Miehen takia emme saa ensi kuussa toimeentulotukea, mitä ihmettä teen??
Olemme olleet vuoden ajan kotona, mies töyttömänä ja minä hoitovapaalla.. Töitä on etsitty molemmat ja olemme joutuneet hakemaan toimeentulotukea, jotta pärjäisimme. Rahallisesti ollut tiukkaa, mutta pakolliset menot ja laskut on saatu maksettua... Lähiaikoina olemme riidelleet paljon mm. juurikin raha-asioista. Mies ei suostu ymmärtämään, ettei varaa ole ylimääräisiin ja kalliisiin juttuihin.. Jokaista senttiä myöten olen joutunut rahamme laskemaan, jotta saadaan ruokaa pöytään ja perustarpeet..
Tänään käskin miehen tulostaa tiliotteensa toimeentulotukea varten. Tarkastin tiliotteen (kuten aina ennen kirjekuoreen laittamista) ja sain yllättyä... Mies on käynyt tässä kuussa laittamassa tililleen jostain käteistä, kavereiden tileiltä on siirrelty rahaa hänelle jne.. Ja kaikki rahat samantien tuhlattu.. Mies ei ole puhunut minulle mitään ja olen elänyt tietämättömänä asiasta tähän asti.. Toimeentulotukea näemmä turha hakea, sillä tilisiirtoja miehen tilille laitettu yli 1000 euroa. Kysyttyäni asiasta mies vain haistatteli ja sanoi kaikkea törkeää. Sitten lähti ovet paukkuen jonnekkin.. Olen aivan hämilläni, ei mies näin ole koskaan käyttäytynyt!!
Itse saan kotihoidontuen, asumistuen ja lapsilisän.. Vuokrahan se on ensimmäisenä pakko maksaa, jotta pysyy edes katto pään päällä. Laskuja en voi maksaa ensikuussa ollenkaan, jotta saamme lapsen kanssa edes jotain syödyksi.. Olen niin vihainen ja pettynyt mieheen! Miten kehtaa, kun on ollut tiukkaa muutenkin ja nyt pitäisi pärjätä käytännössä ilman rahaa!
Kommentit (27)
Olisiko peliriippuvainen tai muuta vastaavaa ongelmaa miehellä?
Niin siis mihin ne rahat oli mennyt?
Jos/kun et voi maksaa laskuja niin kannattaa ottaa yhteyttä laskuttajiin ja yrittää neuvotella eräpäivän siirrosta/ laskujen.maksusta pienemmissä erissä.
En tarkkaan tiedä minne rahat on mennyt, suurin osa nostettu käteiselle. Jotain maksettu suuria summia esim. klarnalle ja lindorffille? Olisisko toi lindorff jokin perintätoimisto?
Ap
Siis mies on työtön ja silti törsännyt yli tonnin vain itseensä vaikka muu perhe kituuttelee pienillä tuloilla? Mihin rahat on kulutettu?
Vierailija kirjoitti:
En tarkkaan tiedä minne rahat on mennyt, suurin osa nostettu käteiselle. Jotain maksettu suuria summia esim. klarnalle ja lindorffille? Olisisko toi lindorff jokin perintätoimisto?
Ap
joo porvoolainen perintäfirma on!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luottofirmoja kumpikin (hoitavat esim. osamaksut vaikkapa Hobby Hallille). Lindorff myös perii velkoja (eli on myös perintätoimisto).
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä.. Lindorff on perintätoimisto.
Ihan varmasti itsekin osaa googlata tämänkaltaisen jutun.
Tee ruoka vain itsellesi ja lapselle/lapsille. Mies hoitakoot omat eväänsä. Saatko miestäsi maksamaan vuokraa yhtään? Jos jatkuu niin ero ja eri osoitteet on ainoa keino selvitä. Diakoneilta kannattaa kysyä apua ruuan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lindorf on perintätoimisto ja Klarnahan on riistofirma, jonne maksetaan mm. osamaksuostoksia. Korot on helvetin suuret Klarnalla ja periaatteessa et koskaan pääse siitä eroon, ellet maksa tunnollisesti heidän vaatimiaan osamaksusummia juuri eräpäivänä tai maksa koko summaa pois ihan heti. Mutta heti, kun jää yksi maksu väliin tai maksat myöhässä, on peli menetetty. Kokemusta on.
Pärjäisit selvästi paremmin yksin lasten kanssa ilman miestä. Hänhän vetää teidät velkakierteeseen vielä! Pelasta itsenne nyt kun vielä voit lähteä suunnitellusti, etsi työ ja eroa, erottele rahat, että mies ei voi ottaa sulta osuuttanne ja tuhlata niitä, hae uutta asuntoa jne.
Millä helvetin oikeudella urkit MIEHEN tilitietoja?
Toivottavasti mies ymmärtää erota sinusta ja etsiä naisen, joka ei ole lompakkoloinen eikä vaadi työntekoa.
mitä järkeä sun on olla hoitovapaalla jos mies on jo kotona? Mene töihin tossukka!
On tänään tainnut jotkut mammat herätä väärällä jalalla kun monissa ketjuissa vain puhdasta vittuilua.
Olette olleet toimeentulotukiasiakkaita, joten soita aikuissosiaalityöhön ja pyydä päivystyksellistä aikaa omelle työntekijälle. Ta menet aikuissosiaalityön päivystykseen. Selität asian.
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet toimeentulotukiasiakkaita, joten soita aikuissosiaalityöhön ja pyydä päivystyksellistä aikaa omelle työntekijälle. Ta menet aikuissosiaalityön päivystykseen. Selität asian.
Ei taida tämä asia selittämällä muuttua miksikään.
sos.tt.
Vierailija kirjoitti:
Millä helvetin oikeudella urkit MIEHEN tilitietoja?
Toivottavasti mies ymmärtää erota sinusta ja etsiä naisen, joka ei ole lompakkoloinen eikä vaadi työntekoa.
No ehkä niitä tilitietoja tarvitaan sinne sossuun, jotta he voivat arvioida tuen tarpeen ja määrän. Taitaa olla ihan pakollista jopa. Ja ap:han oli niitä pyytänyt mieheltä ja mies oli ne antanut, ei siinä salaa urkittu mitään.
Minä kyllä neuvoisin ap:ta hankkiutumaan eroon pikaisesti tuosta miehestä. Sitten voit muuttaa työn perässä vaikka toiselle puolelle maata.
Sossusta tuskin saatte mitään mutta käy diakonialaitoksella, sieltä saattaa saada apua.
Ja hankkiudu moisesta ukosta eroon.
Soita sosiaalityöntekijälle.Selitä tilanne.Ota myös yhteys diakoniatoimistoon.Kyllä sulle ja lapselle pitää ruokaa sentään saada.Toivottavasti saat vaikka jonkun maksusitoumuksen ruokakauppaan.Tsemppiä sulle.Asiat järjestyy kyllä.
Niin mihin se mies on ton tonnin sulta salaa törsänny? Itse varmaan eroaisin jos mies olis noin kusinen raha-asioissa ja käyttäytyis noin törkeästi mua ja lapsia kohtaan. Vaikka munkin miehessä on huonoja puolia ihan riittävästi niin raha-asioiden suhteen on kyllä jämpti eikä ikinä tekis noin.