Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen takia emme saa ensi kuussa toimeentulotukea, mitä ihmettä teen??

Vierailija
22.01.2016 |

Olemme olleet vuoden ajan kotona, mies töyttömänä ja minä hoitovapaalla.. Töitä on etsitty molemmat ja olemme joutuneet hakemaan toimeentulotukea, jotta pärjäisimme. Rahallisesti ollut tiukkaa, mutta pakolliset menot ja laskut on saatu maksettua... Lähiaikoina olemme riidelleet paljon mm. juurikin raha-asioista. Mies ei suostu ymmärtämään, ettei varaa ole ylimääräisiin ja kalliisiin juttuihin.. Jokaista senttiä myöten olen joutunut rahamme laskemaan, jotta saadaan ruokaa pöytään ja perustarpeet..
Tänään käskin miehen tulostaa tiliotteensa toimeentulotukea varten. Tarkastin tiliotteen (kuten aina ennen kirjekuoreen laittamista) ja sain yllättyä... Mies on käynyt tässä kuussa laittamassa tililleen jostain käteistä, kavereiden tileiltä on siirrelty rahaa hänelle jne.. Ja kaikki rahat samantien tuhlattu.. Mies ei ole puhunut minulle mitään ja olen elänyt tietämättömänä asiasta tähän asti.. Toimeentulotukea näemmä turha hakea, sillä tilisiirtoja miehen tilille laitettu yli 1000 euroa. Kysyttyäni asiasta mies vain haistatteli ja sanoi kaikkea törkeää. Sitten lähti ovet paukkuen jonnekkin.. Olen aivan hämilläni, ei mies näin ole koskaan käyttäytynyt!!

Itse saan kotihoidontuen, asumistuen ja lapsilisän.. Vuokrahan se on ensimmäisenä pakko maksaa, jotta pysyy edes katto pään päällä. Laskuja en voi maksaa ensikuussa ollenkaan, jotta saamme lapsen kanssa edes jotain syödyksi.. Olen niin vihainen ja pettynyt mieheen! Miten kehtaa, kun on ollut tiukkaa muutenkin ja nyt pitäisi pärjätä käytännössä ilman rahaa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että hoitaa kaverivippinsä käteisenä. 

Vierailija
22/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan diakoniatyöstä voit saada apua tähän tilanteeseen. Siellä haluavat tietää tilanteen taustoja, mut pystyvät vaikka maksamaan joitakin peruslaskuja (sähkö, puhelin tms). Miehen suhteen kannattaa kyllä käydä melko vakava keskustelu ja miettiä, miten isoon liriin hänen takiaan haluat jatkossa joutua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkkaan tiedä minne rahat on mennyt, suurin osa nostettu käteiselle. Jotain maksettu suuria summia esim. klarnalle ja lindorffille? Olisisko toi lindorff jokin perintätoimisto?

Ap

Lindorff on perintätoimisto mutta myös yrityksien osamaksujen rahoittaja. Klarnasta saa lainaa, kun ostaa jotain tuotteita jostain firmasta.

Kummatkin tuttuja mulle mutta en ole perinnässä. Hobbarin osamaksu Lindorffilta.

Vierailija
24/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tänään tainnut jotkut mammat herätä väärällä jalalla kun monissa ketjuissa vain puhdasta vittuilua.

Et ole tainnut täällä pitkään pyöriä? Ylpeä saa olla jos ketju pysyy viiden viestin ajan asialinjalla. Kerran lokakuussa vuosia sitten taisi pysyä kokonaisen sivun verran.

Vierailija
25/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju olisi aikoja sitten poistettu, jos olisi kysymys maaahanmuutajaperheestä.

Vierailija
26/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkkaan tiedä minne rahat on mennyt, suurin osa nostettu käteiselle. Jotain maksettu suuria summia esim. klarnalle ja lindorffille? Olisisko toi lindorff jokin perintätoimisto?

Ap

Lindorf on perintätoimisto ja Klarnahan on riistofirma, jonne maksetaan mm. osamaksuostoksia. Korot on helvetin suuret Klarnalla ja periaatteessa et koskaan pääse siitä eroon, ellet maksa tunnollisesti heidän vaatimiaan osamaksusummia juuri eräpäivänä tai maksa koko summaa pois ihan heti. Mutta heti, kun jää yksi maksu väliin tai maksat myöhässä, on peli menetetty. Kokemusta on.

Monta vuotta ollut heidän asiakas ja ei mitään ongelmaa, kun maksaa laskunsa. Yleensä maksan heti pois ja välillä ihan vapaasti vaikka kolmessa osassa ja aina on hoitunut homma.

Turvallinen vaihtoehto kun tilaa netistä jotain.

Kerran Klarna jäähdytti laskun että nettifirma hoiti asian kuntoon, kun tavaraa puuttui.

Toki Klarna voi olla ongelma jos et maksa laskujasi.

Vierailija
27/27 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä viikonloppuna mies torille seisomaan kyltin kanssa "Teen mitä vaan eurolla tunti!".

Eiköhän ala tarjouksia sadella.