Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnoosia, sydänvaivoista tietävät!

Määvaa
23.01.2016 |

Hei, mikäs se sellainen sydänvika on, että rasituksessa syke ei nouse, saattaa jopa laskea. Huonon hapetuksen takia ei pysty mihinkään. Kun lopettaa liikkumisen ja pysähtyy, sydän sitten vetäisee kamalat sykkeet 300 lähennellen...

Minulla on ollut tämä ilmeisesti lapsesta asti, mutta vasta nelikymppisenä tiedostin, mistä urheilemisen mahdottomuus oikein johtuu. nyt olen 47. Asia askarruttaa, vaikka ei mitenkään häiritse elämääni niin kauan kun en yritäkään harrastaa mitään aerobista liikuntaa. Lääkäreistä ein oikein välittäisi, mutta olisi silti kiva kuulla mistä tällainen voi johtua ja onko muita samanlaisia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sydäntäsi ole koskaan tutkittu tai terveystarkastuksissa huomattu mitään epätavallista? Käytätkö mitään lääkkeitä?

Minulla ei myöskään syke nouse rasituksessa, mutta se johtuu käyttämistäni lääkkeistä ja ilman niitä syke olisi liian nopea.

Vierailija
2/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta kuolit just äsken, ei voi enää mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sulla olla jokin johtumishäiriö sydämessä? Jos on, se on usein mahdollista korjata suht helposti. Kannattaa tutkituttaa. Miten olet yleensäkään selvinnyt esim. lenkkeillessä tai rappusissa kiipeillessä tms?

Vierailija
4/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi miten tiedät, että syke laskee rasituksessa? Eikö voisi vaan olla niin, että jos jollain sykemittarilla mittaat, niin se mittaa väärin liikkuessasi eikä huomaa kaikkia lyöntejä --> syke muka laskee, ja sitten kun olet paikoillasi, mittaaminen sujuu helpommin ja vaikuttaa siltä, että syke nousisi hirveästi.

Vierailija
5/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, enpä ole tuollaisesta ikinä kuullut. Sydänlääkärit voisi olla suusta kiinnostuneita :) ja oikeesti, voiko syke olla 300? Mulla on joskus rytmihäiriöitä jolloin syke on 200 ja se on jo tosi kovaa tikitystä.

Vierailija
6/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä ei ole ikinä tutkittu, kun en ole sitä ikinä valittanut. Rasitustesti siihen tarvittaisiin. Lukiolaisena jo päätin etten lenkkeile enää ikinä ja portaita en toki nouse jos ei ole ihan pakko (ja joo, se o kamalaa). Kuntosalilla käyn ja nostan puntteja, koska siinä on tarpeeksi lyhytaikainen rasitus. Sykettä oon testannut eri kuntosaleilla kuntopyörillä yms joissa on sykemittaus ja myös omalla sykemittarilla.

Minua tämä ei häiritse, huomattavasti enemmän häiritsee ajatus siitä että joku alkaisi "ronkkia kroppaani". Olisin vaan utelias tietämään mikä on, mutta pelkään että jos menen tutkimuksiin, minua aletaan painostaa joihinkin "hoitoihin". Suvussa on useitakin sydänvikaisia, ainakin läppävikaa ja reikää siellä. Oisko mullakin sukuvikaa?

Vierailija
7/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni sellanenkin, että tänään aikaisemmin mun 11 v. urheilijatyttö sattui näkemään mun syke- ja hapetusmittarin ja halusi testata sitä. Sen mukaan tytöllä syke heitteli 100-120 välillä, vaikka hän oli kävellyt vain viereisestä huoneesta mun luo ja sitä ennen makaillut tuijottaen tablettiaan. Liekö tuokaan ihan normaalia...?

- ketjun aloittaja

Vierailija
8/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

määvaa kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni sellanenkin, että tänään aikaisemmin mun 11 v. urheilijatyttö sattui näkemään mun syke- ja hapetusmittarin ja halusi testata sitä. Sen mukaan tytöllä syke heitteli 100-120 välillä, vaikka hän oli kävellyt vain viereisestä huoneesta mun luo ja sitä ennen makaillut tuijottaen tablettiaan. Liekö tuokaan ihan normaalia...?

- ketjun aloittaja

Ei ole normaalia. Mitä tabletteja hän tuijottaa? Hän siis käyttää jotakin lääkettä luultavasti huumavia?

Koska ei ole kovinkaan normaalia tuijottaa tablettejaan makaillen.

Sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin ja sitten siitä etiäpäin.

Vierailija
9/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

määvaa kirjoitti:

- ketjun aloittaja

Ei ole normaalia. Mitä tabletteja hän tuijottaa? Hän siis käyttää jotakin lääkettä luultavasti huumavia?

Nii et huumorinaisia? Tarkoitin tietysti, että tuijotti elokuvia omasta iPadistaan, eikä riehunut ja juoksennellut ympäriinsä. Ja silti noin korkea syke...

Vierailija
10/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

määvaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

määvaa kirjoitti:

- ketjun aloittaja

Nii et huumorinaisia? Tarkoitin tietysti, että tuijotti elokuvia omasta iPadistaan, eikä riehunut ja juoksennellut ympäriinsä. Ja silti noin korkea syke...

Et sinä aiemmin maininnut mitään ipatia. Tableteista puhuit.

Voi olla läppävika.

Vierailija
11/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sinuna hakeutuisin tutkimuksiin jos sukurasitettakin löytyy, mutta jos vaiva ei kerran haittaa etkä halua kenenkään ronkkivan kehoasi niin tämä av:lle tehty ketju on ihan validi optio.

Vierailija
12/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinuna hakeutuisin tutkimuksiin jos sukurasitettakin löytyy, mutta jos vaiva ei kerran haittaa etkä halua kenenkään ronkkivan kehoasi niin tämä av:lle tehty ketju on ihan validi optio.

No näinhä mää vähän sen aattelin :D

- ap

Vierailija
13/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisvärinä tai joku ylimääräinen rata. Lepo-EKG nyt ainakin kannattaisi otattaa, jos ei sitä koskaan ole otettu.

Vierailija
14/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteisvärinä tai joku ylimääräinen rata. Lepo-EKG nyt ainakin kannattaisi otattaa, jos ei sitä koskaan ole otettu.

En oikein jaksa uskoa, että leposykkeestä mitään löytyisi...

Vierailija
15/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan lähelle 300 nousee syke. Niivvarmaa.

Vierailija
16/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikeasti?

Vierailija
17/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

määvaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein jaksa uskoa, että leposykkeestä mitään löytyisi...

Lepofilmi saattaa paljastaa mahdollisesti vaarallisen radan (esim. WPW) olemassaolon vaikka rytmihäiriö ei olisi sillä hetkellä päällä.

Vierailija
18/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, enpä ole tuollaisesta ikinä kuullut. Sydänlääkärit voisi olla suusta kiinnostuneita :) ja oikeesti, voiko syke olla 300? Mulla on joskus rytmihäiriöitä jolloin syke on 200 ja se on jo tosi kovaa tikitystä.

Ainakin omalla kohdallani kardiologi sanoi, että kaikki syke-hälytykseni ovat virheitä, koska kenenkään pulssi ei voi nousta 300:n (jota rekisteröinti näytti). Tuntemuksina minulla oli liikunnan jälkeen levossa tajunnan hiipumisen/laskun tunne, ja tunne etten tunne käsin pulssiani kunnolla.

Lopetin liikunnan viime kesänä. Tämän jälkeen kaikki sydänoireeni (joita ei siis kardiologin arvion mukaan ollut kuin korkeintaan päässäni) katosivat.

Vierailija
19/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ongelma onkin parasympaattisessa/ sympaattisessa hermostossa, näiden vuorottelussa. miksi on noin vaikea mennä lääkäriin? Tai mene lääkärin valvomaan kuntotestiin liikuntalääkärin luo.

Vierailija
20/36 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ny vittu näitä idareita. Kenenkään syke ei nouse ad 300.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän