Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetelkaa asioita, jotka teet vielä "vanhanaikaisella" tavalla

Vierailija
20.01.2016 |

Mä voin aloittaa.

- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.
- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin
- kauppalistat kirjoitan paperille
- mulla on tavallinen näppäinkännykkä ja lähettelen paljon tekstareita
- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)
- meillä on perinteiset stereot, joista kuunnellaan CD:illä musaa ja radiota

N38

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaan kermavaahdon käsivispilällä.

Vierailija
42/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös paperikalenteri ihminen, kirjoitan kauppalappuja ja muistilappuja perheelle. Vaikka meillä on käytössä perheen yhteinen digiajan kalenterikin.. jostain syystä vain mä täytän ja seuraan sitäkin, joten keittiön seinältä löytyy kaikki. Tykkään näpertää ja piirustaa sydämiä lappulippusiin ja kirjoittaa pusut ja allekirjoituksen. Ei emojeille!

Tiskaan toisinaan käsin, vaikka tiskikonekin on. Tykkään käsintiskauksesta.

Olen myös käsin vispaaja.

Kirjoissa ja lehdissä olen siirtynyt digiaikaan, säästyin silmälasien hankinnalta vielä hetkeksi...

Postikortteja lähettelen muuten vaan, myös jouluisin ja synttäreillä. Teen itse niitä paljon, joten tuleen myös läheteltyä.

Kävelen, en omista autoa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan laskut paperisena versiona. tulkoot lisähintaa mutta en todellakaan ole oppinut sähköistä laskuversiota..

aina jäi jotain unholaan.

Paperikalenteri.

Vierailija
44/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että ketjussa pidetään CD- ja DVD-levyjä vanhanaikaisina :).

No nehän ovat vanhanaikaisia; CD keksittiin 70-luvulla ja DVD:kin tuli markkinoille jo yli 20 vuotta sitten 1995.

Vierailija
45/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kirjoitan paperisia kauppalistoja, ja huomasin tuosta retroruokaketjusta, että meillä syödäänkin välillä melko retrosti. Lämmitän leivinuunilla ja käytän sitä myös ruuanlaittoon ja leivontaan välillä. Papiljotitkin löytyy, tosin en usein käytä niitä, mankelin haluaisin joskus, on ihana mankeloida lakanoita! :D

On kai sitä varmaan paljon enemmänkin juttuja, ei vaan osaa moniakaan itse pitää mitenkään vanhanaikaisina, järkevinä ennemminkin. En mene ihan kaikkeen nykyhömpötykseen mukaan. Olen syntynyt 80-luvulla.

Vierailija
46/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä paperikalenteria käytän minäkin ja kuvaamiseen kameraa, en koskaan puhelinta.

Facebookissa olen, mutta en twiittaa tai seuraa muutenkaan Twitteriä. En myöskään harrasta Instagramia. Saatika jotain Whatsappia vai mikä lieneekään.

Lähetän toisinaan postikortteja. Käyn kirjastossa ja luen kirjat "kirjoina".

Käytän fööniä/lämpörullia enkä kiharruspuikkoja, suoristusrautaa tai mitä härveleitä nykyään löytyykin.

En voisi edes harkita ripsien pidennyksiä, tekokynsiä tai "hiuslisäkkeitä". Värjään kyllä hiuksiani ja käytän meikkiä (kohtuullisesti).

Vierailija
47/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän lakanat.

Vierailija
48/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kauppalistojen kirjoittaminen paperilapulle jossain vaiheessa muuttunut vanhanaikaiseksi?? :o Onhan se nyt ylivoimaisesti nopein tapa toimia! :)

Valokuvat otan kameralla ja haluan mieluusti parhaimmat otokset tulostaa oikeiksi valokuviksi.

Laskut ovat "väkisin" muuttuneet E-laskuiksi; maksaessani itse jotakin tulostan aina paperikuitin.

Älypuhelinta en omista, en edes halua. En käytä somea missään muodossa. Kännykälläni pystyy lähettämään ja vastaanottamaan tavallisia tekstareita.

Rakastan oikeita kirjoja. E-kirjat ovat mielestäni Gutenbergin raiskausta. Sori vaan.

Vierailija
49/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan käsin enkä huolis tiskikonetta vaikka maksettais.

Vierailija
50/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous lauantaisin.

Vierailija
51/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan aina käsin.

Vierailija
52/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä navigaattoria, sellaista ei edes ole. Kartasta katselen reitit, ja okei, kartta voi joskus olla älykännyn kartta, mutta ilman navia.

CD:t ja radio kuuntelussa päivittäin.

Meillä on tallentava digiboksi, tallentelen paljon ohjelmia ja katson kun kerkiän, Meillä ei ole minkäänlaista nettitv-palvelua käytössä.

Teen ruoan suurin piuirtein raaka-aineista, hilloan, leivon, hapatan ja haudutan.

Kirjat luetaan paperisena.

Mökillä on kantovesi ja paskahuussi.

Meillä on kylmäkomero, sellainen ulkoilmasta kylmyytensä saava.

Kotiverkko on langallinen, en luota langattomien verkkojen haitattomuuteen.

Neulon villasukkia Mary Oljen periaatteiden mukaan.

Vierailija
53/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin lakanat.

N38

Vierailija
54/160 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- luen kirjat paperisina, lehdet mieluiten myös (iltapäivälehdet katson kyllä netistä)

- teen viikkosiivouksen lauantaisin

- katsellaan ohjelmia digiboksilta, omistetaan cd:itä ja dvd:itä isot kasat, meillä ei käytetä lainkaan spotify- ym. musiikkipalveluita, meillä on stereot ja jopa levysoitin käytössä

- pakastetaan marjat itse ja syödään talven mittaan

- käytetään langallista nettiä, läppäri on lentotilassa, ettei se etsisi väkisin langatonta yhteyttä, joka on paljon epäluotettavampi käytössä

- laskut tulee edelleen paperisina, vaikka nettipankissa aina e-laskuja ehdotellaan. Ainoastaan jos paperiversio on selkeesti kalliimpi, valitsen e-laskun

Nää  mun listaamat asiat ei kuulosta musta yhtään vanhanaikaisilta, mutta kai ne on, jos joltain nuorelta kysyisi. Itse oon lähes nelikymppinen vanhus.

Vierailija
55/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei lankapuhelin mene koskaan rikki... Muahhahhaa!

Meillä on täysin toimiva lankapuhelin vuodelta 1984. Sillä ei voi ottaa valokuvia, se ei ole yhteydessä nettiin eikä toimi taskulamppuna, mutta sillä on kätevä soitella ympäriinsä ja äänen laatu on ihan erilainen kuin kännykässä. Ja se toimii, vaikka putoaisi lattialle.

Se toimii tasan niin kauan kun puhelinyhtiö pitää sen kuparin maassa/tolpassa ja syöttää sitä pitkin sähköä. 

Vierailija
56/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kauppalistojen kirjoittaminen paperilapulle jossain vaiheessa muuttunut vanhanaikaiseksi?? :o Onhan se nyt ylivoimaisesti nopein tapa toimia! :)

Miten niin nopein tapa? Minulla on valmis listapohja perus-ostoksille jossa tuotteet ovat listattu kaupan hyllyjärjestyksen mukaan. Sen kopiointi uudeksi listaksi kestää noin sekunnin, muokkaaminen normaaleja viikko-ostoksia varten alle minuutin ja puuttuvat kirjoittaa/sanelee nekin alta aikayksikön. Valmis lista synkkaa sekunneissa omaan ja vaimon kännykkään, ipadiin, läppäriin jne.

57/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistiinpanot kirjoitan opiskellessa vihkoon, digitaalisista ei jää multa yhtään mitään päähän eli olisi sama olla kirjoittamatta.

Ostoslistat suunnittelen ja teen paperille suurimman osan ajasta, tehokkaampaa lukuunottamatta pienet ostokset jotka teen ostoskorisovelluksella

Siihen se taitaa jäädä. Olen 19 ja ei ole vanhanaikaisia tapoja vastaan mitään mutta teen kaiken yleensä mikä sopii minulle parhaiten ja mikä on helpointa/tehokkainta ja yleensä kallistun siihen digitaaliseen puoleen. Samalla haaveilen lp-soittimesta ja kunnon radiosta keittiössä mutta aina kallistun takaisin Spotifyn helppouteen, mutta ehkä joskus!

Vierailija
58/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomme vain pannukahvia.

Kahvi on herkutteluun, ei kiireeseen. Lisäksi vaatii aina kunnon suolaisen välipalan ja upean leivonnaisen seurakseen. Lapsille keitetään kaakaot.

Hurjina pakkaspäivinä on ollut kiva keittää kaakaot punaposkille, kun tulevat koulusta ja tarjota uunista maistuvaa.

Ja tämä on totta, vaikka imelältä kuulostaakin.

Vierailija
59/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan instas anna abreuta, vaik se on ihan menneen talven lumii ku se sortu suomalaisii biiseihin. xD sit mullon viime vuoden iPhone... Mitäs muuta? No mul on paska tabletti... Ikivanha, varmaa 4 kk sit ostettu.

Vierailija
60/160 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjani tulen aina lukemaan perinteisinä kirjoina tai pokkareina. En ikinä vois lukea e-kirjana. Perinteisestä kirjasta ei lopu akku, se toimii paikassa kuin paikassa, sen voi säästää, antaa lapselle tai kaverille ja on mukavaa, kun kotona on kirjahyllyssä kirjoja.

Perinteiset kirjat ovat ihania, mutta jos niitä on saman verran kuin meillä eli yli 40 hyllymetriä, alkaa olla aika tutkia vaihtoehtoisia tapoja lukea. Tästä syystä ostan + luen nykyisin paljon kirjoja Kindlellä, joka hakkaa lukukokemuksessa tabletit, läppärit ja kännykät 6-0. Voin suositella! 

Kirjasto? Mä luen myös paljon, aina paperisena, mutta koskapa en halua kotiini enempää kirjoja kuin sinne mahtuu, lainaan kirjani pääasiassa kirjastosta.