen). VOIN KUULKAAS KERTOA ETTEN OLISI IKINÄ USKONUT. Vieläkin ihmettelen tuuriani. T.Valtiotieteiden maisteri

Vierailija
17/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan, että työn saaminen on nyt vaikeaa. Kiinnostaa erityisesti juuri nyt tai hiljattain töitä etsineiden kokemukset. Kuinka vaikeaa nyt on saada työtä ja miltä alalta?

Viran sain noin 10 vuotta valmistumisen jälkeen (kolme vuotta sitten). Sijaisuuksia sain virkaa ennen helposti aina, kun olin valmis tekemään lyhyitäkin pätkiä. Tein kaikkea parista tunnista vuoden sijaisuuksiin ja sain niilläkin itseni elätettyä, mutta kesät toki meni työttömyystuilla. Lukuvuoden aikana en ole juuri työttömyystukea nostanut.

Luokanope

Vierailija
18/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi joulukuussa 2014, sain töitä maaliskuussa 2015, ehdin siis olla vain 3kk työttömänä. Nykyinen työ päättyy 8 kk päästä, työnhaun olen aloittanut jo. Pelottaa ettei tosiaankaan käy moinen tuuri jälleen että työllistyisin nopeasti :( ahdistaa ja pelottaa tämä nykyinen työllisyystilanne ja se että paremmasta ei ole tietoa ehkä ikinä.

Vierailija
19/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun valmistumisesta ja työpaikan hakemisesta on niin kauan aikaa, että ei kannata verrata nykytilanteeseen. Mut tytär sai syksyllä maisterin paperit yliopistosta ja hänellä oli valmiina työpaikka hankittuna ja aloitti vakituisessa työsuhteessa vuoden alussa. Tyttären opiskelukaveritkin olivat saaneet työpaikat jo opiskeluaikoina, tosin ei kaikki vakituisina, mutta määräaikainenkin paikka on parempi kuin ei mitään. Pari, kolme lähti suoraan ulkomaille jatko-opiskelijoiksi tai töihin.

Minkä alan ihmisiä olet, aloittaja? Käsittääkseni matalasti koulutettujen on hyvin vaikea saada töitä tällä hetkellä. Se auttaa, jos tekee joita opiskeluaikana ja moni saa työsuhteen jo valmiiksi opintojen päätyttyä.

Aloittaja on valmistumassa luonnontieteen alalta DI:ksi ja tilanne tuntuu hankalalta. Yritän kuitenkin pysyä positiivisena. On mukava kuulla, että kyllä töitäkin löytyy kun niin moni on saanut ja toisaalta keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa vertaistukena.

Vierailija
20/55 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin kaksi vuotta sitten. Keikkatöitä oli jo kesken opintojen tarjolla, ja vakituisen paikan sain aika tarkkaan vuosi valmistumisesta. Tajuan kyllä olevani onnekas, kun pääsin niin älyttömän nopeasti vakipaikalle, enkä mihinkään sijaisuuteen tai muuhun määräaikaiseen paikkaan. Mutta ainakin sosiaali/hoiva-aloilla tuntuu työllistyminen olevan vielä aika hyvissä kantimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi