Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarin artikkeli kannabiksesta.

Vierailija
20.01.2016 |

Marihuona ei vähennäkään teinin älykkyyttä.

http://www.hs.fi/tiede/a1453173527938

Näitä kannabisuutisia lukiessa alkaa tuntumaan että ehkä meille on sittenkin valehdeltu vuosikymmeniä lääkärien ja päättäjien toimesta. Ympäri maailmaa laillistetaan kannabista. Miksi Suomessa asiasta ei edes saa keskustella vaan keskustelutkin poistetaan?

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannabisverkosto - HVO-Hasis Vierotus Ohjelma ja Kannabisohjelma Nuorille                                 

Ohjelman Kuvaus

Ohjelma huomioi cannabioidien laadullisen heikentävän vaikutuksen kognitiivisiin toimintoihin ja seuraa farmakologisten eritysprosessin eri vaiheita. Siksi ohjelmassa on teemoja, jotka auttavat hoitajaa ja asiakasta keskittymään ja tarinoita lisäämään sessioiden sisällön laadullista ymmärtämistä."

Melkoista valistuksellista diibadaabaa.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Valistus, valestus. Sama kuin vertaa sanoja pottu ja peruna.

Vierailija
262/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannabis on lääkeaine

Vastaus: Kannabiksessa on ominaisuuksia, joita voidaan käyttää hyväksi lääketeollisuudessa.

Kannabiksessa on sellaisia ominaisuuksia, että se on maailman monipuolisin lääkekasvi.

Niin mutta vaikein saada lääkkeeksi suomessa. Viihdekäytössä sitä käytetään paljon vähemmän ja harvemmin mutta se on muka ongelmakäyttöä.

Puutarhurina sydän itkee tämän asian puolesta. Kun voisi vaikuttaa niin monen ihmisen hyvinvointiin yksinkertaisimmalla perinteisellä tavalla. Kasvattaa lääkettä erilaisiin vaivoihin. Varmasti kaikki vaivat ovat käytön arvoisia. Tuskin kukaan teistä turhaan syö. Turhaan syöminen on sairaus sekin. Se ei ole järkevää, mutta en minä siitä ketään sakota vaan toin esille mielipiteeni. Turhaan syömiseen löytyy apu apua kaipaavalle.

Koko puutarha-ala saataisiin Suomessa kukoistukseen lääkekannabiksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Vaikuttaa tosi vaaralliselta aineelta. Onneksi se on Suomessa arpomalla kielletty. Riittää ainakin poliisilla, huumevalistajilla ja huumekauppiailla askaretta.

Ruotsista rantautui tälläinen. http://www.cannabisnatverketfinland.fi/index.php?page=start&lang=fi

Kilpailemaan irti huumeista ry:n kanssa samoista apajista. Toki tuo myy palveluitaan vain kannabiksesta kiinni jääneiden vanhempien lapsille.

Toivottavasti hoitoon ei kuulu masennuslääkkeet tai neuroleptit. Olisi hyvä tietää asioista ennenkuin vanhemmat antavat lapsensa jonkun mielettömän järjestön käsiin "vieroitus" hoitoon.

Vai että ihan "kannabisverkosto"? Missähän ovat "amfetamiiniverkosto" ja "subutexverkosto", koska ne aineet kuitenkin aiheuttavat paljon enemmän ongelmia kuin kannabis. Kannabis on ainoa aine, josta erityisesti meuhkataan, vaikka se aiheuttaa kaikista vähiten ongelmia.

Subutexsia saa korvaushoitona tuhannet. Kannabista saa lääkkeenä jotain 100-200. Only in hölmölä..

Jeps. Eli minä en saa kannabisnarkkarina puhdasta lääkekannabista edes reseptillä tai saa edes kasvattaa sitä, mutta jos alkaisin piikittämään subutexiä tai herskaa suoneen ja menisin itkemään korvaushoitoa niin saisin laillisesti itselleni subua...

Sairasta. Onneksi ei kiinnosta valtioiden suunnittelema porttiteoria.

Vierailija
264/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannabis on lääkeaine

Vastaus: Kannabiksessa on ominaisuuksia, joita voidaan käyttää hyväksi lääketeollisuudessa.

Kannabiksessa on sellaisia ominaisuuksia, että se on maailman monipuolisin lääkekasvi.

Niin mutta vaikein saada lääkkeeksi suomessa. Viihdekäytössä sitä käytetään paljon vähemmän ja harvemmin mutta se on muka ongelmakäyttöä.

Puutarhurina sydän itkee tämän asian puolesta. Kun voisi vaikuttaa niin monen ihmisen hyvinvointiin yksinkertaisimmalla perinteisellä tavalla. Kasvattaa lääkettä erilaisiin vaivoihin. Varmasti kaikki vaivat ovat käytön arvoisia. Tuskin kukaan teistä turhaan syö. Turhaan syöminen on sairaus sekin. Se ei ole järkevää, mutta en minä siitä ketään sakota vaan toin esille mielipiteeni. Turhaan syömiseen löytyy apu apua kaipaavalle.

Koko puutarha-ala saataisiin Suomessa kukoistukseen lääkekannabiksella.

Lääkefirmat ei halua halpaa ja toimivaa lääkettä jota jokainen voi kasvattaa. Se on huonoa bisnestä, siksi ne lobbaa jenkeissä miljoonilla että kannabis pysyy laittomana. Rapakon takana kuitenkin aivan eri meininki sallimisessa kuin karussa pohjolassa. Kipu ja unilääkkeitä voisi hyvin korvata turvallisemmalla kannabiksella. Ei ainakaan mene henki vaikka ottaa reilunkin annoksen. Siksi turvallisempi.

Vierailija
265/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannabis on lääkeaine

Ja se on maailman monipuolisin lääkekasvi ihan ilman, että siitä pitäisi erikseen erotella eri ainesosia. Tai yrittää tehdä niistä synteettisiä versioita. Se homma ei ole yleensä hyvin päättynyt.

Vierailija
266/282 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kannabis on lääkeaine

Ja se on maailman monipuolisin lääkekasvi ihan ilman, että siitä pitäisi erikseen erotella eri ainesosia. Tai yrittää tehdä niistä synteettisiä versioita. Se homma ei ole yleensä hyvin päättynyt.

Sellaisenaan täydellinen.

Vierailija
267/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti tunne ainuttakaan pilvimiestä joka ei olisi kokeillut muitakin aineita kuin ainoastaan sitä ylistämäänsä pilveä.

Vähintään tupakaa ja alkoholia menee. Ja lsd:tä.

Kyllä se porttiteoria vain toimii ja kovaa toimiikin.

Pistetään pilvimiehille luut kurkkuun ja annetaan totuuden paukkua kovaa korville. Voisitteko myöntää tämän!?

Vierailija
268/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en henkilökohtaisesti tunne ainuttakaan pilvimiestä joka ei olisi kokeillut muitakin aineita kuin ainoastaan sitä ylistämäänsä pilveä.

Pistetään pilvimiehille luut kurkkuun ja annetaan totuuden paukkua kovaa korville. Voisitteko myöntää tämän!?

Tupakkaa ja alkoholia menee ja möyhyjä silloin kun niitä sattuu olemaan. Korvaisin alkoholin kukalla jos olisi mahdollista. Niin olen tehnytkin silloin kun kasvatin. Olosuhteista johtuen olen joutunut siirtymään kovemman aineen, alkoholin käyttöön. Kaksi päihdettä ja yksi typerä pahe, siinä ne mun käyttämät.

Vierailija
269/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten tutustua vähän suurempaan määrään kannabiksen käyttäjiä, koska vain noin 10 prosenttia kannabiksen käyttäjistä kokeilee jotain muutakin laitonta päihdettä, ja näistä kokeilijoista vain pieni osa kehittää riippuvuuden näihin kokeilemiinsa aineisiin. Eli luku on oikeasti hyvin pieni, mutta toki tietysti paljon suurempi kuin vaikkapa Hollannissa, jossa kannabis on selkeästi erotettu kovista huumeista. Joku kannabiksen käyttäjistä voi tietysti käyttää myös alkoholia ja tupakkaa, mutta mitä siitä sitten? Itse en käytä, joten nyt voi sanoa tietäväsi ainakin yhden, joka ei käytä.

Olennaista on myös muistaa ja varsinkin ymmärtää allaoleva lause:

Voidaan siis edelleen todeta, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde.

Vierailija
270/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on kokeilla, jos samalta myyjältä saa ihan kaikkia aineita, ja ilmaismaistiaisia niistä saa joka kerta kun ostaa vähän kannabista. Myyjän etuhan se on, että hän saa asiakkaan koukutettua koviin huumeisiin.

Vierailija
271/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta löytyy jo niin vahvaa kannabista että poliisi tarvitsee suojapuvut ettei huumaantuisi. Näin ainakin väittää petri savela, kyllähän poliisin sanaan on uskottava. Eikö olekkin?

Vierailija
272/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta löytyy jo niin vahvaa kannabista että poliisi tarvitsee suojapuvut ettei huumaantuisi. Näin ainakin väittää petri savela, kyllähän poliisin sanaan on uskottava. Eikö olekkin?

Savelan kannabissairaus on lähinnä psykosomaattista. Kun hän vain näkeekin kannabista, hän kuvittelee päihtyvänsä jo sen näkemisestä.

Vierailija
273/282 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancet 1995 Tässä. Terve.

Tota noin. Halusin tulla tänne kertomaan teille siitä mitä mieltä olen nykyään kaikesta siitä mitä ennen olin mieltä. Olen jo sovittanut syntini Herran kanssa ja hän antoi anteeksi. Voisitteko olla käyttämättä vuoden 1995 mielipidettäni. Kiitos.

Eli minä valehtelin teille kannabiksen haitattomuudesta. Totuus on että Jumalan rakkaus on suurin ja Jeesus on pelastus. Kannabis on rikkaruoho ulkoavaruudesta ja yrittää levittäytyä jokaisen ihmisen ikkunalaudalle. Se pitää pysäyttää keinolla millä hyvänsä!

T: Lancet 1995

Vierailija
274/282 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savelan kannabissairaus on lähinnä psykosomaattista. Kun hän vain näkeekin kannabista, hän kuvittelee päihtyvänsä jo sen näkemisestä.

Käsitin puhuvan hengittämisestä mutta yhtä sairasta. Ehkä kuuluu usko ja urheilu porukkaan? Se selittäisi tuollaiset jutut.

Vierailija
275/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/vahva_kannabis_voi_yllattaa/8625787

Siis eihän suojapukua tarvita vaan foliohattu.

Ihme miten poliisi saa valehdella törkeästi ja kansa uskoo.

Siinä hän oli oikeassa että huumeiden vastaista työtä ei voi voittaa.

Väittämä että kannabis olisi yhtäkkiä vahvempaa kuin seitsemänkymmenluvulla on samankaltainen kuin väittäisi että banaanit ovat nykyään vähemmän makeita kuin viisikymmentäluvulla.

Jos yhtään on lukion biologian kursseilla jotain oppinut niin ei noin voi väittää että kannabis olisi nykyään voimakkaampaa.

Luonto ei toimi niin. Voimakkaammat lajikkeet ovat helpommin saatavilla. Niin voisi väittää, mutta se että kannabis olisi nykyään voimakkaampaa kuin vaikkapa tuhat vuotta sitten. Se ei pidä yksinkertaisesti paikkansa kasvin perintötekijöiden takia.

Vierailija
276/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkästään Oulun huumebisnes on miljoonien luokkaa niin aika hyvät verotulot saisi.

Nyt ne menee hukkaan.

Vierailija
277/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis lailliseksi, kukkahattutätimäinen ja täysin absurdi kieltolaki pois.

Vierailija
278/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkästään Oulun huumebisnes on miljoonien luokkaa niin aika hyvät verotulot saisi.

Nyt ne menee hukkaan.

Poliisin arvio on helposti alakanttiin koska näkevät lähinnä ongelma tapaukset. Monta miljoonaa koko suomessa valuu rikollisten taskuun kun kannabis on laitonta. Niin pitkään kun euroopassa vain hollannissa myydään jokaiselle 18 täyttäneelle sinne pysyy turistien vyöry.

Vierailija
279/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän suojapukua tarvita vaan foliohattu.

Ihme miten poliisi saa valehdella törkeästi ja kansa uskoo.

Siinä hän oli oikeassa että huumeiden vastaista työtä ei voi voittaa.

Väittämä että kannabis olisi yhtäkkiä vahvempaa kuin seitsemänkymmenluvulla on samankaltainen kuin väittäisi että banaanit ovat nykyään vähemmän makeita kuin viisikymmentäluvulla.

Jos yhtään on lukion biologian kursseilla jotain oppinut niin ei noin voi väittää että kannabis olisi nykyään voimakkaampaa.

Luonto ei toimi niin. Voimakkaammat lajikkeet ovat helpommin saatavilla. Niin voisi väittää, mutta se että kannabis olisi nykyään voimakkaampaa kuin vaikkapa tuhat vuotta sitten. Se ei pidä yksinkertaisesti paikkansa kasvin perintötekijöiden takia.

Huumeiden erityisesti kannabiksen vastainen sota on hävitty jo ajat sitten. Nyt kun kannabis on alkanut laillistua siitä ei ole tullut mitään niitä haittoja mitä hysteerisesti on väitetty. Totuus voittaa.

Vierailija
280/282 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancet 1995 kirjoitti:

Lancet 1995 Tässä. Terve.

Tota noin. Halusin tulla tänne kertomaan teille siitä mitä mieltä olen nykyään kaikesta siitä mitä ennen olin mieltä. Olen jo sovittanut syntini Herran kanssa ja hän antoi anteeksi. Voisitteko olla käyttämättä vuoden 1995 mielipidettäni. Kiitos.

Eli minä valehtelin teille kannabiksen haitattomuudesta. Totuus on että Jumalan rakkaus on suurin ja Jeesus on pelastus. Kannabis on rikkaruoho ulkoavaruudesta ja yrittää levittäytyä jokaisen ihmisen ikkunalaudalle. Se pitää pysäyttää keinolla millä hyvänsä!

T: Lancet 1995

Taidat olla vähän katkera?

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)"