Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini huijaa minulta rahaa

Vierailija
23.01.2016 |

Olen siis 24-v opiskelija, jolta äiti huijaa rahaa. Sain säästettyä ajokorttirahat vasta ollessani 22-v, joten kortin sain vasta silloin. Nyt kun olin 2. vaihe, kövin sen ja jostain syystä lasku meni äidin osoitteeseen. Asun siis opiskelupaikkakunnalla, ja kotipaikkakunnalle meni (olikohan heillä väärä osoite?) no, äiti sanoi maksavansa jos siirrän hälle rahat. No mä siirsin, äiti sanoi summaksi vaikka 500€. kun menin kotiin, lasku olikin vain 400€. Ihmettelin, ja äiti suuttui. Ja näitä juttuja on jatkuvasti!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltähän tuo näyttää. Hoida ksikki raha-asiasi tädtä lähtien täysin itse. Sopivalla hetkellä voidit puhua äitisi kanssa, onko hänellä rahaongelmia. Ongelma voi olla vaikka peliriippuvuus, mutta sitä hän tuskin myöntää.

Vierailija
2/3 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa tuollaiset tapaukset suoraan laskuttavan tahon kanssa. Olet jo aikuinen ihminen ja on korkea aika opetella hoitamaan asiat ilman äitiä. Tuossa tilanteessa oikea tapa olisi ollut ottaa yhteyttä sinne autokouluun ja kertoa, että lasku on lähetetty väärään osoitteeseen ja pyytää heitä lähettämään uusi lasku sinulle. Kai nytkin ilmoitit heille, että osoitteesi on muuttunut? Ylipäätään aina kun muutat, kannattaa osoitteenmuutos tehdä kaikille niille tahoille, joiden kanssa on sopimuksia (sähkö, puhelin, vakuutukset, lehtitilaukset, jäsenyydet jne.), vaikka osa näistä toimijoista saakin uudet tietosi väestörekisteristä. Lisäksi kannattaa tehdä Postin kautta sopimus postin uudelleenlähetyksestä, jotta lähettävät sinulle suoraan vanhalla osoitteella tulleen postin. Tämä ei ole edes kallista, olikohan 24€ vuodessa vai mitä lie. Tämä on hyvä tapa bongata ne tahot, joilta ei usein tule postia. Vuoden mittaan kun käännettyä postia tulee, ilmoittelet sitten niille lähettäjille uuden osoitteesi.

Tuo mitä äitisi teki on rikos ja voit tehdä siitä poliisille ilmoituksen, mikäli haluat laittaa äitisi ojennukseen. Ja tästä eteenpäin pidät omalta osaltasi huolen siitä, ettet lähetä äidillesi rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soittanut autokouluun ja pyytänyt laskun tietoja itsellesi. Tai uutta laskua uuteen osoitteeseen?

Jos näitä sanojesi mukaan sattuu "jatkuvasti", niin mikä idea sekoittaa häntä millään tavoin raha-asioihisi. 

Vaikutat omituiselta!