Koiranpentu syö pihalla kiviä, puunlehtiä ym. Mitä tehdä?
Meillä oli ajatuksena, että kun koira kasvaa, niin siirrämme senvälill omakotitalomme pihalle, joka on aidattu. Mutta eihän tuollaista voi yksin päästää olemaan pihalla, kun se syö kaikkea maasta. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (13)
Mitä, jos se nielaisee niitä? Olen ihan stressissä sen kanssa pihalla, kun koko ajan suu rouskuttaa.
Entäs ne kaikki pihan kasvit? Tajuaako se, että mikä on myrkyllistä?
Meidänkin pentu syö kaikkea mahdollista ulkona. Kivet on jostain syystä erityisen hyviä kun niitä tykkää rouskutella aina 😄
Anna rosukutella vain. Ei ole oikeasti mitään vaaraa, kunhan et anna muiden koirien ulosteisiin mennä jos käytte lenkillä eikä ole vielä rokotettu. Ei se kiviin tukehdu, tyypillistä pennuille kun ikenet kutiaa nii rouskutella kaikenalaista.
Etkö viitonen stresaa, että se tukehtuu tai jotain pahaa tapahtuu vatsassa, kun sinne joutuu?
Ei auta, vaikka olisi narussa. Syö kaiken mihi narussa ylettää.
Kiinnitä koiran huomio johonkin muuhun. Kun se tekee jotakin ei-toivottua, vihellä, vinguta lelua, heitä palloa...jotakin millä saat koiran lopettamaan ja ottamaan kontaktia sinuun.
Anna/heitä koiralle vaikka joku lelu tai anna sille jotakin luvallista, turvallista syömistä. Piilota herkkuja aktivointipalloon tms.
Sun pitää korvata pentukoiran epätoivottava käytös toivottavalla! Pikkuhiljaa se sitten jää pois.
Joku kivien syöminen voi oikeasti olla koiran terveydelle erittäin vaarallista.
Mun koira tykkäsi ulkona kantaa mukanaan lempileluaan. Se olikin mulla melkein aina taskussa ja kun koiran huomio kiinnittyi liikaa esim. nurmikon syömiseen tai mullan kaivamiseen, otin lelun esiin ja leikitin koiraa hetkisen jonka jälkeen koira kantoi leluaan eikä keskittynyt ns. vääriin asioihin. Joskus myös nahkahansikas tai mun lapanen ajoi saman asian, koira ylpeänä möyhensi sitä hetkisen ja kantoi loppuajan suussaan kotiin asti.
Pentuna koiraa piti kyllä vahtia aidatulla pihalla koko ajan. Muuten oli omenapuun juuret kaivettu esiin ja kaikki irtomulta levitelty ympäri takapihaa, kukkien nuput syöty, kasveja revitty, jnejne. Aikuisena koira ei ole enää tehnyt näitä pentuajan "koiruuksiaan". Nyt jälkeenpäin oikeasti naurattaa koko touhu, mutta silloin ei...
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kaikki pihan kasvit? Tajuaako se, että mikä on myrkyllistä?
Tajusikko ite kun ryömit kakarana? hä
Se kuuluu pentuikään. Näin ainaki meillä. Lopetti kyllä aikanaan.