Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyydinpummaajan logiikka?

Pummit kävelemään
22.01.2016 |

Minun autoilukuluni ovat 40 snt/km. Bensan osuus siitä on noin n. 10 snt/km.
Pummin (höveli!) vakiotarjous on: "Voin maksaa puolet bensoista", eli n. 5 snt/km.

Pummin asumiskulut ovat n. 1000 €/kk. Sähkön osuus siitä on n. 30 €/kk.
Voin siis muuttaa pummin kaveriksi maksamalla puolet sähköistä eli n. 15 €/kk ;-)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu: mun entinen poikkis tuli junalla ja vein sen rautatieasemalta kämpilleen autollani. Totesi: hyvä, kun tulit vastaan, kun nyt säästin bussikulut.

Mulle tuo oli ihan ylimääräinen matka. Sillä oli myös oma auto, joten kyllä se kulut tajuaa. Taisi olla joku vahinkotokaisu. Tosin ei koskaan korjannut tuota sanomistaan.

Siis poikaystävän olisi pitänyt maksaa kyydistä? Oikeesti? Olitko hänen luonaan yötä? Maksoitko osuutesi vuokrasta?

Vierailija
42/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverit taas olettaa, että kun minä joka tapauksessa ajan 110 km pakollisia ajoja joka päivä, niin kyllähän minä sitten voin heitäkin kuskata eri suuntaan vaikka 10 km. Kun minähän nyt joka tapauksessa autoilen tunteja päivässä. Eikä kukaan edes kysy mitä velkaa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma ainakin itselleni on se, että Minä olen aina se, joka kuskaa ja jonka autolla mennään. Jos voisin välillä odottaa saavani myös itse kyytiä muilta (edes niitä samaan suuntaan), mutta ei. Ei koskaan. Sen lisäksi ikinä ei makseta mitään, vaikka yhdessä käytäisiin kauempanakin (me esim. kaveriporukalla viikoittain ajellaan liki 100km), mutta yllättäen minä aina maksan kaikki kulut ja muut vaan tulee kyytiin - kotiovelta noudettun.

Ehkä sitten olen huono ystävä, kun tunnen näin.

Vierailija
44/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon auton vakuutukset yms tekevät kustannuksia esim. 15 km tai 50 km matkalla? Ja tämä kysymys ei sitten tarkoita että minusta kenenkään kuuluisi antaa aina kyytiä, etenkään ilmaiseksi :) Mutta jos tässä kerran puhutaan periaatteista että pitää maksaa ne todelliset kustannukset niin kuinka paljon ne oikeastaan ovat?

Verottajan hyväksymät kilometrikorvaukset ovat hyvä arvio kunpuhutaan tavallisesta edullisesta henkilöautosta. Jos kulkuväline on uusi, tavallista kalliimpi niin sen kulutkin ovat yleensä suuremmat. Jos matka on yhteinen niin kulkijoiden määrällä jakamalla saa hyvän arvion kustannuksista, josta voi alkaa sitten miettimään miten sitä pitäisi korjata suuntaan tai toiseen. Jos matka on vain pyytäjän vuoksi pitäisi korvata kokonaan mukaanlukien paluumatkan kulut suorinta reittiä.

Vierailija
45/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te idiootteja kaikki?

Ottakaa sellainen periaate, että esim. teidän säännöllisille työmatkoille mukaan tunkevat maksavat jokainen joka suuntaan n. 10€/100km. Muita satunnaisia reissuja voi tehdä vähän ilman ja ei-ilman, mutta kyytipalveluksi ei kannata ryhtyä, koska siitähän nämä alkavat niitä yhä enemmän ruinaamaan.

Tuollaisia "kavereita" ei tarvita jos jotain vastapalvelus-tarjousta ei tule ihan luonnostaan.

Vierailija
46/46 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toisinaan kimppakyytejä, ei ne kuskit ole kyllä veloittaneet kun bensoista. Esim. Helsingistä Seinäjoelle maksoi 20e.

Maksetaanko über-palvelussa auton vakuutuksia ja huoltoja?