Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtönkin pystyy säästämään

Vierailija
27.01.2016 |

Olen kolme vuotta ollut peruspäivärahalla ja olen tähän mennessä pystynyt säästämään viisi tuhatta euroa. Olen sinkku, en omista autoa, en polta enkä ryyppää. Liikkumiset hoidan kävellen tai pyörällä. Melkein joka kuukausi saa rahaa säästöön. Varsinkin nyt kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa ja on korotettu työmarkkinatuki + 9 euroo per päivä saan noin 350 euroo kuukaudessa säästöön. Toki joskus tulee yllättäviä menoja mutta noin keskimäärin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, että jollekin maksetaan rahaa säästöön :(

Vierailija
22/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap välttämättä nosta asumistukea. Hänellä voi olla puoliso joka maksaa asumisen. ;) Tai sitten hänellä on velaton omistusasunto josta maksaa vastikkeen eli asumiskulut ovatkin huomattavasti pienemmät.

Vaikka ap saisi asumistukea niin säästöillään pitää huolen ettei tule saamaan sossusta rahaa jos jotain yllättävää tapahtuu vaan maksaa itse. Moni työtönhän pitää huolen että toimii tavalla jolla saa sossun aina maksamaan kun "rahat eivät riitä" vaikka kyse olisi valinnoista. Nämä sossuloiset saavat työttömyyskorvauksen ja asumistuen lisäksi siis vielä toimeentulotukea säännöllisesti. Tulevat tätä nyt haukuttavaa huomattavasti kalliimmaksi yhteiskunnalle maksimikuppauksellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mit' vittua nyt taas. minä pienituloisena maksan veroissa teidän säästönne!!  työttömien jotka saavat rahat ilmaiseksi tulisi tuhlata kaikki, kuten rikkaimpienkin niin suomi nousisi

Jos ois perustulo niin tuhlaisin. Nykysysteemissä on pakko säästää, koska voi joutua milloin tahansa karenssiin, tai sossun armoille ja sieltäkään ei välttämättä saa kilinkiäkään.

Vierailija
24/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mit' vittua nyt taas. minä pienituloisena maksan veroissa teidän säästönne!!  työttömien jotka saavat rahat ilmaiseksi tulisi tuhlata kaikki, kuten rikkaimpienkin niin suomi nousisi

Siis mielestäsi minun pitäisi ryypätä, rällätä ja shopata jokainen kassasta saamani euro viimeiseen senttiin asti, että Suomi lähtisi nousuun, sen sijaan että säästän rahani johonkin suurempaan hankintaan myöhemmin?

en  tietenkään kehota ketään ryyppäämään vaikka pidänkin alkoholista mutta mielestäni työttömille pitäisi kustantaa kaikki tarpeellinen jotta elämä on hyvää, mutta jos säästöön jää muutama tuhat euroa vuodessa niin en pidä siitä veronmaksajana jolle ei jää mitään säästöön. tosin ymmärrän , että ap on erikoistapaus ja muista suurin osa elää kdestä suuhun.

Sullekin palkansaajana voisi jäädä jotain säästöön jos yrittäisit säästää. Jotkut asiat on ihan ittestä kiinni.

Vierailija
25/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asumiskulut 1014 / kk. Siihen päälle netti 24,90. Pakko olla. Nämä ovat kiinteitä kustannuksia jotka tulevat joka vitun kuukausi. Nyt joku tietysti sanoo että mene töihin vitun pummi tai muuta pienempään asuntoon. Nämä ovat argumentteja jotka olen jo käsitellyt niin monta kertaa ettei enää jaksa.

Kannattaa kilpailuttaa toi netti/miettiä esim. 4g nettiä. Ainakin meillä se tulee halvemmaksi yhdessä puhelinliittymän kanssa. Ja on ihan nopea systeemi. Vitosen jos säästää kuussa netistä, niin vuodessa sekin on jo 60e...

Vierailija
26/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa nettona kuukaudessa työmarkkinatukea sen reilut 500 euroa ja on tilillä 10000 euroa, saako asumistukea vai pitääkö ensin tuhlata pois tililtä rahat, kun käytännössä joutuu kuitenkin hankkimaan sinne asuntoon lähes kaiken astioita ja vaatteita lukuun ottamatta? Töihin olisi tarkoitus hakeutua uudella paikkakunnalla, mutta kun se ei välttämättä ihan heti onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme