Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle nimeksi Juli, mikä toiseksi nimeksi

Vierailija
27.01.2016 |

Näin ollaan suunniteltu. Ehdotuksia toiseksi nimeksi? Yksi idea oli Juli Anna Katariina, toinen Juli Anna Aleksandra. Kommentteja, muutakin saa ehdottaa :)

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin usein niin monen muunkin nimen kohdalla, suosittelen sinuakin ap lausumaan ihan ääneen tuota nimeä, käyttämään sitä lauseissa, oikein kuuluvalla äänellä.

Monesti "ajatus" siitä, miltä nimi kuulostaa, ei sitten kuitenkaan ole ihan sitä, miltä se oikeasti puheessa kuulostaa tai kielellä taipuu. Saattaa ihastua tavallaan kirjoitusasuun..

Juli näyttää kauniilta, mutta kuulostaa keskeneräiseltä, kuin loppu olisi nielaistu. Liian voimakas mielleyhtymä Julliin tai Puliin, saa sen myös vaikuttamaan enemmän pojan nimeltä.

Mieti vielä olisiko Julia tai Juuli pidemmän päälle parempi...

Vierailija
42/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tulee vihaamaan sinua loppuikänsä senkin jälkeen, kun on vaihtanut nimensä heti kun se on mahdollista.

oikein veemäisen pikkuhoron nimi, joten jätä väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Juli mielestäni sointuu kauniisti. Nimi siinä missä muutkin. Viehättävä, ei liian keksimällä keksitty, mutta kuitenkin omaperäinen. "Uusvanha". Jatkoon!

Ja ap, ehdotan Juli Maaria, toisen nimen pitkä vokaali korostaa kivasti ekan nimen lyhyttä. :)

Vierailija
44/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pojannimeltä noin lyhyenä äännettynä, eikä edes kivalta pojannimeltä.

Vierailija
45/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näillä negatiivisilla kommentoijilla itsellään tooooosi paska nimi ;) jäänyt hirrrveät angstit vai mistä katkeruus? Tulla nyt vauvan nimeä herjaamaan, ehkä taustalla halu loukata onnellista tulevaa äitiä kun itsellä ei nyt niin ruusuinen fiilis ole. Tehkää jotain itsellenne ja suhtautumisellenne, saatte olla tämän illan vaikka Modesty Blaiseja jos se vitutus siitä helpottaisi.

Eiköhän se äiskä ja iskä tiedä oman lapsensa nimen parhaiten ja aina on mahdollisuus sitten aikuisena vaihtaa nimi. Nimi on tarina ja itse olen kiitollinen vanhempieni vaivasta makustella nimeä ja rakkaudella nimetä lapsensa.

Go Juli!! :)

Vierailija
46/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli Veivari

Vierailija
47/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Juli-poika. Voiko se olla myös tytön nimi? Mieheni suvusta tulee tuo Juli-nimi.

Vierailija
48/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Juli mielestäni sointuu kauniisti. Nimi siinä missä muutkin. Viehättävä, ei liian keksimällä keksitty, mutta kuitenkin omaperäinen. "Uusvanha". Jatkoon!

Ja ap, ehdotan Juli Maaria, toisen nimen pitkä vokaali korostaa kivasti ekan nimen lyhyttä. :)

Sama yhdistelmä tuli mieleeni! Miksei myös Maria, Mariia, Marjaana tms. Tykkään myös Juli-nimestä, oikein kiva!

Vierailija
49/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoiterivi ehdottaa "mika" toiseksi nimeksi ;)

Vierailija
50/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miellän Julin enemmän tytön nimeksi, mutta tässä tapauksessa kyse makuasiasta :)

Vierailija
51/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä negatiivisilla kommentoijilla itsellään tooooosi paska nimi ;) jäänyt hirrrveät angstit vai mistä katkeruus? Tulla nyt vauvan nimeä herjaamaan, ehkä taustalla halu loukata onnellista tulevaa äitiä kun itsellä ei nyt niin ruusuinen fiilis ole. Tehkää jotain itsellenne ja suhtautumisellenne, saatte olla tämän illan vaikka Modesty Blaiseja jos se vitutus siitä helpottaisi.

Eiköhän se äiskä ja iskä tiedä oman lapsensa nimen parhaiten ja aina on mahdollisuus sitten aikuisena vaihtaa nimi. Nimi on tarina ja itse olen kiitollinen vanhempieni vaivasta makustella nimeä ja rakkaudella nimetä lapsensa.

Go Juli!! :)

No ei ole, mutta tuo nyt vaan on yksinkertaisesti paska nimi, tulee mieleen joku narsistinen pikkunarttu 

Vierailija
52/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Juli-poika. Voiko se olla myös tytön nimi? Mieheni suvusta tulee tuo Juli-nimi.

Väestörekisterin mukaan suurin osa Juli nimisistä on tyttöjä. 2000-luvulta eteenpäin ei ole annettu yhdellekään pojalle nimeksi Juli.

Vierailija
53/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän Julin enemmän tytön nimeksi, mutta tässä tapauksessa kyse makuasiasta :)

Niin minäkin. Juli on tyttö ja Jude on poika.

Vierailija
54/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina

Vierailija
55/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli Mariella

Juli Rosanna

Juli Eleonoora

Vierailija
56/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa!

Vierailija
57/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Juli on nätti mutta toiseksi nimeksi joku jossa on vahvempi konsonantti ja viisi-kuusi kirjainta. Silloin nimi on tasapainossa. Kultainen leikkaus kuten taiteessa.

Vierailija
58/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Juli on nätti mutta toiseksi nimeksi joku jossa on vahvempi konsonantti ja viisi-kuusi kirjainta. Silloin nimi on tasapainossa. Kultainen leikkaus kuten taiteessa.

Juli Pirkko?

Vierailija
59/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli Elviira

Juli Minerva

Vierailija
60/76 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, mutta kuulostaa tyhmältä pelkkä Juli nimenä :D Eikä oikein tunnista onko kyseessä poika vai tyttö vai hamsteri. Miten on niin vaikeaa lisätä vaikka se A sinne perään, että olis tunnistettava nimi, tai edes E tai jotain fiksuu.. Ärsyttäviä kun pitää nykyään kaiken maailman väännöksiä tehdä nimistä, tai olla jotenkin mukamas erikoinen ja sitten se lopputulos on just tota tasoa...että ei voi muuta kun facepalmin aiheuttaa.