Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetelkaa asioita, jotka teet vielä "vanhanaikaisella" tavalla

Vierailija
20.01.2016 |

Mä voin aloittaa.

- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.
- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin
- kauppalistat kirjoitan paperille
- mulla on tavallinen näppäinkännykkä ja lähettelen paljon tekstareita
- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)
- meillä on perinteiset stereot, joista kuunnellaan CD:illä musaa ja radiota

N38

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallennan työtiedostot omalle koneelle, jaetulle kovalevylle, samanlaiseen hakemistopuuhun kuin jo 90-luvun alussa Ms-dos-aikaan. En käytä pilvipalveluja, enkä nykyisten ohjelmien oletusarvoisia tallennuspaikkoja. On vain niin paljon parempi kun tietää, mistä kaikki yhteen projektiin kuuluvat tiedostot löytyvät. Vähän hitaampaa aina uusilla ohjelmaversioilla kyllä, mutta työt pysyvät näin paremmin järjestyksessä.

Onko sulla tähän hallinnointiin joku ohjelma, vai oletko kaiken tallettanut "käsin" itse? 

Nimittäin mua ottaa pattiin kun windows roiskii kaiken pitkin poikin mihin sattuu kansioihin ja sitten pitäisi levyä "eheytellä", kun ongelmaa ei olisi kun asiat tehtäisiin järkevästi alun alkaen.

Eheyttämisellä ja levyn pirstaloitumisella ei ole tuon kanssa mitään tekemistä.

Nimenomaan on. Et taida paljon osata tietotekniikkaa. 

Niitä tiedostoja joudutaan siirtelemään ja jos ne eivät fyysisesti siirry ja ole siellä missä niiden kuuluisi, niin silloin levy pirstaloituu.

Tällöin jos siirrellään fyysisesti oikeassa paikassa olevia tiedostoja ja kansioita, niin levy ei pirstaloidu. Opiksesi vain ;)

Vierailija
82/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa aina nää elämän vinkkaajat, jotka eivät itse tajua elämästä mitään.

Kerrotaan nyt vielä, että mulla oli 2 päivää aikaa hankkia tulostin yhteen projektiin ja Inarin Essolta ei muuta tulostinta ollut saatavissa. 

Sitten jonnet tulevat palstalle kertomaan elämän totuuksiaan, kun eivät tajua elämästä mitään. Ei mulla tähän asiaan enää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini eli rakas isoäitini ei omista kännykkää, tietokonetta, dvdsoitinta... Kuuntelee kasetteja+radiota ja omistaa television ainostaan siksi koska hänelle sellainen lahjaksi hankittiin. Mikro sentää löytyy ja on varmasti ollut nykyaikainen silloin yli 20 vuotta sitten ja sähkövatkaimenkin sai joulupukilta niin ei tarvitse käsin vispata

Vierailija
84/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytän vain perinteistä kalenteria, mihin merkitsen kaikki menot. Käytän kalentereita myös "päiväkirjoina" eli säilytän vanhoja kalentereita, koska olen merkinnyt niihin mukavat ja erikoisemmat tapahtumatkin jälkikäteen. 

- Luennoilla käytän perinteistä kynää ja paperia

- Kirjoitan joskus kirjeitä perinteisesti käsin. Kirjeitä on ihana saada.

- Leivon leipää itse, teen mysliä..Mielellään teen ison määrän ruokaa itse alusta asti (esim.kanakeitto kokonaisesta kanasta liemineen) isoja määriä ja pakastan. Tulee halvemmaksi ja tietää mitä syö. Eineksiä en ole käyttänyt moneen vuoteen leikkeleitä tms. lukuunottamatta..

- Tykkään kerätä marjoja syksyisin. 

- Luen vain paperisia kirjoja

- Luen aamulehden paperisena. 

- Käytän kirjastoja

- Kauppalistat /muistilaput kaikki paperilla

- En omista ainoitakaan kaupasta ostettuja villasukkia, olen tehnyt kaikki itse. Teen niitä lahjoiksikin toisinaan. 

- Pesen tiskit aina käsin. En ole koskaan omistanut tiskikonetta, enkä ole ajatellut hankkia ihan heti. 

Liikaa somea ja tekniikkaa käytän kyllä muuten :-D Monista nykykeksinnöistä on paljonkin hyötyä, mutta joissain asioissa vanhempi tapa vaan on paremmin omiin arvoihin ja elämään sopiva. 

Vierailija
85/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakaisen usein lattiat vanhanaikaisella harja rikkalapiosysteemillä. Imurin esiinkaivaminen on niin tympeää.

Vierailija
86/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aloittaa.

- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.

- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin

- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)

N38

Kirjoitan kynällä kaiken, koska ostamani printteri oli paskaakin paskempi. 2 mustekasettia meni sen paskaläjän "putsaamiseen" ja sain sillä jopa 1 A4 tulostettua, vaikka yhdellä mustekasetilla piti tulostaa 700 sivua. (mikä nyt on aivan täyttä paskaa, vaikka kaikki menisi putkeen niin sillä sai 20-30 sivua)

Lopulta vedin paskaläjän omasta johdosta roskikselle ja kippasin sinne. Ostin paketin lisää kyniä.

Ei mustesuihkua kannata ostaa jos ei tarkoitus ole pääasiassa tulostaa valokuvia, ja niitäkin kohtuu usein. Mustavalkolaser ei maksa juuri mitään nykyään, eikä haittaa vaikka seisoo vuoden tulosteiden välillä, korkeintaan joutuu värikasettia vähän ravistamaan jos on oikein jämähtänyt.

Niin, vikahan on tietenkin minun, että valmistaja valehtelee sillä voitavan tulostaa 700 sivua. Kyllä se olisi minulle riittänyt, mutta jos tulostan 2 värikasetilla 1 sivun, niin silloin se on vähän liian kallista.

Yksikään värikasetti ei kestänyt edes 10 osaa tuosta luvatusta, vaikka olisi tulostettu uutena ja kaikki sivut putkeen.

En tiedä eikä kiinnosta kenen vika se on. Marttyyrinviittaasi voit ulkoiluttaa minun puolestani jossain muualla. Jos ei joku neuvo tai vinkki tunnu tarpeelliselta, niin sen voi vain ohittaa.

Vierailija
87/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei lankapuhelin mene koskaan rikki... Muahhahhaa!

No kyllä niiden elinikä on monikymmenkertainen verrattuna nykyisiin älypuhelimiin. Eikä ole koskaan akku lopussa.

Harmaa numerolevyllinen LM Eriksson rules.

Noin meilläkin, kunnes kaivoivat sen kaapelin ylös (taisivat myydä, kun siitä saa hyvän hinnan) Nyt on kuitu ja naruton puhelin :(

Vierailija
88/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallennan työtiedostot omalle koneelle, jaetulle kovalevylle, samanlaiseen hakemistopuuhun kuin jo 90-luvun alussa Ms-dos-aikaan. En käytä pilvipalveluja, enkä nykyisten ohjelmien oletusarvoisia tallennuspaikkoja. On vain niin paljon parempi kun tietää, mistä kaikki yhteen projektiin kuuluvat tiedostot löytyvät. Vähän hitaampaa aina uusilla ohjelmaversioilla kyllä, mutta työt pysyvät näin paremmin järjestyksessä.

Onko sulla tähän hallinnointiin joku ohjelma, vai oletko kaiken tallettanut "käsin" itse? 

Nimittäin mua ottaa pattiin kun windows roiskii kaiken pitkin poikin mihin sattuu kansioihin ja sitten pitäisi levyä "eheytellä", kun ongelmaa ei olisi kun asiat tehtäisiin järkevästi alun alkaen.

Niitä tiedostoja joudutaan siirtelemään ja jos ne eivät fyysisesti siirry ja ole siellä missä niiden kuuluisi, niin silloin levy pirstaloituu.

Tällöin jos siirrellään fyysisesti oikeassa paikassa olevia tiedostoja ja kansioita, niin levy ei pirstaloidu. Opiksesi vain ;)

No sen verran osaan, että olen pari sulautettua tiedostojärjestelmää ohjelmoinutkin. Ja ei, tiedostojen siirtäminen levyllä ei edelleenkään vaikuta pirstaloitumiseen millään tapaa, sillä se data ei siirry mihinkään (jos et siirrä sitä eri osiolle tai fyysiselle medialle), ainoa mikä "siirtyy" on osoitintaulun tiedostoviittaus.

Vierailija
89/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-käytän harjakiharrinta ja juhliin "piipparia" , en osaa käyttää suoristusrauta

- kynnet ja ripset luomut

-

Vierailija
90/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivaan pyykit narulla

Vierailija
91/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aloittaa.

N38

Kirjoitan kynällä kaiken, koska ostamani printteri oli paskaakin paskempi. 2 mustekasettia meni sen paskaläjän "putsaamiseen" ja sain sillä jopa 1 A4 tulostettua, vaikka yhdellä mustekasetilla piti tulostaa 700 sivua. (mikä nyt on aivan täyttä paskaa, vaikka kaikki menisi putkeen niin sillä sai 20-30 sivua)

Lopulta vedin paskaläjän omasta johdosta roskikselle ja kippasin sinne. Ostin paketin lisää kyniä.

Ei mustesuihkua kannata ostaa jos ei tarkoitus ole pääasiassa tulostaa valokuvia, ja niitäkin kohtuu usein. Mustavalkolaser ei maksa juuri mitään nykyään, eikä haittaa vaikka seisoo vuoden tulosteiden välillä, korkeintaan joutuu värikasettia vähän ravistamaan jos on oikein jämähtänyt.

Niin, vikahan on tietenkin minun, että valmistaja valehtelee sillä voitavan tulostaa 700 sivua. Kyllä se olisi minulle riittänyt, mutta jos tulostan 2 värikasetilla 1 sivun, niin silloin se on vähän liian kallista.

Yksikään värikasetti ei kestänyt edes 10 osaa tuosta luvatusta, vaikka olisi tulostettu uutena ja kaikki sivut putkeen.

En tiedä eikä kiinnosta kenen vika se on. Marttyyrinviittaasi voit ulkoiluttaa minun puolestani jossain muualla. Jos ei joku neuvo tai vinkki tunnu tarpeelliselta, niin sen voi vain ohittaa.

Ei ole minkäänlaisia viittoja jos ei tulla tyrkyttämään tapojaan, joita A) ei olla kysytty B) tiedetään itse, mutta niihin ei ole ollut mahdollisuuksia

Olen lasertulostimien kanssa ollut tekemisissä joka päivä 10 vuotta jo työnikin puolesta ja olen myöskin ollut niiden kanssa todellisten ammattilaisten kanssa tekemisissä, joten lähinnä naurattaa nuo vinkkisi.

Vierailija
92/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen verran osaan, että olen pari sulautettua tiedostojärjestelmää ohjelmoinutkin. Ja ei, tiedostojen siirtäminen levyllä ei edelleenkään vaikuta pirstaloitumiseen millään tapaa, sillä se data ei siirry mihinkään (jos et siirrä sitä eri osiolle tai fyysiselle medialle), ainoa mikä "siirtyy" on osoitintaulun tiedostoviittaus.

Kyllä mulla vaan siirtyy. Ehkäpä sulla on sitten joku muu kuin windows?

Vierailija
93/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla, paitsi käytän NAS-levyä.

Windows 95 oli sen verran epäluotettava, että opetti kerrasta, että käyttöjärjestelmäosiolle ei kannata tallentaa ikinä mitään tarpeellista.

Vierailija
94/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon 'normaali' enkä 'normi'

Vierailija
95/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan lähes kaikki ostokseni käteisellä. Omistan kyllä pankkikortin, mutta käytän sitä todella harvoin.

Vierailija
96/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että osa tämän ketjun vastaajista eivät ole vanhanaikaisia vaan tyhmiä.

Mietittekö koskaan toimintanne ekologisuutta? Olen pöyristynyt.

Vierailija
97/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan niin vanhalla autolla, ettei siinä ole tietokonetta.

Vierailija
98/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella käytän huopatossuja.

Vierailija
99/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän räsymattoja, jotka pesen kesällä järvessä.

Vierailija
100/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen lattiat konttausasennossa. Rätteinä käytän loppuunkulutettuja vaatteita tai lakanoita.

Käyn pesulla pihasaunassa. Pesuveden lämmitän padassa.