Kuka muka katselee hintoja kaupoissa?
Siis, me ainakin aina ostetaan mitä tarvitaan ja maksetaan kassalla mitä ostokset maksavatkaan. Toisekseen ei siinä halvimpien tuotteiden metsästyksessä kuin häviä aikaa ja saa huonompaa laatua. Tämä on kyllä asia jota en ole koskaan ihmisissä ymmärtänyt. Kannattaa suosia luomua, lähiruokaa ja tuoretta niiden senttien kyttäämisten sijaan.
Kommentit (34)
Ruokakaupassa en katso. Ostan sieltä aina vain mitä tarvitsen maksoi mitä maksoi. Jossakin elektroniikkakaupassa esim taas tottakai katson. Eihän mulla voi olla hajuakaan mitä joku telkkari maksaa tai miksi se maksaa vaikka 200e enemmän kuin samannäköinen telkkari siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole köyhiä joten kaikilla on varaa ostaa ihan mitä tahansa.
Ajatelkaa nyt oikeasti...
Ihminen minimissään saa kuukaudessa käteen 500 euroa ja siihen päälle maksetaan asuminen, sähkö, vesi, vakuutukset ja terveydenhuolto lääkkeineen.
Mihin se raha joillakin ihmisillä menee?
Missä ihmeen haavemaailmassa sä oikein elät? Jos joskus joudut pyytämään apua itse, niin totuus paljastuu sinullekin.
Kotihoidon tuki on kyl aika paljon alle viissataa, ja asumisenkin saa maksaa ihan itte. Aika tarkkaan katson hinnat.
Provohan tää oli.
Mutta itse esim. olen vähän pihi ja mielummin ostan merkittömän edullisemman tuotteen kun jonkun brändin. Luomu tms. ei kiinnosta ollenkaan. Hyvin eletään ja harvoin ollaan sairaina. Ruokahifistely on yksi maailman turhimmista asioista.
Ruuasta on turha maksaa ylihintaa. Eteenkin ruokaostoksissa voi säästää montaa sataa kuukaudessa eli hyvän ulkomaan matkan minne tahansa.
No esim opintotuella ei osteta ihan mitä tahansa.
T. Vuokran jälkeen n. 100 euroa ruokaan ja kaikkeen muuhun kuukaudessa.
Kuka ostaa sen mukaan mitä tuoteselosteessa lukee? Ainoa määräävä tekijä on HINTA. Sen verran katson, ettei tuote ole missään tapauksessa luomua. 942
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole köyhiä joten kaikilla on varaa ostaa ihan mitä tahansa.
Ajatelkaa nyt oikeasti...
Ihminen minimissään saa kuukaudessa käteen 500 euroa ja siihen päälle maksetaan asuminen, sähkö, vesi, vakuutukset ja terveydenhuolto lääkkeineen.
Mihin se raha joillakin ihmisillä menee?
Ei nyt aivan näinkään. Opiskelijana saan 500€, josta ei vuokran jälkeen paljon jääkään. Joten kyllä sitä saa olla tarkkana mitä kaupasta ostaa. Katsoppas hiukan sen pienen kuplasi ulkopuolellekin.
Pääsääntöisesti älykkäät ja ajattelevat ihmiset vertailevat hintoja ja laskevat ja miettivät millainen ostos on järkevä. Ei se aina siihen perustu että ostaja on rutiköyhä jonka on pakko ostaa halvinta. Sitäpaitsi hintojen vertailu ja päässä laskeminen on mielenkiintoista. Ajattelu kehittää aivoja ja ajattelematta jättäminen toimii päinvastoin.
Opiskeluaikaan tuli kuljettua laskimen kanssa kaupassa ja suunniteltua hyvinkin tarkkaan minkä merkkistä nuudelia kannattaa ostaa.
Jos rahasta ei ole pulaa niin mikseipä elämästä voisi nauttia.
No minä olen miljonääri, mutta ostan vaan tarjouksesta. Vertailen kaupassa kilohinnat ja tuotteiden hinnat. En aina osta halvinta, vaan sellaista, missä on hyvä hinta/laatusuhde.
Nimim. Pennissä on miljoonan alku.
Yhdessä kauppakassissa säästä helposti yli 10e ku kattoo hintoja. Jotkut tuotteet on lähes täsmälleen samoja, merkki maksaa niinku joku apetit, mitkä hinnat! Ei mun palkalla osteta luomu broilerin fileetä, hinta n. 30e/kg... vauvalle ostan kyllä aivan kaiken luomuna, siinä en hintaa katso yhtään:)
Mä taas en ymmärrä näitä ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka kuvittelee, että kallein on parasta. Ja miks kaikki ei toimi kuten minä? Eihän muu toimintatapa voi olla oikein kun itse teen näin... omaa napaa pudemmälle ei edes haluta nähdä? Kyllä varakkaatkin katsovat hintoja, halpakin on hyvää.
Minä. Tämän myös puolisolta löytyvän ominaisuuden takia oltiin velattomia jo 35- ja 36 -vuotiaina.