Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen tavannut aidosti tyhmän ihmisen, olen vieläkin ällikällä lyöty.

Vierailija
19.01.2016 |

Oli puhe tuttavan kanssa eräistä meille kummallekin tutuista ihmistä. Joo, juorusimme vähän, joten pikkuisen tyhmä olen minäkin. Tämä tuttavani viittasi toiseen näistä ihmisistä sanomalla "kaverin vaimo". Korjasin, että tarkoitit varmaan, että vaimon kaveri. Hän katsoi minua ihmeissään, että niinhän mä just sanoin. Koitin, että eihän se ole ollenkaan sama asia, mutta koska kyse oli edelleen Maijasta ja Minnasta, oli tuttavani mielestä ihan sama sanooko kaverin vaimo vai vaimon kaveri. En saanut selitettyä hänelle asiaa, niin että olisi ymmärtänyt.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle voisi helposti käydä tuollainen sanasekoilu, jota en edes välttämättä huomaisi.

Väittikö tämä tyyppi, että hän sanoi ihan oikein (eli ei huomannut sanoneensa eri tavalla) vai että se toinenkin tapa on oikea? Eli ymmärsitkö varmasti oikein hänen selityksensä? Jos ymmärsit oikein, niin hassua kieltämättä. Onko tyypin äidinkieli suomi?

Ajattelin itsekin, että hän vain vahingossa sanoi väärinpäin ja sehän nyt käy helposti kelle vain. Mutta kun kysyin asiaa, hän kivenkovaan väitti, että niinhän hän juuri sanoi, vaikka tosiaan sanoi väärin päin ja minä siitä jotenkin hämäännyin ja ajattelin, että hän jallittaa minua :) Voi olla, että hän tekikin lopulta niin :D Hän on ihan suomenkielinen ja kun sitä siinä väänsimme (myönnän, että aloin hieman jankuttaa, kun en uskonut, että hänestä on asia aivan sama kummalla vain tapaa, näistä henkilöistä puhuttaessa) melkein rupesin kaaviota piirtämään. Mutten sentään. 

Tuli vaan mieleen, että mahtaa olla omituisia väärinkäsityksiä ihmisillä, kun puhutaan muista ihmisistä ja tulee tämmöisiä väärinkäsityksiä ja jutut leviää. Sitten ihmetellään, että miten Kertusta puhutaan tämmöisiä, vaikkei hän liity mitenkään tähän tapaukseen.

Vierailija
22/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaviota piirtelemään :D i feel you! Mä yritin kerran saada yhden kokoonpanon (johon kuului mm pari juristia ja tuomari) päähän taottua, että lapsen syys- ja talvilomat kannattaa määrätä niin, että molemmat lomat tulee yhdelle vanhemmalle samana kalenterivuonna, niin silloin kouluvuoden ajalta ne menee niin, että toisella on toinen ja toisella toinen. Kyllä kesti kauan että tajusivat! Ja siis oli lähellä tui kaavion piirtely, kuten myös verisuonen poksahtaminen päästä.

Jotkut on vaan vähän paksukalloisempia. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kaverisi ei itse edes huomannut, että sanoi "kaverin vaimo" "vaimon kaverin" sijaan?

T: eräs joka selitti pitkät pätkät StayPlaystä ja en ymmärtänyt, kun kaverini kommentoi, että mikä oli, koska omasta mielestäni sanoin kokoajan PlayStation.

Vierailija
24/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaverisi ei itse edes huomannut, että sanoi "kaverin vaimo" "vaimon kaverin" sijaan?

T: eräs joka selitti pitkät pätkät StayPlaystä ja en ymmärtänyt, kun kaverini kommentoi, että mikä oli, koska omasta mielestäni sanoin kokoajan PlayStation.

Kyllä hän huomasi, kun ihan vaistomaisesti heti kysyin, että tarkoitit kai toisinpäin ja hän väitti, että ihan sama kummin päin vaan. Että se tarkoitta samaa. 

Vierailija
25/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän nolottaa niiden puolesta, jotka eivät tässäkään tajunneet ap:n pointtia...

Juu. Onhan siinä se mahdollisuus pelkän aloituksen perusteella, että ap jutteli miehen kanssa ja kyse oli ystäväpariskunnasta. Silloin olisi aivan samasta henkilöstä kyse. Mutta miksi ap tekisi aloituksen aiheesta jos näin olisi?

Ja jotkut oli et: "hei! Mä tajusin! Ne on lesboja.". What??? 😑 Miten lesbous liittyi tähän? Että se oli siis nainen, jonka kanssa ap jutteli ja sillä oli vaimo, jolla on kaveri ja tämän vaimon kaverin puoliso on tämän ap:n kaveri? Eiku? Siis miksi tarvitaan lesboja? Varsinkin kun ap ei maininnut kaverinsa sukupuolta.

Vierailija
26/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamalaa! Olipas ihan hirveen iso moka, tolla perusteellahan pystyykin jo sanomaan toista tyhmäksi. Hohhoijaa..

Vierailija
27/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaviota piirtelemään :D i feel you! Mä yritin kerran saada yhden kokoonpanon (johon kuului mm pari juristia ja tuomari) päähän taottua, että lapsen syys- ja talvilomat kannattaa määrätä niin, että molemmat lomat tulee yhdelle vanhemmalle samana kalenterivuonna, niin silloin kouluvuoden ajalta ne menee niin, että toisella on toinen ja toisella toinen. Kyllä kesti kauan että tajusivat! Ja siis oli lähellä tui kaavion piirtely, kuten myös verisuonen poksahtaminen päästä.

Mä en tajunnut mitä sä selität, saanko kaavion?

Vierailija
28/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa. Mutta vinkkinä annan, että kalenterivuosi vaihtuu kesken kouluvuoden. Loput voit miettiä itse. Kerran jouduin tämän asian rautalangasta vääntämään, uudestaan en lähde päätäni seinään hakkaamaan.

Jos ei tajua, niin ei tajua. Ei tainnut tuolloinkaan koko porukka tajuta, mutta sopimus onneksi tehtiin ton pohjalta siitä huolimatta. Asianosaiset ovat todennäköisesti jälkeenpäin käytännön tasolla tajunneet sen, mitä yritin tuolloin selvittää. Hyvin menee lomat nykyään, ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
29/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluvuosi vaihtuu kesällä.

Vierailija
30/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sama henkilö voi olla sekä vaimon kaveri että kaverin vaimo, mutta tällöin kysymyksessä on kaksi eri kaveria. Ehkä aloittajan mielestä on todella tyhmää käyttää kummastakin vain nimitystä kaveri?

Vierailija
31/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluvuosi vaihtuu kesällä.

Eli jos vuoden 2014 lomat ovat äidillä, vuoden 2015 lomat isällä ja 2016 taas äidillä niin kouluvuoden kannalta se menee niin, että lapsi on syysloma äidillään (vuosi 2014) ja talviloman isällään (vuosi 2015).

Sen jälkeen tulee kesä, kouluvuosi vaihtuu ja taas on syysloma isällä (vuosi 2015) ja vuoden 2016 talviloman lapsi viettää äidillään.

T: 29

Vierailija
32/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa, luulin että ap on löytänyt jonkun oikeasti tyhmän ihmisen, eikä mitään sanasekoilijaa.

Vierailija
33/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kaveri Hanna vs. Hanna-kaverin vaimo niinkö? Kyllähän noilla eri ihmisiin viitataan.

Vaimoni kaveri Hanna tai Mikko-kaverin vaimo Hanna....

Ei Mikon vaimon nimi ole Hanna :p

Vierailija
34/34 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin ap:n pointin ihan heti. Mikä tuossa oli niin vaikeaa? Ei se senoissa sakailu tee tyhmäksi, vaan se, ettei selityksenkään kanssa käsitä eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän