Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpentu versus ihmisvauva.Koiranpentu on 100 kertaa raskaampi!!!!

Vierailija
25.01.2016 |

Jos parisuhde selviää koiranpennusta kotona kestää se mitä vain!!
Meillä on lapsia ja vauva aika on ollut aina ihanaa ja kevyttä..olen aina saanut nukkua tarpeekseni ja päässyt vauvojen kanssa helpolla..
Meillä on miehen kanssa suhde kestänyt remontit ja talon rakennuksen ja lapsien takia ei ole koskaan ollut raskasta mutta nyt,,
..taloon tuli koiranpentu kun vanha koira kuoli ja tämä on aivan tolkuttoman raskasta..
Ei pystytä rakastelemaan koska koira kulkee perässä ja huutaa jos sen laittaa johonkin oven tai portin taakse jottei se nyt sentään aktiin pyrkisi mukaan,se kulkee jatkuvasti perässä,ei ole hetken rauhaa,kauppaan ei pääse koska koiraa ei voi jättää yksin koska se repii joka paikan jos jää yksin,kauppaan sitä ei voi ottaa.Ulkona täytyy keskittyä pentuun,lapset jäävät huomiotta.
Ollaan aivan loppu ja kireitä..yöt menee vahtiessa ja herään kusettamaan pentua 2 kertaa yössä ja silti matot on kusessa..
Se repii ja rikkoo kaikki lasten lelut.
Tää on todella raskasta ja riipivää,miehen kanssa ollaan jatkuvasti kireitä ja hermostuneita!
Älkää ikinä ottako pentua..tehkää mielummin se vauva nuoret parit..pääsette paljon paljon helpommalla!Uskokaa minua!
Topivottavasti tulee pian kesä että saa ton otuksen ulos!

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään..hankittu mikä hankittu ja sen kanssa täytyy koittaa tulla toimeen.

Koirien seassakin vaan on näitä tapauksia että ovat ongelmatapauksia..

Ruuri tämä seinien repiminen ja paikkojen tuhoaminen..lapset ja vauvat harvemmin kuitenkaan tuottavat aineellista vahinkoa!

Todella harmittaa että kun on ollut niin hyvä koira ja nyt tuli tälläinen koira joista olen kuullut karmeita tarinoita jotka yksin jäätyään repivät paikkoja ja raapivat seinät ja ovet piloille..nyt osui kohdalle sellainen ja on todella vaikeaa voin kertoa!

Muistakaa että on aina se mahdollisuus että se osuu omalle kohdalle!

Monissa tuttavapariskunnissa on niitä jotka ovat joutuneet koirasta luopumaan kun ovat kertakaikkiaan kyllästyneet siihen että joka työpäivän jälkeen on tehty hirvittävää tuhoa!

Älkää ihmiset ottako siihen hoivatarpeeseen elukkaa vaan miettikää miten siinä voi oikeasti käydä!

SE tulee aivan hirvittävän kalliiksi vaihtaa ulko-ovia ja paneleita ja tapetoida uudelleen ja jo käyttää mattoja pesulassa!

Älkää ottako koiraa!

Vierailija
62/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa hyvin epämiellyttävältä ja sivistymättömältä ihmiseltä. Sympatiat ovat täysin koiran puolella.

Ja mieti, että vaikka ap todennäköisesti onkin trolli, niin tuollaisia ihmisiä on myös oikeasti. Hyrr.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään..hankittu mikä hankittu ja sen kanssa täytyy koittaa tulla toimeen.

Koirien seassakin vaan on näitä tapauksia että ovat ongelmatapauksia..

Ruuri tämä seinien repiminen ja paikkojen tuhoaminen..lapset ja vauvat harvemmin kuitenkaan tuottavat aineellista vahinkoa!

Todella harmittaa että kun on ollut niin hyvä koira ja nyt tuli tälläinen koira joista olen kuullut karmeita tarinoita jotka yksin jäätyään repivät paikkoja ja raapivat seinät ja ovet piloille..nyt osui kohdalle sellainen ja on todella vaikeaa voin kertoa!

Muistakaa että on aina se mahdollisuus että se osuu omalle kohdalle!

Monissa tuttavapariskunnissa on niitä jotka ovat joutuneet koirasta luopumaan kun ovat kertakaikkiaan kyllästyneet siihen että joka työpäivän jälkeen on tehty hirvittävää tuhoa!

Älkää ihmiset ottako siihen hoivatarpeeseen elukkaa vaan miettikää miten siinä voi oikeasti käydä!

SE tulee aivan hirvittävän kalliiksi vaihtaa ulko-ovia ja paneleita ja tapetoida uudelleen ja jo käyttää mattoja pesulassa!

Älkää ottako koiraa!

Hei trolli,

Kannattaako jättää se koko asunto sille koiranpennulle temmellyskentäksi ja matot totta kai paikoilleen? Ihan oikein tyhmille ihmisille, toivottavasti se koira tekee järkyttävät vahingot ja pääsee parempaan kotiin missä tiedetään koirien kasvatuksesta jotain.

Vierailija
64/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lukenut koko ketjua, mutta olen samaa mieltä!

Onneksi meidän nuorempikin koira on jo kolme vuotta, niin suurempia ongelmia ei enää ole.

Katkerana edelleen muistelen, kuinka koira söi pentuaikanaan:

ovenkarmit

vanhemman koiran kalliin kuljetuslaukun

kaukosäätimen

puhelimeni

sängyn runkopatjaan reiän (40cm halkaisijaltaan)

auton turvavyöt

auton takapenkkien selkänojat

sohvan

ikkunanpokat

lipasto x2

tv-tason

keittiön kaappeja

Myös monet matot pilasi pissallaan.

Laitettiin 400€ koirankouluttajalle ja leikattiin pallit, siitä alkoi käytös kohentua.

Ja ei, koiralle ei lässytelty/oltu lepsuja, kuulemma oli vaan aika kovaluonteinen koira, joka halusi raivata minut pois edestään (söi mm. jokaisen vaatteeni jonka unohdin näkyville).

Nyt koira osaa olla jo aika kiltisti, mitä nyt eilen kävi tyhjentämässä keittiön ja vessan roskikset lattialle ja tänään oksensi TAMPONIN matolle 😒😒

Tuossa kun katson tota nukkuvaa puolivuotiasta (entistä koliikkivauvaa), niin TÄHÄN asti hän on ollut huomattavasti helpompi tapaus. Uhmaikää odotellessa.

Joo siis rahaa menee aivan tajuttomasti..ja pelottaa todella tulevaisuus koska kuulemma tälläinen ongelmakäyttäytyminen että yksin jäätyään raapii ovet rikki ja puree paikat rikki on sellaista mikä on koiran luonteessa eikä sille voi mitään muuta kuin pitää sitä häkissä se aika kun on itse töissä jos ei halua kerran kk vaihtaa uutta ovea..

Olen kaikkeni tehnyt,lenkittänyt,aktivoinut,paijannut ja hoitanut ja elämä on täysin pilalla..

parisuhde kärsii koska koira tuijottaa vieressä ja seksi ei onnistu meiltä silloin,kaivataan omaa rauhaa.

Mihinkään ei enää päästä,vanha koira matkusti autossa kuin tyhjää vain ja oli mukana kaikkialla,tämä oksentaa auton aivan täyteen jos sen sinne vie.Ollaan vankina.

Kauppaan ei voida lähteä porukalla koska koira repii paikat!

Tämä on aivan sietämätöntä mutta kai tästä jotenkin selvitään taas..

Mutta en voi kyllä suositella kenelekkään jos sattuu käymään näin huono tuuri!

Vierailija
65/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (me mieheni kanssa) otin koiran ihan hoivavietin takia. En tiennyt koirista mitään, se on sekarotuinen, aikalailla pystykorvan kokoinen. pari vuotta myöhemmin otimme sille kaveriksi löytöeläinkodista toisen koiran, hiukan isomman uroksen.

Ovat nyt 11- ja 12-vuotiaat iloiset ja hyväntahtoiset mussukat, kertaakaan ei olla kaduttu, "tuhot" ovat olleet minimaaliset, muutamia talouspaperirullia yms.

Öisin lähdettiin pihalle pentuaikana kun koira  pissahätäiseltä vaikutti, mattoja ei tarvinnut ottaa pois, sisälle ei tehty kakkoja/pissoja, yritti joskus valvottaa ja leikityttää öisin mutta rauhoittui kun sanoi että nyt nukutaan, käy siihen ja silitteli vähän..

En todellakaan kannusta ketään ottamaan koiraa yhtäkkisestä päähänpistosta mutta haluan sanoa että osaamatonkin voi pärjätä erittäin hyvin maalaisjärjellä ja sydäntä käyttäen.

Vierailija
66/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ollut yhteydessä yhteenkään koirankouluttajaan? Ne sinun keinot voivat olla tuhoisat, varsinkin kun asenteesi on noin negatiivinen.

Miksi et hae ammattilaisen apua tai tosiaan etsi sille parempaa kotia jossa on aikaa ja halua panostaa pentuaikaan jotta koirasta tulisi mahdollisimman tasapainoinen ja onnellinen?

Vierailija
67/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan koitettu jättä asuntoon..repii kaiken..ei osaa hetkeäkään olla yksin pihassa vaijerissa kun huutaa kun hullu..ollaan rajttu reviiriä ja laitettu kauppareissun ajaksi eteiseen ja ovet kiinni..repi oven ja karmit ja tiivisteet ja tuhosi tapetin ja lipastonjalat..oltiin 30 min pois.

Nyt vaan häkkikauppaan ja rahaa menee taas siihenkin..

Joskus käy näin mutta edelleen sanon että ei ole koskaan lasten kanssa ollut mitään näin hankalaa

ja lapset ovat tehneet parisuhteesta paremman ja nyt yksi koira meinaa sen tuhota.

Miettikää tarkkaan!

Vierailija
68/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä mieluummin ottaisin sen koiran jonka pentuikä on suurinpiirtein sellainen 3kk ja kasvavat 10x nopeammin kuin ihmislapset. Ei tarvii kuunella märinää ja kitinää, vaihtaa vaippoja ja siivota paidalta oksennuksia. Viedä kouluun, ostaa hienoja vaatteita, pelejä ja koneita... Paljon halvempikin kuin ihmislapsi. Joutuu vielä harrastamaan liikuntaa säännöllisesti ja aina kaveri mukana. Ei kitistä että kun ei jaksa/ halua ja akku kohta loppuu älykännykästä. Kun koira kasvaa se voi ola todella lojaali, pelastaa jopa henkesi! 

( Ei siis siinä, että vihaan lapsia, mutta oman terveyteni kannalta koiranpentu on paljon järkevämpi valinta kuin ihmispennun. Itse tiedän jo, etten itse kestäisi olla jumissa edes omassa lapsessa 24/7. Hetkein hoidossa vielä menee, mutta kyllä se koiranhoito on enemmän minun juttuni johon pystyn motivoitumaan paremmin. )

Vierailija
69/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimenkoirat VOIVAT OLLA vaativia, eli teillä on väärä rotuvalinta ja huono tuurikin.

Noita tunteita kun sinulla on nyt noin vahvasti, niin suositelen ottamaan yhteyttä koiran kasvattajaan ja pyytämään auttamaan uuden kodin etsimisessä koiralle. Kun koira on vielä noin nuori, niin nyt se kannattaa tehdä, muuten edessä voi olla 15 vuotta katkeruutta ja pahaa oloa, eikä se ole kellekään osapuolelle oikein.

Vierailija
70/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätä koiran valtoimenaan asuntoon? Sitä voi pelottaa/ahdistaa. En tarkoita että se pitäisi laittaa häkkiin vaan yhteen suljettuun huoneeseen jonka se "hallitsee".

Haluaisitko itse olla vaijerissa ulkona yksin? Miksi koira ei huutaisi, on vauva ja haluaa olla laumansa kanssa.

Vierailija
71/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ollut yhteydessä yhteenkään koirankouluttajaan? Ne sinun keinot voivat olla tuhoisat, varsinkin kun asenteesi on noin negatiivinen.

Miksi et hae ammattilaisen apua tai tosiaan etsi sille parempaa kotia jossa on aikaa ja halua panostaa pentuaikaan jotta koirasta tulisi mahdollisimman tasapainoinen ja onnellinen?

En ole enää edes negatiivinen,olen perinjuurin masentunut ja väsynyt tähän yövalvomiseen koiran takia.

Jos koiran luonne on tuo se on..pikkuhiljaa tässä mennään mutta laitoin tämän ketjun varoittaakseni niitä jotka asiaa harkitsevat..tietävät miten voi käydä.

Ja koiria ollut aina ja olleet helvetin hyviä koiria..nyt kävi näin..muut ole osannut kouluttaa ja koirat auttaneet itse itseään mut tää on nyt sellainen ongelma koira..

Vierailija
72/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää edes negatiivinen,olen perinjuurin masentunut ja väsynyt tähän yövalvomiseen koiran takia.

Jos koiran luonne on tuo se on..pikkuhiljaa tässä mennään mutta laitoin tämän ketjun varoittaakseni niitä jotka asiaa harkitsevat..tietävät miten voi käydä.

Ja koiria ollut aina ja olleet helvetin hyviä koiria..nyt kävi näin..muut ole osannut kouluttaa ja koirat auttaneet itse itseään mut tää on nyt sellainen ongelma koira..

Hyvänen aika hanki sille parempi koti kun se on teille pelkkä ongelma ja kamalan huono koira.

Oikeasti, ongelma on omistajassa, ei koirassa. Sinulla ei ole kapasiteettia tuosta koirasta huolehtia joten tee palvelus kaikille ja anna se parempaan paikkaan.

Miksi muuten et suostu hakemaan apua kokeneelta koirankouluttajalta? Kivempi vaikeroida ja syyttää omasta pahasta olosta eläintä?

Vierailija
73/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätä koiran valtoimenaan asuntoon? Sitä voi pelottaa/ahdistaa. En tarkoita että se pitäisi laittaa häkkiin vaan yhteen suljettuun huoneeseen jonka se "hallitsee".

Haluaisitko itse olla vaijerissa ulkona yksin? Miksi koira ei huutaisi, on vauva ja haluaa olla laumansa kanssa.

No on se laitettu vessaan rakastelun ajaksi..repi vessan ja huusi siellä..kauppareissun oli eteisessä ja repi oven ja seinät..ei se osaa olla missään..

ja on ollut noita koiria ja aina ne on olleet itsekseen hetken ulkona ja kyllä koiran täytyy oppia olemaan hetki itsekseenkin ulkona vai mitä?Kun kerran piha on missä voi olla.

Älkää ottako koiria..niitä kuulemma palautetaan ja lopetetaan ihan älyttömästi tälläisen takia joten harkitkaa todella tarkasti..

Juuri tuttava palautti 2 koiraa jotka otti sinne kasvattajalle..nyt ne on häkkikoirina siellä ja se pitää niitä ihan koiran penikoiden takia..en halua tuolle sellaista mutta meillä on elämä pilalla!

Koirat ei ole mitään vauvan korvikkeita hyvät nuoret!!!

Vierailija
74/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälläistä oven repimistä ei voi auttaa muullakuin estämästä tuho laittamalla häkkiin.

Vierailija
75/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että tää juttu ois totta. Ap jankuttaa vaan samaa koko ajan eikä ole oikeasti edes yrittänyt tehdä asian eteen mitään todellista.

Ehkä hän halusi saada aikaan tulikivenkatkuisen väittelyn eläinpennut vs ihmisvauvat.

Vierailija
76/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sut ap pitäis laittaa häkkiin kiusaamasta muita

Vierailija
77/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun osaamattomuuden takia kukaan ei saisi ottaa koiraa lemmikiksi.

Vierailija
78/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika hanki sille parempi koti kun se on teille pelkkä ongelma ja kamalan huono koira.

Oikeasti, ongelma on omistajassa, ei koirassa. Sinulla ei ole kapasiteettia tuosta koirasta huolehtia joten tee palvelus kaikille ja anna se parempaan paikkaan.

Miksi muuten et suostu hakemaan apua kokeneelta koirankouluttajalta? Kivempi vaikeroida ja syyttää omasta pahasta olosta eläintä?

Ei siihen oikein auta mikään koulutus,tehdään kaikki oikein..viedään ulos usein ja kuitenkin kusee sisään (kuten monet koirat kuulemma) ja lenkitetään pahimmat energiat pois-kuitenkin tuhoaa paikkoja,pissatetaan  ja juoksutetaan illalla että nukkuisi-kusee kuitenkin yöllä ja tekee pahojaan.

aktivoidaan leluilla ja koulutuksella mut meille nyt sattui tälläinen ongelmatapaus..ja mitä nyt olen asiasta keskustellut asiantuntijoiden kanssa niin ei ole kovin ihmeellistä..

ihmiset vaan kestää kummia asioita lemmikeiltään ja ovat valmiita maksamaan aineelliset tuhot..

Esim. vuokraasuntojen kunto on usein kamala koiran tuhojen ja kustujen muovimattojen takia..

Minä henk.koht en kestä koirankusen hajuista taloa ja revittyjä paikkoja..kuten moni muu koiranomistaja.

Vierailija
79/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä jos sain asiani jollekin asiaa harkitsetsevalle kerrottua!

Muistakaa että näin saattaa käydä ja miettikää koiran ottamista todella pitkään jos ette halua revittyja paikkoja ja kusta joka paikkaan!

Ihmiset ottaa lemmikkejä liian hätäisesti ja sitten niitä lopetetaan..

Miettikää tarkkaan!

Ja oikeasti kyllä vauva on helpompi kuin koiranpentu!!!

Älkää nuoret ottako koiraa kun moni sen koiran joutuu lopettamaan kun vauva tulee kun ei riitä energiat vaativaan koiraan.

Vierailija
80/93 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lukenut koko ketjua, mutta olen samaa mieltä!

Onneksi meidän nuorempikin koira on jo kolme vuotta, niin suurempia ongelmia ei enää ole.

Katkerana edelleen muistelen, kuinka koira söi pentuaikanaan:

ovenkarmit

vanhemman koiran kalliin kuljetuslaukun

kaukosäätimen

puhelimeni

sängyn runkopatjaan reiän (40cm halkaisijaltaan)

auton turvavyöt

auton takapenkkien selkänojat

sohvan

ikkunanpokat

lipasto x2

tv-tason

keittiön kaappeja

Myös monet matot pilasi pissallaan.

Laitettiin 400€ koirankouluttajalle ja leikattiin pallit, siitä alkoi käytös kohentua.

Ja ei, koiralle ei lässytelty/oltu lepsuja, kuulemma oli vaan aika kovaluonteinen koira, joka halusi raivata minut pois edestään (söi mm. jokaisen vaatteeni jonka unohdin näkyville).

Nyt koira osaa olla jo aika kiltisti, mitä nyt eilen kävi tyhjentämässä keittiön ja vessan roskikset lattialle ja tänään oksensi TAMPONIN matolle 😒😒

Tuossa kun katson tota nukkuvaa puolivuotiasta (entistä koliikkivauvaa), niin TÄHÄN asti hän on ollut huomattavasti helpompi tapaus. Uhmaikää odotellessa.

Joo siis rahaa menee aivan tajuttomasti..ja pelottaa todella tulevaisuus koska kuulemma tälläinen ongelmakäyttäytyminen että yksin jäätyään raapii ovet rikki ja puree paikat rikki on sellaista mikä on koiran luonteessa eikä sille voi mitään muuta kuin pitää sitä häkissä se aika kun on itse töissä jos ei halua kerran kk vaihtaa uutta ovea..

Olen kaikkeni tehnyt,lenkittänyt,aktivoinut,paijannut ja hoitanut ja elämä on täysin pilalla..

parisuhde kärsii koska koira tuijottaa vieressä ja seksi ei onnistu meiltä silloin,kaivataan omaa rauhaa.

Mihinkään ei enää päästä,vanha koira matkusti autossa kuin tyhjää vain ja oli mukana kaikkialla,tämä oksentaa auton aivan täyteen jos sen sinne vie.Ollaan vankina.

Kauppaan ei voida lähteä porukalla koska koira repii paikat!

Tämä on aivan sietämätöntä mutta kai tästä jotenkin selvitään taas..

Mutta en voi kyllä suositella kenelekkään jos sattuu käymään näin huono tuuri!

Äläs nyt! Meidän koiralla oli myös tosi paha eroahdistus! Asuttiin kerrostalossa kun koira otettiin, ja alusta pitäen koitettiin totuttaa sitä olemaan myös yksin, mutta lopulta (loman loputtua ja töihin palatessamme) kuskattiin joka aamu koira 10km päähän äidilleni, joka silloin vielä oli kotiäitinä. Mun työpaikkani oli 300 metrin päässä, ja silti joka helvetin aamu jouduin ajamaan sen 10km matkan äidilleni ja takaisin töihin. Mies taas töistä päästyään haki sen.

Kouluttajan kehotuksesta toki iltaisin ja vapaapäivisin harjoiteltiin yksinoloa, ja meni n. 10 sekuntia ja ulvonta jo alkoi.

Pian ostettiinkin omakotitalo, naapurit 300 metrin päässä, ja sinne yhteen huoneeseen jötettiin koira, leluja, peti ja vesikippa.

Töistä tullessamme ikkunoihin ja seiniin ilmestyi aina kamalat jäljet, muovimaton repi pois lattiasta, sähköpatteriakin oli maistellut. Nämä hänen sisustusratkaisunsa ei haitanneet, sillä jokainen huone oli tarkoitus remontoida.

Kuten jo sanoinkin, niin nyt kolme vuotiaan koiran kanssa on jo helpompaa. Tosin edelleen tarvitsee vanhemman koiran seuraa kun me ihmiset ollaan poissa, en halua ajatella mitä sitten käy kun tuo vanhempi koira tosta kuukahtaa...

Tsemppiä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi