5v vielä tässä liitossa ja sitten kiitos ja näkemiin
Sit on nuorinkin lapsista täysi-ikäinen ja toivotan lasteni isälle kaikkea hyvää.
En enää odota kumppanuutta enkä aikuismaista vastuuta kotitöistä yms. En hellyyttä, kauniita sanoja, kehuja enkä keskusteluja.
Pääasia ettei lyö eikä kovasti hauku ja pyydettäessä imuroi. Saa maata sohvalla toisessa kädessään kaukosäädin ja toisessa puhelin tai kaljatölkki.
Mutta jotain parempaa toivon tulevaisuudelle.
Kommentit (30)
Miksette mene avioliittoleirille, pariterapiaan tms. Mitä tuo tuommoinen luovuttaminen on+
Yhteiskunnan pitäisi jotenkin ohjata perheitä pysymään yhdessä taloudellisten etujen avulla.
Lasten pahoinvointi tulee tidella kalliiksi vielä, kun se kumuloituu seuraavissa sukupolvissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksette mene avioliittoleirille, pariterapiaan tms. Mitä tuo tuommoinen luovuttaminen on+
Jos toinen osapuoli ei halua nähdä mitään vaivaa tai ei näe mitään ongelmia avioliitossa niin on kauhean paha hakea apua ongelmiin. Ei siinä paljoa jää vaihtoehtoja. Joko on sitten itse onneton tai ottaa eron.
En usko, että kovinkaan moni tuosta vain eroaa yrittämättä parantaa liittoa.
Vierailija kirjoitti:
17 eikö ollut hyvä, että ovat vieläkin yhdessä, niin toinen saa hoivaa.
Eikös ole vaalimisen arvoista sekin, että on ehjä isovanhempiperhe, jonne lapsenlapset ovat tervetulleita.
Tavallaan, kai...? Nyt olen molempien edunvalvoja, ja vierailut vanhemmillani ovat lähinnä kiusallisia, nälvivät toisiaan ja huutavat toisilleen vähän väliä. Ilmapiiri on vähintäänkin mököttävä ja kireä, ellei avoimen halveksiva ja vihamielinen....mutta kuka tykkää mistäkin.
Lapsenlapsia näillä on 5, joista nuorin on minun 15-v tyttäreni. Jostain syystä (veljenikään) lapset eivät ole juuri mummolaan kyselleet, eikä teinejä/aikuisia voi väkisinkään raahata. En muistele lapsuuttani mitenkään lämmöllä, vaikka minua kohdeltiin aina hyvin, joten en ihmettele seuraavankaan sukupolven asennetta, eivät mummolat ole aina herttaisia ja lämminhenkisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekä tee väärin vain itseänne ja lapsianne kohtaan. Antakaa myös miehelle mahdollisuus olla onnellinen muualla, mitä te siinä roikutte!
Jossain suhteissa se on mies joka ei helpolla suostu lähtemään. Ei se aina mene niin että nainen roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Barbadoksella. Siellä yleensä perheen muodosti kaksi naista, joilla oli omat lapset siinä mukana. Asuvat usein siirtolapuutarhamökin tyyppisessä talossaan. Miehen kanssa ei yleensä muodostettu perhettä.
Sain myös kuulla, että Barbados oli 4. sijalla maailman hiv-tiheystilastoissa.
Matkastani on jo aikaa, mutta tuskin mikään muuttunut on.
Tälläinen järjestely on aivan mahtava! Kunpa mäkin löytäisin, jonkun joka alkais mun kans elää "yhdessä". Harva vaan haluaa, mielummin asuvat yksin lapsen kanssa. Mä pidän seurasta :-)
Vierailija kirjoitti:
Mitä näiden perhettä jatkuvasti vaihtavien lapsista mahtaa tulla? Ihminen on tarkoitettu pitkään parisuhteeseen, jossa lastenkasvatus onnistuu parhaiten.
Tarkoitettu, missä? Ihminen tarkoittaa ihan itse oman elämänsä, ja lastenkasvatus onnistuu vallan mainiosti ilman pitkää parisuhdettakin.
Beenthere kirjoitti:
Mikä ihmeen tämä trendi on? Naiset kärsii avioliitossa hiljaa, kerää ukosta negatiivisia pisteitä ja pistää ukon pihalle kun pisteet on täynnä?
Herää.
Miten olisi jos kertoisit vakavasti sille miehelles mitä suunnittelet etkä kaiva tuollaista kuoppaa johon ei voi kun pudota?
Olen kertonut. Hän on tyytyväinen elämäänsä eikä usko että olen tosissani.
Ap
17v ja 8kuukautta vielä.....
ei jaksa elämää "naama älypuhelimessa zombin" kanssa
Kävin Barbadoksella. Siellä yleensä perheen muodosti kaksi naista, joilla oli omat lapset siinä mukana. Asuvat usein siirtolapuutarhamökin tyyppisessä talossaan. Miehen kanssa ei yleensä muodostettu perhettä.
Sain myös kuulla, että Barbados oli 4. sijalla maailman hiv-tiheystilastoissa.
Matkastani on jo aikaa, mutta tuskin mikään muuttunut on.