Olisiko tämmöisellä ravintorikkaalla "grillillä" mahdollisuus toimia? Tulisitko itse syömään?
Pieni grillin tapainen hökkeli joka on kuitenkin edustavan näköinen. Ei rähjäinen vaan asiallinen ja kutsuva.
Ruoka on ajateltu ihmisten terveyttä ajatellen täysin ja 100% laatua sekä todella hyvää, oikeasti. Myös hinta on alhainen ja pointtina on ihmisten hyvä mieli ja terveys. Potkua työpäivään ja mukaan myös motivaatiota sekä ruuanlaittoon, että terveelliseen elämään.
Kaikki tehdään alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista sekä luomutuotteista.
Eli kala, kana ja muu liha on vain laadukkaimmilta lihanvalmistajilta Suomessa mahdollisimman tuoreena.
Maun ja terveyden vuoksi. Ei säilöntäaineita ja muuta turhaa moskaa mukaan.
Porkkanat, peruna, bataatti ja kaikki vihannekset ja sen sellaiset ovat luomua. Niitä ei tilata erikseen pusseissa kuorittuina ja pilkottuina vaan ovat luomutilalta hankittu, itse kuorittu ja pilkottu. Öljyt ja muut myös vain laatu tavaraa.
En siis uppopaista rypsiöljyssä vaan laadukkaassa öljyssä jossa on sekä makua, että laadukkaampaa hyvää rasvaa. Jos siis uppopaistettuja itse tehtyjä ranskalaisia, bataatteja tms. haluaa.
Myös kastikkeet ja majoneesit ovat tehty täysin itse alusta loppuun, nekin tottakai laadukkaita. Esim. Ceaserkastikeeseen tulee laadukasta anjovista (ei purkki) ja laadukasta parmesaania. Ihan sellaisilta tiloilta jossa juustot yms. maitotuotteet itse valmistetaan.
Majoneesi tehdään itse luomumunista jne.
Ymmärrätte varmaan pointin. Ei myrkkyjä, säilöntäaineita. Oikeasti terveellistä sekä herkullista. Kaikki reseptit on testattuja ja itse tehtyjä.
Tämä on lounasaikaan auki ja ravintolaan ei pääse sisään. Haetaan luukulta ja ruoka tulee nopeasti. Sama periaate kuin grillillä mutta tarjotaan laadukasta ruokaa ja muutakin kuin bisnestä ajatellen. Koko yhteiskuntaa ja ihmisten hyvän olon saavuttamiseksi.
Toki tuosta valikoimasta saa raskaammankin annoksen tilattua (esim. uppopaistetut bataattiperunat, kananrintaa pestolla ja salaatti)
Eli täysin mikään salaattibaari ei ole kyseessä vaan voi sitä tehdä terveellisen annoksen muutenkin laadukkaista aineista.
Myös ulkonäköön panostetaan annoksissa.
Salaatit 6-7€ ja raskaammat annokset 7-9€.
Myös leipää voidaan itse tehdä sekä jäätelöä jos bisnes sujuu.
Kommentit (94)
Anteeksi tuo hökkelini.
Hahah liikeideani on muuten nimeämättä..."Hökkeli" joo ei, en ollut tosissani.
Mutta pieni liikatila jossa pystyn työskentelemään ja valmistamaan misat sekä järkevän työpisteen, josta saan nopeasti annokset asiakkaille.
Olen ollut pienissä tiloissa töissä ja itseasiassa se toimii todella hyvin kunhan se on fiksusti laitettu.
Tosiaan, sitä asiakastilaa en halua. Säästän sekä ajassa, rahassa sekä omassa jaksamisessani (siivoaminen, tarjoilu) kun keittiön puolella on hommaa on todella paljon tällaisessa firmassa.
Ehkä jos kaupunki on Helsinki? Ostovolyymia voisi löytyä isosta kaupungista?
Kokeile! :) uskon että asiakkaita riittäisi, kaavailemasi hinnat ovat halvat! Olisipa tässä pikkukaupungissa tuollainen! Ei vaan täällä menestyisi :(
Tarvitse ihan älyttömän kokoisen asiakaskunnan tämän tapaisen toiminna kannattamiseksi. Ja yhdeltä grillinluukultako ajattelit heitä palvella? Samalla kun teet ruokaa? Jos meinaat palkata jonkun, kulut nousevat. Lounaspaikoissa on lisäksi se, että lähes kaikki asiakkaat käyvät siellä klo 11-13. Montako salaattiannosta, uppopaistettua bataattia jne. ehdit tehdä ja myydä kahdessa tunnissa?
Kotimamit täällä kertoo, että ei kannata! ei voi kannattaa! EI MITENKÄÄN VOI KANNATTAA. Pizzaa ei voi myydä alle 7e.. ei voi myydä, ei voi, veronkierto, veronkierto.
Take away-ruoassa on aina se ongelma, että sen kotiin vieminen ja ylipäätään muualla syöminen kuin ostopaikassa vaikuttaa aina heikentävästi ruoan laatuun, se jäähtyy, se eltaantuu. Siinä muuttuu laadukas paistoöljy ja luomutuote aika sivuseikaksi. Noutoruoaksi sopii sellainen, mitä ei myydä kuumana tai toimitetaan jonkunlaisissa kunnollisissa lämpöpakkauksissa tai sitten jo alunperin sellainen ruoka, joka ei niin kovin kummoista olekaan, makkaraperunat tai kebu.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tuo hökkelini.
Hahah liikeideani on muuten nimeämättä..."Hökkeli" joo ei, en ollut tosissani.Mutta pieni liikatila jossa pystyn työskentelemään ja valmistamaan misat sekä järkevän työpisteen, josta saan nopeasti annokset asiakkaille.
Olen ollut pienissä tiloissa töissä ja itseasiassa se toimii todella hyvin kunhan se on fiksusti laitettu.
Tosiaan, sitä asiakastilaa en halua. Säästän sekä ajassa, rahassa sekä omassa jaksamisessani (siivoaminen, tarjoilu) kun keittiön puolella on hommaa on todella paljon tällaisessa firmassa.
Muista ottaa huomioon Suomen ilmasto. Aika iso osa vuodesta on sellaista säätä, ettei kadulla syöminen houkuta lounasruokailijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Se, että ajattelet käyttäväsi työtunteja joidenkin perunan kuorien jatkokäsittelylle biojätteeseen heiton sijasta, kuvaa hyvin tuota, ettei sinulla ole tämänkaltaisen liiketoiminnanharjoittamisesta mitään käsitystä.
Minulla on tähänkin ratkaisu :)
Kun aloituksessa kerroin, että tuotteet myös kuoritaan ja pilkotaan itse niin tarkoitin, että ne eivät tule muualta kuorittuina ja pilkottuina pakaste tai edes tuore versioina. En minä kuitenkaan omaa veistäni heiluta tunteja raaka-aineiden käsittelyyn kun saan sen tehtyä reilut lyhyemmässä ajassa muullakin tavalla.
Tuon perunankuoren (sekä porkkanan) minä myös ehdottomasti tarvitsen :D se ei ole työntuntien hukkaamista vaan osa herkullista ateriaa.
Ap
Rupesin miettimään, että missä meinasit tätä kojuasi pitää? Aurinkoisena heinäkuun päivänä voisi olla ihan mukava hakea edullinen mutta laadukas salaattilounas jostain puiston kulmalta, mutta entäpäs vaikka sellaisena päivänä kuin nyt? Ulkona pakkasta -20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile! :) uskon että asiakkaita riittäisi, kaavailemasi hinnat ovat halvat! Olisipa tässä pikkukaupungissa tuollainen! Ei vaan täällä menestyisi :(
Itseasiassa juurikin Helsinki! Hyvin arvattu :D
Ap
Kävisin mielelläni, toisin myös perheeni syömään.
Itselle pisti silmään bataatti, ei ole kotimaista ja suomeen tulee usein israelista tai jenkeistä. Jäisi ostamatta. Vaikka taisi ollakin vaan luetteloon yksi osa.
Kyllä toi hinta ja laatu pistää silmään. Kyllä siinä suht pyöreitä päiviä saa yksin pakertaa noilla hinnoilla ja jonkun pitäisi vielä ostellakin ne raaka-aineet ja prepata jne.
Olen todella skeptinen, että noin edullisesti saisit tuotettu, että itse jäisit plussalle. Testaa ihmeessä luuloni! ;)
Sen verran tässä maassa ravintolassa työskennelleenä olen käryllä, että ihmiset ovat verrattain pihejä ja vaativat hurjia.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on Helsingin tilavuokrat.
Ravintola-alan yrittäjän täytyy ottaa 3-4 kertainen hinta ruuista verrattuna niiden raaka-aineiden hintaan, että voi olla voitollinen. Noin halvalla et pysty myymään haluamaasi laatua.
Paljon menee aineita pilalle yms. niin siksi et voi laskea suoraan yhden annoksen hintaa samoin mitä kotona laittaessasi laskisit. Alv, yel, yms lisäävät kanssa hintaa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Se, että ajattelet käyttäväsi työtunteja joidenkin perunan kuorien jatkokäsittelylle biojätteeseen heiton sijasta, kuvaa hyvin tuota, ettei sinulla ole tämänkaltaisen liiketoiminnanharjoittamisesta mitään käsitystä.
Minulla on tähänkin ratkaisu :)
Kun aloituksessa kerroin, että tuotteet myös kuoritaan ja pilkotaan itse niin tarkoitin, että ne eivät tule muualta kuorittuina ja pilkottuina pakaste tai edes tuore versioina. En minä kuitenkaan omaa veistäni heiluta tunteja raaka-aineiden käsittelyyn kun saan sen tehtyä reilut lyhyemmässä ajassa muullakin tavalla.
Tuon perunankuoren (sekä porkkanan) minä myös ehdottomasti tarvitsen :D se ei ole työntuntien hukkaamista vaan osa herkullista ateriaa.
Ap
Juu no en ajatellukaan että ihan käsin alusta alkaen kuorisit kaiken itse. Mutta edelleen olet aivan hukassa, jos kuvittelet että tuollaiseen ylimääräiseen työhön on järkevää satsata aikaa. Herkullinen ateria ok, mutta sen valmistamiseen menee kauemmin aikaa.
Oi ostaisin :) ihanalta kuulostaa, luomua mahd paljon jos toteutat tämän idean. Ja liity heti woltiin tai johonkin kuljetus juttuun ja sijainti keskustan tuntumaan niin luulisi asiakkaita riittävän vaikka hinnat jonkun euron nousisivatkin.
Ainoan ongelman liikeideassani olen vain havainnut tuon ulkoruokinnan.
Se vain on paljon säästöä. Siis minun omankin jaksamisen kannalta.
Siitä en kyllä luovu.
Myynti kestäisi 9.30-15.00.
Tiedän, että kuulostaa hullulta mutta ette usko mikä määrä yhdestä raaka-aineesta syntyy ruokaa ja yhdistäen näitä jokaista annokseen, syntyy reilu annos. Pääraaka-ainetta tottakai enemmän. On minullakin oma taka-ajatukseni ja liikesalaisuuteni tässä jonka uskon toimivan.
En minä kysellyt kuitenkaan kannattavuudestani vaan kuinka asiakkaat ottaisivat firmani vastaan muuta kun näköjään epäillen yrityksen kannattavuutta. Eli oikeastaan siinä voi käydä niin, että minua epäillään huijariksi koska tuote on halpa (ei luvattua laatua). Tämänkin joutuisin ehkä todistamaan jollain tavoin.
Ap
Olethan muistanut laskea hintaan mukaan raaka-aineiden lisäksi vuokrat, verot oletan, että kuluttajahinta annetaan alv:n kera, alv:n lisäksi omat tuloverosi, vakuutukset (YEL, palo yms.), sähköt, veden, kirjanpidon ja mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Jos otat työntekijän, työterveyshuolto on järjestettävä. Minimi on aika vähäinen, mutta sekin maksaa muutaman satasen vuodessa.
Konseptisi ei toimi, ei herätä kysyntää eikä kannata. Ihmiset haluavat syödä laadukasta ruokaa oikeassa miljöössä, eivät kadulla eivätkä jäähtynyttä kotonaan tai työpaikalla pahvipaketeista. Mättölinja luukulta on oikeampi ja tuottavampi liikeidea, edellyttäen että asiakasvolyymia löytyy riittävästi. Kehitä selkeä valikoima ja menu, helpot annokset, kohtuuhinnat ja nopea palvelu toimivine noutotykötarpeineen ja perusta katukeittiösi paikkaan, jossa ihmisiä liikkuu mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ainoan ongelman liikeideassani olen vain havainnut tuon ulkoruokinnan.
Se vain on paljon säästöä. Siis minun omankin jaksamisen kannalta.
Siitä en kyllä luovu.
Myynti kestäisi 9.30-15.00.
Tiedän, että kuulostaa hullulta mutta ette usko mikä määrä yhdestä raaka-aineesta syntyy ruokaa ja yhdistäen näitä jokaista annokseen, syntyy reilu annos. Pääraaka-ainetta tottakai enemmän. On minullakin oma taka-ajatukseni ja liikesalaisuuteni tässä jonka uskon toimivan.
En minä kysellyt kuitenkaan kannattavuudestani vaan kuinka asiakkaat ottaisivat firmani vastaan muuta kun näköjään epäillen yrityksen kannattavuutta. Eli oikeastaan siinä voi käydä niin, että minua epäillään huijariksi koska tuote on halpa (ei luvattua laatua). Tämänkin joutuisin ehkä todistamaan jollain tavoin.Ap
Ihmiset ovat töissä ja koulussa tuohon aikaan ja muutenkin luukulta ostettu ruoka myy parhaiten yöaikaan, etenkin jos ei ole mitään sisätilaa. Meinaatko tosissasi, että ihmiset värjöttelisivät pihalla -25 asteen pakkasessa parikymmentä minuuttia ja odottavat ruokaa, jonka voi sormet kohmeessa kantaa kotiin ja syödä sitten kylmänä?
Saattaa toimia kesäaikaan, ei talvella.