Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsen äiti kiusaa lastaan vaatteiden avulla

Vierailija
20.01.2016 |

Meille tullessaan lapsella on kaikki vaatteet joko 1) liian pieniä 2) rikki 3) tahraisia tai 4) kaikkea edellämainittua

Lapsi ei kehtaa lähteä ulos vaatteissaan, kouluakin olisi huomenna. Uutta vaatetta ostettu, mutta lapsi tahtoo tietysti viedä ne kotiinsa, ja sille tielle jäävät.
Mites tästä selviäisi?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatte vaatteita teille, mutta pidätte ne jemmassa. Lapsi käyttää niitä teillä ollessaan ja kun on lähdössä, ne vaatteet, joita on käyttänyt, menevät pyykkiin ja lapsi menee kotiin samoissa vaatteissa, joissa tulikin. Jonkin verran voitte ostaa vaikka kirpparilta vaatteita, jotka saa viedä kotiinsa. Sieltä löytää oikeasti tosi kivojakin.

Ostettiin nyt H&M alesta reilu satasella lapselle niitä 3-10e vaatteita , ja annetan niitä tarpeen mukaan, kesämekkoakin valmiiksi. Niitä sitten annetaan tarpeen mukaan, eli lähes aina kun lapsi on täällä. Kirppareita ei ole aikaa kiertää, valitettavasti.

Tuo pyykkivinkki oli hyvä, pesen normaalisti joka toinen päivä vaAn voihan sen ajan olla pesemättäkin kun lapsi on. Joo, tää oli hyvä! Kiitos!

Ap

Vierailija
22/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti hirveetä. Lapsi parka.

Eikö sillä äidillä ole varaa, vai tekeekö vaan kiusaa? Myykö se ne vaatteet (tavarat) vai mihin ne häviää?

Ymmärrän teitä. Ostakaa kivoja vaatteita ja pakkohan se on tehdä noin, että viikko-viikko vaatteet.

Jos äitiin ei saa puhumalla järkeä?

Joo, en lukenut muita viestejä. Pahoittelut, jos tuli päällekäisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isänkin tulisi keskustella lapsen kanssa erityisesti tuosta tabletin luvatta ottamisesta. Hänen pitäisi sopia asia myös lapsen äidin kanssa. Ei ole normaalia, että lapsi ottaa luvatta tavaroita jatkuvasti. Minkä ikäinen hän on?

Äiti ei suostunut korvaamaan tabletin näytön vaihtoa, meni meidän vakuutuksesta. Äiti oli myös käynyt läpi valokuvat, varmaan myös mun somet jne. Vahingossa tietysti. Lapselle isä piti todella tiukan puhuttelun, ja lapsi tietysti väitti tabletti oli vahingossa mennyt hänen laukkuunsa.

Ap

Jos näin on, niin teidän on pakko ratsata lapsen reppu/kassi joka ainoa kerta, kun hän teiltä lähtee vaikka kuinka olisi kiire. Vieläkään et kertonut, minkä ikäinen lapsi on. Vaikea sanoa, mitä lapsen tulisi ymmärtää, On aivan eri asia, onko lapsi 5- vai 15-vuotias.

Itseasiassa viestissä 13 kerroin lapsen olevan 8v. Kyllä ymmärtää että täälläkin pitää olla vaatteita, sillä niin monta kertaa on lähtenyt kouluun polvet reikäisenä ja tahrainen paita päällä ilman asianmukaista varustetta. Ja niin monta kertaa on jouduttu lähtemään kauppaan etsimään juhlavaatetta kun äiti ei sitä pyynnöistä huolimatta ole voinut laittaa mukaan, ei vaikka me on ostettu useita mekkoja lapselle. Joten tietää kyllä, mutta kun haluaa. Haluaa niin kovasti että vaikka sitten "varastaa".

Ap

Vierailija
24/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti hirveetä. Lapsi parka.

Eikö sillä äidillä ole varaa, vai tekeekö vaan kiusaa? Myykö se ne vaatteet (tavarat) vai mihin ne häviää?

Ymmärrän teitä. Ostakaa kivoja vaatteita ja pakkohan se on tehdä noin, että viikko-viikko vaatteet.

Jos äitiin ei saa puhumalla järkeä?

Joo, en lukenut muita viestejä. Pahoittelut, jos tuli päällekäisyyksiä.

Varaa on, tekee vaan kiusaa. Sanoi että käyttöön ne vaatteet on, ja parempaan käyttöön tulee kun vaatteet ovat kotona. Joitakin "tosi kivoja" on hamstrannut nuoremmalle lapselleen täysin käyttämättöminä.

Lelut, joita lapsi kuskaa, menevät yleensä leikkeihin, ja sitten unohduksiin. Krääsää lapsilla on kyllä koko huone pullollaan. Ap

Vierailija
25/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on joku vikana, jos kerta vahingossa jopa tablettikin lähtenyt mukaan. On kyllä tiennyt tekevänsä väärin.

Varastaako lapsi muualta? Miten puututte?

Vierailija
26/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteet esim teidän vaatekaappiin. Sieltä näkee hyvin koko ajan vaatteiden tilanteen. Meillä mies rupesi myös kuvaamaan lapsen vaatetuksen ja lapsenvalvojalla kuvat käytiin läpi. Nykyään tulee suht siisteissä vaatteissa meille. Ja kyllä, myös täällä lapsella on äidin luona aina siistejä vaatteita mutta aina meille tullessa lapselle survottiin jalkaan liian pienet kengät ja rikkinäiset vaatteet. Reppu käydään myös aina lähtiessä läpi ettei lelut mene mukana, pahimmillaan meni myös minun korujani. Rahasta ei ole äidillä pulaa vaan kyse on kiusaamisesta.

Vierailija
27/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään lastenvalvojia. Lapselle sanotte, että äitisin luona on eri vaatteet kuin isän luona. Ja vahditte, ettei vaatteet vaigda paikkaa, ainakaan suurelta osin. Oarilla vaatteell ei ole väliä, mutta kunhan suurin osa pysyy teillä.

Todellakin on lastenvalvojan paikka! Jos lapsi on vaatteiden lisäksi viemässä huonekaluja ja muuta pientä niin etävanhemman on luonnollista huolestua mitä lähin luona tapahtuu. Omat vaatteet on ymmärrettävissä, mutta tabletin vienti on varkaus ja 8v. pitäisi olla tarpeeksi kypsä ymmärtääkseen tämän. Paitsi jos äiti on jo opettanut että on "ihan ok" viedä tavaraa mukanaan niin kaupasta kuin vierailtakin..

Vierailija
28/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi tulee teille? Jos hänet haetaan kotoa, voisiko mies jo ovella lähtiessä tarkistaa laukun ja vaatia sinne asianmukaiset varusteet?

Vierailija
29/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni lapsen äiti taas kiusaa meitä hankkimalla lapselle trendikkäimpiä mahdollisia vaatteita, joiden tarkoituksena on esittää kuinka hyvin heillä menee. SILTI mies joutuu maksaan 200 e joka kk elareita vaikka lapsen vaatteista näkee että lapsi pärjäis ilman elareitakin. 

Muutenkaan en voi sietää koko pentua ja onneksi on muutettu niin kauas että lapsi käy meillä enintään kerran kuukaudessa.

Oikeesti mikään ei oo niin vittumaista kuin kumppanin entisten liittojen lapset. Entisellä eksälläni oli kolme lasta tällä nykyisellä onneksi vaan yksi.

Vierailija
30/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni lapsen äiti taas kiusaa meitä hankkimalla lapselle trendikkäimpiä mahdollisia vaatteita, joiden tarkoituksena on esittää kuinka hyvin heillä menee. SILTI mies joutuu maksaan 200 e joka kk elareita vaikka lapsen vaatteista näkee että lapsi pärjäis ilman elareitakin. 

Muutenkaan en voi sietää koko pentua ja onneksi on muutettu niin kauas että lapsi käy meillä enintään kerran kuukaudessa.

Oikeesti mikään ei oo niin vittumaista kuin kumppanin entisten liittojen lapset. Entisellä eksälläni oli kolme lasta tällä nykyisellä onneksi vaan yksi.

Suksi suolle

T. 26

Vierailija
31/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vaatteet esim teidän vaatekaappiin. Sieltä näkee hyvin koko ajan vaatteiden tilanteen. Meillä mies rupesi myös kuvaamaan lapsen vaatetuksen ja lapsenvalvojalla kuvat käytiin läpi. Nykyään tulee suht siisteissä vaatteissa meille. Ja kyllä, myös täällä lapsella on äidin luona aina siistejä vaatteita mutta aina meille tullessa lapselle survottiin jalkaan liian pienet kengät ja rikkinäiset vaatteet. Reppu käydään myös aina lähtiessä läpi ettei lelut mene mukana, pahimmillaan meni myös minun korujani. Rahasta ei ole äidillä pulaa vaan kyse on kiusaamisesta.

Meilläkin miehen lapsi varastaa. Ikää 12v, tyttö. Lapsesta asti vienyt koruja, äidille minun vaatteita(!), isän lompakosta rahaa, nyt lähtee mun meikit(ei mitään ihan halpoja). Sanoin jo silloin ja sanon nyt uudelleen: äidin paska arvomaailma, huono asuinalue ja koulu sekä kummankin vanhemman vastuunpakoilu on tehnyt ihanasta pikkutytöstä tupakoivan, varastelevan, epävarman esiteinin. Ja tulee pahenemaa . Minä olen ainoa joka lasta on käskenyt, joka edellyttää käytöstapoja jne. Lapsi vihaa minua, kuulemma käskytän liikaa. Syvällä sisällään kyllä tietää että välitän, ja haluan hälle hyvän elämän. Mutta vanhemmat tahtovat olla kavereita, joten lapsi tekee heidän läsnäollessaan mitä haluaa. Kun ollaan kaksin, kaikki sujuu ja tapahtuu. Äidin ja isän ollessa läsnä,ei niinkään.

Vierailija
32/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollasia ihmisiä oikeasti olemassa? Ihan järkkyä! Luulisi että äiti haluaisi lapsella olevan hyvä olla kaikkialla, erityisesti vanhempiensa luona. Kenelle se äiti oikein hallaa tuolla tekee? Loppupeleissä itselleen, sillä kyllä se lapsikin tuon kuvion jossain vaiheessa ymmärtää.

Vierailija
33/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä lapsuusmuistoja näillä lapsi raukoilla. Aikuiset kiusaavat heikointa. Niin surullista...

Vierailija
34/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi aikoinaan kalliin haalarin kanssa niin, että tuli aivan riekaleina takaisin talven jälkeen. Siihen asti oli kuulemma hukassa muuton takia. Eipä sitä sitten enää käytettykään. Nyt syksyllä kyselin lapselta uusien kumisaappaiden perään ja vastaus oli "äiti sano et me pidetään ne kun mä tarviin ne". Helvata! ! Mies maksaa todella reilulla kädellä elatusmaksuja. Luulisi riittävän kumisaappaisiin. Niitä ei ole muuten sen jälkeen näkynyt. Enää en osta merkkivaatetta, vaan mennään H&M vaatteilla.

T: nro 15

Vierailija
35/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset ei muista näitä. Ei miehen tytär ainakaan, on nyt 25 ja muistissa lapsuuden kohdalla lähes pelkkää tyhjää. Äiti nähtävästi myi lapsen mukanaan viemät vaatteet ja lahjat, ainakaan niitä ei koskaan enää näkynyt ja lapsi kertoi, että äiti otti ne ja pani talteen. Rupesimme toimimaan kuten täälläkin on neuvottu: lapsen tullessa vaatteet vaihtoon ja sama lähtiessä, eikä mitään tavaraa kuljetettu kotien välillä.

Kun lapsi varastelee, se kertoo huomion tarpeesta. Tarvitaan joku perheen ulkopuolinen, jolla lapsi voi kertoa pahasta olostaan, kun kummassakaan kodissa ei oikein uskalla. Meille muutettuaan lapsi pääsi terapiaan ja valehtelu ja varastelu jäivät vähitellen pois. Nuo tuolla tavoin käyttäytyvät äidit harvemmin erolasta terapiaan päästävät, kun voisi oma tasapainoton käytös tulla esiin.

Vierailija
36/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa kuin meillä. Miehen lapsi tulee aina, siis todellakin AINA rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa. Ja joka kerta kun meille ostettuja vaatteita menee lapsen mukana äidille, ne katoavat. Viimeksi katosi talvihaalari, kahdet hanskat ja talvilakki. Syksyllä välikausitakki ja kengät. Äiti väitti, että päiväkodissa joku varastelee lapsen vaatteita. Hitto kyllä ärsyttää!!!

I feel you. Meillä se äiti vaan toteaa että vaatteet ei ole niin iso juttu, käyttöön ne on tarkoitettu. Tosin ne on iso juttu kun pitäisi meille päin niitä ehjiä (meidän ostamia) antaa. Kerran lapsen ollessa 4v erehdyttiin antamaan meille ostettu muistaakseni ticketin talvihaalari äidille mukaan; taisi olla lottovoitto. Meille tuli sen talven reikäisessä ja kylmässä lassiessa, kotona äitin kanssa oli ticketti päällä, somessa kuvia. Kyllä ärsytti. Sen jälkeen ei ole satunnaisia takkeja lukuunottamatta hankittu lapselle ulkovaatteita meille.

Ja äidin luona lapsella on älytön määrä vaatetta, lelua, ihan kaikkea. Vaan kun ei riitä, kivempi kun muut maksaa.

Ap

Taitaa äiti ihan sanoakin jo lapselle, että kun menet rikkinäisissä vaatteissa niin saat uusia vaatteita tilalle. Kun tuot tänne lampun, niin ostavat uuden sinne. Minun mielestä olette nyt vähän sinisilmäisiä lastakin kohtaan, vaikka lapsen syy tilanne ei toki ole. Tässä sanot, että äidin luona on paljon hienoja vaatteita ja tavaraa. Jos näin on, niin miksi sitten vie salaa niitä vaatteita sinne äitinsä luo, vaikka tietää että äiti ei anna ottaa mukaan takaisin isän luo? Voisiko olla niin, että nyt jo 8-vuotiaana lapsi kyllä ymmärtää että näin saa uusia vaatteita? Kokonaanhan tuo tilanne ei nimittäin ole lapsen äidin hallitsemaa, vaan lapsi tietoisesti vie niitä vaatteita salaa äidin luo. Toisen ihmisen tabletin laukkuun laittamista kutsuttiin ennen ihan varastamiseksi, ja siitäkin annettiin rangaistus. Liekkö on kuvitellut, että saisi pitää rikkinäisen tabletin itsellään sitten? Varmasti äiti on vaikuttanut lapsen käytökseen, mutta ette voi lapselle tuollaisia noin vaan antaa anteeksi siltikään.

Minä kyllä tekisin niin, että lapselle ei ostettaisi normaalia lapsiperhettä enemmän vaatetta. Tämä kerrottaisiin hyvin selvästi lapselle. Eli ostatte valitsemanne määrän kaikkia tarpeellisia vaatteita, housut, paidat ym. Ja jos ne katoavat äidille, niin uusia ei osteta. Teitähän tässä kiusataan ja pompotetaan 100-0, jos lapselle kerran kotona on kaikkea yllin kyllin, ja saa siellä käyttää kivoja vaatteita. Jos siellä kotona on niin paljon kaikkea, niin miksi lapsi sinne raahaisi lisää vaikka tietää että isälleen ei saa mitään viedä? Miettikääpä tätä ihan kunnolla. Kyllä se lapsikin on jo tuossa jatkuvassa ostelussa tajunnut - kenties äidin avustuksella - yhtä sun toista.

Vierailija
37/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään laukkua ollenkaan mukaan. Kai lapselle on tehty selväksi, että sinun tabletin ottaminen on varastamista? 

Vierailija
38/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin miehen lapsi varastaa. Ikää 12v, tyttö. Lapsesta asti vienyt koruja, äidille minun vaatteita(!), isän lompakosta rahaa, nyt lähtee mun meikit(ei mitään ihan halpoja). Sanoin jo silloin ja sanon nyt uudelleen: äidin paska arvomaailma, huono asuinalue ja koulu sekä kummankin vanhemman vastuunpakoilu on tehnyt ihanasta pikkutytöstä tupakoivan, varastelevan, epävarman esiteinin. Ja tulee pahenemaa . Minä olen ainoa joka lasta on käskenyt, joka edellyttää käytöstapoja jne. Lapsi vihaa minua, kuulemma käskytän liikaa. Syvällä sisällään kyllä tietää että välitän, ja haluan hälle hyvän elämän. Mutta vanhemmat tahtovat olla kavereita, joten lapsi tekee heidän läsnäollessaan mitä haluaa. Kun ollaan kaksin, kaikki sujuu ja tapahtuu. Äidin ja isän ollessa läsnä,ei niinkään.

Erittäin ikävä tilanne.

Lukot vaatekaappien oviin ja meikit lukittuihin laatikoihin. Kaikki mahdollinen varastettava kunnollisten lukkojen taakse. 

Ehdotan, että ostat lapselle omat meikit teille. Esimerkiksi ripsivärin ja huulikiillon tms. Uskoisin, että hän ilahtuisi, jos saisi itselleen jotain varastamatta.

Vierailija
39/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sievän pienen varkaan on äiti lapsestaan kouluttanut. Ja tuon ikäinen lapsi tietää kyllä mitä tekee, eli on itsekin jutussa mukana. Stoppi tuollaiselle käytökselle heti.

Vierailija
40/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vie niitä mukanaan. Piste.

Niinhän sitä luulis, mutta lapsi on muutamaan otteeseen laittanut salaa vaatteita laukkuunsa, vaikka asiasta on keskusteltu ja ollaan sanottu että täällä meilläkin pitää olla puhtaita ja ehjiä vaatteita. Ei mene perille, kun haluaa viedä kotiin jossa voi käyttää useammin.

... Lapsi myös vie tänne meille ostettuja lelujaan äidin luo, on ostettu siksi kun kotoa ei tuonut mitään ja sitten valitti että on tylsää. Nyt vie niitä omia lelujaan, joita ei saa tuoda takaisin ja valittaa kun on tylsää.

Tuo ei kai vielä ole varsinaisesti varastelua sillä ovat lapsen tavaroita, mutta viimeksi otti mukaansa minun tabletin, jolla olen antanut pelata. Tabletti tuli rikkinäisenä takaisin. Jes.

Ap[/quote

Ennen kuin lapsi lähtee käy sen kassi läpi sillai ettei huomaa ja ots ne vaatteet pois ja lelut. Sanot että nämä ovat täällä ja piste äiti ostaa sulle ne mitä pidät toisessa kodissa piste. Sanot lapselle että jos vie kaikki pois niin sitten pitää tyytyä noihin vaatteisiin mitä on päällä kun tulee teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi