Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnenpa itseni vanhaksi. Rikosuutisessa rikoksentekijä oli 1996 syntynyt MIES.

Vierailija
19.01.2016 |

1996 tuntuu joltain pikkulapselta. Ehkä 5-vuotias? Ja sitten tajuaa, että eikä.. nyt on vuosi 2016 ja se on 19- tai 20-vuotias.

T.35v

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in. Mun tuttu on syntynyt 2000 ja saa tänä vuonna vauvan.

Vierailija
2/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja asioita itsekin ihmettelen. Pakko se on uskoa, että 96-syntynyt täyttää tänä vuonna 20v. Mieheksi en silti niin nuorta osaa kutsua :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasun paikka. 

Vierailija
4/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten muiden mielestä parikymppinen jo mies/nainen vai vielä poika/tyttö? Mun mielestä ehkä vasta jotain 25-vuotiasta ja sitä vanhempaa voi alkaa kutsua mieheksi tai naiseksi.  Ainakin kun katsoo esim. kuvia itsestään 25-vuotiaana niin sitähän on ollut ihan teini, sellaset lapsenpyöreät läskiposketkin vielä, eikä sitä kyllä ole mistään mitään tajunnut kun vertaa itseään nyt nelikymppisenä :)

Vierailija
5/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten muiden mielestä parikymppinen jo mies/nainen vai vielä poika/tyttö? Mun mielestä ehkä vasta jotain 25-vuotiasta ja sitä vanhempaa voi alkaa kutsua mieheksi tai naiseksi.  Ainakin kun katsoo esim. kuvia itsestään 25-vuotiaana niin sitähän on ollut ihan teini, sellaset lapsenpyöreät läskiposketkin vielä, eikä sitä kyllä ole mistään mitään tajunnut kun vertaa itseään nyt nelikymppisenä :)

Poikia ja tyttöjä ne on. Johan se normaalissa kehityspsykologiassakin kerrotaan, että ihminen on psyykkisesti aikuinen vasta 25- tai jopa 28-vuotiaana. Sen ikäistä sitten kehtaa jo kutsua aikuiseksi. Olen muuten itse 28v ja sanotaan, että tässä viimeisen vuoden tai parin aikana olen vasta alkanut tuntemaan itseni aikuiseksi. Ajatusmaailma muuttunut aika radikaalisti jne. 

Vierailija
6/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näitä tulee aina kelattua. Esikoiseni on -94 syntynyt. t: 46v

Vierailija
7/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä päälle parikymppisenä ollaan ihan aikuisia, miehiä ja naisia eikä mitään tyttöjä ja poikia. Kyllä ehdottomasti korjasin, jos joku minua tuossa iässä tytöttelisi.

Vierailija
8/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, näitä tulee aina kelattua. Esikoiseni on -94 syntynyt. t: 46v

Ja mä kirjoitin ylioppilaaksi 1994.

vm. 1975

Vierailija
9/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se -96 jo teinivuotensa ohi elänyt.. ( nineTEEN, 19), jos nyt aletaan oikein hiuksia halkomaan.

Vierailija
10/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasun paikka. 

Ei 16-vuotiaana äidiksi tuleminen ole kovin harvinaista. Ja neuvola hoitaa kyllä sosiaalipuolen.

Vierailija
11/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä päälle parikymppisenä ollaan ihan aikuisia, miehiä ja naisia eikä mitään tyttöjä ja poikia. Kyllä ehdottomasti korjasin, jos joku minua tuossa iässä tytöttelisi.

Ja olin muuten sairaalassa töissä 23-vuotiaana ja siellä osasto hoitaja ja paikalla olevat lääkärit puuttuivat siihen, jos minun ikäisiä tytöteltiin. Ei ole enää mikään tyttö sen ikäinen. Aika hitaasti kehittynyt pitää olla, jos ei tunne itseään aikuiseksi 23-vuotiaana. Sen ikäinen nimittäin on ihan aikuinen, minäkin olin viisi vuotta asunut yksin.

Vierailija
12/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonhoitaja *

Vierailija
13/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasun paikka. 

Miksi? Äiti täyttää 16 v ja ehtii saada peruskoulun päätökseen. Isä täyttää 18 v ennen kuin lapsi syntyy ja on täysivaltainen huoltaja. 

Vierailija
14/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä vanhempien ihmisten harjoittamaa tytöttelyä ja pojittelua. Te seniorit olette itse hankkineet (tai siihen aikaan oli yleistä hankkia) lapsia jo jopa 18-22v. Nykypäivänä se tuntuu tosi varhaiselta ja 18v ihminen luokitellaan vielä teiniksi ja mielletään lapsenomaiseksi. Ihme logiikkaa ja nuorten vähättelyä... Nykyään monet parikymppiset ovat todella kypsiä ja sivistyneitä, koska käyvät korkeakouluja ja haluavat panostaa työelämään. Nuorilla on myös varaa matkustella enemmän kuin "ennen vanhaan" ja sitten on vielä internetin ihmeellinen maailma. Nuoret ovat koko ajan interaktiivisia muun maailman kanssa ja tietoa on paljon enemmän ja nopeammin tarjolla.

Että lopettakaa te mökkimummelit ja entiset teinivanhemmat se tytöttely ja pojittelu.

Vierailija
15/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ajatellut, että kuinka nuoria jo pääsee baareihin. Tuli sitten lähdettyä 96  "miehen" kanssa..

Vierailija
16/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasun paikka. 

Ei 16-vuotiaana äidiksi tuleminen ole kovin harvinaista. Ja neuvola hoitaa kyllä sosiaalipuolen.

Ja kaupungin sosiaalitoimisto loppuelämän elatuksen.

Vierailija
17/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ajatellut, että kuinka nuoria jo pääsee baareihin. Tuli sitten lähdettyä 96  "miehen" kanssa..

-98 pääsee

Vierailija
18/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä vanhempien ihmisten harjoittamaa tytöttelyä ja pojittelua. Te seniorit olette itse hankkineet (tai siihen aikaan oli yleistä hankkia) lapsia jo jopa 18-22v. Nykypäivänä se tuntuu tosi varhaiselta ja 18v ihminen luokitellaan vielä teiniksi ja mielletään lapsenomaiseksi. Ihme logiikkaa ja nuorten vähättelyä... Nykyään monet parikymppiset ovat todella kypsiä ja sivistyneitä, koska käyvät korkeakouluja ja haluavat panostaa työelämään. Nuorilla on myös varaa matkustella enemmän kuin "ennen vanhaan" ja sitten on vielä internetin ihmeellinen maailma. Nuoret ovat koko ajan interaktiivisia muun maailman kanssa ja tietoa on paljon enemmän ja nopeammin tarjolla.

Että lopettakaa te mökkimummelit ja entiset teinivanhemmat se tytöttely ja pojittelu.

Ymmärrät itsekin sitten vanhempana ;)

Vierailija
19/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, mun poika on syntynyt 2000 ja vaikea kuvitella että tuo finninaamainen tietokonetta hakkaava kakara olisi jostain vauvasta vastuussa. Hyvä kun osaa munakkaan itselleen paistaa :D

Vierailija
20/27 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäinen on mies/nainen. Poika/tyttö hän on korkeintaan omille vanhemmilleen, isovanhemmille ym. selkeästi vanhemmille sukulaisille ja tuttaville.

Varmaan itselläsikin tulee joskus eläkeiässä sellainen tunne, että kylläpä sitä oli kakara vielä nelikymppisenä. Sellaista se on. Tajuat kyllä kunhan tuosta vielä vähän kehityt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi