Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana sisustusratkaisu, joka käytännösson osottautunut huonoksi

Vierailija
17.01.2016 |

Meillä portaikossa lamput seinässä jokaisella portaalla (siis siinä alhaalla). Kivan näköinen muuten mutta ne myös paljastaa kaiken pölyn ja pienetkin roskat. Pitäisi joka päivä imuroida, että näyttäisi hyvälle.

Kommentit (673)

Vierailija
521/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangassohva koiraperheessä. Sohva oli ihana ja kaunis. Hetken.

Vierailija
522/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

White on White -hima ... mielikuvituksetonta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotibaarit. Olen jo pari päässyt purkamaan sisään muuttaessa.

Mitä järkeä? Eihän sellainen edes helpota juopottelua.

Mihin muuhun tuo olisi sitten tarkoitettu? Noihin ei pahimmillaan ole edes rakennettu sähköpistorasiaa johon jääkaapin voisi kytkeä. Baaritiski vaatisi myös viemäröinnit, vesipisteen ja tiskausmahdollisuuden. Ihmiset ilmeisesti haluavat kutsua tuttujaan dokaamaan omaan piikkiinsä. Vai onko sellaisen tarkoitus olla pelkästään olutkulttuuriin liittyvien "keräily"esineiden jemmaaminen?

Voin vaan kuvitella monenko kotibaarin somisteena on rento "Bar is open!" -taulu.

Mikä ihme ajatus noissa on taustalla? Tuntuuko se jotenkin ylelliseltä kun voi kävellä baaritiskin taakse ja kaataa itselleen juotavaa? Tokihan siinä on monella nuorella ajatus esitellä miten paljon on tullut matkusteltua (tuliaispullojen määrä). Joku pikkurouva voi myös rakentaessaan kuvitella miehen sitten tekevän kauniita sateenvarjollisia drinkkejä  sillä välin kun itse lojuu divaanilla. En tiedä, kertokaa se oikea syy.

Mun yhdessä vaihtariperheessä oli uima-altaan vieressä pieni mökki, jossa oli baari. Me katottiin usein siellä perheen isän kanssa formuloita ja poltettiin tupakkaa. Isä joi yleensä olutta, minä bitter lemonia pienestä tölkistä. Varmaan perheeni isä katsoi siellä myös usein muuta urheilua. Tää on mulle jotenkin superlämmin muisto!

Se oli sen miehen omaa tilaa, jota täälläkin pitäisi olla kaikille miehille. Ok-taloissa on mahdollista, mutta entä kerrostaloissa asuvat miehet....mitä he puuhaavat noin yleensäkin, kun ei siellä voi mitään tehdä. Tuskin ne kotityöt pitkään jaksaa kiinostaa vaikka osaltaan tekisikin. Entä se aika niiden kotitöiden jälkeen, pitääkö aina lähteä jonnekin, salille, lenkille, kaljoille....vai miten se aika kuluu.

Vierailija
524/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotibaarit. Olen jo pari päässyt purkamaan sisään muuttaessa.

Mitä järkeä? Eihän sellainen edes helpota juopottelua.

Mihin muuhun tuo olisi sitten tarkoitettu? Noihin ei pahimmillaan ole edes rakennettu sähköpistorasiaa johon jääkaapin voisi kytkeä. Baaritiski vaatisi myös viemäröinnit, vesipisteen ja tiskausmahdollisuuden. Ihmiset ilmeisesti haluavat kutsua tuttujaan dokaamaan omaan piikkiinsä. Vai onko sellaisen tarkoitus olla pelkästään olutkulttuuriin liittyvien "keräily"esineiden jemmaaminen?

Voin vaan kuvitella monenko kotibaarin somisteena on rento "Bar is open!" -taulu.

Mikä ihme ajatus noissa on taustalla? Tuntuuko se jotenkin ylelliseltä kun voi kävellä baaritiskin taakse ja kaataa itselleen juotavaa? Tokihan siinä on monella nuorella ajatus esitellä miten paljon on tullut matkusteltua (tuliaispullojen määrä). Joku pikkurouva voi myös rakentaessaan kuvitella miehen sitten tekevän kauniita sateenvarjollisia drinkkejä  sillä välin kun itse lojuu divaanilla. En tiedä, kertokaa se oikea syy.

Mun yhdessä vaihtariperheessä oli uima-altaan vieressä pieni mökki, jossa oli baari. Me katottiin usein siellä perheen isän kanssa formuloita ja poltettiin tupakkaa. Isä joi yleensä olutta, minä bitter lemonia pienestä tölkistä. Varmaan perheeni isä katsoi siellä myös usein muuta urheilua. Tää on mulle jotenkin superlämmin muisto!

Se oli sen miehen omaa tilaa, jota täälläkin pitäisi olla kaikille miehille. Ok-taloissa on mahdollista, mutta entä kerrostaloissa asuvat miehet....mitä he puuhaavat noin yleensäkin, kun ei siellä voi mitään tehdä. Tuskin ne kotityöt pitkään jaksaa kiinostaa vaikka osaltaan tekisikin. Entä se aika niiden kotitöiden jälkeen, pitääkö aina lähteä jonnekin, salille, lenkille, kaljoille....vai miten se aika kuluu.

Mitä ihmiset nyt yleensä kotona tekee. Katsoo telkkaria, kuntoilee, pelaa jotain, lukee, soittaa (kuulokkeet päässä tai pienellä volyymilla), tekee jotain pieniä käsityöjuttuja esim. minun mies sitoo perhoja. Ei niihin mitään omaa huonetta tarvitse sen enempää kuin naistenkaan harrastuksille, vaikka sehän on ihan ihmisestä kiinni mitä tykkää tehdä ja paljonko siihen tarvitsee tilaa.

Vierailija
525/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea lattia kun mulla ja puolisollani on kummallakin tummat hiukset. Pitäisi lähes joka päivä imuroida jos ei halua lattialla pyörivän pitkiä tummia hiuksia, jotka kivasti osuvat silmään. Lisäksi meillä on persialainen villamatto, josta pölisee tasaisesti tummaa villapölyä noiden hiusten seuraksi. :D

Vierailija
526/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon eteisen puute. Siis, että varsinaista eteistä ei ole, vaan ulko-ovesta astutaan suoraan sisälle "asuintilaan". Kura, hiekka, lumi, se kaikki jää vierailta siihen ja näkyy siis olkkariin suoraan. Oma väki kulkee kodinhoitohuoneen kautta.

Kaupungeissa tehdään jatkuvasti näitä 24-30 m2 kokoisia sinkkukämppiä, joissa on vain ulko-ovi, ei toista sisäovea. Perustelu on kuulemma se, että sitä sisäovea ei muka saa tulipalon sattuessa auki alipaineen takia. No eihän sen sisäoven tarvitsisi ilmatiivis ollakaan jotta alipaine pääsisi vaikuttamaan, mutta alkovissa nukkuen olisi varmasti mukavampaa, ettei kaikki äänet kuulu selvästi rappukäytävästä vain yhden oven takaa.

En tuollaiseen yhden oven asuntoon pystyisi muuttamaan juuri siksi, että tuntuisi kuin nukkuisin rappukäytävässä. Isommassa asunnossa, jossa olisi erillinen ovellinen makkari, voisin asua, mutta mitä ihmettä miesten päässä liikkuu, kun suunnitellaan noin pieniä asuntoja joissa on yksi ainoa oleskelutila ja keittonurkkaus, ja sitten käytävään vain se yksinkertainen ulko-ovi?

Vierailija
527/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea olohuoneen katto. Onhan se ihanan avara ja isot ikkunat näyttävät kauniin luonnon kuin maalauksena. Mutta ne lämmityskulut.. Kaikki lämpö karkaa yläilmoihin ja yläkerrassa on tukahduttavan kuuma kun alakerrassa palelee. Käytössä ilmalämpöpumppu + lattialämmitys.

Vierailija
528/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilata akalle sisustuslehti jayhteinen tili...

Vierailija
529/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattiaan upotetut kivet tähän tyyliin:

https://i.pinimg.com/originals/06/7e/3b/067e3bc3289eae633be8b600164c891…

Niistä on todella hankala siivota pölyjä kun imuri imaisee kivet ja rätti levittää pölyt joka rakoon...

Herranpieksut! Ei kai  k e n e l l ä k ä ä n  ole tuollaisia kotona.

Toivottavasti ei, mutta kivan näköinen silti. :)

Vierailija
530/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen ikkunauloke, vai miksi niitä sanotaan, makuuhuoneessa ja ainut paikka mihin parisängyn voi laittaa on tuo siten, että päät on siellä ulokkeessa! Jos vetää sänkyä sieltä ulospäin, niin tulee liian ahdasta ja lisäksi jää typerä rako sängynpäädyn ja ikkunoiden väliin.. Lisäksi käy pieni veto ikkunoista, enkä siedä vetoa lainkaan. Myöskään yöpöytiä ei saa kätevästi laitettua pään viereen siten niin kuin yleensä laitetaan. Olohuoneessa tuollainen uloke on ok ja menis makkarissakin, jos sängyn voisi sijoittaa muualle..

Erkkerihän se. Ettekö voi yksinkertaisesti nukkua jalat erkkeriin päin? Jaloille vaikka kuumavesipullo tai huopa.

Tiivistenauhaa ikkunoihin toki, jos ette vielä ole kokeilleet.

Sentään erkkeristä makkarissa ei kokemusta, mutta olen asunut useassa asunnossa, jossa makkarissa on joko ikkuna tai ilmastointi siten, että vetää vaikka mitä tekisi ja itse saan tosi helposti kurkun kipeäksi vedossa. Joissakina asunnoissa ei ole pystynyt vaihtamaan nukkumissuuntaakaan tai se on ollut muuten hankalaa tai epäkäytännöllistä. Yhdessä piti valita valoisa puoli vs. vetoisa puoli. :)

Vierailija
531/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea olohuoneen katto. Onhan se ihanan avara ja isot ikkunat näyttävät kauniin luonnon kuin maalauksena. Mutta ne lämmityskulut.. Kaikki lämpö karkaa yläilmoihin ja yläkerrassa on tukahduttavan kuuma kun alakerrassa palelee. Käytössä ilmalämpöpumppu + lattialämmitys.

Entä se ikkunoiden pesu jostain 8m korkeissa ikkunoissa... tarviiko nosturin joka kerta vai miten....

Vierailija
532/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumma parketti. Todella hyvän näköinen. Jos imuroi sen päivittäin. Pienikin pölyhiukkanen näkyy heti.

Poreamme. Ne neliöt olisi voinut käyttää vaikka makuuhuoneeseen, käyttö vähäistä.

Kattoon upotetut halogeenit. Kuumia, valaisee huonosti ja nyt jo joihinkin vaikea löytää sopivia pokttimoita kun lamput muuttuu koko ajan. Vaikea uusia.

Ledejä löytyy samalla kannalla kuin ne halotkin....

Vierailija
533/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset rysän näköiset sisustusviritelmät. Liekkö jotain boho-tyyliä tai jotain muuta vastaavaa. Tosin ei ne minusta edes ole hienoja, mutta mies on niitä meille kantanut mielissään. Ihan zaatanasta: kerää kaiken pölyn ja roskan, hankala siivota ja kaikenlisäksi ovat epäkäytännöllisiä.

Mitä taas mieheni vihaa: sisustustyynyjä. En tajua miksi, nehän ovat käytännöllisiä. Niillä saa nopeasti sohvan ulkonäköä ja värimaailmaa muutettua ja itse käytän niitä päivittäin sohvalla löhöessä samalla kun luen kirjaa tai katson telkkaria. Mies taas viikottain kiroaa niitä ja piilottaa jonnekin sohvan sisälle kun ne on muka tiellä. Kenen tiellä? Siinähän ne sohvalla on, tai jos lattialle putoaa niin helpompi se on takaisin sohvalle nostaa kuin piilottaa kaappiin. Olen ottanut sen periaatteen että kun niitä joskus "häviää" (eli mies lyö roskiin), ostan tuplasti sen mitä katosi. Eikä niitä oikeasti meillä ole niin paljon että sohvaa ei alta näkisi: nyt on jopa 4.

Teistä saisi hyvän sketsin johonkin Siskonpetiin tai vastaavaan. :) Minä olisin team sisustustyyny+tuikkukuppi. :)

Onkohan miehesi Tuikkukuppimies? Hän vihaa sohvatyynyjä tuikkukuppien lisäksi.

Tuikkukuppimies, hauska nimitys. En sitten tiedä onko kyseessä joku hahmo (kuten esim ikis, jennihullu tai vessaharjatäti) vaiko kenties ihmistyypin kuvailu.

Mies ei todellakaan pidä myöskään niistä tuikkukupeista. Jouluna antaa olla, mutta muuten ne kyllä katoaa alta aikayksikön. Viherkasveista joskus myös valittaa, mutta tietää rajan menevän siinä, että mun kasveihin ei ilman lupaa kosketa. Niitä se ei uskalla hävittää edes puolikuolleina :D.

Jaksan itse ihmetellä että miten ihminen, joka tuntuu inhoavan kaikkea "epäkäytännöllistä" ja tiellä olevaa sisustustavaraa, tuo silti kotiin innosta soikeana jostain järviruokoista tai risuista kyhätyn hemmetin ruman "koriste"lampun, kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
534/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokeittiöstä en luovu. Kun on siisti niin on siisti, myös useamman lapsen lapsiperheessä.

Vierailija
535/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokeittiö täälläkin. Mahdotonta syödä rauhassa kun lapset tuijottaa mielummin telkkaria. Ja mies.

Eikös telkkarin voi sulkea ruokailun ajaksi?

Riippunee kuka on pomo.

Vierailija
536/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis tarjotin kynttilöille. Laitoin koristeeksi vielä lomamatkalta kerättyjä simpukankuoria. No lapsi ja mies pitävät sitä sitten ihan kaikkien asioiden säilytystarjottimena. Sieltä löytyy legoja, silmälasit, jopa ruuantähteitä. Lisäksi pöly näkyy hyvin nopeasti.

Vierailija
537/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on tulossa walk-in closet eli vaatehuone makkarin yhteyteen. Joku kirjoitti, että kerää paljon pölyä. En haluaisi kaapistoja sinne, mitä suosittelette? tiheää siivoamista?

Silitä vaatteet ennen kuin viikkaat ne hyllylle tai ripustat tangolle. Meillä pölyä on kertynyt vain lattian nurkkiin jos ei ole imuroitu. Silitetyt vaatteet vievät myös vähemmän tilaa ja tekevät nätimmän pinon. Kannellinen laatikko silittämättömille vaatteille niin eivät loju vuorena nurkissa.

Juu, loppuu samalla vapaa-aika, perheessä kuusi henkeä, yhtä saata. Nan silittämistä olisi elämä.

Siis kuljetteko ryppyisissä vaatteissa? Joskushan nekin on silitettävä. Vai oletteko niitä, jotka eivät ikinä suunnittele ja valmistele mitään etukäteen ja aina valittaa kiirettä ja mikään ei ole ikinä valmis tai kohdillaan?

Vierailija
538/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klinkkerilattia eli kivilaatta lattialämmityksineen keittiössä. Aina, jos tippuu jotain lattialle, se menee rikki. Toisessa asunnossa ei ikinä mennyt mikään rikki, mutta laattakeittiössä kerran kuussa joku tipahtaa ja  hajoaa. Jääkaapista tippui lasipurkki niin tuhannen säpäleinä ja koko keittiö roiskeina, huoh.

Älä laita kivilaattaa keittiöön!!

Meillä kyllä on klinkkerit keittiössä ja eteisessä,  ja totta on, että helpommin siinä tippuva astia rikkoontuu, mutta ei meillä silti peräti kerran kuussa mitään siihen rikkoonnu.  Ehkä teillä on lapsia, meillä ei ole.  

Minusta nämä klinkkerit on kauniit ja lattia on ihanan lämmin.  

Niin on kyllä käynyt vuosia sitten, että joku kova esine putosi lattialle, ja laattaan tuli lovi.  Todettiin vaan, että onhan niitä ylimääräisiä laattoja tallessa, että vaihdetaan siihen joskus uusi laatta.  Ei ole tapahtunut vieläkään, vaikka ei olisi kummoinenkaan homma.  Mutta joskus sitten...

Yksi asia mikä ketuttaa:  nurkkaan sijoitettu tietokonepöytä, sellainen kolmiomalli.  Hitsi että teki huoneesta vaikeasti sisustettavan, kun huone on aika pieni.  Ja olen muutenkin sitä mieltä, että tietokonepöytä ei saisi olla sellaisessa paikassa, missä joutuu istumaan selin oveen.  Se vaan on jotenkin epämukavaa, jopa työpaikalla todettiin.  Yksityisyys kärsii, vaikka oltaisiin sitten kotioloissakin.   Olen jo mielessäni sisustanut tämän huoneen täysin toisin, ja tietsikkapöytä on tavallinen suorakulmapöytä, ja sijoitettu tuohon oven viereen niin, että itse istutaan oveen päin, ei selin.  

Se tapahtuu sitten joskus sekin...

Vierailija
539/673 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti vaaleanpunainen wc-pöntön kansi oli sävy sävyyn pyyhkeiden kanssa. Vanha harmaa kansi (vm. -77) oli mielestäni ruma. Vaan kuinkas kävikään käytössä? Uusi systeemi päästi alapesuvedet lattialle. Tämä johtui istuinrenkaan muotoilusta. Onneksi en ollut heittänyt alkuperäistä kantta pois.

Vierailija
540/673 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija minäkin kirjoitti:

Kaapeissa "hienot" saranat, jotka taittuvat kuin M-kirjain. Hengareissa roikkuvat paidat ja takit jäävät herkästi saranoiden väliin, rasvaantuvat ja menevät huonoiksi. Pitää varoa, että lähellä kaapin saranareunaa ei säilytä mitään.

Meillä oli entisessä kämpässä keittiönkaapeissa tällaiset saranat ja miesystävä sai kyllä tiskauskiellon, kun laittoi isommat lautaset siihen saranakohdalle ja lautasista katosi saranakohdasta palasia. Kun sanoin asiasta, että älä laita isoja lautasia tähän, että tää sarana taittuu niiden reunaan ja rikkoo ne, hän sai raivokohtauksen ja huusi, että vääränlaiset saranat vuokrakämpässä olivat oma vikani. 

Oli jykevän näköiset ne saranat, ihan hienot, mutta kyllä suunnittelija olisi voinut niitä vähän testata käytössäkin?