Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämmöisellä ravintorikkaalla "grillillä" mahdollisuus toimia? Tulisitko itse syömään?

Vierailija
21.01.2016 |

Pieni grillin tapainen hökkeli joka on kuitenkin edustavan näköinen. Ei rähjäinen vaan asiallinen ja kutsuva.

Ruoka on ajateltu ihmisten terveyttä ajatellen täysin ja 100% laatua sekä todella hyvää, oikeasti. Myös hinta on alhainen ja pointtina on ihmisten hyvä mieli ja terveys. Potkua työpäivään ja mukaan myös motivaatiota sekä ruuanlaittoon, että terveelliseen elämään.
Kaikki tehdään alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista sekä luomutuotteista.
Eli kala, kana ja muu liha on vain laadukkaimmilta lihanvalmistajilta Suomessa mahdollisimman tuoreena.
Maun ja terveyden vuoksi. Ei säilöntäaineita ja muuta turhaa moskaa mukaan.
Porkkanat, peruna, bataatti ja kaikki vihannekset ja sen sellaiset ovat luomua. Niitä ei tilata erikseen pusseissa kuorittuina ja pilkottuina vaan ovat luomutilalta hankittu, itse kuorittu ja pilkottu. Öljyt ja muut myös vain laatu tavaraa.
En siis uppopaista rypsiöljyssä vaan laadukkaassa öljyssä jossa on sekä makua, että laadukkaampaa hyvää rasvaa. Jos siis uppopaistettuja itse tehtyjä ranskalaisia, bataatteja tms. haluaa.
Myös kastikkeet ja majoneesit ovat tehty täysin itse alusta loppuun, nekin tottakai laadukkaita. Esim. Ceaserkastikeeseen tulee laadukasta anjovista (ei purkki) ja laadukasta parmesaania. Ihan sellaisilta tiloilta jossa juustot yms. maitotuotteet itse valmistetaan.
Majoneesi tehdään itse luomumunista jne.

Ymmärrätte varmaan pointin. Ei myrkkyjä, säilöntäaineita. Oikeasti terveellistä sekä herkullista. Kaikki reseptit on testattuja ja itse tehtyjä.

Tämä on lounasaikaan auki ja ravintolaan ei pääse sisään. Haetaan luukulta ja ruoka tulee nopeasti. Sama periaate kuin grillillä mutta tarjotaan laadukasta ruokaa ja muutakin kuin bisnestä ajatellen. Koko yhteiskuntaa ja ihmisten hyvän olon saavuttamiseksi.

Toki tuosta valikoimasta saa raskaammankin annoksen tilattua (esim. uppopaistetut bataattiperunat, kananrintaa pestolla ja salaatti)
Eli täysin mikään salaattibaari ei ole kyseessä vaan voi sitä tehdä terveellisen annoksen muutenkin laadukkaista aineista.
Myös ulkonäköön panostetaan annoksissa.

Salaatit 6-7€ ja raskaammat annokset 7-9€.

Myös leipää voidaan itse tehdä sekä jäätelöä jos bisnes sujuu.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoan ongelman liikeideassani olen vain havainnut tuon ulkoruokinnan.

Se vain on paljon säästöä. Siis minun omankin jaksamisen kannalta.

Siitä en kyllä luovu.

Myynti kestäisi 9.30-15.00.

Tiedän, että kuulostaa hullulta mutta ette usko mikä määrä yhdestä raaka-aineesta syntyy ruokaa ja yhdistäen näitä jokaista annokseen, syntyy reilu annos. Pääraaka-ainetta tottakai enemmän. On minullakin oma taka-ajatukseni ja liikesalaisuuteni tässä jonka uskon toimivan.

En minä kysellyt kuitenkaan kannattavuudestani vaan kuinka asiakkaat ottaisivat firmani vastaan muuta kun näköjään epäillen yrityksen kannattavuutta. Eli oikeastaan siinä voi käydä niin, että minua epäillään huijariksi koska tuote on halpa (ei luvattua laatua). Tämänkin joutuisin ehkä todistamaan jollain tavoin.

Ap

Kyllä se suurin ongelma on edelleen se, että toiminta ei ole kannattavaa. Voit katsoa suurten ketjujen hinnoista mihin hintaan pystytään myymään semi-kuranttia höttöä kun koko toimitusketju on salaatinlehtien määrästä asiakasflow'n järjestelyä myöden viimeisen päälle optimoitu.

Samoin voit käydä kysäisemässä perus-rasvasnägärin pitäjältä mitä jää käteen kun raaka-aine ja valmistuskustannukset ovat poljettu niin alas kuin mahdollista laadusta ja mausta tinkimällä mutta hinnat ovat kuitenkin kutakuinkin samat kuin sinun kuvitelmasi. Heillä on tilavuokrat ja muu kulurakenne myös omaa konseptiasi vastaava, joten kohtalaisen hyvän vertailukohteen löytää siitä. Se, että kuvittelet pystyväsi myymään samaan hintaan kolmin-nelinkertaisilla raaka-aine ja työvoimakustannuksilla on täysin utopistinen ajatus.

Vierailija
42/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoan ongelman liikeideassani olen vain havainnut tuon ulkoruokinnan.

Se vain on paljon säästöä. Siis minun omankin jaksamisen kannalta.

Siitä en kyllä luovu.

Myynti kestäisi 9.30-15.00.

Tiedän, että kuulostaa hullulta mutta ette usko mikä määrä yhdestä raaka-aineesta syntyy ruokaa ja yhdistäen näitä jokaista annokseen, syntyy reilu annos. Pääraaka-ainetta tottakai enemmän. On minullakin oma taka-ajatukseni ja liikesalaisuuteni tässä jonka uskon toimivan.

En minä kysellyt kuitenkaan kannattavuudestani vaan kuinka asiakkaat ottaisivat firmani vastaan muuta kun näköjään epäillen yrityksen kannattavuutta. Eli oikeastaan siinä voi käydä niin, että minua epäillään huijariksi koska tuote on halpa (ei luvattua laatua). Tämänkin joutuisin ehkä todistamaan jollain tavoin.

Ap

Kenen kuvittelet olevan kojullasi jonossa klo 9:30? Se pääasiallinen lounasaika on tosiaan 11-13 välillä. Sinä aikana lounasravintoloissa tapahtuu se myynti, loppuaika on sitten taskurahoja myydyistä kahvikupposista ja eväsleipäsistä. Tiedän kyllä, että yhdestä raaka-aineesta saa vaikka mitä mutta missä välissä ajatelit tehdä sitä ruokaa, jos koko ajan joudut hyppäämään myyntitiskille? Entä käytettyjen ruuanlaittoastioiden pesu siellä kojussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa KaksPlussan Venakko Milannan pisnekselle ideologisesti ja täysin epärealistisin ajatuksin.

Vierailija
44/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun ajattelin että ei kiinnostaisi ravintola tasoinen ruoka ilman ravintolaa, mutta toisaalta joskus tulee haettua Kiinalaistakin joka ihan kotiruuasta käy, että periaatteessa kyllä, joskus.

Vierailija
45/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää että miten ap kuvittelee tuon käytännössä toimivan...

Ensimmäinen asiakas tulee ja tilaa ceasar-salaatin. Selvä, ap alkaa kokoamaan tuoretta salaattia. Ainekset ovat esillä kun toinen asiakas saapuu ja tilaa uppopaistetut bataattiranskikset ja kanafileen. Selvä, ap siitä salaatin kokamisen lomasta napsauttaa rasvakeittimen päälle ja kanafileen grilliin. Salaatin valmistelu jatkuu kun saapuu työporukka läheisestä toimistosta, viisi henkilöä, jotka tilaavat kanafileen ja bataattiranskikset, päivän salaatin, ceasarsalaatin, kasviskeiton sekä kalasalaatin. Ap kirjaa tilaukset ylös ja viimeistelee ensimmäisen asiakkaan salaatin. Antaa tämän ja laskuttaa tuotteen. Toisena tulleen asiakkaan bataattiraskalaiset laitetaan keihumaan keittimeen. Mitäs sitä seuraavaksi olikaan...ai niin lisää salaattia. Saapuu toinen viiden hengen työporukka joka tilaa...

Vierailija
46/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa jankutettu laatua ja makua. En usko, että oikeasti maistuvaa. Myöskään luomusekoilu ei kiinnosta, enkä maksa ituhippeilystä. Grilliruokaa söisin mieluummin illalla, joten lounasaika rajoittaa asiakkuutenibpois, ellet ihan vieressä toimi.

Vierailija
47/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, miksi grillin luukuilta se ruoka tulee nopeasti ja helposti, ja miksi sitä saa vain yksi ihminen hoidettua? Siksi koska he käyttävät kaikkein yksinkertaisimpia ja vain lämmitystä vaativia raaka-aineita (esim. hampurilaisleivät valmiina, tarvitsee vain lämmittää. Tuollainen, että ruvetaan majoneesitkin ja kastikkeetkin tekemään alusta alkaen itse on täysin naurettava ajatus. Jokaiselleko ajattelit erikseen ruveta sitä majoneesia vääntämään? Vai isomman satsin kerralla, jolloin tulee säilytyksen kanssa ongelmia ja hävikkiä?

Vierailija
48/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perunankuoret jatkojalostetaan? Kun minä iskisin ne ranehin tai lohkoperunoihin sellaisenaan, näin teen kotonakin. Mitä niitä turhaa kuorimaan ollenkaan. Vitamiinitkin säilyvät paremmin.

Vierailija
49/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa KaksPlussan Venakko Milannan pisnekselle ideologisesti ja täysin epärealistisin ajatuksin.

Jep, olisikohan Venakollakin ollut varmaan toistakymmentä erilaista verkkokauppaa, jotka pyörivät kuukauden tai pari ja sitten lappu luukulle. Aina on mukana ekologisuus (oikeasti eGologisuus), luomu jne. hölmöilyt.

Vierailija
50/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen asiakas tulee ja tilaa ceasar-salaatin. Selvä, ap alkaa kokoamaan tuoretta salaattia. Ainekset ovat esillä kun toinen asiakas saapuu ja tilaa uppopaistetut bataattiranskikset ja kanafileen. Selvä, ap siitä salaatin kokamisen lomasta napsauttaa rasvakeittimen päälle ja kanafileen grilliin. Salaatin valmistelu jatkuu kun saapuu työporukka läheisestä toimistosta, viisi henkilöä, jotka tilaavat kanafileen ja bataattiranskikset, päivän salaatin, ceasarsalaatin, kasviskeiton sekä kalasalaatin. Ap kirjaa tilaukset ylös ja viimeistelee ensimmäisen asiakkaan salaatin. Antaa tämän ja laskuttaa tuotteen. Toisena tulleen asiakkaan bataattiraskalaiset laitetaan keihumaan keittimeen. Mitäs sitä seuraavaksi olikaan...ai niin lisää salaattia. Saapuu toinen viiden hengen työporukka joka tilaa...

Oletko koskaan kuullut misaamisesta?

Vierailija
51/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä esim. Torilla tai uimarannan tuntumassa olis helmi(oletkohan laskenut hinnat oikein, vaikuttaa liian halvalta!) mutta talvella en söisi ulkoilmassa vaan jopa baarin jälkeen menisin sisäpizzeriaan.

Vierailija
52/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ennenkuin grilli aukeaa aamulla niin valmiiksi on tehty majoneesit, kaikki salaatti ainekset omissa laareissaan valmiiksi pilkottuna, jotta ne voi annostella suoraan lautasille. Kaikki paistettavat valmiiksi kuorittuna ja pilkottuna erilleen annosteltuina jne. 

Ei mitenkään mahdotonta. Samalla tavalla pyörii kuin ravintolankin keittiö.

Vierailija
53/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä esim. Torilla tai uimarannan tuntumassa olis helmi(oletkohan laskenut hinnat oikein, vaikuttaa liian halvalta!) mutta talvella en söisi ulkoilmassa vaan jopa baarin jälkeen menisin sisäpizzeriaan.

Salaatti tuntui ensin kalliilta (kuten kaikkialla muuallakin) mutta jos se on laatua, niin hinta on varmaan kohdallaan.

Tuo lämmin ateria taas tuntui aika halvalta, toisaalta sitä Kiinalaistakin saa tuohon hintaan, joten paljon siitä ylikään ei voi hinnoitella. Ehkäpä kympin ateria.

Vierailija
54/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mutta sehän ei ollut ap:n ajatus, koska kaikki piti olla niin tuoretta ja laadukasta. Aamulla kuuden aikoihin pilkotut kurkit, tomaatit, sipulit, lihat, kalat jne. eivät ole enää mitään tuoretta klo 14 aikoihin. Missä niitä säilytetään? Pienen grillikioskin jääkaapissa? Myös kesäkuumalla, kun ap:n pannut, rasvakeittimet ja aurinko lämmittävät grillikojua? Lisäksi tuostahan sitä hävikkiä vasta syntyykin, kun tekee kaiken valmiiksi aamulla eikä vielä tiedä, että miten paljon tavaraa oikeasti menee.

Vierailija
55/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot laittaa luukun kiinni ennenkuin muut lähtee töistä ja miettii mitä kotona lapsille syötetään? Pidä nyt ainakin 18 auki ja avaa vaikka aamusta myöhemmin.

Vierailija
56/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ajatellaan henkilökohtaisesti aikaa, jolloin käyn hakemassa minkäänlaista grillityyppistä ruokaa, on pääsääntöisesti aamuyöstä baarin jälkeen, tai seuraavana iltana. Eli todennäköisesti minua ei tiskilläsi näkyisi, vaikka se eittämättä olisi herkullista, ja vielä edullista. Tuontapaista ruokaa tuohon kellonaikaan söisin mieluummin mukavasti sisätiloissa, niin kuin varmaan useimmat lounastajat - ottaen huomioon, että lounasaika on usein lyhyt, ja odotteluaika on aina pois ruokailuajasta ja ajasta, kun pitäisi kiirehtiä takaisin töihin.

Ainoa poikkeus olisi kesätorin tai jonkin sen kaltaisen tapahtuman tyyppinen, jolloin on luontevaa toria kierrellessään ottaa kojulta huippuhyvää ruokaa ja istuutua alas toripenkeille sitä syömään. 

Vierailija
57/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mutta sehän ei ollut ap:n ajatus, koska kaikki piti olla niin tuoretta ja laadukasta. Aamulla kuuden aikoihin pilkotut kurkit, tomaatit, sipulit, lihat, kalat jne. eivät ole enää mitään tuoretta klo 14 aikoihin. Missä niitä säilytetään? Pienen grillikioskin jääkaapissa? Myös kesäkuumalla, kun ap:n pannut, rasvakeittimet ja aurinko lämmittävät grillikojua? Lisäksi tuostahan sitä hävikkiä vasta syntyykin, kun tekee kaiken valmiiksi aamulla eikä vielä tiedä, että miten paljon tavaraa oikeasti menee.

Ei tuore sitä tarkoita, että se pitää tehdä 5 minuuttia ennen annoksen tarjoamista. Mutta turha kai tätä on tuollaiselle pökkelölle selittää.

Vierailija
58/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta annosta sä ajattelit viikossa myydä että saisit kulut katettua ja itsellesi palkkaa?

En ole koskaan kuullut että yrittäjä saisi tuossa ajassa myytyä tarvittavan määrän annoksia ja kun otetaan huomioon vielä Helsingin vuokrat niin huh huh..

Vierailija
59/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinkaupungissamme on jo tuollaisia hieman vastaavia useampi kappale, mutta ovat auki pelkästään kesällä ja silloinkin ihan 06-18.

Tosin heillä on pienet "terassit" (= pari muovituolia ja pöytää), jossa mahtuu muutama asiakas istuskelemaan ja sijaitsevat satamassa, jossa on myös paljon muuta tapahtumaa ja kojua koko kesän päivittäin.

Vierailija
60/94 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa huomioon myös veget. Esimerkiksi seitania, vegaanista majoneesia, "juustoa" ym. Näitä saa jo muutamasta paikasta (Helsinki) ja on vegepiireissä paljonkin hehkutettuja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme