Kenen ei mielestänne pitäisi päästä matkoille?
Mielestäni sellaisen, joka ei ole töissä tai opiskele. Eri asia on tietysti, jos on jo vanha.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on siis kaksi tuttavaa, joilla on perittyä varallisuutta ja joiden ei tarvitse siksi käydä töissä. Ja jotka sen sijaan matkustelevat ympäri maapalloa.
Ja ap:ta harmittaa, kun itsellä on eri tilanne.
Mutta elämä on.
Ei ole. En ole töissä enkä opiskele, mutta minulle on tarjottu matkaa. -Ap
Joten sun ei mielestäsi pidä "päästä" sinne matkalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on siis kaksi tuttavaa, joilla on perittyä varallisuutta ja joiden ei tarvitse siksi käydä töissä. Ja jotka sen sijaan matkustelevat ympäri maapalloa.
Ja ap:ta harmittaa, kun itsellä on eri tilanne.
Mutta elämä on.
Ei ole. En ole töissä enkä opiskele, mutta minulle on tarjottu matkaa. -Ap
Joten sun ei mielestäsi pidä "päästä" sinne matkalle?
Niin. Itse en olisi tarjonnut.
Ap:n logiikalla pääomatuloilla elävien tai vaikkapa lottomiljonäärien ei pidä matkustaa :D
No mutta hei ap. Sun ei tarvitse ottaa sitä tarjousta vastaan. Problem solved! :D
Täytyy varmaan perua Tallinnan-matka kun olen työttömänä tosin en omasta tahdostani vaan kun firman toiminta loppui.Ihme touhua kyllä kun syyllistetään työttömiä ihan kaikesta nykyään.P.s maksoin matkan silloin kun olin vielä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n logiikalla pääomatuloilla elävien tai vaikkapa lottomiljonäärien ei pidä matkustaa :D
Ap:n ansioksi sanottakoon, että hän ei mielestään itsekään ansaitse päästä matkalle, koska ei käy töissä eikä opiskele.
Vierailija kirjoitti:
No jos ovat olleet töissä ennen sitä niin sitten.
Voisit kyllä ap vähän avata tätä kummallista näkökantaasi.
Kuka sulle on tarjonnut matkaa ja millä ehdoin, kun ei kelpaa?
2 kuukautta ollaan tänäkin vuonna reissuilla Suomen ulkopuolella.
Reilu kuukausi ja pääsen kauas pois, lämpimään palmujen alle.
Ap:n kirjoitustapa ja ajattelu muistuttaa psykiatrisessa sairaslassa toistuvasti majoittuvan kaverini tyyliä.
Suo nyt ap itsellesi matka ja muille myös. Sä et ole ylituomari päättämään, kenellä on moraalinen oikeus matkustaa.
Kellä vaan pitää olla mahdollisuus matkustaa. Säästämällä työttömälläkin pitää olla mahdollisuus edulliseen matkaan vaikka italiaan.
Aika surullista, että pitkäaikaistyöttömien lapset eivät saisi koskaan matkustaa edes Tukholmaan tai Tallinnaan, vaikka esim. isovanhemmat maksaisivat perheelle jouluksi matkan.
Hauskaa, miten jotkut onnistuvat sekoittamaan loman ja matkan, ja vielä haukkuvat saamaan syssyyn toisia idiooteiksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Voisit kyllä ap vähän avata tätä kummallista näkökantaasi.
Kuka sulle on tarjonnut matkaa ja millä ehdoin, kun ei kelpaa?
Mitä väliä sillä kuka on tarjonnut? Siksi ei kelpaa, koska en ansaitse sitä, koska en ole töissä enkä opiskele.
Et ansaitse? Kylläpä sinuun on iskostettu syvälle luterilainen työmoraali.
Olet arvokas ihan omana itsenäsi ja ansaitset hyviä asioita elämääsi riippumatta siitä, teetkö töitä tai opiskeletko.
Mun mielestä turha matkustelu pitäisi kieltää, esim. "työmatkat" on usein ihan turhia, kuitenkin skype keksitty, ei ole mitään järkeä lennellä ympäriinsä että pääsee naamatusten tekemään jotain sopimuksia. Myös ylenmääräinen lomailukin on turhaa, kyllä pari kertaa vuodessa on ehdoton maksimi. Se että jos vaikka tyttö- /poikaystävä asuu eri maassa vaikka opiskelun tai työt takia voi joustaa että pääsee tapaamaan, mutta eihän kellään ole varaa jatkuvasti lennellä senkään takia.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitustapa ja ajattelu muistuttaa psykiatrisessa sairaslassa toistuvasti majoittuvan kaverini tyyliä.
Suo nyt ap itsellesi matka ja muille myös. Sä et ole ylituomari päättämään, kenellä on moraalinen oikeus matkustaa.
Mitä hassua kirjoitustavassa muka on?
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut sitten mieleen, että kaikki työikäiset eivät ole työkykyisiä?
Niin mutta työkykyiset?
Vierailija kirjoitti:
Et ansaitse? Kylläpä sinuun on iskostettu syvälle luterilainen työmoraali.
Olet arvokas ihan omana itsenäsi ja ansaitset hyviä asioita elämääsi riippumatta siitä, teetkö töitä tai opiskeletko.
En ainakaan matkoja.
No oikeudet kyllä on kaikilla samat. Ihan tasan jokaisella on oikeus mennä ostamaan itselleen matkalippu mihin tahansa.
Mahdollisuudet ovat eri asia. Kaikilla ei ole taloudellisia tai muita mahdollisuuksia siihen lipun ostoon.
Toisin kuin sun mielestä, musta olisi hieno asia, jos kaikilla olisi samat mahdollisuudetkin.