Ihana sisustusratkaisu, joka käytännösson osottautunut huonoksi
Meillä portaikossa lamput seinässä jokaisella portaalla (siis siinä alhaalla). Kivan näköinen muuten mutta ne myös paljastaa kaiken pölyn ja pienetkin roskat. Pitäisi joka päivä imuroida, että näyttäisi hyvälle.
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummat saumat kylppärin laatoissa - niistä lähtee väri ja kalkki näkyy. Teräväkulmaiset vetimet keittiön kaapistoissa - "ai saata..." Joka päivä. Divaanisohva - menee vain yhteen paikkaan, ei voi vaihtaa järjestystä. Vaalea sohva - ei ole kauan vaalea. Kaareva lasiseinä suihkussa - ei voi kuivata lastalla suihkun jälkeen, heti kalkkijälkiä.
Kaarevan suihkuseinänhän voi kuivata lastalla poikittaisvedoilla. Meillä juuri tuollainen ja kun joka ilta vetelee lastalla, pysyy siistinä.
Kuka jaksaa hinkata joka ilta suihkuseinää lastalla?
Itsellä ainakin on muutakin elämää.
No kyllähän tuo aiempikin kommentoija oli sitä mieltä, että kaareva seinä on huono just siksi, ettei voi kuivata lastalla suihkun jälkeen. Neuvo lienee hänelle suunnattu. Siihen muuten menee noin kolme minuuttia, joiden ansiosta ei sitten tarvitse pestä suihkua yhtä usein. Otin itse ihan vastikään tavaksi lastata suihkun seinät aina suihkun jälkeen, kun kyllästyin kalkkijäämiin. Hyvin olen jaksanut, se muutama minuutti ei ole vienyt oleellisesesti aikaa muulta elämältä, ja suihku on kalkiton.
Onko aivot narikassa, jos ei osaa kuivatakaarevaa seinää lastalla. Minä kuivaan aina suihkun jälkeen. Sen lastan voi kääntää poikittain ja kuivaa ensin poikittain yläosan ja siitä järjestyksessä alaspäin. Mikä siinä nyt mättää?
Tuolle hinkkausta pelkäävälle sanoisin, että jos sen kuiva puolessa minuutissa suihkun jälkeen, niin sitä ei taritse koskaan hinkata, sillä se pysyy niin puhtaana, että hinkkaus on tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummat saumat kylppärin laatoissa - niistä lähtee väri ja kalkki näkyy. Teräväkulmaiset vetimet keittiön kaapistoissa - "ai saata..." Joka päivä. Divaanisohva - menee vain yhteen paikkaan, ei voi vaihtaa järjestystä. Vaalea sohva - ei ole kauan vaalea. Kaareva lasiseinä suihkussa - ei voi kuivata lastalla suihkun jälkeen, heti kalkkijälkiä.
Kaarevan suihkuseinänhän voi kuivata lastalla poikittaisvedoilla. Meillä juuri tuollainen ja kun joka ilta vetelee lastalla, pysyy siistinä.
Erinomainen esimerkki huonoksi osoittautuneesta sisutusratkaisusta, jos suihkuseinä vaatii joka ilta käsittelyn kuivauslastalla jollain tietyllä taktiikalla poikittaisvetoja vetelemällä.
Jos osaa pestä ikkunoita, niin osaa kuivata nopsaan minkä muotoisen seinämän hyvänsä, mutta🤯........
No tää ei ole ehkä sisustusratkaisu, mutta vaikuttaa suuresti keittiön ilmeeseen...Työtasolla oleva, valtava kahvinkeitin...Kahvi on hyvää, mutta kadun hankintaa lähes viikottain.
Toinen kauhistus on pihalla tököttävä tyynyjen säilytykseen tarkoitettu kirstu. Karmea.
[/quote]
Onko aivot narikassa, jos ei osaa kuivatakaarevaa seinää lastalla. Minä kuivaan aina suihkun jälkeen. Sen lastan voi kääntää poikittain ja kuivaa ensin poikittain yläosan ja siitä järjestyksessä alaspäin. Mikä siinä nyt mättää?[/quote]
Hahaa, voisiko tämän ap kirjoittaja olla ulkosuomalainen? Kalkkitahrat lasiseinissä...? Ja kaarevassa seinässä se kahva sisäpuolella...? Juu tiedän mitä tarkoitat...;-) Olen painiskellut saman ongelman kanssa jo vuosia. Täkäläisiin kalkkitarhroihin ei tehoa oikein mikään...kaikki youtuben ohjevideot etikasta sitruunahappoon kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Yläkertaan asti avonainen olohuone.
Meillä oli vanhassa talossa ja oli ihanaa kun näin joulukoristehulluna sai jouluksi otettua reilun mittaisen kuusen sisälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuo aiempikin kommentoija oli sitä mieltä, että kaareva seinä on huono just siksi, ettei voi kuivata lastalla suihkun jälkeen. Neuvo lienee hänelle suunnattu. Siihen muuten menee noin kolme minuuttia, joiden ansiosta ei sitten tarvitse pestä suihkua yhtä usein. Otin itse ihan vastikään tavaksi lastata suihkun seinät aina suihkun jälkeen, kun kyllästyin kalkkijäämiin. Hyvin olen jaksanut, se muutama minuutti ei ole vienyt oleellisesesti aikaa muulta elämältä, ja suihku on kalkiton.
Mulla tuskin menee edes kolmea minuuttia, kun kuivaan suihkun seinät lastalla ja vielä mikrokuitupyyhkeellä. Kyllä sen suihkun siisteydestä huomaa, kun seinät ja hana pyyhitään kuivaksi ja siivouksessa pääsee vähällä, kun kalkkia tai saippuajäämiä ei päästä kertymään yhtään.
Mulle olisi paljon, kolme minuuttia siivoushommiin tupalisi suihkutilassa vietetyn ajan. En tykkäisi.
Vihaan kalkki- ja saippuatahrojen jynssäämistä niin paljon, että mieluummin käytän sen pienen hetken kuivaamiseen joka suihkun jälkeen kuin tuskailen siivoamisen kanssa. Käytän kuivaamiseen menevän ajan ihon kuivatteluun ennen kosteusvoiteen levittämistä joten ei jää mitään tekemättä sen takia että pidän suihkun kalkittomana ja puhtaana.
Tiili lattia. Kaikki mikä putoaa on ihan pirstaleena. Nyt vanhana saumat ovat pudonneet ja tiilet reikiä täynnä, kiva siivota. 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuskin menee edes kolmea minuuttia, kun kuivaan suihkun seinät lastalla ja vielä mikrokuitupyyhkeellä. Kyllä sen suihkun siisteydestä huomaa, kun seinät ja hana pyyhitään kuivaksi ja siivouksessa pääsee vähällä, kun kalkkia tai saippuajäämiä ei päästä kertymään yhtään.
Mulle olisi paljon, kolme minuuttia siivoushommiin tupalisi suihkutilassa vietetyn ajan. En tykkäisi.
En halua edes kuvitella, miltä kotisi näyttää, jos kerta 3 minuutin siistiminenkin on jo ihan liikaa...
Hyllyt jotka keräävät pölyä. Kannattaa myös kaikessa kiinnittää huomiota pintamateriaaleihin.
Kylpyhuoneeseen ei kannata laittaa ruostuvia huonehaluja tai mitään säilytysastioita, ruoste jää kiinni kaikkeen eikä tunnu lähtevän pois.
Viltit, huovat, matot ym tekstiilit kannattaa valita huolellisesti sillä moni materiaali nykyisin pölyttää hirvittävän paljon.
Muovitavarat ovat tehty heikkolaatuisiksi kertakäyttötavaraksi.
Ylös asti avoin olohuone, jossa lämpö karkaa kattoon. Huonetta on kallista lämmittää.
Ylhäällä ikkunat joita ei voi pestä mitenkään. Niin korkeita tikkaita ei taloyhtiössä ole. Teleskooppi tikkaat on liian huterat. Jos kerran arkkitehti suunnittelee ko. ylä Ikkunat, niin suunnitelkoot myös integroidut ikkunanpesu telineet valmiiksi asuntoon.
Ikkunattomat tilat, vaatehuone, sauna, wc ja kylpyhuone.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleat pinnat ja ryijy-/ villamatot eläintaloudessa.
Meillä vaaleat pinnat toimii eläintaloudessa. On kaksi kissaa ja koira.
Miehen asunnossa ennen tätä nykyistä oli tumma lattia ja mustat/tummat puiset huonekalut. Siellä näkyi kaikki karvat ja pöly. Nyt on vaalea lattia ja huonekalut vaaleaa puuta. Paljon parempi on tämä.
Onko aivot narikassa, jos ei osaa kuivatakaarevaa seinää lastalla. Minä kuivaan aina suihkun jälkeen. Sen lastan voi kääntää poikittain ja kuivaa ensin poikittain yläosan ja siitä järjestyksessä alaspäin. Mikä siinä nyt mättää?