Yksi sana jota inhoat yli kaiken?
Kommentit (464)
Kera. Tuttavan ruokapäivitykset facebookissa. Kuva jokaikisestä syödystä ateriasta, tekstinä esimerkiksi: Aamupala, päivän tärkein ateria. Mannapuuroa kera mustikkakeiton. Kuulostaa idiootin sanomalta. Ja ehkä onkin sitä...
Lompakkoloinen. Jotkut idiootit käyttää sitä onneksi vain täällä.
Vierailija kirjoitti:
Hashtag....
Samaa mieltä. Yksi inhokki sana on herätyskello. Sen keksijä olisi pitänyt hirttää lähimpään oksaan.
Vierailija kirjoitti:
oikeest ja sillee
T: teinityttöjen äiti
Teinitytön äiti täälläkin ja samat mietteet.
Mistä tämä kauhea "sillee" on pesiytynyt kielenkäyttöön? Tässä esimerkki eilisestä keskustelustamme:
Minä: Onko nyt varmasti kaikki mukana? (kisamatkalle)
Tyttö: No mä just katon sillee, että onks sillee kaikki.
Eikö olisi riittänyt vain, että olisi sanonut: Olen juuri katsomassa/tarkistamassa.
Lauseen informaatioarvo on usein kolmessa sanassa. Välisanoja on näiden lisäksi kuusi, joista neljä vähintään on "sillee".
Toivottavasti menee ohi iän myötä... eiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Kera. Tuttavan ruokapäivitykset facebookissa. Kuva jokaikisestä syödystä ateriasta, tekstinä esimerkiksi: Aamupala, päivän tärkein ateria. Mannapuuroa kera mustikkakeiton. Kuulostaa idiootin sanomalta. Ja ehkä onkin sitä...
Kera on ihan kelpo synonyymi kanssa-sanalle.
Mutta oli sana mikä tahansa, sen hokeminen joka yhteydessä kertoo huonosta kielentajusta. Tuossa esimerkissä sitä paitsi kera tulisi sanan "mustikkakeiton" jälkeen.
Toinen juttu sitten on, että kuka jaksaa päivitellä jotain mannapuuron syömistään someen. Ja kolmas juttu, että kuka niitä jaksaa lukea.
Sinä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sipaisu. Hyi hele.
Mulla suvakkihuora.
SponTTaani, kieRRukka, kuuLLostaa, eli nämä, joissa näkee ihan jatkuvasti tuota ylimääräistä kirjainta. Argh!
Anoppi, huonot assosiaatiot... hyrrr.
...toimesta. Siis jotain tehtiin jonkun toimesta. Miksei vaan joku teki?