Kuka muka katselee hintoja kaupoissa?
Siis, me ainakin aina ostetaan mitä tarvitaan ja maksetaan kassalla mitä ostokset maksavatkaan. Toisekseen ei siinä halvimpien tuotteiden metsästyksessä kuin häviä aikaa ja saa huonompaa laatua. Tämä on kyllä asia jota en ole koskaan ihmisissä ymmärtänyt. Kannattaa suosia luomua, lähiruokaa ja tuoretta niiden senttien kyttäämisten sijaan.
Kommentit (34)
Ne, jotka tekevät tärkeää yhteiskunnalista työtä (esim. vanhustenhoito, siivous) eivätkä saa siitä tarpeeksi palkkaa.
Kaikilla ei ole varaa napsia hyllystä mitä tahansa. Eikä aina kallis ole parasta ja halvin huonoa.
Enpä tunne ketään varakastakaan, joka ei tekisi hintavertailuja.
Löytyyköhän enää ihmisiä jotka ei ole lainkaan hintatietoisia. Luultavasti kaikki kattelee nykyään hintoja ja siksi ne kalliimmaat tuotteet jää hyllyihin
No, kunhan nämä Sipilän kärkihankkeet pääsevät vauhtiin kaikessa karmeudessaan, eiköhän tämä sentin venytys tule sinullekin tutuksi.
Ööö kaikilla ei oo nii vitusti massia että vois vaa latoo kärryy mitä sattuu -___-
Tarvitseeko edes vaivautua sinne kauppaankaan, kun ruokatarvikkeet voi tilata netistä kotiin kuljetettavaksi. Kun hinnalla ei ole väliä, sillä tavoin on helppo säästää aikaa ja vaivaa. Köyhät menköön kauppaan jonottamaan ja kyttäämään tarjouksia.
On se kyllä kivaa luksusta kun ei tarvitse hintoja toljottaa. Vaan työt kun hävis niin loppui sekin luksus. Mut kivaa se oli. Millon vaa teki mieli mitä vaan niin eikun ostamaan.
Mutta ei köyhyys ole mikään syy katsella hintoja.
Tärkein syy, on se, että se raha minkä maksat menee jonkun toisen taskuun. Ja jos maksat liikaa, joku toinen huijaa sinua. Eli olet siis tyhmä.
Joku aika sitten tuli ohjelma, jossa kävi ilmi, että luomu on paitsi epäeklogisempaa myös ravinneköyhempää kuin normiruoka. Ei siinä korkeammassa hinnassa ole kuin ideologialisä.
Ise olen suht varakas, mutta silti katselen hintoja. Viimeksi ostin uuden imurin tarjouksesta.
No minä. :) Tarkistan sekä hinnan että viimeisen käyttöpäivän joka ikisestä tuoteesta.
En kylläkään hintaa sen vuoksi että aina valitsisin halvimman - ostan usein luomua - vaan siitä syystä että meidän kaupassa saa 2,5 euron korvauksen jokaisesta tuotteesta jonka kauppa on hinnoitellut väärin (jompaankumpaan suuntaan), ja sitä he tekevät aikamoisen usein.
Kyllä mä tuijotan hintoja ja yritän valita edullisimman laadukkaan tuotteen. Toki joskus tulee huteja, mutta ei niitä montaa tehdä...esim. Lidlin piimää kokeilin kerran.
Talouden nettotulot 4500/kk.
Suomessa ei ole köyhiä joten kaikilla on varaa ostaa ihan mitä tahansa.
Ajatelkaa nyt oikeasti...
Ihminen minimissään saa kuukaudessa käteen 500 euroa ja siihen päälle maksetaan asuminen, sähkö, vesi, vakuutukset ja terveydenhuolto lääkkeineen.
Mihin se raha joillakin ihmisillä menee?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko edes vaivautua sinne kauppaankaan, kun ruokatarvikkeet voi tilata netistä kotiin kuljetettavaksi. Kun hinnalla ei ole väliä, sillä tavoin on helppo säästää aikaa ja vaivaa. Köyhät menköön kauppaan jonottamaan ja kyttäämään tarjouksia.
Näin meillä arkisin toimitaan, siinä säästyy aikaa. On muuten todella kätevä palvelu! Viikonloppuna käyn kaupassa itse, sillä haluan valita juustoja punaviinille ja valmistaa juhlavampaa ruokaa ja jälkiruokaa, joihin on mukava itse poimia ainekset. Ap
Ruokakaupassa en katso hintoja, vaan ostan mitä haluan ja luomuna, jos vain saa. Ja tutkimusten mukaan luomussa nimen omaan on paremmat ravintoarvot, esim. kanamunissa enemmän hyviä rasvahappoja!
Tarviiha sitä ihminen muutakin elämäänsä kuin vain ruokaa. Ei kaikkia rahoja oo kiva käyttää syömiseen.
En ainoastaan katso hintoja, vaan myös päivämäärät ja sisällysluettelon. Laadusta kannattaa maksaa, mutta ei brändistä. Hinta-laatusuhde on se tärkein kriteeri.
No onnea :D