Miten te jaksatte siivota?
Se on niin työlästä ja typerää hommaa!
En edes muista milloin olen viimeksi esim. pessyt lattiat mutta tänään tein sen. Meillä onkin aika pölyistä :/ mutta joka toinen pv imuroin pahimmat pois.
Kuinka usein te siivottee?
Kommentit (19)
En jaksakaan. Siivoan sen verran että selvitään. Pesuaineet suihkepullossa ja talouspaperirulla on mun salainen ase, niitä on vessoissa ja keittiössä ja niillä pesen tahrat ja roiskeet sitä mukaa kun niitä ilmaantuu.
Meillä on aina remontti menossa jossain osassa taloa. Silloin ei ole koskaan täysin siistiä, aina on jossain joku projekti kesken. Tykkään siitä, on kiva tulla kotiin ja miettiä mille rupeaisi, samalla kun omat ja naapuri lapset mellastaa jaloissa voi aina askarrella jotain. Mut sotkuahan siitä tulee, joten joko täällä meillä pitää laskea rimaa ja olla onnellinen tai nipottaa ja olla onneton. Valitsen onnellisuuden. :)
En jaksa. Imuroin kerran viikossa ja pesen vessan. Kissanleluja ja vaatteita on lattioilla, mutta enpä jaksa siitä rasittua. Siinä vaiheessa, kun on likaista, niin täytyy kyllä siivota, mutta epäjärjestys ei minua haittaa.
Täh?
Ai AP on köyhä, okei sitten tajuan. Tottakai mulla käy täällä siivojaat palkkatöissä. Luuletko, että vaihtaisin omaa arvokasta aikaani johonkin niin triviaaliin kuin siivoamiseen muahahahahhahhah? :D
Kerran viikossa kunnon siivous (imurointi, kph/wc, pyykit, keittiö).. Aina ei jaksaiskaan, mutta pakko on.. Jos on hyvin likaista tai pölyistä voin henkisesti huonommin. :)
En mä nyt niin kauheasti siivoa. Siivoan yleensä vähän kerrallaan, en koskaan koko taloa kerralla. Tällä hetkellä en kauheasti ehdi siivota, koska mulla on aika paljon töitä, mutta lapset ovat kuitenkin kotihoidossa (paitsi esikoinen on hoidossa 2 päivää viikosta). Laitan illalla valoja pois, niin ei tule kiusausta siivota lepohetken aikana :)
Meillä imuroidaan noin joka toinen viikko ja pestään vessat. Paremman siivouksen (mm. lattioiden ja saunan pesu + kylpyhuoneen kaakeleiden kuuraus) tekee siivooja 2x vuodessa. Mies puhdistaa lattiakaivot ja hoitaa ilmanvaihtoröörien suodattimien vaihdon pari kertaa vuodessa. Lakanat vaihdan kun ne alkaa tuntua siltä, 1-3 viikon välein, riippuen paljonko niissä on nukuttu ja/tai harrastettu muuta. Ikkunat pesen kerran vuodessa.
Onhan se vähän rasittavaa, mutta minusta tämä siivouksen määrä on ihan sopiva.
Ihan turha imuroida joka toinen päivä ja valittaa sitten kuinka on niin rankkaa.
Muahahahahhahhah? Uskottavaa. Siivoaminen on tylsää, mutta pakollista. Just mietin tänään että miten mä oon nykyään koko ajan imurinvarressa, sit muistin että f**k, oonkin vielä kotiäiti ja toihan on mun hommaa. Pitäisköhän palailla töihin vähitellen? Nyt on vielä talvikin eli imuroida tarttee "vaan" pari kertaa viikossa entisen 4-7 kertaa sijaan kun ei tuu hiekkaa sisälle. Yritän vähän aina relata siisteysvaatimuksissani mutta kyllä ne lapset vaan sotkee...
Joka toinen viikko imurointi+ lattioiden pyyhkiminen kostealla. Iso talo, toivoisin ehtiväni siivoamaan joka viikko. Muuten imurointia lähes joka toinen päivä, lisäksi ylläpitosiivousta; tavaroiden järjestelyä, pölyjen pyyhkimistä, vessan siivousta jne.
Vierailija kirjoitti:
Muahahahahhahhah? Uskottavaa. Siivoaminen on tylsää, mutta pakollista. Just mietin tänään että miten mä oon nykyään koko ajan imurinvarressa, sit muistin että f**k, oonkin vielä kotiäiti ja toihan on mun hommaa. Pitäisköhän palailla töihin vähitellen? Nyt on vielä talvikin eli imuroida tarttee "vaan" pari kertaa viikossa entisen 4-7 kertaa sijaan kun ei tuu hiekkaa sisälle. Yritän vähän aina relata siisteysvaatimuksissani mutta kyllä ne lapset vaan sotkee...
Muahahahaah
Älä nyt viitti olla kateellinen hei, menisit röihin!
Eihän siivoaminen mitään lempipuuhaa ole, mutta pidän siitä, että kotona on siistiä ja tavarat järjestyksessä, siksi siivoan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä imuroidaan noin joka toinen viikko ja pestään vessat. Paremman siivouksen (mm. lattioiden ja saunan pesu + kylpyhuoneen kaakeleiden kuuraus) tekee siivooja 2x vuodessa. Mies puhdistaa lattiakaivot ja hoitaa ilmanvaihtoröörien suodattimien vaihdon pari kertaa vuodessa. Lakanat vaihdan kun ne alkaa tuntua siltä, 1-3 viikon välein, riippuen paljonko niissä on nukuttu ja/tai harrastettu muuta. Ikkunat pesen kerran vuodessa.
Ihan turha imuroida joka toinen päivä ja valittaa sitten kuinka on niin rankkaa.
Sulla ei taida olla lapsia? Ei varmaan tarvi imuroida päivittäin, jos kestää katsella, kun 1- vuotias tunkee lattialta suuhunsa eilistä jauhelihaa tai pikkukiviä eteisestä.
Iso talo (250m2) ja viikoittain siivotaan. Inhoan pölyä ja sekaisuutta vielä enemmän kuin siivoamista! Keittiön siivoan päivittäin, meillä laitetaan ruokaa joka päivä ja leivotaan usein joten pakko olla puhtaat ja siistit tilat. Yritän pitää ylimääräiset tavarat, vaatteet, paperit ja lehdet kurissa keräämällä niitä kasaan iltaisin. Ihana herätä kun ei ole kaaosta! Eikä mun tarvitse siivota yksin, mies ja lapset tekee osuutensa.
Kävin eilen yhden puolitutun luona vain ovella kun sisään ei mahtunut!! Hirveä kaaos, kenkiä, reppuja, takkeja ja pipoja heti ovelta aina olohuoneeseen saakka.... Meillä on ollut enimmillään 4 lasta kotona ja aina on mahtunut sentään ovesta sisään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla lapsia? Ei varmaan tarvi imuroida päivittäin, jos kestää katsella, kun 1- vuotias tunkee lattialta suuhunsa eilistä jauhelihaa tai pikkukiviä eteisestä.
"Miksi ranskalaislapset eivät visko ruokaa?" - tutustupa tähän: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kirjailija-pamela-druckerman-r…
On meillä lapsia, mutta ei kukaan syö lattialta (koska lattialle ei heitellä ruokaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ranskalaislapset eivät visko ruokaa?" - tutustupa tähän: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kirjailija-pamela-druckerman-r…
On meillä lapsia, mutta ei kukaan syö lattialta (koska lattialle ei heitellä ruokaa).
Voi miten hienoa, että lapsesi on osannut syntymästään asti syödä siististi veitsellä ja haarukalla, pyyhkiä suunsa servettiin ja viedä astiansa tiskikoneeseen! Onnittelut! Meidän tavallisten pulliaisten lapset joutuvat näitä taitoja opettelemaan, ihan tiedätkö maitolasikin saattaa joskus kaatua. Ajatella, ei mitään pöytätapoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten hienoa, että lapsesi on osannut syntymästään asti syödä siististi veitsellä ja haarukalla, pyyhkiä suunsa servettiin ja viedä astiansa tiskikoneeseen! Onnittelut! Meidän tavallisten pulliaisten lapset joutuvat näitä taitoja opettelemaan, ihan tiedätkö maitolasikin saattaa joskus kaatua. Ajatella, ei mitään pöytätapoja!
Vinkki sinulle: 1-vuotiaan ei kannata antaa juoda maitoa itse lasista. Nokkamuki on aika hyvä keksintö, vieläpä sellainen, missä on paino pohjassa niin ei kaadu.
Katson siivousaiheisia videoita youtubesta ja yritän reipastua sitä kautta.
Mitä vähemmän tavaraa sen helpompaa siivoaminen tätä ei moni ymmärrä.
Mä olen lapsesta saakka tykännyt siitä että on siistiä ja tavarat järjestyksessä. Siivoan joka päivä jotakin. Imuroin vähintään kolmen päivän välein koska meillä on koiria. Usein kun siivoaa aikaa ei mene niin kauan.
Esteetikkona tykkään, kun kotona on puhdasta ja tavarat ovat paikoillaan. Itse siivous nyt ei niin mieltä ylentävää puuhaa ole, mutta siisti koti on ilo, joten siivoan. Lopputulos palkitsee.
Imuroin vain matot ja makuuhuoneet muuten moppaan lattiat kostealla liinalla kerran viikossa.