Olisiko tämmöisellä ravintorikkaalla "grillillä" mahdollisuus toimia? Tulisitko itse syömään?
Pieni grillin tapainen hökkeli joka on kuitenkin edustavan näköinen. Ei rähjäinen vaan asiallinen ja kutsuva.
Ruoka on ajateltu ihmisten terveyttä ajatellen täysin ja 100% laatua sekä todella hyvää, oikeasti. Myös hinta on alhainen ja pointtina on ihmisten hyvä mieli ja terveys. Potkua työpäivään ja mukaan myös motivaatiota sekä ruuanlaittoon, että terveelliseen elämään.
Kaikki tehdään alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista sekä luomutuotteista.
Eli kala, kana ja muu liha on vain laadukkaimmilta lihanvalmistajilta Suomessa mahdollisimman tuoreena.
Maun ja terveyden vuoksi. Ei säilöntäaineita ja muuta turhaa moskaa mukaan.
Porkkanat, peruna, bataatti ja kaikki vihannekset ja sen sellaiset ovat luomua. Niitä ei tilata erikseen pusseissa kuorittuina ja pilkottuina vaan ovat luomutilalta hankittu, itse kuorittu ja pilkottu. Öljyt ja muut myös vain laatu tavaraa.
En siis uppopaista rypsiöljyssä vaan laadukkaassa öljyssä jossa on sekä makua, että laadukkaampaa hyvää rasvaa. Jos siis uppopaistettuja itse tehtyjä ranskalaisia, bataatteja tms. haluaa.
Myös kastikkeet ja majoneesit ovat tehty täysin itse alusta loppuun, nekin tottakai laadukkaita. Esim. Ceaserkastikeeseen tulee laadukasta anjovista (ei purkki) ja laadukasta parmesaania. Ihan sellaisilta tiloilta jossa juustot yms. maitotuotteet itse valmistetaan.
Majoneesi tehdään itse luomumunista jne.
Ymmärrätte varmaan pointin. Ei myrkkyjä, säilöntäaineita. Oikeasti terveellistä sekä herkullista. Kaikki reseptit on testattuja ja itse tehtyjä.
Tämä on lounasaikaan auki ja ravintolaan ei pääse sisään. Haetaan luukulta ja ruoka tulee nopeasti. Sama periaate kuin grillillä mutta tarjotaan laadukasta ruokaa ja muutakin kuin bisnestä ajatellen. Koko yhteiskuntaa ja ihmisten hyvän olon saavuttamiseksi.
Toki tuosta valikoimasta saa raskaammankin annoksen tilattua (esim. uppopaistetut bataattiperunat, kananrintaa pestolla ja salaatti)
Eli täysin mikään salaattibaari ei ole kyseessä vaan voi sitä tehdä terveellisen annoksen muutenkin laadukkaista aineista.
Myös ulkonäköön panostetaan annoksissa.
Salaatit 6-7€ ja raskaammat annokset 7-9€.
Myös leipää voidaan itse tehdä sekä jäätelöä jos bisnes sujuu.
Kommentit (94)
Anteeksi pienimuotoinen "trollaus". Itseasiassa tämä oli aika hauskaa ja koskaan en siis ole suunnitellut perustavani firmaa tosissani.
Tämä koko aloitukseni lähti kun ajatukset harhaili kävellessäni pitkää matkaa kotiin. Mieleeni syntyi ruokia joita haluaisin itse kokata kotona. Yksi ajatus johti toiseen ja aloin miettiä liikeideana mielikuvitukseni lentoa. Jollain tavalla olin tosi innoissani kun pääsin ajatuksissa eteenpäin ja kirjottaessa aloitusta. Koko "liikeideani" oli kymmenessä minuutissa mietitty jokseenkin loppuun. Jonka ruksasin tänne. Luin kommentteja ja vastaillessa kirjoitin jonkin näköistä huuhaata ja vastaväitteitä. Ideana ei kyllä paha mutta toteutuksista minulla ei ole mitään hajua, ei minkäänlaista. Paitsi, että rankalta yrittäjän elämältä kuulosti tuollainen firman pitäminen. Mutta aika kunnianhimoiselta. Kiva, että jotkut innostui ajatuksenjuoksustani. Mielessäni parantelin maailmaa ja näin ihmisen hymyjä ja kauniita annoksia ja maut kohdillaan, sekä se maku että rakenteet hyvin balanssissa kokonaisuudessaan. Juu.. Kaikenlaisia ideoita päähäni aina välillä pilkahtelee.
Minulla on yks ajatus päässäni ollut ruokaan liittyen myös kauan jonka aion ainakin toteuttaa joskus ihan vain kotona. Sekin tuli siitä kun ajattelin nukkumaan mennessä mansikoita ja kermaa :D (tähän aikoimaani toteutukseen liittyy hiusvärin tuubia, vadelmaa, mansikoita ja kermaa)
Älkää suuttuko, kiva kun lähditte keskustelemaan ja näitte mielikuvia minun ajatusten juoksuista :D
Terveisin vasta valmistunut nuori nainen joka osaa kyllä kokata (ja elää pilvilinnoissa) mutta mitään käryä minulla ei ole yrittäjyydestä koskaan ollutkaan :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi pienimuotoinen "trollaus". Itseasiassa tämä oli aika hauskaa ja koskaan en siis ole suunnitellut perustavani firmaa tosissani.
Tämä koko aloitukseni lähti kun ajatukset harhaili kävellessäni pitkää matkaa kotiin. Mieleeni syntyi ruokia joita haluaisin itse kokata kotona. Yksi ajatus johti toiseen ja aloin miettiä liikeideana mielikuvitukseni lentoa. Jollain tavalla olin tosi innoissani kun pääsin ajatuksissa eteenpäin ja kirjottaessa aloitusta. Koko "liikeideani" oli kymmenessä minuutissa mietitty jokseenkin loppuun. Jonka ruksasin tänne. Luin kommentteja ja vastaillessa kirjoitin jonkin näköistä huuhaata ja vastaväitteitä. Ideana ei kyllä paha mutta toteutuksista minulla ei ole mitään hajua, ei minkäänlaista. Paitsi, että rankalta yrittäjän elämältä kuulosti tuollainen firman pitäminen. Mutta aika kunnianhimoiselta. Kiva, että jotkut innostui ajatuksenjuoksustani. Mielessäni parantelin maailmaa ja näin ihmisen hymyjä ja kauniita annoksia ja maut kohdillaan, sekä se maku että rakenteet hyvin balanssissa kokonaisuudessaan. Juu.. Kaikenlaisia ideoita päähäni aina välillä pilkahtelee.Minulla on yks ajatus päässäni ollut ruokaan liittyen myös kauan jonka aion ainakin toteuttaa joskus ihan vain kotona. Sekin tuli siitä kun ajattelin nukkumaan mennessä mansikoita ja kermaa :D (tähän aikoimaani toteutukseen liittyy hiusvärin tuubia, vadelmaa, mansikoita ja kermaa)
Älkää suuttuko, kiva kun lähditte keskustelemaan ja näitte mielikuvia minun ajatusten juoksuista :D
Terveisin vasta valmistunut nuori nainen joka osaa kyllä kokata (ja elää pilvilinnoissa) mutta mitään käryä minulla ei ole yrittäjyydestä koskaan ollutkaan :D
Ap
Miltä alalta sä valmistuit kun olet noin pihalla ihan perus yrittäjyydestä?! Jo ensimmäinen vastaaja ihmetteli sun kannattavuutta ja sä vaan kiven kovaa intät että käytät perunan kuoretkin..
Mutta joo onnea valmistumisen johdosta, toivottavasti löydät mukavan palkkatyön, yrittäjäksi sinusta ei ole, jos et tuon ikäisenä edes ymmärrä alkeita!
Miksi tätä ei voinut aloittaa totta puhumalla? Olisi jäänyt tähän uskoneilta kokematta se inhottava tunne kun tajutaan jonkun valehtelevan "päin naamaa". Eipä siitä haittaa ole, paitsi se, että taas pari ihmistää lisää provo-huutelijoiden joukkoon. Ja ihmisten hyväntahtoisuus vähenee sitä mukaa ku vähenee usko toisiin ihmisiin. Typerää ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä ei voinut aloittaa totta puhumalla? Olisi jäänyt tähän uskoneilta kokematta se inhottava tunne kun tajutaan jonkun valehtelevan "päin naamaa". Eipä siitä haittaa ole, paitsi se, että taas pari ihmistää lisää provo-huutelijoiden joukkoon. Ja ihmisten hyväntahtoisuus vähenee sitä mukaa ku vähenee usko toisiin ihmisiin. Typerää ap:lta.
Älä muuta sano, keskustelua olisi syntynyt ilman valehteluakin, sain aapeesta vain tosi idioottimaisen kuvan että on tyhmä kuin saapas kun inttää vain hölmöä liikeideaansa vaikka jokainen näki ettei sillä voi olla tulevaisuutta.
Ehdottomasti ostaisin. Olisin kanta-asiakas!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko aloitukseni lähti kun ajatukset harhaili kävellessäni pitkää matkaa kotiin. Mieleeni syntyi ruokia joita haluaisin itse kokata kotona. Yksi ajatus johti toiseen ja aloin miettiä liikeideana mielikuvitukseni lentoa. Jollain tavalla olin tosi innoissani kun pääsin ajatuksissa eteenpäin ja kirjottaessa aloitusta. Koko "liikeideani" oli kymmenessä minuutissa mietitty jokseenkin loppuun. Jonka ruksasin tänne. Luin kommentteja ja vastaillessa kirjoitin jonkin näköistä huuhaata ja vastaväitteitä. Ideana ei kyllä paha mutta toteutuksista minulla ei ole mitään hajua, ei minkäänlaista. Paitsi, että rankalta yrittäjän elämältä kuulosti tuollainen firman pitäminen. Mutta aika kunnianhimoiselta. Kiva, että jotkut innostui ajatuksenjuoksustani. Mielessäni parantelin maailmaa ja näin ihmisen hymyjä ja kauniita annoksia ja maut kohdillaan, sekä se maku että rakenteet hyvin balanssissa kokonaisuudessaan. Juu.. Kaikenlaisia ideoita päähäni aina välillä pilkahtelee.Minulla on yks ajatus päässäni ollut ruokaan liittyen myös kauan jonka aion ainakin toteuttaa joskus ihan vain kotona. Sekin tuli siitä kun ajattelin nukkumaan mennessä mansikoita ja kermaa :D (tähän aikoimaani toteutukseen liittyy hiusvärin tuubia, vadelmaa, mansikoita ja kermaa)
ApMiltä alalta sä valmistuit kun olet noin pihalla ihan perus yrittäjyydestä?! Jo ensimmäinen vastaaja ihmetteli sun kannattavuutta ja sä vaan kiven kovaa intät että käytät perunan kuoretkin..
Mutta joo onnea valmistumisen johdosta, toivottavasti löydät mukavan palkkatyön, yrittäjäksi sinusta ei ole, jos et tuon ikäisenä edes ymmärrä alkeita!
No ei minusta kyllä yrittäjäksi olekaan, sen tiedän jo ihan sanomattakin :)
Ja kuhan tahdoin väittää vastaan, vähän itseäni haastoin mitä keksin. Itse asiassa perunankuorista todella saa kauniita ja hyvänmakuista. Kaunis lisä vaikka juuri salaattiin koristeeksi.
Ja tiedän kyllä sen verran, että myyntikatteen raaka-ainetta kohti pitäisi olla se 80%, että pärjäisi.
Tiedän myös, että aloituksessa kuvailemani unelmahintani olivat todella alakanttiin. Ihan perus grilleilläkin annokset ovat tosiaan tuon verran ja laatu aivan toista luokkaa.
Eikä tästä nyt tarvitse hiekkaa sinne imeä. En kuitenkaan loukannut ketään (haukkunut tms.), omia ajatuksiani toin vain esille. Olen yksinäinen.
Ap
No herranjumala anteeksi. Ei tämä ollut kuin omien ajatusten purkamista. Miettimistä ja sen sellaista. Halusin vähän vängätä ja välillä haaveilla.
En minäkään teitä hauku.
Olen kuitenkin iloinen, että tuo voisi olla hyvinkin kannattava firma jos hintaa sekä tiloja muuttaa. Mistäs tietää vaikka oikeasti tuon tyyppistä liikehdintää saataisiin tänne vielä. Tosin minusta tuo oli sen verran erilainen, että se pieni hökkeli olisi mahtava ja ruuan tilaus luukulta. Olisi hyvää kotiruokaa ja ihan laatuista ettei nyt ihan priimaa niin hinnoissakin voisi päästä sopuun..
Miks tämmöisestä viattomasta keskustelusta ja av:n kanssa firman kasaamisesta nyt näin pahasti täytyy ottaa nokkiin, että idiootiksi pitää haukkua.
Ap
Täällä nyt on jotain puoli-autisteja paikka väärällään joiden ainoa ilo elämässä on toisten haukkuminen. Jos se ei kohdistu johonkin blogin pitäjään niin nyt sitten vuorostaan sinuun.
Tee vähän paremmat laskelmat ja mieti jostain yrityspuistosta tilat niin tuo voisi onnistua. Minä ainakin kävisin mielummin hakemassa kotiruokalounaan työpisteelleni kuin vetäisin työmaaruokalan sikalaarista jotain epämääräistä-mutta-aina-saman-makuista huttua.
Vierailija kirjoitti:
No herranjumala anteeksi. Ei tämä ollut kuin omien ajatusten purkamista. Miettimistä ja sen sellaista. Halusin vähän vängätä ja välillä haaveilla.
En minäkään teitä hauku.
Olen kuitenkin iloinen, että tuo voisi olla hyvinkin kannattava firma jos hintaa sekä tiloja muuttaa. Mistäs tietää vaikka oikeasti tuon tyyppistä liikehdintää saataisiin tänne vielä. Tosin minusta tuo oli sen verran erilainen, että se pieni hökkeli olisi mahtava ja ruuan tilaus luukulta. Olisi hyvää kotiruokaa ja ihan laatuista ettei nyt ihan priimaa niin hinnoissakin voisi päästä sopuun..
Miks tämmöisestä viattomasta keskustelusta ja av:n kanssa firman kasaamisesta nyt näin pahasti täytyy ottaa nokkiin, että idiootiksi pitää haukkua.Ap
Sanottiin että sinä annoit itsestäsi idioottimaisen kuvan tuolla vänkäämiselläsi! Älä nyt itse suutu:)
Tottakai täällä ihmiset luuli sinua tyhmäksi kun vaan intät vastaan vaikka sinulle tosi asiat selitetään! Kannustavampia vastauksia olisit saanut jos olisit puhunut totta.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Täällä nyt on jotain puoli-autisteja paikka väärällään joiden ainoa ilo elämässä on toisten haukkuminen. Jos se ei kohdistu johonkin blogin pitäjään niin nyt sitten vuorostaan sinuun.
Tee vähän paremmat laskelmat ja mieti jostain yrityspuistosta tilat niin tuo voisi onnistua. Minä ainakin kävisin mielummin hakemassa kotiruokalounaan työpisteelleni kuin vetäisin työmaaruokalan sikalaarista jotain epämääräistä-mutta-aina-saman-makuista huttua.
Oletko ylpeä tuosta ihmisten haukkumiseta puoliautisteiksi?
Jos saat raaka-aineet ilmaiseksi tai olet miljonääri, joka haluaa toteuttaa unelmaansa välittämättä kuluista, niin mahdollisuuksia on. Mutta jos sinulla ei ole varaa tehdä paljon tappiota, niin ei ikävä kyllä onnistu. Ruoat sinänsä kuulostivat hyviltä!
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Oletko ylpeä tuosta ihmisten haukkumiseta puoliautisteiksi?
On vähintäänkin kyseenalaista kutsua noita palstan haukkuvia noita-akkoja varauksetta ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään teitä hauku.
Miks tämmöisestä viattomasta keskustelusta ja av:n kanssa firman kasaamisesta nyt näin pahasti täytyy ottaa nokkiin, että idiootiksi pitää haukkua.Ap
Tutustupa vaikka tämän palstan sääntöihin. Tuollainen "harmiton trollaus" vaan laskee palstan tasoa ja juurikin vähentää tuota ihmisten keskusteluhalua ja lisää vaan provohuutelua ja ilkeämielistä kirjoittelua.
Luomubataattia lähituottajalta 😅. Ja vielä muutamalla eurolla ulos....😝
Ja vakavasti ottaen, nuo hygieniamääräykset, joista joku jo mainitsi.... Erilliset kylmiöt ja käsittelytilat multaisille juureksille. Altaat käsien pesuun, tiskille ja vihanneksille jne...