Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetelkaa asioita, jotka teet vielä "vanhanaikaisella" tavalla

Vierailija
20.01.2016 |

Mä voin aloittaa.

- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.
- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin
- kauppalistat kirjoitan paperille
- mulla on tavallinen näppäinkännykkä ja lähettelen paljon tekstareita
- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)
- meillä on perinteiset stereot, joista kuunnellaan CD:illä musaa ja radiota

N38

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson aikataulut (bussi, juna) paperisista versioista. Meillä on myös kuvaputki-TV. Jopa 90-vuotias isoäitini on luopunut siitä.

Vierailija
62/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson televisiota silloin kun ohjelmat sieltä tulevat. En käytä tallennuslaitteita. Käytössäni olisi myös mahdollisuus katsoa elokuvia netistä, mutta nekin katson television omasta tarjonnasta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperikalenterit (tasku- ja seinä), kahvit pressopannulla ja vedenkin keitän pannussa enkä vedenkeittimessä, en lataa netistä musiikkia tai ohjelmia (katson kyllä esim areenaa) ja lempparit homnaan DVDllä tai CDllä, kirjat luen paperisina (tosin oon miettinyt että lukulaite olisi hyvä esim dekkareille yms jotka usein luen vaan kerran), talouspaperin sijaan käytän rättejä, EN RÄPLÄÄ KÄNNYKKÄÄ SEURASSA, pyrin hyötykäyttämään ruuanjämät ja risat vaatteet, korjaan jos joku vaate tms hajoaa ennemmin kuin ostan uuden, käytän siivouksessa etikkaa yms mummokonsteja ;) En tiedä lasketaanko nämä, mutta teen itse esim pashaa, levitettä leivälle ja mysliä. Keittiössä menossa projekti muovin (esim astiat, säilytysrasiat) vähentämisessä.

Vierailija
64/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kauppalistojen kirjoittaminen paperilapulle jossain vaiheessa muuttunut vanhanaikaiseksi?? :o Onhan se nyt ylivoimaisesti nopein tapa toimia! :)

Miten niin nopein tapa? Minulla on valmis listapohja perus-ostoksille jossa tuotteet ovat listattu kaupan hyllyjärjestyksen mukaan. Sen kopiointi uudeksi listaksi kestää noin sekunnin, muokkaaminen normaaleja viikko-ostoksia varten alle minuutin ja puuttuvat kirjoittaa/sanelee nekin alta aikayksikön. Valmis lista synkkaa sekunneissa omaan ja vaimon kännykkään, ipadiin, läppäriin jne.

Synkkaa se listasi suoraan kaupan tilauspalveluun, sitten olet nykyaikainen.

Vierailija
65/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ei lankapuhelin mene koskaan rikki... Muahhahhaa!

No kyllä niiden elinikä on monikymmenkertainen verrattuna nykyisiin älypuhelimiin. Eikä ole koskaan akku lopussa.

Harmaa numerolevyllinen LM Eriksson rules.

Vierailija
66/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan verenpaineen sellaisella pumpattavalla mallilla ja stetoskoopilla.

Vierailija
67/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kesäisin 50 vuotta vanhalla autolla.

Vierailija
68/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalista paperille. Opettelen käyttämään puhelimen kalenteria, paperiversio myös käytössä.

Katson ohjelmat telkkarista ja luen ihan oikeita kirjoja. En ole kauheesti ylipäätään kiinnostunut tietotekniikasta, ei kiinnosta hankkia sovelluksia puhelimeen ja olla jokaisessa mahdollisessa somessa, FB riittää.

Vierailija
69/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipasen kännit joka lauantai saunan jälkeen. Ennen sammumista koetan vielä tarkistaa loton voittorivin.

Vierailija
70/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirjat luen paperisina

- poimin itse käsin marjat ja sienet

- tiskaan osan tiskeistä käsin

- käytän papiljotteja

- mankeloin lakanat

- en käytä eineksiä, vaan esim. lihan marinoin itse. Liha hankitaan metsästävältä sukulaiselta tai lähiruokakaupasta.

- kudon villasukkia ja teen paljon käsityöitä

- mikroaaltouunia käyttävät lähinnä lapset ruokaa lämmittäessä

Tästä huolimatta kyllä olen varsinainen nörtti, olen aktiivinen sosiaalisessa mediassa (facebook, twitter, instagram, snapchat) ja käytän paljon eri sovelluksia esim. puhelimella.

Vierailija
71/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Paperikalenteri. Hakkaa kätevyydessään kaikki sähköiset.

-Kirjoitetut muistiinpanot, opin paremmin.

-En lue e-kirjoja

-Laitan ruuan alusta asti ja käytän hyvin vähän edes valmiskastikkeita tyyppiä thaicurry

-Teen itse jogurttia ja leipiä

-Parsin sukkia, paitoja ja vaatteita, jos niissä on reikiä, korjaan yleensäkin

-Vaivaan leipä- ja pullataikinat käsin, ei monitoimikonetta

-Lasken paljon päässä, ilman laskinta

-Teetä varten keitän veden kattilassa, samoin kaakaon

*

Älyluuri löytyy.

Ikää 28v

Vierailija
72/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennan työtiedostot omalle koneelle, jaetulle kovalevylle, samanlaiseen hakemistopuuhun kuin jo 90-luvun alussa Ms-dos-aikaan. En käytä pilvipalveluja, enkä nykyisten ohjelmien oletusarvoisia tallennuspaikkoja. On vain niin paljon parempi kun tietää, mistä kaikki yhteen projektiin kuuluvat tiedostot löytyvät. Vähän hitaampaa aina uusilla ohjelmaversioilla kyllä, mutta työt pysyvät näin paremmin järjestyksessä.

Vierailija
73/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden kannan kaivosta käsin, ei siis ole myöskään sisävessaa tai suihkua. Pihassa pieni sauna, hakkaan halkoja paljon, koska ainoa "lämmitysjärjestelmä" on leivinuuni ja puuhella, jolla myös teen ruokaa ja keitän kahvit. Kuuntelen vinyylejä ja c-kasetteja ja katselen vhs kasetteja , enkä todellakaan taulutelevisiosta.

Vierailija
74/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
75/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aloittaa.

- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.

- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin

- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)

N38

Kirjoitan kynällä kaiken, koska ostamani printteri oli paskaakin paskempi. 2 mustekasettia meni sen paskaläjän "putsaamiseen" ja sain sillä jopa 1 A4 tulostettua, vaikka yhdellä mustekasetilla piti tulostaa 700 sivua. (mikä nyt on aivan täyttä paskaa, vaikka kaikki menisi putkeen niin sillä sai 20-30 sivua)

Lopulta vedin paskaläjän omasta johdosta roskikselle ja kippasin sinne. Ostin paketin lisää kyniä.

Vierailija
76/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallennan työtiedostot omalle koneelle, jaetulle kovalevylle, samanlaiseen hakemistopuuhun kuin jo 90-luvun alussa Ms-dos-aikaan. En käytä pilvipalveluja, enkä nykyisten ohjelmien oletusarvoisia tallennuspaikkoja. On vain niin paljon parempi kun tietää, mistä kaikki yhteen projektiin kuuluvat tiedostot löytyvät. Vähän hitaampaa aina uusilla ohjelmaversioilla kyllä, mutta työt pysyvät näin paremmin järjestyksessä.

Onko sulla tähän hallinnointiin joku ohjelma, vai oletko kaiken tallettanut "käsin" itse? 

Nimittäin mua ottaa pattiin kun windows roiskii kaiken pitkin poikin mihin sattuu kansioihin ja sitten pitäisi levyä "eheytellä", kun ongelmaa ei olisi kun asiat tehtäisiin järkevästi alun alkaen.

Vierailija
77/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kauppalistojen kirjoittaminen paperilapulle jossain vaiheessa muuttunut vanhanaikaiseksi?? :o Onhan se nyt ylivoimaisesti nopein tapa toimia! :)

Miten niin nopein tapa? Minulla on valmis listapohja perus-ostoksille jossa tuotteet ovat listattu kaupan hyllyjärjestyksen mukaan. Sen kopiointi uudeksi listaksi kestää noin sekunnin, muokkaaminen normaaleja viikko-ostoksia varten alle minuutin ja puuttuvat kirjoittaa/sanelee nekin alta aikayksikön. Valmis lista synkkaa sekunneissa omaan ja vaimon kännykkään, ipadiin, läppäriin jne.

Synkkaa se listasi suoraan kaupan tilauspalveluun, sitten olet nykyaikainen.

Synkkaisin jos voisin, mutta ei ole moista palvelua käyttämilläni kaupoilla. Tein kyllä pienen scraperin joka hakee foodiesta kauppalappuni arvioidun hinnan niin tiedän jo etukäteen paljonko rahaa tarvitsen.

Vierailija
78/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aloittaa.

N38

Kirjoitan kynällä kaiken, koska ostamani printteri oli paskaakin paskempi. 2 mustekasettia meni sen paskaläjän "putsaamiseen" ja sain sillä jopa 1 A4 tulostettua, vaikka yhdellä mustekasetilla piti tulostaa 700 sivua. (mikä nyt on aivan täyttä paskaa, vaikka kaikki menisi putkeen niin sillä sai 20-30 sivua)

Lopulta vedin paskaläjän omasta johdosta roskikselle ja kippasin sinne. Ostin paketin lisää kyniä.

Ei mustesuihkua kannata ostaa jos ei tarkoitus ole pääasiassa tulostaa valokuvia, ja niitäkin kohtuu usein. Mustavalkolaser ei maksa juuri mitään nykyään, eikä haittaa vaikka seisoo vuoden tulosteiden välillä, korkeintaan joutuu värikasettia vähän ravistamaan jos on oikein jämähtänyt.

Vierailija
79/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tähän hallinnointiin joku ohjelma, vai oletko kaiken tallettanut "käsin" itse? 

Nimittäin mua ottaa pattiin kun windows roiskii kaiken pitkin poikin mihin sattuu kansioihin ja sitten pitäisi levyä "eheytellä", kun ongelmaa ei olisi kun asiat tehtäisiin järkevästi alun alkaen.

Eheyttämisellä ja levyn pirstaloitumisella ei ole tuon kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
80/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aloittaa.

N38

Ei mustesuihkua kannata ostaa jos ei tarkoitus ole pääasiassa tulostaa valokuvia, ja niitäkin kohtuu usein. Mustavalkolaser ei maksa juuri mitään nykyään, eikä haittaa vaikka seisoo vuoden tulosteiden välillä, korkeintaan joutuu värikasettia vähän ravistamaan jos on oikein jämähtänyt.

Niin, vikahan on tietenkin minun, että valmistaja valehtelee sillä voitavan tulostaa 700 sivua. Kyllä se olisi minulle riittänyt, mutta jos tulostan 2 värikasetilla 1 sivun, niin silloin se on vähän liian kallista.

Yksikään värikasetti ei kestänyt edes 10 osaa tuosta luvatusta, vaikka olisi tulostettu uutena ja kaikki sivut putkeen.