Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsetonko voisi tietää enemmän lapsista ja lasten kasvattamisesta? Yksi isoimmista aivopieruista koskaan

Vierailija
26.01.2016 |

Silloin tällöin näkee esillä sellaista väittämää, että "Kyllä lapsetonkin voi tietää paljon lapsista ja lasten kasvatuksesta, jopa enemmän kuin moni sellainen ihminen, jolla on omia lapsia. Ei tuon asian ymmärtämiseen ole pakko omia lapsia olla."

Tämä on yksi naurettavimmista väittämistä, mitä on olemassa. Lapsettomat ihmiset ainoastaan KUVITTELEVAT tietävänsä noista asioista jotain, vaikka eivät todellisuudessa tiedä niistä yhtään mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Omasta puolestani voin allekirjoittaa väitteen. Minulla oli lasten kasvatuksesta selkeät ja varmat mielipiteet, kunnes sain oman lapsen. Olin siis tavallaan ainakin omasta mielestäni etevämpi kasvattaja silloin, kun minulla ei vielä ollut omakohtaista kokemusta aiheesta.

Ehkä sitten olen katkera.

:)

Olit vain ylimielinen luullessasi olevasi taidokas lastenkasvattaja. Olen lapseton, enkä tiedä lastenkasvatuksesta mitään. Mutta ei tiedä esimerkiksi serkkunikaan, ja hänellä on kaksi (todella huonokäytöksistä) lasta tai teiniä jo. Toinen serkkuni taas on päiväkodissa töissä ja hän tosiaan tietää, tiesi jo ennen pientä lastaan. Toisaalta, ehkä tiedän kasvatustaidotonta serkkuani enemmän - nimittäin tunnistan kyllä huonon kasvattajan kun sellaisen näen. Serkkuni kai luulee olevansa ok, kun ei metodejaan muuttanut, toisen serkkumme neuvoista ei välittänyt mitään, hän kun on (siis oli, tuolloin) lapseton, sama se että on tavannut vuosien ajan toisten lapsia hoitaessaan ties millaista kakaraa. EI VOI TIETÄÄ KU EI OO ÄITI. Huokaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän