Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämmöisellä ravintorikkaalla "grillillä" mahdollisuus toimia? Tulisitko itse syömään?

Vierailija
21.01.2016 |

Pieni grillin tapainen hökkeli joka on kuitenkin edustavan näköinen. Ei rähjäinen vaan asiallinen ja kutsuva.

Ruoka on ajateltu ihmisten terveyttä ajatellen täysin ja 100% laatua sekä todella hyvää, oikeasti. Myös hinta on alhainen ja pointtina on ihmisten hyvä mieli ja terveys. Potkua työpäivään ja mukaan myös motivaatiota sekä ruuanlaittoon, että terveelliseen elämään.
Kaikki tehdään alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista sekä luomutuotteista.
Eli kala, kana ja muu liha on vain laadukkaimmilta lihanvalmistajilta Suomessa mahdollisimman tuoreena.
Maun ja terveyden vuoksi. Ei säilöntäaineita ja muuta turhaa moskaa mukaan.
Porkkanat, peruna, bataatti ja kaikki vihannekset ja sen sellaiset ovat luomua. Niitä ei tilata erikseen pusseissa kuorittuina ja pilkottuina vaan ovat luomutilalta hankittu, itse kuorittu ja pilkottu. Öljyt ja muut myös vain laatu tavaraa.
En siis uppopaista rypsiöljyssä vaan laadukkaassa öljyssä jossa on sekä makua, että laadukkaampaa hyvää rasvaa. Jos siis uppopaistettuja itse tehtyjä ranskalaisia, bataatteja tms. haluaa.
Myös kastikkeet ja majoneesit ovat tehty täysin itse alusta loppuun, nekin tottakai laadukkaita. Esim. Ceaserkastikeeseen tulee laadukasta anjovista (ei purkki) ja laadukasta parmesaania. Ihan sellaisilta tiloilta jossa juustot yms. maitotuotteet itse valmistetaan.
Majoneesi tehdään itse luomumunista jne.

Ymmärrätte varmaan pointin. Ei myrkkyjä, säilöntäaineita. Oikeasti terveellistä sekä herkullista. Kaikki reseptit on testattuja ja itse tehtyjä.

Tämä on lounasaikaan auki ja ravintolaan ei pääse sisään. Haetaan luukulta ja ruoka tulee nopeasti. Sama periaate kuin grillillä mutta tarjotaan laadukasta ruokaa ja muutakin kuin bisnestä ajatellen. Koko yhteiskuntaa ja ihmisten hyvän olon saavuttamiseksi.

Toki tuosta valikoimasta saa raskaammankin annoksen tilattua (esim. uppopaistetut bataattiperunat, kananrintaa pestolla ja salaatti)
Eli täysin mikään salaattibaari ei ole kyseessä vaan voi sitä tehdä terveellisen annoksen muutenkin laadukkaista aineista.
Myös ulkonäköön panostetaan annoksissa.

Salaatit 6-7€ ja raskaammat annokset 7-9€.

Myös leipää voidaan itse tehdä sekä jäätelöä jos bisnes sujuu.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää että miten ap kuvittelee tuon käytännössä toimivan...

Ensimmäinen asiakas tulee ja tilaa ceasar-salaatin. Selvä, ap alkaa kokoamaan tuoretta salaattia. Ainekset ovat esillä kun toinen asiakas saapuu ja tilaa uppopaistetut bataattiranskikset ja kanafileen. Selvä, ap siitä salaatin kokamisen lomasta napsauttaa rasvakeittimen päälle ja kanafileen grilliin. Salaatin valmistelu jatkuu kun saapuu työporukka läheisestä toimistosta, viisi henkilöä, jotka tilaavat kanafileen ja bataattiranskikset, päivän salaatin, ceasarsalaatin, kasviskeiton sekä kalasalaatin. Ap kirjaa tilaukset ylös ja viimeistelee ensimmäisen asiakkaan salaatin. Antaa tämän ja laskuttaa tuotteen. Toisena tulleen asiakkaan bataattiraskalaiset laitetaan keihumaan keittimeen. Mitäs sitä seuraavaksi olikaan...ai niin lisää salaattia. Saapuu toinen viiden hengen työporukka joka tilaa...

Oletko koskaan kuullut misaamisesta?

Olen mutta sehän ei ollut ap:n ajatus, koska kaikki piti olla niin tuoretta ja laadukasta. Aamulla kuuden aikoihin pilkotut kurkit, tomaatit, sipulit, lihat, kalat jne. eivät ole enää mitään tuoretta klo 14 aikoihin. Missä niitä säilytetään? Pienen grillikioskin jääkaapissa? Myös kesäkuumalla, kun ap:n pannut, rasvakeittimet ja aurinko lämmittävät grillikojua? Lisäksi tuostahan sitä hävikkiä vasta syntyykin, kun tekee kaiken valmiiksi aamulla eikä vielä tiedä, että miten paljon tavaraa oikeasti menee.

Ei tuore sitä tarkoita, että se pitää tehdä 5 minuuttia ennen annoksen tarjoamista. Mutta turha kai tätä on tuollaiselle pökkelölle selittää.

Sehän on sitten ihan perusruokaa (ei siis einestä) jos sitä on puolipäivää makuutettu grillikioskin laareissa. Jos ruokaa oikein mainostetaan laadukkaana ja tuoreena ja nämä ovat se valttikortti, niin silloin se on myös oltava sitä. Muutenhan tuo on ihan tavallinen subwayn-tyylinen noutopöytä.

Vierailija
62/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoan ongelman liikeideassani olen vain havainnut tuon ulkoruokinnan.

Se vain on paljon säästöä. Siis minun omankin jaksamisen kannalta.

Siitä en kyllä luovu.

Myynti kestäisi 9.30-15.00.

Tiedän, että kuulostaa hullulta mutta ette usko mikä määrä yhdestä raaka-aineesta syntyy ruokaa ja yhdistäen näitä jokaista annokseen, syntyy reilu annos. Pääraaka-ainetta tottakai enemmän. On minullakin oma taka-ajatukseni ja liikesalaisuuteni tässä jonka uskon toimivan.

En minä kysellyt kuitenkaan kannattavuudestani vaan kuinka asiakkaat ottaisivat firmani vastaan muuta kun näköjään epäillen yrityksen kannattavuutta. Eli oikeastaan siinä voi käydä niin, että minua epäillään huijariksi koska tuote on halpa (ei luvattua laatua). Tämänkin joutuisin ehkä todistamaan jollain tavoin.

Ap

Oletko huomannut pääkaupunkiseudulla yhtäkään myymälää mikä olisi auki vain 5,5h päivässä?

Meinaat siis ihan tosissasi tuossa ajassa tehdä päivän myynnin 7-9 euron annoksilla ja luulet sen riittävän kuluihin?!

Älä edes harkitse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää että miten ap kuvittelee tuon käytännössä toimivan...

Ensimmäinen asiakas tulee ja tilaa ceasar-salaatin. Selvä, ap alkaa kokoamaan tuoretta salaattia. Ainekset ovat esillä kun toinen asiakas saapuu ja tilaa uppopaistetut bataattiranskikset ja kanafileen. Selvä, ap siitä salaatin kokamisen lomasta napsauttaa rasvakeittimen päälle ja kanafileen grilliin. Salaatin valmistelu jatkuu kun saapuu työporukka läheisestä toimistosta, viisi henkilöä, jotka tilaavat kanafileen ja bataattiranskikset, päivän salaatin, ceasarsalaatin, kasviskeiton sekä kalasalaatin. Ap kirjaa tilaukset ylös ja viimeistelee ensimmäisen asiakkaan salaatin. Antaa tämän ja laskuttaa tuotteen. Toisena tulleen asiakkaan bataattiraskalaiset laitetaan keihumaan keittimeen. Mitäs sitä seuraavaksi olikaan...ai niin lisää salaattia. Saapuu toinen viiden hengen työporukka joka tilaa...

Oletko koskaan kuullut misaamisesta?

Juuri näin. Ennenkuin grilli aukeaa aamulla niin valmiiksi on tehty majoneesit, kaikki salaatti ainekset omissa laareissaan valmiiksi pilkottuna, jotta ne voi annostella suoraan lautasille. Kaikki paistettavat valmiiksi kuorittuna ja pilkottuna erilleen annosteltuina jne. 

Ei mitenkään mahdotonta. Samalla tavalla pyörii kuin ravintolankin keittiö.

Ravintolan keittiö, jossa on huomattavasti enemmän tilaa, henkilökuntaa ja välineitä tuollaiselle sekä noiden valmiiden tuotteiden asianmukaiselle säilytykselle. Ap meinaa tehdä tämän saman grillinsä tiskipöydällä, yksin ja muutamilla astioilla. Kuvitteletko, että yksikään ravintola maksaisi tilavuokraa monen kymmenen neliön keittiöstä, jos samat hommat olisi mahdollista tehdä viiden neliön grillikojussa?

Vierailija
64/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä mistä meinasit ostaa luomu- tuotteesi jos meinaat ne noin halvalla pistää myyntiin?!

Terv. Luomutilallinen

Vierailija
65/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suunnitelmassa on kaikki päin persettä

- myyntiaika

- säilytys ja valmistus

- hinta

On aivan sata varma että et tuossa ajassa pysty valmistamaan niin paljon annoksia että pystyisit kattamaan edes raaka-aineet puhumattakaan muista kuluista.

Vierailija
66/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saanko kysyä mistä meinasit ostaa luomu- tuotteesi jos meinaat ne noin halvalla pistää myyntiin?!

Terv. Luomutilallinen

Käy vissiin nyhtämässä ne sun pelloilta salaa yön pimeinä tunteina. Ap:han vihjasi jotain "liikesalaisuudestaan" johon tämän idean kannattavuus perustuu.

Vierailija
67/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Luomutilallinen

Käy vissiin nyhtämässä ne sun pelloilta salaa yön pimeinä tunteina. Ap:han vihjasi jotain "liikesalaisuudestaan" johon tämän idean kannattavuus perustuu.

:D Reps...

Asiaan. Ap,  ideasi kuulostaa hyvältä, ja olen pahoillani että suurin osa kommentoijista lyttää sen. Valitettavasti he ovat oikeassa. Olet aivan liian optimistinen ja naivi, etkä ole perehtynyt aiheeseen tarpeeksi. Lisäksi tuo ilmastopointti on todellinen ongelma. Mieti asiaa ja kypsyttele liikeideaasi vielä. Annoksesi kuulostavat kyllä houkuttelevilta!

Vierailija
68/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kioskia auki esim. vapusta syyskuun puoliväliin, klo.12-20 ja viikonloppuisin vaikka myöhempään. Et saa asiakkaita pakkasella jonottamaan ja syömään ulkona, kesällä ihan jees. Loppuvuoden voit tehdä muuta (varmempituloista) duunia ja järkkäillä asioita. Vuokraa tila ensin yhdeksi kaudeksi ja katso miten sujuu.

Vierailija
69/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan että sulla kävisi tunnissa 12 asiakasta ja annoksesi maksaisi 8e

Tarkoittaisi se sitä että sulla olisi 5 minuuttia aikaa tehdä jokainen annos.

Tienaisit kuukaudessa 10560e

tuosta summasta et millään pysty maksamaan kaikkea.

Vierailija
70/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei voi mitenkään toteuttaa yksin työskennellen, sori vaan. Grilliltä pitää saada sapuska nopeasti. Et ehdi sekä rahastaa että valmistaa annoksia, paitsi jos asiakkaita on onnettoman vähän, jolloin grilli ei tietenkään kannata.

Vierailija
71/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima täytyy olla kyllä todella suppea, jotta sen saisi tehtyä snägärin fasiliteeteissa. Ei ne ravintolat tosiaan huvikseen maksele isoista teollisuuskeittiöistä ja ammattivälineistä.

Vierailija
72/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Luomutilallinen

:D Reps...

Asiaan. Ap,  ideasi kuulostaa hyvältä, ja olen pahoillani että suurin osa kommentoijista lyttää sen. Valitettavasti he ovat oikeassa. Olet aivan liian optimistinen ja naivi, etkä ole perehtynyt aiheeseen tarpeeksi. Lisäksi tuo ilmastopointti on todellinen ongelma. Mieti asiaa ja kypsyttele liikeideaasi vielä. Annoksesi kuulostavat kyllä houkuttelevilta!

Idea ei sinäänsä ole huono. Jossain liikekeskuksessa tai yrityspuistossa tuo voisi toimiakin, mutta ei kylläkään noilla hinnoilla.

Vierailija
73/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan että sulla kävisi tunnissa 12 asiakasta ja annoksesi maksaisi 8e

Tarkoittaisi se sitä että sulla olisi 5 minuuttia aikaa tehdä jokainen annos.

Tienaisit kuukaudessa 10560e

tuosta summasta et millään pysty maksamaan kaikkea.

Tuosta saa heti ottaa sen 1500 € alvia pois, eli jää 9000 €. Siitä kolmisen tonnia raaka-aineisiin ja hävikkiin, jää 6000 €. Siitä pois vuokrat, sähköt, vedet, tarvikkeet, yellit ja muut kulut sekä maksut niin ihan hirvästi ei jää. Ja tuo edellyttäisi siis sitä, että luukulla on jatkuva jono jokaisen aukiolotunnin aikana.

Vierailija
74/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä Annankadulla ihan siinä Forumin takana ja olisin ollut iloinen tuollaisesta grillistä, josta olisin voinut töihin mennessäni napata lounaan mukaani tai kipaista nopeasti hakemassa lounaan ja syödä työpaikalla. Vaikka alueella oli ravintoloita laidasta laitaan, niin yllättävän nopeasti alkoi ravintolaruoka tökkimään. Lähellä oli pieni kahvio, jossa oli pari pöytää, mutta toimi muutoin take away -periaatteella. Siellä oli tarjolla aina päivän keitto ja päivän salaatti edulliseen hintaan. Monta kertaa haimme lounaan sieltä ja söimme toimistolla. Niin kesällä kuin talvellakin. Oleellista oli hinta, sijainti, nopeus ja tietenkin laatu. 

Vierailija
75/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on huono trollitutka, jos tätä aloitusta ei sellaiseksi tajua...

Vierailija
76/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhean raflaava trolli. Ja mä ainakin vastaan joskus selvällekin röllillekin vakavasti, ei mua haittaa.

Vierailija
77/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymärtääkseni grillikopissa tai vastaavassa ei saa hygieniamääräysten vuoksi valmistaa kovin monimutkaista ruokaa. Esim. multaisien perunoiden pesuun pitäisi olla erillinen allas/kokonaan eri tila, raakoja lihatuotteita tuskin saisi käsitellä, on tarkat määräykset pukuhuoneiden ja wc-tolojen sijainnista jne. jne. :/

Vierailija
78/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai ei, olisihan aloituksessa kuvailtu ruokamesta ihan tosi hieno juttu. Tosin se varmaan kaatuisi nopeasti omaan mahdottomuuteensa, niinkuin moni on jo todennutkin. Jos joku sellaista oikeasti kaavailee, niin tsemppiä vaan!

PS: Bataatti ei vissiin kasva näillä korkeuksilla? Kaupassa tarjolla vain Israelin ja USAn bataatteja. Bataatin luomuisuus voi olla ollakin totta, sillä juureksissa ja vastaavissa mukulakasveissa harvemmin on mitään jäämiä (jos vertaa esim. lehtivihanneksiin vaikka olisivatkin "luomua")

Vierailija
79/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua jos lähdet liikkeelle hyvin yksinkertaisesti. Esim. vain yksi tuote+juomia. Lisäksi tarvitset huippusijainnin Helsingistä.

Vierailija
80/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe Armas yritti tuohon tyyliin, ja konkka siitä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi