Minkälaiset hiukset tukevat naisjohtajan auktoriteettia?
Sain uuden, vaativan työn, ja jotenkin nämä ylikasvaneet kotiäitihiukset ja Me&I-vaatteet ei enää sovikaan uuteen rooliin. Minkälainen tukka naisjohtajalla pitäisi olla, että olisi uskottava?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sain uuden, vaativan työn, ja jotenkin nämä ylikasvaneet kotiäitihiukset ja Me&I-vaatteet ei enää sovikaan uuteen rooliin. Minkälainen tukka naisjohtajalla pitäisi olla, että olisi uskottava?
mä haluun puhua sun pomolle -kampaus. Ei kuitenkaan kouvola-tukka.
-m36
Millaiset hiukset sinulla oli työhaastattelussa?
Onhan siitä tutkimuksiakin tehty, että jossain määrin ulkkonäkö kyllä vaikuttaa johtajan auktoriteettiin. Ei se ulkonäöstä synny, vaan osaamisesta tietenkin, mutta väärällä ulkonäöllä voi kaivaa maata omien jalkojensa alta ja naisella tämä on suurempi ongelma kuin miehillä.
Kyse on siitä, että johtajan persoonan ja asiantuntemuksen pitää saada näkyä. Tämän vusi kannatta välttääaikkia sellaisia ulkonäköelementtejä, jotka kiinnittävät huomiota (paitsi ehkä hyvin leikattua kirkkaan väristä jakkupukua Merkelin tai hillary clintonin tai condoleezza ricen tyyliin. Tätäkin harkitse tarkkaan, äläkä ylikäytä!)
Yksi hyvä tapa on hakea lehdistä ja netistä omalla alalla menestyneiden naisten kuvia ja katsoa, millaiset kampaukset näillä naisilla on (tai on ollut). Sitten soveltaa sitä omaan naamaan ja ruumiinrakenteeseen.
Vältä kaikkea sotkuista ja suttuista. Vältä värjätyksi tunnistettavia värejä, äärimmäisiä värejä ja varsinkin kaukana omasta värityksestäsi olevia värejä. Vältä tupeerauksia, pöyhötyksiä, suoristuksia, kiharointia ja kaikkea mikä näyttää sil, että hiusten laittoon menee aikaa, tai mikä kuivattaa hiuksia. Sulla kuuluu olla hyväkuntoiset, ei laitetut hiukset. Pidennykset on ehdoton no-no.
Erilaiset puolipitkät polkat on yleensä aina ok. Ne myös sopivat useimmille. Jos on joku luova ala, voi lisäksi ajatella pitkiä hiuksia ja erilaisia nutturakampauksia. Tieteessä letti on ihan ok.
Enemmän vaikutat auktoriteettiisi sanattomalla viestinnällä, eli kehosi asennolla, ryhdillä, ilmeillä, rauhallisuudella.. jne.
Olen miettinyt ihan samaa. Aika homssuinen pää ja aamulla en jaksa/ehdi meikata. Olen nyt kuitenkin töissä onnistunut taidoillani vakuuttamaan ylimpää johtoa ja minulle on tiedossa parempi paikka. Pitääkö pää päivittää tähän päivään vai riittääkö edelleen, että sen sisällä leikkaa terävästi ?
Kyseessä on siis ensimmäinen työpaikka alalla ja suoraan kotoa johtajan pallille? Onnea kovasti.
Tässä on vähän ap:n näköä, nämä hiukset sopii sulle hyvin: http://i21.photobucket.com/albums/b300/spacemonkey_fg/More%20Random%20P…
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vähän ap:n näköä, nämä hiukset sopii sulle hyvin: http://i21.photobucket.com/albums/b300/spacemonkey_fg/More%20Random%20P…
Molemmat hyviä
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa. Aika homssuinen pää ja aamulla en jaksa/ehdi meikata. Olen nyt kuitenkin töissä onnistunut taidoillani vakuuttamaan ylimpää johtoa ja minulle on tiedossa parempi paikka. Pitääkö pää päivittää tähän päivään vai riittääkö edelleen, että sen sisällä leikkaa terävästi ?
Kyllä tämä nykyinen riittää siihen paikkaan, jonka olet tällät habituksella saanut. Mutta jos haluat jatkossa vielä enemmän, on syytä miettiä, että et anna itsestäsi sitä kuvaa, että työsi on sulle liian vaikeaa (=et ehdi huolehtia itseäsi normaalin näköiseksi vaan olet homssuinen) tai työ ei kiinnosta sua kovin paljon ( =et viitsi huolehtia itseäsi normaalin näköiseksi töihin, vaan olet homssuinen). Meikata ei tarvitse, mutta homssuisuus ei kerro hyvää enää keskijohdon yläpuolelle yrittäessä.
Natsinuttura. Päältä sileä, jakaus keskellä ja tiukka niskanuttura. Pitää muistaa, että nuttura kiristää kunnolla.
Vahattu kalju saa aina aikaan uskottavuutta.
Hoidetut ja huolitellut. Ei liian kihara, ei räväkästi värjätty. Aina puhdas
Juuri näin. Tämähän on ihan itsestäänselvyys. Miten ihmiset on tässä ketjussa niin tekopyhiä, ettei tunnusta tätä... ja koskee miehiä myös samalla tavalla kuin naisia. Tietyissä bisnespiireissä esim löysä huppari on aika nono (ellet vedä jotain trendi -startupia)