Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana sisustusratkaisu, joka käytännösson osottautunut huonoksi

Vierailija
17.01.2016 |

Meillä portaikossa lamput seinässä jokaisella portaalla (siis siinä alhaalla). Kivan näköinen muuten mutta ne myös paljastaa kaiken pölyn ja pienetkin roskat. Pitäisi joka päivä imuroida, että näyttäisi hyvälle.

Kommentit (673)

Vierailija
481/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen ikkunauloke, vai miksi niitä sanotaan, makuuhuoneessa ja ainut paikka mihin parisängyn voi laittaa on tuo siten, että päät on siellä ulokkeessa! Jos vetää sänkyä sieltä ulospäin, niin tulee liian ahdasta ja lisäksi jää typerä rako sängynpäädyn ja ikkunoiden väliin.. Lisäksi käy pieni veto ikkunoista, enkä siedä vetoa lainkaan. Myöskään yöpöytiä ei saa kätevästi laitettua pään viereen siten niin kuin yleensä laitetaan. Olohuoneessa tuollainen uloke on ok ja menis makkarissakin, jos sängyn voisi sijoittaa muualle..

Erkkerihän se. Ettekö voi yksinkertaisesti nukkua jalat erkkeriin päin? Jaloille vaikka kuumavesipullo tai huopa.

Tiivistenauhaa ikkunoihin toki, jos ette vielä ole kokeilleet.

paperisella ikkunateipillä saa vetoa pois.

Vierailija
482/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia viestejä en lukenut, mutta tehokkain lasipöydänpuhdistaja on autoihin tarkoitettu lasinpuhdistusaine. Se on sellainen ponnekaasupullossa oleva vaahto. Useita eri merkkejä, joissa on laatueroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset rysän näköiset sisustusviritelmät. Liekkö jotain boho-tyyliä tai jotain muuta vastaavaa. Tosin ei ne minusta edes ole hienoja, mutta mies on niitä meille kantanut mielissään. Ihan zaatanasta: kerää kaiken pölyn ja roskan, hankala siivota ja kaikenlisäksi ovat epäkäytännöllisiä.

Mitä taas mieheni vihaa: sisustustyynyjä. En tajua miksi, nehän ovat käytännöllisiä. Niillä saa nopeasti sohvan ulkonäköä ja värimaailmaa muutettua ja itse käytän niitä päivittäin sohvalla löhöessä samalla kun luen kirjaa tai katson telkkaria. Mies taas viikottain kiroaa niitä ja piilottaa jonnekin sohvan sisälle kun ne on muka tiellä. Kenen tiellä? Siinähän ne sohvalla on, tai jos lattialle putoaa niin helpompi se on takaisin sohvalle nostaa kuin piilottaa kaappiin. Olen ottanut sen periaatteen että kun niitä joskus "häviää" (eli mies lyö roskiin), ostan tuplasti sen mitä katosi. Eikä niitä oikeasti meillä ole niin paljon että sohvaa ei alta näkisi: nyt on jopa 4.

Onkohan miehesi Tuikkukuppimies? Hän vihaa sohvatyynyjä tuikkukuppien lisäksi.

Vierailija
484/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotibaarit. Olen jo pari päässyt purkamaan sisään muuttaessa.

Mitä järkeä? Eihän sellainen edes helpota juopottelua.

Mihin muuhun tuo olisi sitten tarkoitettu? Noihin ei pahimmillaan ole edes rakennettu sähköpistorasiaa johon jääkaapin voisi kytkeä. Baaritiski vaatisi myös viemäröinnit, vesipisteen ja tiskausmahdollisuuden. Ihmiset ilmeisesti haluavat kutsua tuttujaan dokaamaan omaan piikkiinsä. Vai onko sellaisen tarkoitus olla pelkästään olutkulttuuriin liittyvien "keräily"esineiden jemmaaminen?

Voin vaan kuvitella monenko kotibaarin somisteena on rento "Bar is open!" -taulu.

Mikä ihme ajatus noissa on taustalla? Tuntuuko se jotenkin ylelliseltä kun voi kävellä baaritiskin taakse ja kaataa itselleen juotavaa? Tokihan siinä on monella nuorella ajatus esitellä miten paljon on tullut matkusteltua (tuliaispullojen määrä). Joku pikkurouva voi myös rakentaessaan kuvitella miehen sitten tekevän kauniita sateenvarjollisia drinkkejä  sillä välin kun itse lojuu divaanilla. En tiedä, kertokaa se oikea syy.

Mun yhdessä vaihtariperheessä oli uima-altaan vieressä pieni mökki, jossa oli baari. Me katottiin usein siellä perheen isän kanssa formuloita ja poltettiin tupakkaa. Isä joi yleensä olutta, minä bitter lemonia pienestä tölkistä. Varmaan perheeni isä katsoi siellä myös usein muuta urheilua. Tää on mulle jotenkin superlämmin muisto!

Vierailija
485/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattiaan upotetut kivet tähän tyyliin:

https://i.pinimg.com/originals/06/7e/3b/067e3bc3289eae633be8b600164c891…

Niistä on todella hankala siivota pölyjä kun imuri imaisee kivet ja rätti levittää pölyt joka rakoon...

Herranpieksut! Ei kai  k e n e l l ä k ä ä n  ole tuollaisia kotona.

Ei kotona, mutta näitähän näkee tyyliin Finlandia talossa tms

Vierailija
486/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset rysän näköiset sisustusviritelmät. Liekkö jotain boho-tyyliä tai jotain muuta vastaavaa. Tosin ei ne minusta edes ole hienoja, mutta mies on niitä meille kantanut mielissään. Ihan zaatanasta: kerää kaiken pölyn ja roskan, hankala siivota ja kaikenlisäksi ovat epäkäytännöllisiä.

Mitä taas mieheni vihaa: sisustustyynyjä. En tajua miksi, nehän ovat käytännöllisiä. Niillä saa nopeasti sohvan ulkonäköä ja värimaailmaa muutettua ja itse käytän niitä päivittäin sohvalla löhöessä samalla kun luen kirjaa tai katson telkkaria. Mies taas viikottain kiroaa niitä ja piilottaa jonnekin sohvan sisälle kun ne on muka tiellä. Kenen tiellä? Siinähän ne sohvalla on, tai jos lattialle putoaa niin helpompi se on takaisin sohvalle nostaa kuin piilottaa kaappiin. Olen ottanut sen periaatteen että kun niitä joskus "häviää" (eli mies lyö roskiin), ostan tuplasti sen mitä katosi. Eikä niitä oikeasti meillä ole niin paljon että sohvaa ei alta näkisi: nyt on jopa 4.

Tuikkukuppimies, hauska nimitys. En sitten tiedä onko kyseessä joku hahmo (kuten esim ikis, jennihullu tai vessaharjatäti) vaiko kenties ihmistyypin kuvailu.

Mies ei todellakaan pidä myöskään niistä tuikkukupeista. Jouluna antaa olla, mutta muuten ne kyllä katoaa alta aikayksikön. Viherkasveista joskus myös valittaa, mutta tietää rajan menevän siinä, että mun kasveihin ei ilman lupaa kosketa. Niitä se ei uskalla hävittää edes puolikuolleina :D.

Jaksan itse ihmetellä että miten ihminen, joka tuntuu inhoavan kaikkea "epäkäytännöllistä" ja tiellä olevaa sisustustavaraa, tuo silti kotiin innosta soikeana jostain järviruokoista tai risuista kyhätyn hemmetin ruman "koriste"lampun, kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
487/673 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä teidän kokemuksenne ovat olleet oiken silmiä avaavaa luettavaa. Kiitos kun jaatte kokemuksianne, eihän sitä itse tajua jossain asuntonäytössä kaikkea ottaa huomioon.

Vierailija
488/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen ikkunauloke, vai miksi niitä sanotaan, makuuhuoneessa ja ainut paikka mihin parisängyn voi laittaa on tuo siten, että päät on siellä ulokkeessa! Jos vetää sänkyä sieltä ulospäin, niin tulee liian ahdasta ja lisäksi jää typerä rako sängynpäädyn ja ikkunoiden väliin.. Lisäksi käy pieni veto ikkunoista, enkä siedä vetoa lainkaan. Myöskään yöpöytiä ei saa kätevästi laitettua pään viereen siten niin kuin yleensä laitetaan. Olohuoneessa tuollainen uloke on ok ja menis makkarissakin, jos sängyn voisi sijoittaa muualle..

Mikähän ihmeen ikkunauloke...

Oliskohan erkkeri? 😄

Vierailija
489/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuovikaapistot, peilillä tai ilman.

Toimivuus teoriassa ok, mutta lapsiperheessä (ja huomannut myös kahden seniorin perheessä) kaapit jumittavat tai eivät muuten toimi odotetusti.

Vierailija
490/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia viestejä en lukenut, mutta tehokkain lasipöydänpuhdistaja on autoihin tarkoitettu lasinpuhdistusaine. Se on sellainen ponnekaasupullossa oleva vaahto. Useita eri merkkejä, joissa on laatueroja.

Lähtee rasvatarhrat sun muut tökötit, kun vaan ihan fairyllä pesee ja mikrokuituliinalla kuivaa. Riittää se liina pelkästään, jollei nyt viikon eväät ole kuivettuneet siihen pintaan.

Vierailija
491/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuovikaapistot, peilillä tai ilman.

Toimivuus teoriassa ok, mutta lapsiperheessä (ja huomannut myös kahden seniorin perheessä) kaapit jumittavat tai eivät muuten toimi odotetusti.

Kappeja on monenlaisia, niitä jotka jumittaa jo uutena ja niitä jotka toimii loistavasti vielä 25 vuoden jälkeen.Hankinta hinnassa sen eron jo tiesi ostaessaan.

Meillä yli 25v toimineet loistavasti. Kalliit oli, mutta kannatti maksaa se hinnan ero.Mikä nyt jälkikäteen ajateltuna ei kuitenkaan kovin suuri ollut.

Sama juttu keittiön työtasoissa, kyllä olemme tyytyväiset olleet kivitasoihin.

Vierailija
492/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuikkukuppimies, hauska nimitys. En sitten tiedä onko kyseessä joku hahmo (kuten esim ikis, jennihullu tai vessaharjatäti) vaiko kenties ihmistyypin kuvailu.

Mies ei todellakaan pidä myöskään niistä tuikkukupeista. Jouluna antaa olla, mutta muuten ne kyllä katoaa alta aikayksikön. Viherkasveista joskus myös valittaa, mutta tietää rajan menevän siinä, että mun kasveihin ei ilman lupaa kosketa. Niitä se ei uskalla hävittää edes puolikuolleina :D.

Jaksan itse ihmetellä että miten ihminen, joka tuntuu inhoavan kaikkea "epäkäytännöllistä" ja tiellä olevaa sisustustavaraa, tuo silti kotiin innosta soikeana jostain järviruokoista tai risuista kyhätyn hemmetin ruman "koriste"lampun, kerta toisensa jälkeen.

Miehillä pitää olla omaa tilaa autotalli tai muu, jossa voi olla ilman naisten 'hömpötyksiä', joihin kuuluu kukat, tyynyt, lyhdyt, verhot, pöytäliinat, suuri osa astioista ym. asiat, jotka tekee asunnosta kodin. 

Kun saavat olla siellä autotallissa tms. niin sitten pysyy kodin tavarat kohdillaan.

Kunhan naiset muistaa pysyä pois sieltä tallista, ainakaan ei pidä 'siivota' mitään aarteita pois, vaikka kuinka tarpeeton ja turha kapine kyseessä olisi.Eikä saa sotkea 'järjestystä', eivät muutoin löydä mitään....ei kyllä muutoinkaan. Monesti on pitänyt ostaa jokin, joka on jo , mutta kun ei löydä.

Vierailija
493/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkaapittomuus taas voi tuntua ensin kivan avaralta ym., mutta todellisuus iskee niskaan siinä vaiheessa, kun sitä säilytystilaa tarvittaisiin muuallakin kuin lattianrajassa, ja aina sitä tarvitaan, jos et syö vain ravintolassa.

Yläkaapeissako sinä ruokaa laitat? Ruoanlaittoon ei oikeasti tarvita kovin kummoisia välineitä, eikä neljää eri 12-hengen astiastoa. Pariin (ala)kaappiin saa hyvin mahtumaan ne mitä oikeasti säännöllisesti tarvitsee.

T. 3 isoa laatikkoa, yksi astiahylly ja yksi pieni kattilakaappi, ja kaikki ruoat tehdään alusta asti kotona.

Vierailija
494/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkaapittomuus taas voi tuntua ensin kivan avaralta ym., mutta todellisuus iskee niskaan siinä vaiheessa, kun sitä säilytystilaa tarvittaisiin muuallakin kuin lattianrajassa, ja aina sitä tarvitaan, jos et syö vain ravintolassa.

Yläkaapeissako sinä ruokaa laitat? Ruoanlaittoon ei oikeasti tarvita kovin kummoisia välineitä, eikä neljää eri 12-hengen astiastoa. Pariin (ala)kaappiin saa hyvin mahtumaan ne mitä oikeasti säännöllisesti tarvitsee.

T. 3 isoa laatikkoa, yksi astiahylly ja yksi pieni kattilakaappi, ja kaikki ruoat tehdään alusta asti kotona.

Minä nautin siitä, että kun katan juhliin käytän eri astioita kuin arjessa. Elän yksin mutta kun lapset perheineen istuvat kanssani pöydässä meitä on ison pöydän ympärillä 10 henkeä. Kantan aina myös oikeat lasit juomille ja tarjoiluastiat ovat erikseen.

Kovin arkiselta kuulostaa kun hädintuskin on kaikille lautanen.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
495/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varsinaisesti sisustusratkaisu, mutta lattialämmitys on huono. Aiemmin moitin pattereita rumiksi, mutta ne ovat silti toimivat. Lattialämmitys reagoi todella huonosti lämpötilavaihteluihin - menee ainakin päivä tai pari ennen kuin saa säädettyä sopivaksi ulkolämpötilaan nähden. Lattialämmitystä ei myöskään saa vedettyä riittävän lähelle seiniä, jolloin ulkoseinän lähellä on kylmä. Myös ikkunoiden edestä puuttuu "lämpöverho", jonka saa aikaan pattereilla. Tästä syystä ikkunoista tuntuu hohkaavan kylmä. Ja mikä huonointa: kukaan ei osaa sanoa kauanko lämmityslaitteet kestävät. Kun ne hajoavat, saakin repiä lattian auki. Ja jos on vielä vesikiertoinen lämmitys, saa pahimmassa tapauksessa vesivahingon. Ennemmin kunnolla eristettä lattiaan, niin ei tunnu kylmältä. Kosteissa tiloissa lattialämmitys on toki mukava, sillä se kuivaa kosteuden lattialta nopeasti pois.

Lattialämmitys vedetään seinien viereen tihempään ja siihen saa eri kierron, joten seinien ja ikkunan vieteen saa lämpöefektin. Asunto-ilmoituksissa kiinnitän huomiota taloihin, joissa patterit seinällä. Pistää silmään, en haluaisi.

E toimi meillä, vaikka on muka hyvin tehty lämmitys. Ja vielä suurten ikkunoiden kanssa ihan susi.

Lattialämmitys on todella huono taloissa joissa on isot ikkunat ja korkea huonekorkeus, juuri nämä kahden kerroksen olkkarit... LL-piiriä on todella vaikea mitoittaa kun tehot eivät riitä mitenkään, kun käytettävissä on rajallisen lämpöinen vesi isoon tilaan. Painehäviöt nousevat liian koviksi muuten eli jää vajaateholle sitten helposti. Suosin itse pattereita, ei ne ole edes rumia, normaalia talotekniikkaa :D t.inssi

Tässä hyvä lisäys muuten, modernit patterit on jo ihan kivannäköisiä vaikka useimmilla mielikuva niistä vanhoista rumista. Vielä kun joku ratkaisisi sen ongelma että verhot voisi laittaa kiinni, vaikka onkin sähköpatteri.

No pätkäsee ne pitkät verhot lyhyemmiksi. Jättää kuitenkin niin pitkiksi, että ikkunat peittyy, mutta ei mee kuitenkaan patterin päälle. Jättää patterin ja verhon väliin 5-10cm raon.

Omistan rivari kolmion, rakennettu 1995, vesikiertoinen kaukolämpö. . Olohuoneen yksi seinä on ikkunaseinä, ikkunat eivät ole lattiaan asti mutta isot kuitenkin, minulla on kaikissa huoneissa täyspitkän verhot, kertaakaan ei ole palellut. Eikä ikkunoista vedä, kynttilät palavat savuttamatta tasoilla ikkunoiden edessä.

Tuttavalla on omakotitalo, uudehko, lattialämmitys, ja lämpökaapelit on erityisesti vedetty lähelle ikkunoita, kaikkien ikkunoitten luona tuntuu veto. Ruokailuerkkerissä vetää niin, että minulla käy vilunväreitä. Kotonani olen aina, myös talvella avojaloin. Ei ole koskaan palellut, lattiat (tammiparketti) ovat miellyttävän lämpimät.

Vierailija
496/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kierrätetyt huonekalut on ludepommeja.

Vierailija
497/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yläkaapittomuudesta: Kun nykyisin halutaan astianpesukonekin nostaa ylemmäs, ettei tarvitse kumarrella, mites niihin alhalla oleviin alalaatikoihin sitten on helpompi kumarrella ottamaan joka pannu, lautanen, lasi ja jauhopussi? Ja laittamaan takaisin...

Missä astiankuivauskaappi on? Kyllä mä ainakin sitä tarvitsen vaikka tiskikone onkin.

Vierailija
498/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapeissa "hienot" saranat, jotka taittuvat kuin M-kirjain. Hengareissa roikkuvat paidat ja takit jäävät herkästi saranoiden väliin, rasvaantuvat ja menevät huonoiksi. Pitää varoa, että lähellä kaapin saranareunaa ei säilytä mitään.

Vierailija
499/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaapista haluaisin kysyä niiltä joilla sellainen on:

Eikö kahvinkeitin tai/ja vedenkeitin aamiaiskaapissa ole hankala? Tykkään, että kun veden kanssa pitää lotrata, on keittimen oltava vesipisteen vieressä. Olette ehkä huolellisempia kuin minä, mutta harva se kerta läikyttelen vettä ohi kahvinkeittimen säiliön... Lisäksi ainakin mun keittimet muodstavat melkoisesti vesihöyryä, eikä se pilaa kaapin hyllyjä tai rekenteita?

Entä leivänleikkuu ja paahto? Eikö se murusta kaapin tason? Sen jolla on niitä pienkodinkoneita, eikö muruja ole hankala pyyhkiä sieltä kaapin sisältä?

Lisäksi ne murokipot joita sisustuskuvissa näkee. Aamiaskaapin idea kai on siinä, että oven voi sulkea - ja dim! keittiö on siistin näköinen. Ei kai kukaan käytettyjä murokippoja sinne kaappiin jätä? Ja lisäksi mä ainakin laitan muroihin maitoa (yleensä kyllä syön puuroa aamuisin), maito pitää kuitenkin nostaa jääkaapista, millä etäisyydellä se sitten aamiaskaapista onkin. Plus juustot ja leikkeleet...

Ihan kivan näköisiä ne on, ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu, että ne on suunniteltu johonkin etelämmän Euroopan aamiasperinteeseen, eikä tällaiseen puuronkeitto-kinkku-juusto-voikkari-munakas -meininkiin.

Kertokaa miten hyvin ne toimii.

Meillä on vain sellainen puoli-aamiaiskaappi eli kahvit ja leivät kaapissa ;)

Mutta yritän vastata:

Eikö kahvinkeitin tai/ja vedenkeitin aamiaiskaapissa ole hankala? Tykkään, että kun veden kanssa pitää lotrata, on keittimen oltava vesipisteen vieressä. Olette ehkä huolellisempia kuin minä, mutta harva se kerta läikyttelen vettä ohi kahvinkeittimen säiliön... Lisäksi ainakin mun keittimet muodstavat melkoisesti vesihöyryä, eikä se pilaa kaapin hyllyjä tai rekenteita?

Vastaus: Ainakin meillä se itse taso on aivan samaa laminaattia kuin keittiön taso eli ei sen hankalampaa kuin muutenkaan se mahdollisen veden läikyttely (itse en kyllä läikyttele ja riippuu varmaan aika paljon sen keittimen vesisäiliön mallista miten helppo on osua?). Meidän tapauksessa kaappi on aivan vesipisteen lähellä eli kaappi on päätyseinällä ja lavuaari siinä sivuseinällä melkein vieressä, käytännössä tarvitsee ehkä ottaa yksi askel ja kääntyä 90 astetta :D Kaappi on hankittu Puustellilta ja kysytty silloin tuosta vesihöyrystä. En muista enää tarkalleen, mutta eri valmistajilla on erilaiset hyllylevyjen käsittelyt (ja lisäksi varmaan kaikilla kehittyneet vuosien varrella) eikä pitäisi olla ongelma. Lisäksi sen tason ja alimmanylähyllyn väli on korkea, ei normaali hyllyväli.

Entä leivänleikkuu ja paahto? Eikö se murusta kaapin tason? Sen jolla on niitä pienkodinkoneita, eikö muruja ole hankala pyyhkiä sieltä kaapin sisältä?

Vastaus: Ainakin meillä se itse taso on aivan samaa laminaattia kuin keittiön taso eli ei sen hankalampaa kuin muutenkaan se siivoaminen (ja jos viittasit hankaluuteen, kun on kaappi, niin ovista sen verran, että oman maun ja budjetin mukaan voi hankkia esim. normaalit, mielellään yliavautuvat ovet tai vaikka sellaiset, jotka menee tavallaan kaapin sisään eivätkä ole ainakaan ollenkaan tiellä)

Viimeiseen kysymykseesi muroista/maidoista jne. sanoisin, ettei kai kukaan jätä niitä käytettyjä astioita sinne kaappiin!! Ja meillä tosiaan altaan lisäksi jääkaappi tuon "aamiaiskaapin" vieressä eli nostamme sieltä kaapista esim. leivät tasolle samalla kun jääkaapista voit ja leikkeleet ja valmistamme leivät siinä (meidän aamiaiskaapissa ei edes tilaa kaikkeen tuohon).

Mikä hyöty kaapista siten on? Itse ainakin iloitsen, kun itse tasolla ei ole keittimet ja paahtimet pölyttymässä ja viemässä tilaa (eikä tarvitse katsella esim. ikivanhaa ei niin kaunista leivänpaahdinta!). Meillä myös keitin piti aina siirtää yläkaappien alta pois, koska yläkaapit alempana kuin nyt aamiaiskaapin alin hylly. Omassa keittiössämme saimme myös näin aamiaistoiminnot hyvin yhteen nurkkaan (lavuaari, jääkaappi, kodinkoneet ja aamiaisen astiat sekä kuivatavarat. Viimeksi mainittu lisäsi ns. normaaliin kuivatavaralaatikkoomme tilaa muulle kuivatavaralle).

Mikään välttämättömyys aamiaiskaappi ei ole ja jos sellaisen suunnittelee pitkälti normaalikaapin oloisena, voi käyttötarkoitusta varmaan halutessaan muuttaa myöhemmin.

Vierailija
500/673 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustikkaat!

Joillan toki eri tarkoitus niille, mutta mulla oli ajatuksena, että voisi ripustaa puolikäytetyt vaatteet odottamaan seuraavaa päivää jne.

Mitä kävi?

Tikkailla on kasat puolikytettyjä vaatteita, mikä on paitsi epäsiistin näköistä myös  epäkäytännöllistä, kun ei niitä vaatteita sitten siitä helposti huomaa (ainakaan nuoriso) eli uudet vaatteet käyttöön ja sitten joskus siitä tikkailta vaatteet pesuun joka tapauksessa......!

Vinkkejä puolikäytettyjen vaatteiden säilytykseen pienehkössä tilassa vastaanotetaan ;)