Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnoosia, sydänvaivoista tietävät!

Määvaa
23.01.2016 |

Hei, mikäs se sellainen sydänvika on, että rasituksessa syke ei nouse, saattaa jopa laskea. Huonon hapetuksen takia ei pysty mihinkään. Kun lopettaa liikkumisen ja pysähtyy, sydän sitten vetäisee kamalat sykkeet 300 lähennellen...

Minulla on ollut tämä ilmeisesti lapsesta asti, mutta vasta nelikymppisenä tiedostin, mistä urheilemisen mahdottomuus oikein johtuu. nyt olen 47. Asia askarruttaa, vaikka ei mitenkään häiritse elämääni niin kauan kun en yritäkään harrastaa mitään aerobista liikuntaa. Lääkäreistä ein oikein välittäisi, mutta olisi silti kiva kuulla mistä tällainen voi johtua ja onko muita samanlaisia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ny vittu näitä idareita. Kenenkään syke ei nouse ad 300.

Googlaa svt tai takykardia. Todellakin voi nousta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Takykardia

Vierailija
22/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt on eri asia. Meinaatko, että ap olisi jommalla kummalla dg: llä vuosikaudet elänyt eikä sitä olisi huomattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt on eri asia. Meinaatko, että ap olisi jommalla kummalla dg: llä vuosikaudet elänyt eikä sitä olisi huomattu.

Voi apua mikä riemuidiootti siellä meuhkaa :D Tämä kardiologian "asiantuntija" ei ilmeisesti ole edes kuullut termiä takykardia ennen tätä. Googlaa ihmeessä itsellesi lisäsivistystä. Sitä taidat tarvita monessa muussakin asiassa...

Vierailija
24/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän takykardian, mutta ap : llä ei ole siitä kysymys. Sitä tässä nyt ajoin takaa. Luepa ap : n viestit uudestaan ja mieti tarkemmin.

Vierailija
25/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisissa kohtauksittaisissa, ei-tappavissa takykardioissa kuten SVT on ihan normaalia olla ilman diagnoosia vuosikaudet (-kymmenet), jos tykytystä ei saada filmille/uskottavasti raportoitua lääkärille. Mutta palstan itseoppinut lähäri-melkein-siis-kardiologi on ilmeisesti tästä faktasta eri mieltä.

Vierailija
26/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niino. voihan tietty olla, että laitteeet vaan menee sekasin jonkun rytmihäiriökohtauksen takia ja siksi näyttävät sitä liki 300. Niinku tolle yhdelle oli todettu (?). Normaalisyke mulla on noin 70 tienoilla, joten ei mistään jatkuvasta tiheälyöntisyydestä ole kyse. Se iskee vaan jos olen ensin yrittänyt epätoivoisesti harrastaa aerobista liikuntaa ja jatkan mittausta lopetettuani yrityksen. Eli aikasta harvoin ja vaan ihan kokeilumielessä:)

Muutamia vuosia sitten erehdyin leikkimään hippaa lasteni kanssa. Totesin, että en saanut viisivuotiasta kiinni juoksemalla, meinasi taju kadota ja kusin housuuni. Yleensä en koskaan suostu juoksemaan ja otan vastaan paheksuvat kommentit laiskuudestani ja siitä etten välitä terveydestäni :D

t. ketjun aloittaja

Vierailija
27/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän takykardian, mutta ap : llä ei ole siitä kysymys. Sitä tässä nyt ajoin takaa. Luepa ap : n viestit uudestaan ja mieti tarkemmin.

Etkös juuri aiemmin kirjoittanut, ettei kenelläkään nouse syke 300 lähelle? Ts. tietämyksesi taso on 0. 

Vierailija
28/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä, jos tänään lpytyisi uusia näkökulmia asiaan.

t. ap

Vierailija
29/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelepa vagushermo. Ennenkaikkea, sun on aika mennä lääkäriin. Kerro kaikki, etenkin tuo hippaleikki.

Vierailija
30/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettelepa vagushermo. Ennenkaikkea, sun on aika mennä lääkäriin. Kerro kaikki, etenkin tuo hippaleikki.

Hmm... mielenkiintoista, en ole ennen tuosta kuullutkaan. Voisi sopia kuvioon, vatsanikaan ei todellakaan toimi kunnolla (ärtyvän suolen oireyhtymä diagnosoitu). Toisaalta tää sydänjuttu on sellainen, että olen oppinut elämään sen kanssa. Jo ala-asteella totesin, että jaksan juosta noin 60 metriä, eli niin kauan kun pystyn juoksemaan hengittämättä, mutta sen jälkeen loppuu, koska en saa happea. Arvelin silloin, että syy on paskaksi menneissä keuhkoissa (varmaan kyllä osittain olikin). Mutta siis en koe tarvitsevani tähän apua. Etenkään en halua minkäänlaista leikkausta tai tahdistinta. Myöskään lääkkeitä en osaa syödä säännöllisesti. Eli mitä hyötyä mennä lääkäriin? Epäilen että siitä on enemmän harmia kuin "apua"? Mitä pahaa voi tapahtua jos elän niin kuin ennenkin?

ap

Vierailija
31/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä...

Vierailija
32/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pää vaan pensaaseen? Eikö kannattaisi selvittää, mikä tuon aiheuttaa, edes sen takia että tietää onko vaarallista tai periytyvää? Ei kukaan voi sua mihinkään leikkauksiin tai lääkitykseen pakottaa.

Vierailija
33/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin oudolta, että tuskin löydät täältä kohtalotovereita.

Vierailija
34/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Wikipedian jutussa tarkoitetaan tilannetta, jossa eteiset supistuvat 300x/min, ei sitä, että syke (eli kammioiden supistuminen) olisi 300. Eteisvärinässä, kuten siinä mainitaan, eteisten eri kohdat supistuvat eri tahtiin, eikä jokainen sähköimpulssi johdu kammioiden puolelle. Jos johtuisivat, eivät kammiot ehtisi täyttyä ja pumppu pumppaisi siis "tyhjää".

Vierailija
35/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku holter vois olla paikallaan. Mutta syke 300... En oo sellasta ikänä nähny ja oon ollu kymmenisen vuotta sydänvalvonnassa töissä. Luulis, että taju lähtis tollasesta.

Vierailija
36/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pää vaan pensaaseen? Eikö kannattaisi selvittää, mikä tuon aiheuttaa, edes sen takia että tietää onko vaarallista tai periytyvää? Ei kukaan voi sua mihinkään leikkauksiin tai lääkitykseen pakottaa.

No siis kyllähän mua kiinnostaisikin saada tietää mistä tää johtuu, mutta olen ihan varma siitä että mulle tulee ongelmia, jos on tiedossa että mulla on vaikka joku vakava tila. Jos läheiset/sukulaiset saavat tietää siitä, niin tiedossa on suuri määrä hysteriaa ja painostusta. No sukulaiset voi toki pitää pimennossa, ovathan he nytkin pysyneet, vaikka olen lapsilleni ihan avoimesti puhunut, että sydän ei toimi kunnolla. Että ovat sitten henkisesti varautuneita jos jotain sattuu. Mutta toinen juttu on , jos virallisissa järjestelmissä on merkinnät jostain sellaisesta. Vaikkapa kaikki ottamani vakuutukset; saavatko omaiset esim. henkivakuutuksesta yhtään, jos olen sitä ottaessa "tahallisesti pimittänyt" sydänvian. Tai työt? Teen vaan pätkätöitä, olen iältäni aika vanha ja muutenkin kysymysmerkki, saanko koskaan vakituista työtä. Saati sitten jos työterveyshuollolla on tiedossa, että minulla on vakava perussairaus, jota en suostu hoitamaan? Mahdollista kuolemaa en pidä ongelmana, enhän edes usko että elämä päättyy kuolemaan :D Enkä muutenkaan tunne oloani sellaiseksi että välitöntä vaaraa moiseen olisi.

Olen harkinnut, että menisin Viroon tekemään sydämen rasitustestin, mutta kun oon niin köyhä, ettei edes sellaiseen matkaan ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi