Voiko joku oikeesti olla käymättä joka päivä suihkussa?!
Onko oikeesti ihmisiä jotka ei käy joka päivä suihkussa? Ällöttävä ajatus!! Eivätkö ne huomaa kuinka pahalta ne haisee?
Kommentit (41)
Suihkussa ei välttämättä ole pakko käydä joka päivä. Joillekkin ihmisille 2-3 kertaa viikossakin voi riittää hyvin.
Kyllä niissä puheissa on oikeasti ihan perää, että jos suihkussa käy liikaa, mikä se liiallinen määrä sitten onkaan, niin iholta katoaa hyödyllisiä bakteereita. Ne hyödylliset bakteerit ovat varsinkin ihmisen luontaisen vastustuskyvyn kannalta hyödyllisiä.
Tunnen muutaman tyypin, jotka eivät käy usein suihkussa. Asuvat asuntolassa, jossa on suihku käytävällä. Kyllä he itsekin tajuavat, että haisevat ja joskus jopa pyytävät anteeksi, en vaan tajua, mikseivät sitten mene sinne suihkuun. Kuitenkin ihan fiksuja tyyppejä, vaikka elämäntilanne onkin huono.
Meillä koko perhe käy kokopesulla 2 kertaa viikossa saunan yhteydessä. Ei tuolla kylmässä kylppärissä edes pystyis käymään suihkussa ilman saunaa. Me ei hikoilla, kun ei hikiliikuta eikä käydä töissä. Iho ja hiukset on tottuneet tähän pesurytmiin eikä rasvoitu. Alapään voi pestä pillupuhelimella ja naama ja hampaat pestään aamuin illoin. Emme likaannu vaikka ei käydäkään jokapäivä suihkussa. Onko sulla joku hikoilu ongelma?
Lotraan suihkussa n.2 kertaa per päivä suihkugeeleineen päivineen. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä. Olen sairaanhoitaja, joten haluan mennä töihin raikkaana mutta haluan mennä myös nukkumaan puhtaana ilman muiden ihmisten eritteitä ja bakteereja. Vaikka asia ei toki niin ole että olisin likainen, mutta jos on päivän aikana vaihdellut vaippoja ja ollut yltä päältä eritteissä niin suihkuun on kyllä kova kaipuu vaikka suojavaatteita toki löytyykin ja niitä käytän.
Kävin viimeksi suihkussa torstaina enkä haise vieläkään miltään. Vaatteet vaihdan tarpeeksi usein ja alushousut kans, alapään pesen käsisuihkussa samalla kun on pöntöllä. En ymmärrä, juoksetteko maratonin päivittäin ja kieritte paskassa jos ei pärjää ilman suihkuttelua koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy joka päivä suihkussa, vaan pari kertaa viikossa (sauna kuuluu), mutta pesen pesulapulla ja Sebamedillä kainalot ja käsivarret ym. Alapään pesen melkein joka käynnillä p-puhelimella ja hiuksetkin ovat aina puhtaan näköiset. Ne pesen joka kolmas päivä tai tarvittaessa.
En hikoile melkein ollenkaan, paitsi tietysti, jos hikiliikun. Iho on hyvässä kunnossa, kun taas ei ollut ennen, kun joka päivä lotrasin vedellä. Ja kosteusvoiteita käytän toki.
Aamuputsauksen yhteydessä vaihdan joka aamu puhtaat alusvaatteet. Samalla sheivaan, kun sen aika on.
Mikä on p-puhelin? Olen aika vanhanaikainen liukukansipuhelimen käyttäjä, joten en tunne näitä uutuuksia ollenkaan. Tämä kuitenkin kuulostaa mielenkiintoiselta.
Pi**upuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Jonkunlaisia käytöstapoja sitä ihmiseltä odottaisi. Ruuhkabussissa aina silloin tällöin näiden viereen joutuu istumaan. Haju on sanoinkuvaamaton.
Niiltä, jotka ruuhkabussissa haisevat vierustoverin nenään, on kyllä jäänyt useampikin suihku ja vaatteidenvaihto välistä. Jos on päivän peseytymättä, se ei haise vaatteiden läpi yhtään. Ai mistä tiedän? Minulla on tarkka hajuaisti ja olen ollut matkoilla ja leireillä joissa kaikki eivät peseydy joka päivä.
Minä en käy ja ihan puhdas olen...? Mutta ainakin joka toinen päivä käyn.
Siis luuleeko joku oikeasti, että siististi elävä, kevyessä sisätyössä oleva ihminen joka pukeutuu puhtaisiin vaatteisiin alkaa jotenkin haisemaan jos hän ei käy vuorokauteen suihkussa? Melkoista psykoosia.
Vanhainkodeissa asukkaat pääsevät suihkuun saunaan max kerran viikossa. Käytännössä tietenkin voi mennä joskus kahdesta kolmeenkin viikkoon.
Ihme liikkumatonta lössöporukkaa, ku ei harrasteta liikuntaa ees sen vertaa, että käytäis ees kerran päivässä suihkussa treenin jälkeen.
Saattaa olla kolmekin pvää etten mene koko suihkuun mutta käyn päivittäin alapääsuihkussa. Iho kuivuu muutenkin nyt talvella.
Eivätkö ihmiset osaa enää nykypäivänä pestä kainaloitaan käymättä suihkussa?
On, talvisaikaan riittää suihkuttelua kerta viikossa. Tukan pesen pari kertaa ja kainalot, nivuset ja jalat kerran päivässä. Joka päivä suihkussa saa aikaan helvetillisen kutinan.
Rasvat tekee ihon inhottavan tahmaiseksi, pakko mennä suihkuun joka päivä jos niitä läträä ja kutinaan be ei auta.
Ja hajusta, ihoani (vatsaa ja selkää) on viikko edellisestä suihkusta nuuhkinut useampikin nainen. Ei haise miltään, tuoksuu hyvälle ja kiihottavalle, on vastaushaarukka. Joten näillä mennään.
Kesällä hikoilusta riippuen käyn suihkussa useammin, mutta en välttämättä joka päivä. Hien hajusta en itse pidä.
Minun anoppi oli kesällä käymättä 10 päivää! Siis tuon ajan olin eikä peseytynyt. Ajatelkaa, ei vain jaksanut. Eikä pese millään käsisuihkulla, se otettiin vessaremontin yhteydessä pois" kun ei sitä kukaan ikinä käytä". Ei myöskään vaihtanut vaatteita koko aikana. Kuivatteli ne likaset, hikiset vaatteensa aina yön aikana. Ymmärrän parin päivän pesemättömyyden mutta melkein kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy joka päivä suihkussa, vaan pari kertaa viikossa (sauna kuuluu), mutta pesen pesulapulla ja Sebamedillä kainalot ja käsivarret ym. Alapään pesen melkein joka käynnillä p-puhelimella ja hiuksetkin ovat aina puhtaan näköiset. Ne pesen joka kolmas päivä tai tarvittaessa.
En hikoile melkein ollenkaan, paitsi tietysti, jos hikiliikun. Iho on hyvässä kunnossa, kun taas ei ollut ennen, kun joka päivä lotrasin vedellä. Ja kosteusvoiteita käytän toki.
Aamuputsauksen yhteydessä vaihdan joka aamu puhtaat alusvaatteet. Samalla sheivaan, kun sen aika on.
Peset alapään puhelimella???!!!wtf
Niin, se uus sovellus minkä saa ladattua älypuhelimeen. Eikö sulla muka vielä ole???!!
;)
Kiitti, olin juuri tulossa tarkentamaan asiaa. Tosi kätsy tuo, olen ollut tyytyväinen. Niin, ja on vielä vesitiivis. Suosittelen. -6
Itse haisen aina herätessäni ja on tahmea olo, ellen sitten ole käynyt suihkussa keskiyöllä ja nukkunut vain vaikkapa 6 tuntia, juuri vaihdetuissa lakanoissa. Minulle suihkussa käynti on onneksi nautinto, joten ei haittaa vaikka joka aamu sinne joutuu raahautumaan.
Käyn joka toinen päivä suihkussa. Jopa. Menkkojen. Aikaan. Mietipä sitä :)
Mä käyn kerran kolmessa tai neljässä päivässä. Ei vaan millään jaksais mennä suihkuun kun se on niin raskasta: suihkun jälkeen se koko kropan rasvaaminen on inhottavaa, sitten vielä hiusten kuivattelu. Ja vaikka kuinka rasvaa, niin aina kutittaa ja kiristää iho.
Mulla on ainakin niin, että en meinaa millään muistaa mennä sinne suihkuun. Silti aineenvaihdunta on aika nopea. En oikeastaan koskaan hikoile, mulla on aina kylmä. Aamuisin pesen kainalot ja iltaisin ehkä alapään, jos tuntuu että hajahtaa. Aviomieheni ei koskaan ole valittanut, että haisen pahalle, eikä kyllä koskaan kukaan muukaan. Kun kerron (kysyttäessä) kuinka usein käyn suihkussa, kukaan ei koskaan meinaa uskoa.
Mä en itse ymmärrä ihmisiä, jotka käy joka päivä suihkussa. Eikö ole muuta tekemistä? Miten joku jaksaa? Miten teidän iho ja hiukset kestää? Miten pahalle te oikein haisette? Hikoatteko ihan koko ajan?
Käyn 1-2 vko suihkussa ja saunassa. Samalla sheivailen jalat ja kainalot. Kerran päivässä vaihdan alusvaatteet ja sukat ja pesen naaman sekä kainalot ja alapään. Näillä pakkasilla en ole hikiliikkunut, lähinnä kävellyt reippaasti. En haise ja hiukseni näyttävät puhtailta (eivät rasvaisilta). Hampaita pesen pari/krt päivässä ja lankaan välit.