Luetelkaa asioita, jotka teet vielä "vanhanaikaisella" tavalla
Mä voin aloittaa.
- käytän edelleen vain ja pelkästään paperikalenteria, johon merkitsen menot ja muistettavat asiat yms.
- kodistamme löytyy ei koskaan rikki menevä ja takuuvarmasti toimiva lankapuhelin
- kauppalistat kirjoitan paperille
- mulla on tavallinen näppäinkännykkä ja lähettelen paljon tekstareita
- kuuntelen iltaisin rentoutusmusaa kannettavasta CD-soittimesta sängyssä (aikoinaan tuli paljonkin ostettua CD:itä)
- meillä on perinteiset stereot, joista kuunnellaan CD:illä musaa ja radiota
N38
Kommentit (160)
Vispaan taikinat ja kerman käsivispilällä.
Olen säästänyt kaikki kalenterini aina 90-luvun alusta, jolloin olin teini siis. Kaikki nipussa laatikossa. Olen merkinny sinne kaikkea muutakin kuin vain pakolliset menot ja muistettavat asiat, kuten mitä yksityiselämässäni on milloinkin tapahtunut. Mikä aarreaitta päiväkirjojen lisäksi :) Tämä on yksi syy, miksi en halua käyttää sähköisiä kalentereja ja käytän yhä tavallista kalenteria. En halua, että historiani katoaa bittiavaruuteen *puf*
N38
Vai ei lankapuhelin mene koskaan rikki... Muahhahhaa!
Hiihdän pertsaa, en oo koskaan tykännyt luistelutyylistä
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan luennoilla muistiinpanot vihkoon, en läppärillä/tabletille tms.
N21
Kuin myös. Ostin eri värisiä hyvin ohkaisia tusseja, joilla voi tehdä erivärisiä otsikoita yms. Niin ohuita, että on kuin kirjoittaisi niillä kuin lyijykynillä. Ostin sellaisen 27 värin paketin. Ihana lukea niitä muistiinpanoja ja opiskeluja vihkosta ja sen voi säästää muistoksi, varsinkin kielten opinnot ja niistä tehdyt muistiinpanot eivät koskaan vanhene
Meilläkin löytyy lankapuhelin, ikävä kyllä sitä lankaa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
KIRNUAN VOITA, POLTAN VIINAA, MAKSAN ORAVANNAHOILLA, PASKANNAN KUOPPAAN(JA UIMAHALLIIN) KESÄT TALVET.
-IISAK SONNI
Ei jatkoon
Tiskaan käsin, lämmitän kodin takoilla ja käytän papilijotteja.
Minulla on käytössäni (töissäkin) vain paperikalenteri, koska se hakkaa nopeudessa ja selkeydessä kollegoiden ja asiakkaiden älykännykät aina. Näppäinpuhelimeni ei vaihdu uuteen ennen kuin menee rikki (näkyy olevan kestävää lajia), eikä silloinkaan älykännykkään. En ole koskaan ladannut musiikkia tai elokuvia netistä eikä ole aikomuskaan. En ole Facebookissa ja vastaavissa. En aio koskaan lukea e-kirjoja; paperikirjoja on pari seinällistä. Tykkään uudesta autostani, mutta kaipaan niitä vanhoja autojani, joista puuttuivat kaikki nykyajan härpäkkeet ja joiden pellin alle katsomalla pystyi näkemään, missä vika oli, jos sellainen joskus oli. Tykkäisin kirjoitella kirjeitä käsin nätille paperille, mutta kukaan ei taida enää haluta lukea niitä.
Täällähän on kivoja kyssäreitä tänään, sopii tällaiselle keski-ikäiselle, joka on aina ollut sisäisesti mummo ;).
Mulla on nuo samat kuin sulla ap, mutta meillä on lisäksi levysoitin, jolla soitellaan ihan oikeita älpyköitä.
Vastasin jo tuohon retroruokaketjuunkin ja siihen liittyen kerron, että teen lähes kaikki ruuat alusta asti itse, leivon myös, piimitän viiliä, teen leipäjuustoa, karjalanpiirakoita yms.
On kai aika vanhanaikaista parsia sukkia ja mankeloida lakanat? Katson telkkarista ohjelmat silloin kun ne tulevat, en mistään ihmevempeleestä sitten joskus, en kyllä paljon telkkua katsokaan, pari ohjelmaa viikossa. Käyn mieluummin elokuvissa, kuin katson elokuvat kotona. En omista mikrouunia, koska se on mielestäni outo, ei mikään oikea uuni, puistattaa ajatuskin mokomasta pikauunista. Keitän kahvit pannulla, aina. Tiskaan useimmiten käsin, kone käy vain jos on paljon vieraita tai esim. jouluna. Kuivaan pyykit ulkona. Imuroin ja luutuan, en omista robotti-imuria, enkä moppaa. Poimin marjat metsästä, en osta, ja poimin käsin, niin ei tarvitse edes perkata. Käytän luutua ja pyyhettä, en talouspaperia.
En värjää hiuksia, luomut saavat olla. Mutta yhdessä asiassa en ole luomu ;). Käytän korsettia!
Meillä on lapsille omat kannettavat DVD-soittimet, jotka ovat kätevät jo ihan kodin sisällä saati matkoilla hotellihuoneissa tai mökillä. Ja tietty läjä DVD:itä.
- Kalenteri ja kaikki mahdolliset muistilaput on paperisia.
- Valitsen aina paperilaskun jos se on mahdollista, vaikka siitä veloitettaisiinkin lisämaksu.
- Käytän myös tavallista näppäinpuhelinta ja lähetän tekstiviestejä.
- Kaikki kuuntelemani musiikki on cd-levyillä tai c-kaseteilla. Autossa on cd-soitin.
- Omistan toimivan videonauhurin ja katson videoita yhtä usein kuin dvd-levyjä.
- Tykkään katsoa sarjoja jakso kerrallaan telkkarista, en käytä mitään nettipalveluita mistä voisi katsoa vaikka tuotantokausittain.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on kivoja kyssäreitä tänään, sopii tällaiselle keski-ikäiselle, joka on aina ollut sisäisesti mummo ;).
Mulla on nuo samat kuin sulla ap, mutta meillä on lisäksi levysoitin, jolla soitellaan ihan oikeita älpyköitä.
Vastasin jo tuohon retroruokaketjuunkin ja siihen liittyen kerron, että teen lähes kaikki ruuat alusta asti itse, leivon myös, piimitän viiliä, teen leipäjuustoa, karjalanpiirakoita yms.
On kai aika vanhanaikaista parsia sukkia ja mankeloida lakanat? Katson telkkarista ohjelmat silloin kun ne tulevat, en mistään ihmevempeleestä sitten joskus, en kyllä paljon telkkua katsokaan, pari ohjelmaa viikossa. Käyn mieluummin elokuvissa, kuin katson elokuvat kotona. En omista mikrouunia, koska se on mielestäni outo, ei mikään oikea uuni, puistattaa ajatuskin mokomasta pikauunista. Keitän kahvit pannulla, aina. Tiskaan useimmiten käsin, kone käy vain jos on paljon vieraita tai esim. jouluna. Kuivaan pyykit ulkona. Imuroin ja luutuan, en omista robotti-imuria, enkä moppaa. Poimin marjat metsästä, en osta, ja poimin käsin, niin ei tarvitse edes perkata. Käytän luutua ja pyyhettä, en talouspaperia.
En värjää hiuksia, luomut saavat olla. Mutta yhdessä asiassa en ole luomu ;). Käytän korsettia!
Oh hoh. Miten sulla riittää aika tuohon kaikkeen? Oletko kotona siis? Ja saako kysyä tarkempaa ikää, keski-iän haitari on aika suuri.
Huomaan myös oudosti kapinoivani tekniikan kehitystä vastaan ja siksikin tykkään tehdä tiettyjä asioita siten, miten olen ne aina tehnyt. Kuten paperikalenterista en ikinä luovu.
Kirjoitan sähköpostilaskun tili- ja viitenumerot paperille, enkä vaan kopioi niitä verkkopankkiini. Tosin tämä ei taida olla tarpeeksi vanhanaikaista.
Kopioin, uudelleennimeän ja käsittelen muutenkin tiedostoja komentorivillä, vaikka käytän Windows 7:ää.
Minulla on vuonna 1984 ostetut stereot, joiden virittimessä ei edes ole muistipaikkoja. Hyvin toimivat edelleen.
Puhelimessani ei ole kosketusnäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Tiskaan käsin, lämmitän kodin takoilla ja käytän papilijotteja.
Milläs luulet että tunannet muut lämmittää kotiaan? Ja miten muuten saa kestävät kiharat?
Luen sanomalehden paperisena. On suorastaan katastrofi, jos aamulla herään ja lehti on syystä tai toisesta jäänyt tulematta o_O
Kirjaan myöskin menoni ihan paperiseen kalenteriin.
Kirjoitan luennoilla muistiinpanot vihkoon, en läppärillä/tabletille tms.
N21