Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisitte lapsen päiväkodin suhteen?

Vierailija
18.01.2016 |

Lapsi täyttää tänä vuonna 6 v, eli menee syksyllä eskariin, se täytyy huomioida päivähoitopaikkaa hakiessa. Minulla on työpaikka tiedossa, mutta asumme niin pirun kaukana keskustasta, ja kun kuljen julkisilla,niin matkaa menee välillä jopa yli tunti! Työpäivä päättyy klo 16. Jos haen lapselle hoitopaikan asuinpaikkamme läheltä, se on siinä ja siinä ehdinkö ajoissa. (pkoti menee kiinni klo 17.) Mies voi joskus hakea aiemmin, mutta joutuu työnsä puolesta reissaamaan niin paljon, ettei se "joskus" auta nyt yhtään mitään..Miehen mielestä hoitopaikka pitäisi olla asuinpaikkamme läheltä, jotta menisi sitten eskariin ja samojen eskarilaisten kanssa samaan kouluun.
Mutta en vaan kestä sitä että olen eka joka tuo lapsen ja vika joka hakee. Ja tiedän miten väsynyt lapsi on sen jälkeen. Lisäksi tosi stressaavaa kun ei voi varmaksi aina tietää onko bussi ajoissa.
Itse haluaisin lapsen hoitopaikan työpaikkani läheltä keskustasta. Voitaisiin aamulla matkustaa bussilla sinne ja kun pääsen töistä, hakisin hänet ja voisimme mennä rauhassa kotiin.. Jolloin hoitopäiväkin olisi jopa 2 h lyhyempi.
Meidän asuinpaikkamme on iso, joten lähimmät päiväkodit on tässäkin n.2-3 kilometrin säteellä. Eli joutuisin aamulla kuitenkin viemään lapsen sinne bussilla, ja jatkamaan itse sitten siitä taas bussilla.

Olemme siis juuri muuttaneet, eli lapsi oli kyllä edellisessä kaupungissa päivähoidossa (kun kuitenkin joku ihmettelee olenko koko 5,5 vuotta ollut vain kotona)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Minä mietin sitäkin miten lapsi jaksaa. Illat on taatusti sitten yhtä itkua. Yritin joskus tehdä pitempää päivää edellisessä kaupungissa, ja illat oli yhtä huutoa sitten. -ap

Vierailija
22/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Minä mietin sitäkin miten lapsi jaksaa. Illat on taatusti sitten yhtä itkua. Yritin joskus tehdä pitempää päivää edellisessä kaupungissa, ja illat oli yhtä huutoa sitten. -ap

No jos on ihan pakko mennä kokopäivätöihin eikä neuvottelu työnantajan kanssa anna tulosta, niin minun vaihtoehtoni olisivat:

- yya-sopimus parin muun eskarikaverin kanssa, eli voisivat omaa lastaan hakiessaan ottaa parina päivänä viikossa teidän nassikan mukaan ja haet sitten heiltä niin ettei tarvitse ihan joka päivä hiki hatussa juosta (lapsetkin ehkä tykkäävät kun voivat jatkaa leikkejä) ja vastineeksi sitten vaikka yökyläilyjä teillä tms. tasajakoa

- käteisdiili jonkun naapuruston nuoren tai mummon kanssa, eli käy hakemassa lapsen parina päivänä viikossa, mutta vastineeksi rahaa tai jos mummolla on tarvetta, niin esim. kauppareissuapua tai muuta vastinetta

Eskarin jälkeen elämä helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä että jos kerta muutitte niin miksi muutitte niin älyttömän kauaksi työpaikastasi?

Eihän nyt tunti julkisilla tarkoita, että asuu välttämättä kaukanta työpaikaltaan. Itsekin asun 15 km päässä työpaikalta, julkisilla tunti, omalla autolla n. 20 min.

Ja toinen juttu, mitäpä, jos AP muutti, jotta uusi koti olisi puolivälissä työpaikkoja... yksi työkaverini asuu n. 30 km päässä työpaikalta, miehellään on työmatkaa n. 45 km päinvastaiseen suuntaan.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän