Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Praha vai Berliini?

Vierailija
27.01.2016 |

Suunnittelemme mieheni kanssa lyhyehköä lomaa (pitkä vkonloppu tai viikko) keväälle/kesälle. Kumpaa kohdetta suosittelisit?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliiniä, lyhyt lento, paljon näkemistä ja tekemistä. Mahtava kaupunki. On Prahakin kiva, romanttisempi ehkä <3

Vierailija
2/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa syksyllä Berliinissä ja vuosi sitten tammikuussa Prahassa. Prahaan rakastuin, ihanan mystinen ja romanttinen paikka ja huomattavasti Saksaa edullisempi hintataso!

Vierailija
4/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahaa ehdottomasti. Berliinin vaihtoehtona Muncheniä.

Vierailija
5/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini. Euroopan Iso Omena.

Prahakin on tosiaan hieno paikka, mutta ehkä jonkin verran jäykempi kohde.

Vierailija
6/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kivoja kohteita, itse tykkäsin enemmän Prahasta. Jos matkan pituutta ajattelee, niin menisin Prahaan lyhyemmälle lomalle (esim. vkl-pitkä vkl) ja Berliiniin vähän pidemmälle (pitkä vkl-viikko).

Vierailija
7/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista, riippuu ehkä vähän siitä mitä haluaisitte tehdä? Praha on kompaktimpi ja nähtävyydet nopeammin katsottu, joten pitkäksi viikonlopuksi se, jos taas olette koko viikon niin sitten ehkä Berliini mieluummin.

Ei ole kyllä mun mikään mahdottomuus yhdistää näitä kahta, itse oon joskus tehnyt niin. Bussiyhteys Prahasta Berliiniin on noin 5 tuntia, bussi tilava ja mukava ja hinta jotain parinkympin luokkaa. 3 päivää Prahassa ja 4 Berliinissä?

Vierailija
8/30 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliiniä suosittelen.

Tykkäsin kovasti kaupungin tunnelmasta ja tyylistä. 2 krt olen käynyt.

Prahassa olen ollut useita vuosia sitten ja ihan ok paikka, mutta ei mitenkään erityisesti jäänyt mieleen. Turisteja oli aivan kamalasti joka paikassa, kun kesällä oltiin.

Vierailija
9/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia ajatuksia tähän vanhaan ketjuun. Mikä oli mielenkiintoisinta suosikissasi

?

Mitä ei missään nimessä kannata missata?

Vierailija
10/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini: + erittäin paljon mielenkiintoista nähtävää, historiallisia paikkoja ja museoita, joita kiertää, kanavaristeily kiva juttu kesäkelillä, kaupungin ulkopuolellakin paljon nähtävää, hyvät bussilinjat ja metro

- kolho, pitkät välimatkat historiansa takia, yllättävän vaikea löytää hyviä lounasravintoloita keskustassa, hämäräperäisiä kaupunginosia kannattaa välttää iltaisin

Praha: + helppo kävellä keskustassa, kompakti, kaunis historiallinen keskusta, hyviä ravintoloita ja kahviloita löytyy helposti, edullisempi kuin Berliini

-muuttunut turistirysäksi osittain, keskustassa bordelleja ja strippibaareja / ei antanut hyvää kuvaa, kannattaa varoa iltaisin taskuvarkaita

Vierailija
11/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on pilalla

Vierailija
12/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa voi ostaa seksiä. Praha on edullisempi tosin.

Vierailija
13/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa arabit voi hyökätä.

Vierailija
14/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha, tyylikäs ja kiva tunnelma.

Vierailija
15/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on ainutlaatuinen, historiallisesti ja pelkän nykyhetkenkin osalta. Praha on mikä on. Kaarlensilta, olutta, turistien huijaamista. Ei mitään erityistä.

Vierailija
16/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa arabit voi hyökätä.

Missäpä ei.

Vierailija
17/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, suuri ei kiitos. Teennäisten pikkulumppujen kohde,

Vierailija
18/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini oli mun mielestä todella halpa! Olutta sai ison stoben kolmella eurolla, hyvää ruokaa vitosella. Kaikki ravintolat erittäin siistejä ja julkiset kulkevat (yllättäen) saksalaisella tarkkuudella. Julkisten lippu on kuitenkin välimatkojen vuoksi pakko ostaa, joten kannattaa rohkealla mielellä kierrellä muuallakin kuin Alexanderplatzilla. Näin löytää myös kivoja kauppoja ja sitä halvempaa ruokaa.

Ainoa pettymys Berliinissä oli Mauerpark. Ainoa hyvä puoli tuolla kirpputorilla oli hyvä katuruoka. KaDeWe taasen teki suuremman vaikutuksen minuun kuin Harrods. Mutta eniten Berliinissä ihastutti rentous, ravintoloiden siisteys ja se tarkkuus. Plus asiakaspalvelu oli suomalaiselle ihanan epätyrkyttävää. :D Sai rauhassa katsoa ja tutkia.

Vierailija
19/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne Mauerparkin kirpputorille pitää tunkea?

Vierailija
20/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän enemmän Berliinistä.

Edullista on kyllä Saksassa.

Rento kiva tunnelma ja upeita hotelleja kohtuullisella hinnalla,

Praha pienempi ja ihan kiva, mutta keskusta siis niin täynnä turisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä